معرفی و دانلود کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه: هنر بهره بردن از تمامی لحظات به سبک ژاپنی

عکس جلد کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه: هنر بهره بردن از تمامی لحظات به سبک ژاپنی
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه: هنر بهره بردن از تمامی لحظات به سبک ژاپنی

کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه دعوتی از طرف هکتور گارسیا و فرانسس میرالس برای شماست تا در همین دم و همین لحظه زندگی کنید. نویسندگان این کتاب پرفروش، در این اثر شما را ترغیب می‌کنند تا قدردان تک‌تک ثانیه‌های عمر خود باشید و نهایت لذت را از موهبتِ شگفت‌انگیز زندگی ببرید.

درباره‌ی کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه

هکتور گارسیا (Hector Garcia) و فرانسس میرالس (Francesco Miralles) در کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه (Ichigo Ichie) به شما می‌آموزند چگونه از فکر کردنِ مدام به گذشته‌ی تمام‌شده و آینده‌ی هنوز نیامده‌ی خود خلاص شوید و در اکنونِ شگفت‌انگیز و بی‌همتا زندگی کنید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه

ایچی گو ایچی یه اصطلاحی به زبان ژاپنی به معنای فقط این دفعه یا فقط یک بار در طول عمر است. این اصطلاح از آموزه‌ای ژاپنی برگرفته شده است که ریشه‌ی آن به بودیسم، ذن و مراسم چای در این کشور برمی‌‌گردد؛ آیین‌ها و آداب و رسومی که با هدف ذهن‌آگاهی و تمرکز بر لحظه‌ی اکنون انجام می‌شدند. ایچی گو ایچی یه به شما می‌آموزد چطور حواس پنجگانه‌ی خود را به کار گیرید و از زمانی که در اختیار دارید، نهایت لذت و بهره را ببرید و در نهایت، شادمانه‌تر و کامیاب‌تر زندگی کنید.

برای همه‌ی ما پیش آمده که از آخرین‌ها خبر نداشته باشیم: آخرین باری که برای سفر به مکانی خاص می‌رویم، آخرین باری که فردی را می‌بینیم، آخرین باری که حسی را تجربه می‌کنیم. شاید فکر کنید که همین ندانستن باید باعث می‌شود تا آن رویداد را با تمام وجود و در نهایت لذت تجربه کنیم؛ اما نه، اغلب این‌طور نیست. واقعیت این است که قطعیتی در تجربیاتِ جهان وجود ندارد. در بیشتر موارد از این موضوع غافل هستیم که ممکن است زندگی هرگز فرصت دوباره‌ای را برای تکرار آن تجربه در اختیار ما قرار ندهد. ایچی گو یعنی آگاه بودن به همین آخرین‌ها. اینکه بدانیم زندگی فرصتی خارق‌العاده و تکرارنشدنی است. حتی اگر شرایطی برای ما مهیا شود تا بتوانیم آن تجربه را بار دیگر تکرار کنیم، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم تا به همان کیفیت آن را از نو تجربه کنیم. از هراکلیتوس، فیلسوف یونانی، جمله‌ای نقل می‌شود که بهترین توصیف برای این وضعیت است: «هیچ کسی نمی‌تواند در یک رودخانه دوبار گام بگذارد». علت آن است که نه آن رودخانه، رودخانه‌ی قدیم است و نه شما دیگر همان انسانِ گذشته هستید. شاید به همین دلیل است که باید کیفیتِ زندگی را تا سرحد توانایی‌مان بالا ببریم و اینجاست که می‌توانیم آموزه‌های ایچی گو ایچی یه را به کار گیریم.

ایچی گو ایچی یه را می‌توان در مراسم آیینی و تشریفاتی نوشیدنِ چای مشاهده کرد؛ مراسمی که در گذشته تنها به برگزیدگان و نجبا اختصاص داشت و با هدف دستیابی به آگاهی، سلامتی و آرامش درونی اجرا شده و در آن نوعی چای سبز پودرشده به نام ماچا سرو می‌شد. استفاده از اصطلاح ایچی گو ایچی یه نیز در هنگام احوالپرسی یا خداحافظی از دیگر مواردی است که به ما و طرف مقابل‌مان یادآوری می‌کند ملاقاتی منحصربه‌فرد و ویژه را پشت سر گذاشته‌ایم. از میان دیگر آموزه‌هایی که فرانسس میرالس و هکتور گارسیا در کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه برای ما برشمرده‌اند می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • لذت بردن و قدردانی از زیبایی‌های زودگذر
  • بهره بردن از حداکثر توانِ حواس پنج‌گانه برای زندگی کردن در زمان حال
  • رها کردن غم، خشم و دیگر احساسات منفی به‌جامانده از گذشته و ترس از روزهای نیامده
  • استفاده از ایچی گو برای کشف ایکیگای (منظور از ایکیگای آرمان و رسالتی از زندگی است که برای خود در نظر گرفته‌ایم. ایچی گو ایچی یه یا زندگی در اکنونِ بی‌نظیر، ما را در رسیدن به ایکیگای یاری می‌کند.)

