معرفی و دانلود کتاب صوتی افسانه موفقیت: نمی‌شود همه چیز را با هم داشت

عکس جلد کتاب صوتی افسانه موفقیت: نمی‌شود همه چیز را با هم داشت
قیمت:
۷۳,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی افسانه موفقیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی افسانه موفقیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی افسانه موفقیت: نمی‌شود همه چیز را با هم داشت

کتاب صوتی افسانه موفقیت، اثری از اما گنن، پادکستر و نویسنده‌ی بریتانیایی است. گنن در این کتاب در پیِ بازتعریف مفهوم واقعیِ موفقیت و پیشرفت است. او با به‌پرسش‌گرفتنِ استانداردها و هنجارهای متداول در جامعه، به مخاطبانِ خود یادآوری می‌کند که در دستیابی به موفقیت، عوامل بسیاری دخیل هستند و تنها با هدف‌گذاری صحیح و تشخیص دقیق خواسته‌هاست که رسیدن به آن میسر خواهد شد.

درباره‌ی کتاب صوتی افسانه موفقیت

اما گنن (Emma Gannon) در کتاب صوتی افسانه موفقیت (The Success Myth) به بازتعریف موفقیت دست زده است. گنن نویسنده‌ای چیره‌دست، متفکری خلاق و پادکستری همه‌فن‌حریف است. او با برخی از مشهورترین افراد جهان مصاحبه انجام داده و در فهرست افراد برجسته‌ی زیر سی سال مجله‌ی فوربس قرار دارد. از او چندین کتاب به انتشار رسیده است و افسانه موفقیت یکی از پرمخاطب‌ترین و جالب‌توجه‌ترین آن‌هاست.

معرفی و دانلود کتاب صوتی افسانه موفقیت

ژوئن سال 2018 است و اما گنن با ظاهری آراسته و پرطمطراق، در ماشینی گران‌قیمت از خیابان‌های لندن می‌گذرد تا در مراسم رونمایی کتابش شرکت کرده و درباره‌ی آن سخنرانی کند. ناگهان به فکر فرو می‌رود: او تمام زندگی را شبانه‌روز کار کرده، پله‌های موفقیت را دوتا یکی بالا رفته و با سرعت تمام در حال پیشرفت است؛ خودش را فردی بسیار موفق می‌داند اما همچنان یک جای کار مشکل دارد و او این را با تمام وجود احساس می‌کند. اما گنن در شغلش محدود شده و برای خودش هیچ هویت دیگری جز حرفه‌اش متصور نیست! احساساتی خفته در گنن در حال بیدار شدن هستند؛ احساساتی که تا همان موقع، سرکوب و انکار می‌شدند و اکنون با تمام قوا از درونش سربرآورده و ابراز وجود می‌کنند، احساساتی که دیگر همهمه‌های تشویق حضار و تعریف و تمجیدهایی که مدام می‌شنود هم در خاموش کردنشان بی‌تأثیر است.

پس از آن روز اما گنن در مسیر جدیدی گام می‌گذارد، مسیری که او را به بازتعریف مفهوم و ماهیت موفقیتِ واقعی، کشف خواسته‌های حقیقیِ انسان‌ها و ردِ افسانه‌های مربوط به موفقیت سوق داده و این افکار و کاوش‌ها به نگارش کتاب افسانه موفقیت می‌انجامد. افسانه موفقیت کتابی برای همه است. مهم نیست چند سال دارید و در چه مرحله از زندگیِ خود هستید، مهم نیست که در چه شرایطی به سر می‌برید و چه اهدافی در سر دارید. هر که هستید و هر نگرشی به زندگی دارید، باز هم می‌توانید از مطالب و نکاتی که در این کتاب صوتی بیان شده است، بهره ببرید.

