معرفی و دانلود کتاب صوتی اشک آخر

عکس جلد کتاب صوتی اشک آخر
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اشک آخر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اشک آخر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اشک آخر

کتاب صوتی اشک آخر نوشته سید هاشم حسینی، بر اساس دو واقعه‌ی مهم تاریخی ایران، انقلاب اسلامی و جنگ دفاع مقدس روایت می‌شود. این کتاب در اولین دوره جشنواره داستان انقلاب به عنوان اثر تقدیری انتخاب شده است.

کتاب صوتی اشک آخر زندگی جوانی به نام اشکان را بازگو می‌کند که از جبهه برگشته و مجروح و بستری است. اساسا بستر اصلی روایت، زمان حال و زمان جنگ است و زمان انقلاب در بازگشت به گذشته و تداعی‌های راوی، جریان پیدا می‌کند. عبدی که یکی از کاراکترهای مهم داستان است، او وظیفه دارد خبر زخمی شدن اشکان را به خانواده‌اش بدهد‎، آن هم به خانواده‌ای که از دوستانش هستند و اشکان تنها فرزندشان است. اشکان در واقع فرزند یک انقلابی شجاع است که پدرش مجتبی اقبالی به علت اینکه چند جمله علیه شاه حرف زده و در کیفش اسلحه پیدا کرده‌‌اند در اثر شکنجه ساواک شهید شده است. اشکان هم مجبور به زندگی در خانواده‌ای وابسته به ساواک، نه ساواکی اصلی شده است. به عبارتی، فرزند آن‌ها نیست و فرزند خوانده این خانواده به حساب می‌‌آید. عبدی پنج سال است اشکان را می‌شناسد. اشکان ارتباط صمیمانه‌ای با عبدی داشته و تحت تأثیر او به جبهه جنگ تحمیلی رفته اما تقدیر و سرنوشت، وضعیتی دیگری را برایش رقم زده است.

این اثر دربرگیرنده 9 فصل است. نویسنده هر فصل را به ترتیب اشک اول، اشک دوم، اشک سوم و … نام‌ نهاده و در آخر در فصل نهم با نام‌ اشک آخر، رمان خود را تمام می‌کند. این رمان، به رغم عنوانی که دارد، اصلا با اشک و آه همراه نیست و سیدهاشم حسینی با روایتی خونسردانه و البته تاثیرگذار، داستان خود را روایت می‌کند. این اثر با موضوع جنگ تحمیلی از سال 63 شروع می‌‏شود و در پایان هم باز به موضوع جنگ مرتبط می‌شود.

فرخنده حق شنو منتقد سرشناس درباره‌ی این کتاب می‌گوید: داستان اشک آخر رئالیستی است. به لحاظ تکنیک و فن در مهمترین بخش خود که پیرنگ است، مشکلی ندارد. چرا که بر اساس یک داستان واقع گرا، عناصر پیرنگ به درستی در جای خود قرار گرفته‌‏اند. تعلیق داستان تا انتها با مشخص شدن و شناسایی شخصیت‏‌ها ادامه دارد. چنانکه در اشک پنج مخاطب پی به هویت اقبالی می‌برد که همان اسد است. اقبالی در سال 42 شهید شده است. کشمکش‌های داستان نیز در راستای گره، بیشتر از سوی شخصیت‏‌ها عبدل، حشمت، ظفرمقدم صورت می‌گیرند. نکته‌ای که در ارتباط با این داستان و داستان‌های دیگر باید گفت مربوط به نقطه نظر و دیدگاه نویسنده نسبت به دنیای بیرونی و درونی است و واکنشی است که به این دو جهان نشان می‏‌دهد جهان داستان و جهان بیرونی که هنر نویسنده این است که با توانایی و شگرد و شیوه‌ای خاص، این دو دنیا را با هم ادغام کرده است.

در قسمت‌هایی از کتاب صوتی اشک آخر می‌شنویم:

«فریده در را می‌بندد و عبدی دوباره تنها می‌شود. لامپ اتاق روشن است. نسیم صبحگاه به پرده پنجره موج می‌اندازد. کم کم سپیده می‌زند. پنج صبح است. با روشن شدن هوا برگ‌های تاریخ شفاف‌تر و متن آن خواناتر می‌شود. به طرف صدای ظفر مقدم کشیده می‌شود، صدای آشنای او که از پشت گوشی تلفن به نغمات حزین بیشتر شباهت داشت تا غریو خشم.»

«... پوشه را همراه خود آورده است. پرونده مجتبی اقبالی و اسد و شناسنامه و عکس‌ها را دردست دارد و به بیمارستان می‌برد. آن اسناد را باید تحویل بدهد؛ نمی‌داند به چه کسی. دیگر به آن‌ها نیاز ندارد. دیگر به او تعلق ندارد باید انها را هم مثل پایش از دست بدهد؛ مثل اشکان، مثل اسد. وقتی به منوچهر اقبالی تلفن کرد چشمش به پوشه بود. عاقبت گوشی را برداشت و شماره خانه اقبالی را گرفت. قبل از این که به سمت بیمارستان حرکت کند؛ قبل از این که پای مصنوعی را به زانو مچاله شده‌اش وصل کند و حلقه درد را ببیند، با اقبالی حرف زد. عقربه‌ها را به حال خود گذاشت تا با چرخش بی هدف، زمان را تکرار کنند. به خودش مطمئن بود. نه می‌ترسید نه شک داشت. رمزی بود بین خودش و منوچهر اقبالی. نیاز به مقدمه چینی نبود. آقای اقبالی، سال 58 به شما گفتم که روزی باید حقیقت را به اشکان بگوییم. باید به اشکان بگوییم که پدرش بر اثر شکنجه عوامل ساواک شهید شده. باید به او بگوییم که شما به عیادت پدرش رفته بودید و با شما حرف زده بود. گفتم که باید در فرصتی مناسب، حال وروز پدرش را در سال 42 و برروی تخت بیمارستان، برایش شرح دهید و... »

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
30 دقیقه
بخش اول
29 دقیقه
بخش دوم
28 دقیقه
بخش سوم
27 دقیقه
بخش چهارم
28 دقیقه
بخش پنجم
28 دقیقه
بخش ششم
27 دقیقه
بخش هفتم
30 دقیقه
بخش هشتم
29 دقیقه
بخش نهم
26 دقیقه
بخش دهم
28 دقیقه
بخش یازدهم
29 دقیقه
بخش دوازدهم
30 دقیقه
بخش سیزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اشک آخر
نویسنده
راویمهدی نمینی مقدم
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اشک آخر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اشک آخر

برای دریافت کتاب صوتی اشک آخر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.