معرفی و دانلود کتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره‌ی کمرویی فرزند خود بدانند

عکس جلد کتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره‌ی کمرویی فرزند خود بدانند
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره‌ی کمرویی فرزند خود بدانند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره‌ی کمرویی فرزند خود بدانند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره‌ی کمرویی فرزند خود بدانند

کتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره‌ی کمرویی فرزند خود بدانند اثری نوشته‌ی احمد پدرام، روان‌شناس بالینی، مشاور و نویسنده است. پدرام در این کتاب هر آنچه را لازم است درباره‌ی علت کمرویی کودکان بدانید در اختیار شما قرار داده و شما را راهنمایی می‌کند تا به مهارت‌های لازم برای برخورد با چنین کودکانی دست پیدا کنید.

درباره‌ی کتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره‌ی کمرویی فرزند خود بدانند

احمد پدرام در کتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره‌ی کمرویی فرزند خود بدانند به موضوع کمرویی، علل بروز آن در کودکان و بهترین شیوه‌های برخورد با کودکانِ کمرو پرداخته است. این کتاب، راهنمایی جامع و دقیق را در اختیار والدین قرار می‌دهد تا به تغییر و اصلاح برخی از رفتارهای کودکِ کمروی خود بپردازند و او را برای رسیدن به آینده‌ای بهتر، یاری کنند.

بنابر برخی تعاریف روان‌شناسی، خجالتی بودن یا کمرویی از احساساتِ ناخوشایند فرد درباره‌ی خودش ناشی می‌شود؛ کمرویی نوعی ترس است که از قضاوتِ دیگران نسبت به فرد به وجود می‌آید و گاهی آن‌قدر شدید می‌شود که توانایی او را برای بیان منظور یا انجام کار مختل می‌کند. کمرویی ارتباط مستقیمی با عزت‌نفسِ پایین دارد. هر اندازه شخص عزت‌نفس پایین‌تری داشته باشد، کمروتر خواهد بود. این رفتارها در خردسالی و اوایل دوران کودکی طبیعی شمرده می‌شود چرا که دنیای کودک، به والدین و افراد نزدیک به او محدود است و خروج از دایره‌ی امن، برای او ترس بسیاری همراه داشته و تهدیدی برای سلامتِ روانش به شمار می‌رود. به‌ همین دلیل است که کودک، به افراد نزدیک به خودش پناه می‌برد و تلاش می‌کند از دیدرس دیگران مخفی شود. مسئله آنجا جدی و بحرانی می‌شود که رفتارهای مشابه در نوجوانی و بزرگسالی نیز بروز کند. در آن هنگام، برخورد با کمرویی و اصلاح شیوه‌های رفتاری فرد، دشوارتر خواهد بود. از این رو، پرداختن به این مسئله در دوران کودکی، اهمیت ویژه‌ای می‌یابد.

کودک خجالتی و کمرو در پیدا کردن دوست مشکل دارد، نمی‌تواند در کلاس به پرسش‌های معلم پاسخ دهد، از جمع‌ها دوری و به سختی فعالیتِ جدیدی را آغاز می‌کند. از نگاه برخی افراد، کمرویی و خجالتی بودن با یکدیگر متفاوت هستند؛ احساس خجالت در هنگام مواجهه با افراد غریبه یا قرار گرفتن در وضعیت‌های ناشناخته طبیعی است و به مرور زمان برطرف می‌شود اما کمرویی، احساسِ خجالتی همراه با اضطراب شدید است که گذشتِ زمان، تأثیر چندانی بر آن نمی‌گذارد و اگر مقابله‌ای با آن صورت نگیرد، به‌تدریج به انزوای فرد می‌انجامد. احمد پدرام در کتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره‌ی کمرویی فرزند خود بدانند، ضمن برشمردن علل بروز کمرویی در کودکان و بررسی ریشه‌های آن، راهکارهای عملی و متفاوتی را برای برخورد با کودکانِ کمرو ارائه داده است. انتشارات ترانه پدرام کتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره‌ی کمرویی فرزند خود بدانند را با صدای سحر حمیدی منتشر کرده است.

کتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره‌ی کمرویی فرزند خود بدانند برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره‌ی کمرویی فرزند خود بدانند برای تمام پدرها و مادرهایی که می‌خواهند والدینِ کارآمدی باشند و از عهده‌ی مسئولیتِ تربیتِ فرزندانِ خود به‌خوبی برآیند، نکاتی جالب‌توجه و شنیدنی در بر دارد.

در بخشی از کتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره‌ی کمرویی فرزند خود بدانند می‌شنویم

بچه‌ها و نوجوانان زیادی را سراغ داریم که نمی‌دانند کجا و برای چه کاری باید «خجالت بکشند» و برای کدام کار و کجا «خجالت نکشند». به‌ نظر می‌رسد به طور سرشتی، کودکان دارای مهارت‌های خاصی برای تعامل با محیط خارج از خانه و ارتباطی دوستانه با دیگر کودکان هستند اما تعدادی از کودکان در سنین پایین به دلیل ضعف شیوه‌های تربیتی و ضعف در شناخت موقعیت و توان خود، دچار خجالت بی‌حد و گاهی کمبود اعتمادبه‌نفس می‌شوند.

کودکی که رفتاری را در خانه نشان می‌دهد و به او می‌گویند: «خجالت بکش!» و بعد از او می‌خواهند که همان رفتار را در جمع خانواده و فامیل نشان دهد و از این که او امتناع می‌کند آشفته می‌شوندو به او دستور می‌دهند که: «خجالت نکش!» نهایتاً چه باید بکند؟!

این «کمرویی طبیعی» می‌تواند از کودک ما، نوجوانی بسازد که اعتماد به خود نداشته باشد و یا جوانی بشود که در رویارویی با جامعه، هراس داشته و بزرگسالی بسازد که به‌شدت ناشاد و در دوست‌یابی، حفظ کردن دوستان و یا به‌دست آوردن شغل، مشکلات فراوانی پیدا کند.

خجالت در واقع نوعی ویژگی رفتاری در کودکان است، نه یک عیب و نقص که نیازی به دعوا و مجادله برای یافتن مقصر و یا احساس شرمندگی پدر و مادر باشد. این ویژگی با تشویق و حمایت پدر و مادر قابل اصلاح است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی و مقدمه
11 دقیقه
فصل اول: کم‌رویی چیست؟
19 دقیقه
فصل دوم: عوامل ایجادکننده‌ و تشدیدکننده‌ی کم‌رویی
19 دقیقه
فصل سوم: فریادهای بی‌صدای یک کودک نوجوان کم‌رو یا خجالتی
12 دقیقه
فصل چهارم: راهکارهایی برای کاستن از کم‌رویی و افزایش جرئت ابراز وجود
29 دقیقه
فصل پنجم: نوجوان با کم‌رویی خود چه کند و نقش خانواده چیست؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره‌ی کمرویی فرزند خود بدانند
نویسنده
راویسحر حمیدی
ناشر صوتیانتشارات ترانه پدرام
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره‌ی کمرویی فرزند خود بدانند

برای دریافت کتاب صوتی آنچه پدر و مادر باید درباره‌ی کمرویی فرزند خود بدانند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.