معرفی و دانلود کتاب صوتی ایکی گایی: رمز و راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی

عکس جلد کتاب صوتی ایکی گایی: رمز و راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی
قیمت:
۶۷۰۰۰ ۴۶,۹۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایکی گایی: رمز و راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایکی گایی: رمز و راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ایکی گایی: رمز و راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی

کتاب صوتی ایکی گایی: رمز و راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی نوشته‌ی هکتور گارسیا و فرانسس میرالس، راهنمایی مناسب برای کسانی‌ست که می‌خواهند براساس حکمت‌های کهن ژاپنی به راز آرامش و شادی درونی پی ببرند و در هر لحظه زندگی‌شان خوشبختی واقعی را حس کنند. این اثر پرفروش‌ترین کتاب لس آنجلس تایمز است.

درباره کتاب صوتی ایکی گایی: رمز و راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی:

براساس باور ژاپنی‌ها، هر کسی یک ایکی گایی دارد، یعنی همان چیزی که یک فیلسوف فرانسوی آن را دلیل بودن می‌نامد. برخی از مردم ایکی گایی‌شان را یافته‌اند، در حالی که بعضی دیگر هنوز در جست‌وجوی آن هستند؛ گرچه آن را در وجود خویش دارند.

ایکی گایی شما در عمق وجودتان نهفته است و یافتن آن به جست‌وجویی صبورانه نیاز دارد. کتاب ایکی گایی: رمز و راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی (Ikigai: The Japanese Secret to a Long and Happy Life) به شما کمک می‌کند تا آن را در درون خود کشف کنید و در زندگی روزمره خود به کار گیرید.

در زبان ژاپنی ایکی گایی به معنی شادی همواره سرگرم بودن است و همین‌طور شیوه‌ای برای توضیح چگونگی طول عمر زیاد ژاپنی‌ها. براساس باور ساکنان اکیناوا، جزیره‌ای که بیشترین صدساله‌های جهان را دارد، ایکی گایی شما دلیل و انگیزه هر روزه‌تان برای بیدار شدن است؛ درواقع عمر مردم ژاپن به‌ویژه در جزیره اکیناوا بسیار بیشتر از میانگین جهانی است. کسانی که می‌خواهند بدانند چرا ساکنان این جزیره جنوبی ژاپن بیشتر از مردمان دیگر نقاط دنیا عمر می‌کنند، باید بدانند که علاوه بر زندگی سالم در طبیعت و هوای آزاد، رژیم غذایی سالم، نوشیدن چای سبز و آب‌وهوای استوایی، یکی از دلایل مهم آن ایکی گایی است که زندگی آن‌ها را شکل می‌دهد و آن را می‌سازد.

حال سؤال این است که آیا ایکی گایی دلیل تعداد زیاد صدساله‌های جزیره اکیناوای ژاپن به شمار می‌آید؟ ایکی گایی مردم این جزیره را چگونه دلگرم و امیدوار به زندگی و فعالیت تا آخر عمر نگه می‌دارد؟ راز و رمز زندگی شاد و طولانی آنان چیست؟

این طور که پیداست یکی از رازهای خوشبختی اهالی این جزیره این است که خود را بخشی از یک اجتماع احساس می‌کنند. باور کردن و بها دادن به دوستی‌ها، خوردن غذای سبک، استراحت کردن کافی، انجام دادن ورزش ملایم و پیوسته بخشی از آشنایی آن‌ها با سلامتی است.

هکتور گارسیا و فرانسس میرالس در این کتاب به دنبال یافتن راز عمر طولانی ژاپنی‌ها تحقیقات خود را آغاز و نتایج آن را در این اثر برجسته گردآوری کرده‌اند. گشودن راز صدساله‌های ژاپن و در اختیار قرار دادن ابزاری برای یافتن ایکی گایی خودتان، هدف این کتاب است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی ایکی گایی: رمز و راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی:

- یک دستور العمل تازه برای خوشبختی. (Stylist)

- روش هوگه را فراموش کنید این بار همه چیز درباره ایکی گایی است. (تایمز)

- کشف ایکی گایی می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین سفرهایی باشد که تاکنون تجربه کرده‌اید. (فوربز)

- قطعا ارزش آن را دارد که وقت بگذارید و این کتاب جذاب و کوچک را بخوانید و همراه با آن دو فنجان چای سبز نیز نوش جان کنید. (روزنامه Star Tribune)