اما گنن در کتاب صوتی افسانه موفقیت به افسانه‌هایی که از دیرباز درباره‌ی شهرت، پول، شادکامی و بهره‌وری وجود داشته‌اند، پرداخته است. او به ما نشان می‌دهد که چرا و چطور در گذشتِ زمان، به هنجارهایی متعارف درباره‌ی یک شیوه‌ی استاندارد برای زندگی رسیده‌ایم. او این پرسش را مطرح می‌کند که چرا آن استانداردها قابلیت اعمال به زندگیِ همه را ندارد و چرا باید افکار و باورهای منسوخ را بازبینی کنیم. اِما گنن در هر بخش از این کتاب، پژوهش‌ها، تجربیات و مشاهدات خود را همراه با نمونه‌هایی واقعی برای مخاطبان شرح داده و همچنین پیشنهاداتی را نیز برای آنان ارائه کرده است. فصل اول کتاب یادآور این نکته‌ی مهم است که هیچ فرمول و قاعده‌ی یکسانی برای موفقیت وجود ندارد و عوامل بسیاری از جمله شانس، استعداد، جنسیت، مکان جغرافیایی، ملیت و... در دستیابی به موفقیت دخیل هستند. گنن در فصل‌های بعدی به کنکاش در ماهیتِ موفقیت و نگرش‌های قدیمی و منسوخ درباره‌ی این واژه‌ی محبوب پرداخته است. او با جزئیات فراوان از افسانه‌ها و داستان‌سرایی‌هایی که درباره‌ی شادکامی و جاه‌طلبی و روش‌های نادرست و ناموفق رسیدن به خواسته‌ها وجود دارد، می‌گوید و هشدار می‌دهد که واقع‌بینی در هدف‌گذاری از الزاماتی است که اگر رعایت نشود، فشار بلندپروازی و سپس سرخوردگیِ ناشی از آن، به نابودی روحیه و ناکامی شخص می‌انجامد. او همچنین افراد را از مقایسه با یکدیگر برحذر می‌دارد و به مخاطبانِ مشتاق خود یادآوری می‌کند که رویاهای افراد همانند خودِ آنان، یگانه و منحصربه‌فرد هستند و نباید آن‌ها را با خواسته‌های دیگران از خود، اشتباه گرفت.

کتاب افسانه موفقیت را امید حسینی به فارسی برگردانده و انتشارات کتابسرای همراز آن را به چاپ رسانده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را به همت نشر جیحون و با خوانش شهره روحی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب افسانه موفقیت

  • افسانه موفقیت کتابی است که به‌راحتی نمی‌توانید از آن دل بکنید. (روزنامه‌ی ایندیپندنت)
  • کتاب افسانه موفقیت فراخوانی هوشمندانه برای بیدارسازی همگانی است و از نگاه من، می‌تواند بهترین کتاب سال 2023 باشد. (فرح استورر، نویسنده و روزنامه‌نگار بریتانیایی)
  • در تمام عمرم کتابی نبوده که به اندازه‌ی افسانه‌ موفقیت به آن نیاز داشته باشم. (دکتر سوف، روان‌درمانگر)
  • افسانه موفقیت کتابی به‌شدت آرامش‌بخش و جذاب است و به ما می‌گوید آنچه هستیم نسبت به آنچه که انجام می‌دهیم، از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است. (آنی مک کی، یکی از نویسندگان کتاب هوش هیجانی در اصول رهبری)
  • مراحلی که سیستم برای موفقیت و شاد بودن به ما القا کرده است، در اکثر موارد جواب نمی‌دهد. شاید هنگامه‌ی آن فرا رسیده تا به جای تلاش برای برنده شدن، به مشارکت و همکاری بیشتر با یکدیگر فکر کنیم. (ست گاردین)

کتاب صوتی افسانه موفقیت برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی افسانه موفقیت برای تمامی علاقه‌مندان به کتاب‌های خودسازی و موفقیت شنیدنی و جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی افسانه موفقیت: نمی‌شود همه چیز را با هم داشت می‌شنویم

تا حالا شده درباره‌ی رسیدن به شغل رویایی‌تان تا یک سن مشخص خیال‌بافی کنید؟ یا خیال کنید که تا سی‌سالگی عروسی بزرگی بگیرید، بعد هم دو بچه‌ی زیبا و خانه و زندگی ایده‌آل داشته باشید؟ همه‌چیز همان‌طوری است که در بچگی فکر می‌کردید؟ اگر این‌طوری است، جزو اقلیت محدودی هستید. به‌ندرت پیش می‌آید کارها دقیقاً طبق نقشه پیش بروند؛ حتی اگر هم این‌طور شود، گاهی نیازها و خواسته‌هایمان ناگهان عوض می‌شوند. همه‌ی ما در ذهن‌مان فهرستی از چیزهایی داریم که «باید» در زندگی به آن‌ها برسیم. این طبیعت آدمی است که باور کند زندگی از روی فهرست خواسته‌ها و آرزوهایمان – ازدواج، بچه، شغل – پیش می‌رود، اما کمتر به این فکر می‌کنیم که واقعاً چه می‌خواهیم. دیده‌ایم فرهنگی که در آن بزرگ می‌شویم، چطور روی افکارمان درباره‌ی خوشحالی، جاه‌طلبی، پول و کار تأثیر می‌گذارد. اما لحظه‌های خاصی که در مسیر زندگی دنبال‌شان می‌کنیم، چطور؟ فکر می‌کنیم با رسیدن به یک دستاورد مهم، موفق و در نتیجه خوشبخت خواهیم شد. می‌خواهم به شما ثابت کنم که این‌ها هم ایده‌های اجتماعیِ جاافتاده هستند و باید به خودمان یادآوری کنیم که مجبور نیستیم با این ایده‌ها پیش برویم. در این فصل می‌خواهم برخی از پرطرفدارترین «هدف‌های زندگی» را با خاک یکسان کنم و به این فکر بیندازم‌تان که چه هدف‌هایی برای خودتان مناسب‌اند. وقتش رسیده که دیگر دنبال چیزهایی نرویم که «باید» بخواهیم و دنبال هدف‌هایی باشیم که خودمان دوست داریم.

