معرفی و دانلود کتاب صوتی آن تابستان با مارا: رمانی در چهار داستان

عکس جلد کتاب صوتی آن تابستان با مارا: رمانی در چهار داستان
قیمت:
۶۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آن تابستان با مارا: رمانی در چهار داستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آن تابستان با مارا: رمانی در چهار داستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آن تابستان با مارا: رمانی در چهار داستان

کتاب صوتی آن تابستان با مارا: رمانی در چهار داستان قصه‌ای زنانه و تاثیرگذار از اختر نراقی است که به مشکلات زنان در کشورهای جنگ زده‌ای همچون الجزایر می‌پردازد و به نوعی این ماجرا حاصل مشاهدات و تجربیات نویسنده به شمار می‌رود.

درباره کتاب صوتی آن تابستان با مارا:

شاید شنیده باشید که کشور الجزایر سال‌ها مورد حمله و تجاوز کشور فرانسه بوده و مردم آنجا آسیب‌های فراوانی دیده‌اند. اختر نراقی در کتاب صوتی آن تابستان با مارا (With Mara that summer) ماجرای دختری را به تصویر می‌کشد که برای تحصیل در رشته روان شناسی کودکان از آلمان به مونترال کانادا می‌رود و پس از فارغ‌التحصیلی نیز قصد دارد دکتری مهربان و مفید برای انسان‌ها به خصوص دوست هندی خود، سیتا باشد. او در این بین با مردی به نام موریس آشنا می‌شود و دل به او می‌بازد و این آشنایی زندگی این دختر را به کل دگرگون می‌کند و محبور می‌شود همراه با همسر خود به کشور الجزایر برود.

دورانی که در رمان آن تابستان با مارا روایت شده، در بحبوحه جنگ الجزایر و حمله فرانسه به آن کشور است و زمانی که آن دو به این کشور آفریقایی سفر می‌کنند، موریس با وجود عشق به فرانسه در یک گروه مقاومت عضو می‌شود و تلاش می‌کند تا خارجی‌ها را از آنجا بیرون کند. این دختر نیز با چهره‌ی خشن و وحشتناک جنگ روبه‌رو می‌شود و در ادامه ماجراهایی سخت و دردناکی برایشان پیش می‌آید. درواقع داستان آن تابستان با مارا، بازگویی خاطرات شخصیت اول داستان برای نوه‌اش مارا است.

محور اصلی این رمان به این موضوع می‌پردازد که علی‌رغم حضور پر رنگ و تأثیرگذار زنان در انقلاب‌های سراسر جهان، مردان بیشتر از شرایط جدید بهره‌مند می‌شوند و هیچ‌ تغییر مثبتی به نفع زنان صورت نمی‌گیرد. این اثر دشواری‌های زندگی افرادی را بازگو می‌کند که همه‌چیز را رها کرده‌اند و برای زندگی به کشوری غریبه مهاجرت می‌کنند.

اختر نراقی در این اثر معتقد است که همه‌ی کشورهای غربی به الجزایر تجاوز کرده‌اند. او که آن سال‌ها در این کشور زندگی می‌کرده، از مشاهدات عینی‌اش برای نوشتن این رمان بهره برده است.

اختر نراقی را بیشتر بشناسیم:

یکی از نویسندگان و پژوهشگران ایرانی تبار کانادایی، اختر نراقی (Akhtar Naraghi) نام دارد. او دکترای ادبیات انگلیسی خود را از دانشگاه مک گیل گرفته و تاکنون موفق شده آثار متعددی از خود بر جای بگذارد که به زبان فرانسوی، فارسی و آلمانی نیز ترجمه شده‌اند. درواقع بیشتر رمان‌های نراقی راوی اول شخص دارند و محور اصلی آن‌ها آشنایی و دوستی با کشورها و فرهنگ مختلف است.