- آیا می‌خواهید بیشتر زندگی کنید؟ پس حسابی مشغول باشید. ایکی گایی هنر انجام دادن کارها با نهایت تمرکز و لذت است. (نیویورک پست)

- شما ممکن است روش‌های آرامش بخش هوگه و لگوم را تجربه کرده باشید اما به نظر می‌رود ایکی گایی کلید خوشبختی است. (The Independent)

- به طور قانع کننده‌ای نشان می‌دهد که تغییرات کوچک می‌تواند در یافتن شادی و هدف در زندگی کمک زیادی بکند. این اثر ماهرانه نوشته و تدوین شده است. (Publishers Weekly)

کتاب صوتی ایکی گایی: رمز و راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به آموزه‌ها و حکمت‌های شرقی علاقه‌مند باشید و بخواهید شادی و آرامشی درونی در زندگی خود پیدا کنید، این کتاب پرفروش برای شما مناسب است.

هکتور گارسیا و فرانسس میرالس را بیشتر بشناسیم:

فرانسس میرالس (Francesc Miralles) نویسنده کتاب‌های پرفروش خودیاری است که در شهر بارسلونا اسپانیا به دنیا آمده و در رشته‌های روزنامه‌نگاری، ادبیات انگلیسی و آلمانی تحصیل کرده است. او تاکنون به عنوان سردبیر، مترجم و نویسنده کار کرده و تنها رمانش به نام «عشق با حروف کوچک» به بیست زبان دنیا ترجمه شده است.

هکتور گارسیا (Hector Garcia) نیز در اسپانیا به دنیا آمده اما بیش از یک دهه ‌است که در کشور ژاپن زندگی می‌کند. او نویسنده و مدیر وبلاگ معروف kirainet.com است و به عنوان مهندس نرم افزار کار می‌کند.

در بخشی از کتاب صوتی ایکی گایی: رمز و راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی می‌شنویم:

سخنی خردمندانه از قدیم به جا مانده که می‌گوید: «عقل سالم در بدن سالم است.» این سخن به ما یادآور می‌شود که هم ذهن و هم جسم انسان اهمیت دارند و سالم بودن هر یک از آن‌ها به سالم بودن دیگری وابسته است. ثابت شده که حفظ و نگهداری یک ذهن فعال و سازش‌پذیر، یکی از عوامل مؤثر در جوان ماندن انسان است. داشتن ذهن جوان، شما را به داشتن شیوه‌ی زندگی سالمی هدایت می‌کند که روند پیر شدن شما را کُند می‌کند.

همان‌طور که نداشتن ورزش بدنی اثرهایی منفی بر جسم و خلق و خوی انسان می‌گذارد، فقدان ورزش فکری هم برای ما خوب نیست زیرا باعث می‌شود سیستم عصبی ما کیفیتش را از دست بدهد و رو به وخامت بگذارد و در نتیجه توانایی ما را در واکنش به محیط اطرافمان کاهش می‌دهد. به این دلیل است که باید مغز خود را نیز ورزش و تمرین دهید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
11 دقیقه
پیشگفتار
18 دقیقه
ایکی گایی
18 دقیقه
رازهای مقابله با پیری
18 دقیقه
به کاهش استرس توجه کامل داشته باشید
17 دقیقه
از لوگوتراپی تا ایکی گایی
20 دقیقه
مطالعه موردی دیپلمات آمریکایی
20 دقیقه
در هر کاری که می‌کنید حرکت را مد نظر داشته باشید
26 دقیقه
تمرکز روی یک کار
30 دقیقه
سادگی پیشرفته
23 دقیقه
هنرمندان و نامداران زندگی طولانی
21 دقیقه
درس‌هایی از صد ساله‌های ژاپنی
12 دقیقه
مصاحبه‌ها
23 دقیقه
رژیم غذایی ایکی گایی
19 دقیقه
حرکت‌های ظریف و زندگی طولانی تر
29 دقیقه
تای چی
17 دقیقه
مقاومت و وابی سابی
19 دقیقه
وابی سابی و ایچی گو ایچی ای
12 دقیقه
سخن آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ایکی گایی: رمز و راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی
نویسنده،
مترجمعلی هداوند
راویفریبا فصیحی تاش
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۶۷۰۰۰ ۴۶,۹۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ایکی گایی: رمز و راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی

Ehsan Sahebnazar
۱۴۰۰/۱۲/۵
کتابی عالی که پر از مثالهای علمی از مراجع معتبر و ثابت شده هست (برعکس کتابهای زرد و شبه علمی).
بطور خیلی خلاصه این کتاب راز طول عمر رو در نداشتن استرس، داشتن هدفی روشن، مثبت نگر بودن و داشتن عادتهای سالم بیان کرده. در ادامه در مورد پرورش عادتهای خوب برای زندگی آرام و شاد صحبت کرده. عادت به کم و و
خوردن برای همان مقدار داشتن رژیم غذایی رنگین کمانی جهت تامین انرژی ویتامینهای لازم، استفاده هر روزه از چایی سبز و دمنوشهای گیاهی دیگه، فعال بودن در زندگی، حرکت مداوم، ورزش و بخصوص یوگا که نزدیک یک فصل رو به اون اختصاص داده که همه در سلامت جسمی و روحی انسان اثر گذاره. همچنین معاشرت با دوستان خوب نیز بسیار مهمه. در آخر کتاب هم در مورد وابی سابی صحبت کرده که بحث بسیار مفصلی در مورد مقاومت عاطفی در برابر مشکلات هست. در این قسمت طریقه شاد زندگی کردن با چیزهای ساده، و عدم کمال گرایی منفی و همچنین مدیتیشن و در لحظه زندگی کردن رو هم بیان کرده.
امیدوارم این کتاب رو بخونید یا بشنوید، و بهش عمل کنید تا در کنار هم جامعه‌ای شاد و سالم داشته باشیم 🙏
مینا معتمدی
۱۴۰۰/۱۰/۲۲
این کتاب کاملا مرتبط با مباحث خودشناسی و زندگی در زمان حال هست
با این تفاوت نسبت به بقیه کتاب‌های خودشناسی که به توضیح نظری مسأله می‌پردازند و درک اون مسایل شهودی شاید برای خیلی‌ها سخت باشه، این کتاب نمود عینی و عملی زندگی در لحظه حال در زندگینامه صدساله‌های ژاپنی است، پس اگه اونها تونستن ما هم و
میتوانیم
پرداختن به مسایل مهمی مثل ایکی گایی از مهم‌ترین قسمت‌های کتاب است، که میشه خلاصه چندین کتاب روانشناسی، تست هارتمن، تست‌ام بی تی آی، کسب مهارت رسیدن به ایکی گایی یا کاری که آنچنان در آن غرق شویم که گذر زمان رو حس نکنیم
اهمیت کار و روابط اجتماعی گسترده سالم و سازنده در طول عمر، و اهمیت تغذیه سالم و استفاده از سبزیجات و ماهی در رژیم غذایی، اهمیت استراحت و زندگی بدون استرس و تنش..........
استرسی که مدیون تکنولوژی هستیم......... و استرس مادر تمام بیماری هاست
پس باید یاد بگیریم به گونه‌ای زندگی کنیم که تکنولوژی در. خدمت ما باشد و از لحظه لحظه زندگی خودمون لذت ببریم
با تشکر از تیم کتابراه 🙏🙏
اسماعیل انصاری
۱۴۰۰/۱۲/۶
اگر به دنبال یک الگوی عالی برای داشتن عمری طولانی هستید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب ایکی گایی نوشته هکتور گارسیا را حتما مطالعه کنید. ‬‬‬‬‬‬‬‬
کتاب ایکی گایی، راهنمای داشتن عمر طولانی است که بر اساس تحقیقی جامع و علمی از اهالی روستای اکیناوا انجام گرفته است. هکتور گارسیا، نویسنده کتاب ایکی گایی، طی با و
مصاحبه‌ای ساکنان روستای اکیناوا که بالاترین تعداد افراد بالای 100 سال را دارد، رازهایی را در مورد سلامتی عمر طولانی‌ ساکنین آن جا کشف کرد.
کتاب ایکی گایی حول محور باور ژاپنی‌ها به فلسفه‌ای قدرتمند به نام ایکی گایی است. ژاپنی‌ها معتقدند هر شخص ایکی گایی مخصوص به خودش را دارد که انگیزه و دلیل زندگی آن شخص را شکل می‌دهد. کتاب ایکی گایی به بررسی ژاپنی‌ها و روش زندگی آن‌ها نظیر تغذیه سالم، میزان تحرک، رضایت و امیدواری‌شان پرداخته است. خوندن این کتاب جذاب را شدیدا پیشنهاد می‌کنم. مطمئن باشید از خوندنش پیشمون نمی‌شید.