کتاب ایچی گو ایچی یه را به همت نشر ترنگ، با ترجمه‌ی قاسم یوسفی و خوانش فاطمه هاشمی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب ایچی گو ایچی یه

  • کتاب ایچی گو ایچی یه تمرینی مفید و مناسب است و به ما می‌گوید هر چند که نمی‌توان لحظه‌ها را به عقب بازگرداند اما می‌توانیم پیش از آنکه از دست بروند، حداکثر بهره را از آن‌ها ببریم. (The Washington Post)
  • کتاب ایچی گو ایچی یه اثری کاربردی و کارآمد است و ما را راهنمایی می‌کند تا بتوانیم از رویدادهای روزمره و تجربه‌ی هر لحظه از زندگی لذت ببریم. این کتاب الهام‌بخش و آرامش‌دهنده است و آموزه‌ها و حکایاتِ بسیاری را در بر دارد. (Publishers Weekly)

کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر علاقه‌مند هستید تا هنر زندگی در لحظه را بیاموزید و از آموزه‌ها و حکمت شرق برای بهبود کیفیتِ زندگی خود بهره ببرید، شنیدنِ کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه: هنر بهره بردن از تمامی لحظات به سبک ژاپنی می‌شنویم

وقتی این سؤال را می‌پرسیم، سد مقابل جریان خلافی که باعث حرکت و انگیزه‌ی ما هست از بین می‌رود و وارد دنیایی آکنده از ایچی گو ایچی یه می‌شویم. بیایید به چند مورد از این سؤالات نگاهی بیندازیم و بررسی کنیم چگونه این سؤالات در سه موقعیت مختلف که اغلب موجب بی‌تفاوتی مردم نسبت به زندگی‌شان می‌گردد، می‌تواند مؤثر باشد:

1. مدتی است از شغلم خسته شدم و برایم کسل‌کننده است و نمی‌دانم چه کار کنم. اگر چند ماه مرخصی می‌گرفتم و یا به‌اندازه‌ی کافی پول پس‌انداز می‌کردم و چند ماهی را با همان پس‌انداز زندگی می‌کردم تا به خود این فرصت را بدهم که راه‌های دیگری را کشف کنم، چه اتفاقی می‌افتاد؟

2. من و شریک زندگی‌ام مدام در حال بحث‌کردن هستیم. گاهی، حتی از ترس این‌که با هم مشاجره و دعوا نکنیم، تمایلی به محبت کردن یکدیگر هم نداریم. اگر باز هم بازی جزیره‌ی هارمونی را انجام می‌دادیم که آدم را به چالش می‌کشید و به جای این‌که افکار مخرب و پوچی داشته باشیم، تا زمانی که بازی می‌کنیم از گله و شکایت و نق‌زدن همدیگر اجتناب کنیم، چه اتفاقی می‌افتاد؟

3. من درگیر یک بحران هستم. احساس نارضایتی از زندگی‌ام دارم اما نمی‌دانستم چه کار کنم. اگر این فرصت را به خودم می‌دادم که شخص دیگری شوم یا حتی برای چند ماه آینده مثل سایر افراد زندگی می‌کردم، چه اتفاقی می‌افتاد؟

وقتی نگرانی‌ها و کسالتمان را به‌سوی این سؤال اساسی سوق می‌دهیم که: «چه می‌شد اگر...؟»، زمین‌گیری‌مان را با جنبش و حرکتی برای زندگی مبادله خواهیم کرد، زیرا فکر کردن به نظریات خلاقانه برای زندگی‌مان، اولین قدم برای ایجاد تغییرات در یک واقعیت است. حالا چه می‌شد اگر بعد از مطالعه‌ی این کتاب، شما هم تغییرات اساسی و بنیادی در زندگی‌تان به وجود می‌آوردید؟ بعد از آن، زندگی شما شبیه به چه چیزی است؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی نویسندگان
6 دقیقه
پیشگفتار: در چایخانه‌ای قدیمی
21 دقیقه
ایچی‌گو ایچی‌یه
26 دقیقه
بخش اول: زیبایی ناپایدار - قسمت اول
25 دقیقه
بخش اول: زیبایی ناپایدار - قسمت دوم
27 دقیقه
بخش اول: زیبایی ناپایدار - قسمت سوم
26 دقیقه
بخش اول: زیبایی ناپایدار - قسمت چهارم
18 دقیقه
بخش اول: زیبایی ناپایدار - قسمت پنجم
24 دقیقه
بخش دوم: زندگی کردن ایچی‌گو ایچی‌یه - قسمت اول
28 دقیقه
بخش دوم: زندگی کردن ایچی‌گو ایچی‌یه - قسمت دوم
28 دقیقه
بخش دوم: زندگی کردن ایچی‌گو ایچی‌یه - قسمت سوم
6 دقیقه
بخش دوم: زندگی کردن ایچی‌گو ایچی‌یه - قسمت چهارم
29 دقیقه
بخش سوم: مدرسه‌ی کوچک ایچی‌گو ایچی‌یه - قسمت اول
27 دقیقه
بخش سوم: مدرسه‌ی کوچک ایچی‌گو ایچی‌یه - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ایچی گو ایچی یه: هنر بهره بردن از تمامی لحظات به سبک ژاپنی
نویسنده،
مترجمقاسم یوسفی
راویفاطمه هاشمی
ناشر صوتینشر ترنگ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه

mazhar keshvari
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
خیلی زیبا و خوش بیان بود و راهنمای عالی هستی برای در لحظه زندگی کردن و لذت بردن از آنچه که در دسترس هست و قوانین ساده که می‌توان نتایج عالی در پسش باشد
فریبا قطبی
۱۴۰۳/۱/۱۴
کتاب بسیاربسیارعالی که به راحتی وساده گی تمام جریانات زندگی کردن درون حال بودن وارامش وخوشحالی راکسب کردن بیان میکند.
ابوطالب طاهری
۱۴۰۲/۹/۲۷
فوق العاده بود
گوینده کامل مسلط و با اعتماد بنفس بود
طاهره فلاح
۱۴۰۲/۹/۲۲
صدا واقعا دلنشین زیبا بود
گویش کاملا حرفه ای، لذت بردم
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه

برای دریافت کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.