رنه ژیرار، فیلسوف، با این حرفش زده وسط خال: «ما چیزهایی را می‌خواهیم که دیگران می‌خواهند.» ما حیوانات اجتماعی هستیم و این در ذاتمان است که خودمان را نسبت به دیگران بسنجیم. من دوست دارم کمتر رقابت‌طلب باشم، اما وقتی دارم در خیابان‌مان راه می‌روم، ناخواسته به خانه‌ی همسایه‌ها و گیاهان و کاشی‌کاری‌ها و حتی درب خانه‌هایشان نگاه می‌کنم. ما به داشته‌های دیگران نگاه و خودمان را با آن مقایسه می‌کنیم: این بخشی از هویت‌مان است. مارتا بک در پادکست حرف‌های معنادار به‌خوبی توضیح داده: «دلیل علاقه‌ی شدیدمون به شبکه‌های اجتماعی و موقعیت‌مون و خیلی چیزهای دیگه، زیست‌مون هست. ما به لحاظ رشد تکاملی فقط چند پله با میمون‌ها فاصله داریم. میمون‌ها عاشق سلسله‌مراتب هستن و خودشون رو بیچاره می‌کنن تا به پله‌های بالاتر برسن.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
5 دقیقه
یادداشت نویسنده
26 دقیقه
مقدمه - قسمت اول
28 دقیقه
مقدمه - قسمت دوم
30 دقیقه
فصل اول: فرمول موفقیت وجود ندارد
17 دقیقه
افسانه‌ی فقط سخت‌کوشی
15 دقیقه
چه کسانی را تا حدودی می‌شناسید؟
25 دقیقه
جاذبه‌ی دگراندیشی
16 دقیقه
فصل دوم: افسانه‌ی خوشحالی
28 دقیقه
امیدوارم حالت خوب باشه
21 دقیقه
فصل سوم: افسانه بهره‌وری
22 دقیقه
بهره‌وری تا سر حد جان
25 دقیقه
باید از ذهنمان فاصله بگیریم
18 دقیقه
فصل چهارم: افسانه‌ی شما شغلتان هستید
20 دقیقه
تغییر ذهنیت درباره‌ی سندروم فریبکاری
25 دقیقه
فصل پنجم: افسانه سلیبرتی
21 دقیقه
نوع جدیدی از سلبرتی
22 دقیقه
فصل ششم: افسانه‌ی پول
26 دقیقه
پول و موفقیت لزوماً با هم نمی‌خوانند
25 دقیقه
فصل هفتم: افسانه‌ی جاه‌طلبی
26 دقیقه
جاه‌طلبی وضعیت ثابتی نیست
21 دقیقه
کنار بگذارید تا موفق شوید
19 دقیقه
فصل هشتم: افسانه فهرست خواسته‌ها
19 دقیقه
افسانه اگر مثل بقیه نباشیم عقب می‌افتیم
18 دقیقه
افسانه همه‌مان باید خانواده تشکیل دهیم
27 دقیقه
فصل نهم: افسانه رسیدن
28 دقیقه
وقت فاز دوم است
5 دقیقه
سخن پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی افسانه موفقیت: نمی‌شود همه چیز را با هم داشت
نویسنده
مترجمامید حسینی
راویشهره روحی
ناشر چاپیانتشارات کتابسرای همراز
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۴۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی افسانه موفقیت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی افسانه موفقیت

برای دریافت کتاب صوتی افسانه موفقیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.