مرسی از کتابراه❤❤🥰
محمد نوری
۱۴۰۱/۲/۱۰
راز زندگی طولانی و شاد چیست؟ آیا تنها هدف، طولانی بودن زندگی است یا نحوه گذراندن آن؟ چرا برخی از افراد هیچ‌وقت از زندگی خود راضی نیستند؟
پاسخ این سوال‌ها در کتاب «ایکیگای» نهفته است. این کتاب درمورد لذت بردن از رسوم روزمره است و با ارائه نکاتی ضروری برای شاد زیستن به ما در تجربه زندگی شاد و کمک و
طولانی می‌کند. هدف اصلی کتاب فاش کردن اسرار زندگی طولانی صدساله‌های ژاپنی است بر این اساس ابزاری در اختیارتان قرار می‌دهد که «ایکیگای» خودتان را پیدا کنید.
نویسندگان این کتاب با تحقیق بر علت طول عمر استثنایی ژاپنی‌ها، به ویژه کسانی که در جزیره اوکیناوا زندگی می‌کنند، راز زندگی طولانی را دریافتند و در اختیار ما گذاشتند.
ژاپنی‌ها معتقدند که هر فردی ایکیگای خود را دارد؛ ایکیگای دلیلی است برای اینکه هر روز صبح از رختخواب بیرون بیایید. ایکیگای درواقع هدفی است که شما را در طول زندگی هدایت می‌کند و به شما انگیزه برای دیدن و ایجاد چیزهای زیبا و مفید می‌دهد.
کتاب این نکته ضروری را ذکر می‌کند که برای شاد زیستن در زندگی باید چیزی برای انجام دادن، چیزی برای عشق ورزیدن و چیزی برای امیدوار بودن داشته باشیم. «موضوع مشترک در همه کسانی که ایکیگای دارند این است که آن‌ها، هر اتفاقی هم که بیفتد، ایکیگای خود را دنبال می‌کنند. آن‌ها هرگز از پا نمی‌نشینند و تسلیم نمی‌شوند، حتی وقتی که همه چیز علیه‌شان است و پشت سرهم با موانع روبه‌رو می‌شوند.»
با خواندن این کتاب پی می‌بریم که زمانی که ایکیگای خود را کشف کردیم، دنبال کردن و پروش روزانه آن به زندگی‌مان معنا می‌دهد.
مرضیه کردبچه
۱۴۰۱/۷/۲۷
کتابی بسیار زیبا و با اهمیت، آهنگ دلنشین، صدای گوینده آرام و تاثیرگذار و حتی قابل نوت برداری، من هر فایلش را دوبار گوش میکنم تا مطلبی را از دست ندم، در واقع با گوش دادن به این کتاب میتونید عادات مثبت را جایگزین عادات منفی کنید اعم از عادات غذایی، اخلاقی، اجتماعی و معنوی و... بسیار انرژی بخش و با و اصولی، مکاتب مختلف روانشناسی سبکهاشون آشنا میشوید، با نظریه پردازان مهم، متن بسیار روان و همچنین خوب ترجمه شده، داستانهای کوتاه و مثالهای عینی که در کتاب آورده شده چراغ راه روشنی در مقابل شنونده است، همچنین ایده‌های بسیار خوبی به افرادی که دنبال ایده هستند نیز میدهد و نقطه مثبت دیگر کتاب این است که دو نویسنده و روانشناس قدر با دو فرهنگ بزرگ (غربی و شرقی)، نویسنده ژاپنی: هکتور گارسیا و نویسنده‌ی اسپانیایی: فرانسس میرالس با تجربیات متفاوت این کتاب را مشترکا به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند که کتاب را پربارتر و ارزشمند تر کرده. خلاصه که با شنیدن یا خواندن این کتاب شما انگار چند نوع کتاب روانشناسی قوی و اصولی را خوانده اید، من این کتاب را به بسیاری از دوستانم معرفی کردم و امیدوارم تمام کتابراهی‌ها ابن کتاب ارزشمند را بخوانند و تاثیرش را در زندگیشون ببینند. خیلی وقت بود که می‌خواستم صبحها زود بیدار شم و شبها زودتر بخوابم، کتابهای زیادی هم خوانده بودم ولی عملی نشده بود ولی با خواندن این کتاب این خواسته‌ام شکر خدا عملی شد و من بسیار خرسندم. ممنونم کتابراه بابت این کتاب عالی 🙏🌿💫