از اختر نراقی تاکنون چهار رمان منتشر شده است؛ نخستین رمان او «خانه سبز» نام دارد که در سال 1994 به چاپ رسید و نامزد دریافت «کیواسپل هیومنک لنان» برای جایزه داستانی سال 1995 شد. «پرده‌های آبی» دومین و «آن تابستان با مارا» سومین و «قطاری به روستای من» چهارمین رمان اوست. همچنین نراقی سراینده سه مجموعه شعر به نام‌های میراث (1992)، تنهایی (1996) و پرنده پاییز (2011) است.

نکته مهم در آثار نراقی این است که در هر چهار رمانش، راوی داستان دوره‌های مختلف زندگی‌‌اش را از سال‌های کودکی در ایران تا آغاز نوجوانی و دوران کهنسالی را در کشورهای دیگر روایت کرده است.

همچنین این نویسنده و فعال اجتماعی در سال 1987 جایزه‌ای به نام «هلن پرایز» را بنیاد نهاد. این جایزه به زنانی اهدا می‌شود که در زمینه مبارزه با فقر و خشونت فعالیت می‌کنند.

کتاب صوتی آن تابستان با مارا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان و رمان‌های خارجی با حال و هوای زنانه علاقه دارید، این کتاب برای شما مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی آن تابستان با مارا می‌شنویم:

خواهرم بغلم کرد. «خواهش می‌کنم خودت رو جمع و جور کن و آروم بگیر. مادر بهت احتیاج داره، همه‌ی ما بهم احتیاج داریم. به خاطر مادر باید قوی باشیم. »

توی بیمارستان مادر داشت با پرستاری صحبت می‌کرد؛ تا چشمش به من افتاد، بازوان نحیفش را از هم گشود و من به طرفش دویدم و گذاشتم در آغوشم بکشد. همینطور که در آغوشش آرام گرفته بودم، یک لحظه احساس کردم که او بچه‌ی من است و من مادر و حامی او. خیلی شکننده بود و دست‌هایش لرزش داشت. به خاطر آوردم وقتی که بچه بودم، هر وقت از مدرسه یا هرجای دیگر به خانه می‌آمدم، خودم را به آغوش مادرم می‌رساندم که برای من امن‌ترین جای دنیا بود.

مادر پرسید: دیشب خوب خوابیدی؟ به دروغ گفتم: آره مادر فقط خواهش می‌کنم تو به فکر خودت باش نه من؛ من خوبم. تا دیر وقت شب پیشش ماندم. گاهی چشمانش را باز می‌کرد و با من حرف می‌زد اما بیشتر اوقات خواب بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
3 دقیقه
متن پشت جلد
2 دقیقه
پیشگفتار نویسنده بر ترجمه فارسی
4 دقیقه
درباره اختر نراقی
23 دقیقه
سیتا - بخش یک
21 دقیقه
سیتا - بخش دو
26 دقیقه
سیتا - بخش سه
18 دقیقه
موریس و عشق - بخش یک
25 دقیقه
موریس و عشق - بخش دو
26 دقیقه
الجزایر - بخش یک
28 دقیقه
الجزایر - بخش دو
26 دقیقه
الجزایر - بخش سه
21 دقیقه
آن تابستان با مارا - بخش یک
24 دقیقه
آن تابستان با مارا - بخش دو
21 دقیقه
آن تابستان با مارا - بخش سه
18 دقیقه
آن تابستان با مارا - بخش چهار
17 دقیقه
آن تابستان با مارا - بخش پنج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آن تابستان با مارا: رمانی در چهار داستان
نویسنده
مترجمنیره توکلی
راویشهره روحی، نسترن حسنی
ناشر چاپیانتشارات کتاب نشر نیکا
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آن تابستان با مارا: رمانی در چهار داستان

Shahrzad Soufi
۱۳۹۹/۱۱/۲۸
کتابب خوب ساده و روانی بود ارزش گوش دادن داشت ممنون
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آن تابستان با مارا: رمانی در چهار داستان

برای دریافت کتاب صوتی آن تابستان با مارا: رمانی در چهار داستان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.