معرفی و دانلود کتاب صوتی تقدیم به او که دوستش دارم

عکس جلد کتاب صوتی تقدیم به او که دوستش دارم
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تقدیم به او که دوستش دارم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تقدیم به او که دوستش دارم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تقدیم به او که دوستش دارم

کتاب صوتی تقدیم به او که دوستش دارم داستان عشقی قدیمی است که گذر زمان و عوض شدن روزگار، گرد پیری بر چهره‌اش ننشانده است. سمانه گلک در این کتاب، داستان پیرمردی عاشق و تنها را روایت می‌کند که با هر دستمالی که بر جنس‌های مغازه‌ی عتیقه‌فروشی‌اش می‌کشد، لابه‌لای خاطرات گذشته گم می‌شود.

درباره‌ی کتاب صوتی تقدیم به او که دوستش دارم

کتاب صوتی تقدیم به او که دوستش دارم نوشته‌ی سمانه گلک، داستان پیرمردی عتیقه‌فروش را روایت می‌کند که در پس چین و چروک چهره‌اش، داستان‌ها و خاطرات زیادی را پنهان کرده است. او که از جوانی طبعی هنرمندانه داشته و آرزوی نویسنده شدنش در پی مخالفت‌های آقاجانش و اصرار به انجام کاری اصطلاحاً مردانه ناکام و بی‌ثمر مانده، مدام خاطرات گذشته را در ذهنش مرور می‌کند، بی‌آنکه دیگر دلی برای نوشتن این همه قصه از سال‌های دور برایش مانده باشد.

راوی این داستان، همین پیرمرد است. داستانی که البته بیشتر از آنکه در سال‌های پیری‌اش و زمان حال در جریان باشد، در گذشته و روزگار جوانی‌اش سیر می‌کند. یاد و خاطره‌ی روزهایی از زمان قبل از انقلاب و محله‌ای که هنوز درخت‌های چنار تنومندش و ساختمان‌های ویلایی اصیلش زیر تیغ تیز شهرداری از بین نرفته بودند و جوان‌هایی که از بابت دل‌هایی که هنوز نشکسته بود، خنده به لب داشتند. البته که تمام خاطرات در انتها به نام «زمرد» ختم می‌شوند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تقدیم به او که دوستش دارم

زمرد برای پیرمرد، بیش از یک برچسب ساده به عنوان اسم بر روی شیشه‌ی مغازه‌اش، نام دخترک همسایه و یا رفیق شفیق خواهرش مینو است؛ زمرد برای پیرمرد معنای کاملی از زندگی است. بعد از گذشت سال‌ها و رفتن و آمدن‌های بسیار، هنوز هم همه‌ی بحث و قال و مقال‌ها به خاطره‌ی زمرد ختم می‌شود. نه که زمرد به خودی خود بی‌ارزش باشد، ولی حسرت عشق به بارننشسته و یاری که بر سر سفره‌ی عقد مرد دیگری نشسته، به این سادگی‌ها از قلب و مغز آدمیزاد پاک نمی‌شود. حال هر چند سال هم که از عمر گذشته باشد.

کتاب صوتی تقدیم به او که دوستش دارم تنها یک قصه با خط سیری مستقیم از یک مرد عاشق نیست. این کتاب، داستان هزاران نفری است که به واسطه‌ی همسایگی و یا فروختن یک تکه از اثاثیه‌ی باارزش منزلشان به صاحب این عتیقه‌فروشی، سالیان سال است که در کنجی از ذهن و حافظه‌ی او زندگی می‌کنند. گاهی با آمدن یک مشتری و پرسیدن قیمت یکی از همین لوازم خاک‌گرفته خاطراتشان زنده می‌شود، و گاهی هم با اتفاقاتی که گاهی شیرین و گاهی تلخ‌اند، سر از گذشته برمی‌آورند تا آتش دل پیرمرد را دوباره از زیر خاکستر عادت بیرون بکشند.

کتاب صوتی تقدیم به او که دوستش دارم توسط محسن زرآبادی‌پور روایت شده. نشر صوتی موج کتاب و انتشارات نسل روشن، ناشران این کتاب هستند.

کتاب صوتی تقدیم به او که دوستش دارم برای چه کسانی مناسب است؟

دوستداران رمان‌های عاشقانه‌ی ایرانی، از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی تقدیم به او که دوستش دارم می‌شنویم

حتی وقتی به خواستگاری مهوش رفتم و جواب بله را از او شنیدم، دلم راضی نشد که با فکر کسی دیگر، ازدواج کنم و در کنار او به دیگری فکر کنم. روزی که مهوش را به کافه نادری دعوت کردم، با یک شاخه گل روی میز و دو استکان چای ساعت‌ها در سکوت به تماشای زیبایی مهوش نشستم و سعی کردم تا خودم را متقاعد کنم که با مهوش زندگی تازه‌ای را شروع کنم و اسم مغازه را از زمرد به مهوش تغییر بدهم. اما ناگهان بی‌هوا گفتم: «ببخشید من هنوز دلم جای دیگه است.»

مهوش لبخند تلخی زد و نگاهم کرد. بعد پاپیون پیرهن سورمه‌ایش را صاف کرد، کیفش را برداشت و با دست، موهای بلند و شلاقی مشکی‌اش را از روی شانه‌اش به پشت سرش انداخت و گفت: «ممنون از صداقتتون. خداحافظ» و بعد بلافاصله رفت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی - سخن ناشر
2 دقیقه
قسمت یک
7 دقیقه
قسمت دو
11 دقیقه
قسمت سه
9 دقیقه
قسمت چهار
10 دقیقه
قسمت پنج
11 دقیقه
قسمت شش
10 دقیقه
قسمت هفت
16 دقیقه
قسمت هشت
10 دقیقه
قسمت نه
11 دقیقه
قسمت ده
16 دقیقه
قسمت یازده
13 دقیقه
قسمت دوازده
10 دقیقه
قسمت سیزده
11 دقیقه
قسمت چهارده
11 دقیقه
قسمت پانزده
12 دقیقه
قسمت شانزده
15 دقیقه
قسمت هفده
12 دقیقه
قسمت هجده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تقدیم به او که دوستش دارم
نویسنده
راویمحسن زرآبادی پور
ناشر چاپیانتشارات نسل روشن
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تقدیم به او که دوستش دارم

هانیه سلیم زاده
۱۴۰۳/۲/۳
من نثر روان و صدای راوی را دوست داشتم. داستان دو دلداده که در سالخوردگی بهم میرسند تا سهم عشق شان را از زندگی بگیرند
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تقدیم به او که دوستش دارم

برای دریافت کتاب صوتی تقدیم به او که دوستش دارم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.