Zohreh Rakh
۱۴۰۲/۲/۲۳
هر آدمی باید ایکی گایی خودش را که در عمق وجودش هست پیدا کند، چرا که ایکی گایی که به معنی شادی است، می‌تواند دلیل بودن و زندگی کردن انسانها باشد.
در این کتاب از مردم اکیناوا، جزیره‌ای که بیشترین صدساله‌های جهان را دارد یاد گرفتم که ژاپنیها با کم خوری و خوردن غذاهای ارگانیک و مهربانی با طبیعت با و
پیری مقابله می‌کنند با فعالیت بدنی و ورزش و یوگا استرس خود را کاهش میدهند تا جوان بمانند.
انسانها نباید خودشون را بازنشسته کنند و باید همیشه فعالیت داشته باشند و کسانیکه با نگرش مثبت با چالشهای زندگی روبه‌رو میشوند و میتوانند عواطف و احساساتشان را کنترل کنند عمر طولانی دارند.
موارد زیر هم برام آموزنده بود:
هفت بار زمین خوردی هشت بار از جا بلند شو.
خویشتندار باش چون نگرانی در مورد چیزهایی که از توان ما خارج هست، لزومی نداره.
مهم نیست چه اتفاقی برای ما میفته مهم واکنش ماست و ما با مراقبه می‌توانیم احساسات خودمون رو کنترل کنیم.
سپاسگزار چیزهایی باشیم که در زمان حال داریم و نگران گذشته و آینده نباشیم.
به وابی سابی اعتقاد داشته باشیم به اینکه زندگی کاملا بی نقص نیست و همه چیز ناپایدار و گذراست.
و در آخر اینکه زندگی مشکلی نیست که بخواهیم حلش کنیم زندگی یعنی یک کاری داشته باشیم که دوستش داشته باشیم و با آن مشغول باشیم و پیرامون ما کسانی باشند که به ما عشق بورزند.
محمد
۱۴۰۱/۱۲/۵
خیلی خسته کننده بود واسم هشتاشو شنیدم ولی دیگه ‌‌نتونستم ادامه بدم. شایدم بخاطر صدای راوی یا طرز خوندنش باشه ‌چون درباره این کتاب یچیز‌های شنیده بودم و خیلی ‌دوست داشتم که بخونمش. اما!
بهرحال ‌ راجب خود کتاب هم بگم: تا اونجایی که شنیدم چندان چیز‌های مفیدی نگفته بود، چیز‌هایی که از قبل خیلی ها‌ ‌،
میدونن مثل غذای سالم، فعالیت کردن شادی ‌، ارتباط خوب داشتن با بقیه ‌، دوست‌های زیادی داشتن و...
بقیه کتاب هم چیز‌های علمی الکی بکار میبره که انگار دونستنشون باعث میشه ما عمر بیشتری داشته باشیم (مثل اینکه اگه بخندیم چه تو ذهن تولید میشه که باعث میشه عمرمون طولانی بشه یا فلان چیز رو بخوریم) یه بخش هم فقط راجب تفاوت میان ایکی گایی و روان کاوی حرف زد که کاملا بی مورد بودش.
پیشنهاد میکنم ۴ بخش اولش رو گوش بدید و اگه خوشتون نیومد ولش کنین.
در اخر هم ممنون از کتابراه که باعث میشه فرهنگ خوندن زیاد بشه تا مردم علاقه بیشتری به خوندن کتاب داشته باشن.
مصطفی عزیزی
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
فوق العاده است این کتاب که واقعا همه جوره میشه به عنوان یه رفرنس خوب برای رشد فردی و آرامش در زندگی ازش بهره برد. در این کتاب عالی نویسندگان با تحقیق بر مردم و طریقه‌ی زندگی افرادی در کشور ژاپن به نتایج جالبی دست یافته‌اند که کمک به داشتن عمر طولانی می‌کنند. در اینجا بیان میشه که چطور عادتهای جدیدی خلق کنیم که بتونیم در حال لذت بیشتری ببریم حتی شده با انجام کارهای کوچک مثل کاشتن گل و یا باغبانی کردن که شور و شوقی به ما می‌بخشند. ورزش کنیم و سعی کنیم رژیم غذای مناسبی رو پیروی کنیم، از وقت گذرانی با مردم و خوب غذا خوردن بگیر در این کتاب نکته‌های زیبایی هست تا آرام بودن و دوری از افکار منفی و استرس. خیلی توضیحات جالب و حتی با مصاحبه‌ی افرادی با سنین بالا که هنوز شاداب و سلامت هستند شیوه‌های مهمی رو عنوان کرده‌اند که خیلی به نظر ساده ست ولی واقعا حیاتی هستند. عالیه این کتاب و باید بارها و بارها بازهم گوش داد و یا مطالعه کرد. موزیک انتخاب شده و میکس عالیه. خوانش فوق العاده که باعث جذب بهتر این مفاهیم شده‌اند نشون می‌ده بدلی این کتاب وقت سپری شده. کار ترجمه هم فوق العاده بود. سپاس از تیم خوب کتابراه
MoonRiver
۱۴۰۱/۱۲/۱۴
این کتاب مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها و تحقیقاتی هست که در مورد شهری در ژاپن صورت گرفته. این شهر یک ویژگی جالب داره، اونم اینه که عمر افراد بیشتر از صد سال هست. نه از این صد ساله‌هایی که خونه نشین شدن، بلکه صد ساله‌هایی که هنوز دوچرخه سواری میکنن و توی مزرعه کار میکنن. یک تیم تحقیقاتی رفتن توی این شهر و از افراد راز سلامتی شون رو پرسیدن. علاوه بر این مصاحبه‌ها که خوب به خودی خود جذابه (چون نظر انسان‌های پیر کلا برای من یکی که خیلی جذابه) نکات دیگری در مورد فرهنگ ژاپن، تغذیه و ورزش‌های مرسوم اون‌ها میگه حتی با شکل توضیح میده. در کل این کتاب بسیار برای من جذاب بود، چون هم به ژاپن علاقه مندم هم به معماریش هم به معمارهاش (تادائو آندو) و هم به فرهنگ جالب و سنت هاشون. نکته‌ای که در مورد کتاب هست اینه که فقط به واژه ایکیگایی نپرداخته و به شما اطلاعات بیشتری میده که در آخر ربط پیدا میکنه به ایکیگایی. حالا این واژه به چه معنیه؟ این واژه مربوط میشه به کاری که شما انجامش میدید و در حین انجام اون کار لذت می‌برید و ساعت رو فراموش می‌کنید. ایکیگایی در مورد معنای زندگی هست و آنچه که واقعا برای شما معنای خاصی پیدا میکنه. بشینید فکر کنید چه کاریه برای شما. من هر چی فکر کردم یادم اومد که یادم رفته.
Pantea
۱۴۰۱/۸/۳
کتاب خوبیه، درسته شاید برای بعضی‌ها ابتدایی به نظر برسه ولی خب ممکنه ما اینکار‌ها رو انجام داده باشیم ولی نمیدونستیم، ورزش‌هایی مثل یوگا و تایچی که پیشنهاد کرد و حرکت‌ها رو گفت رو شما میتونید در اینترنت هم پیدا کنید و تصویری یاد بگیرید، این ورزش‌ها واقعا تاثیر دارن، من قبل از اینکه این کتاب رو این بخونم ورزش رو انجام میدادم و تاثیرش رو دیدم به شرطی که هر روز انجام بدید، در مورد قضیه ۸۰ درصد غذا خوردن هم که امام علی در این باره گفته بودن قبل از اینکه کاملا سیر بشید از غذاخوردن دست بکشید.
در مورد ایکی گاهی هم اینقدر میگه که دیگه ملکه ذهنتون میشه که باید در زندگی دنبال هدفی باشید و منتظر اتفاقات غیرمنتظره باشید و آن‌ها رو، پیش بینی کنید تا ضرری بهتون نرسه و همینطور من اضافه بهتون پیشنهاد میکنم حتی راه حل‌های این اتفاقات رو قبل از اینکه اتفاق بیفته پیدا کنید تا هیچ مشکلی براتون پیش نیاد.
محمدعلی کلوندی
۱۴۰۰/۱۲/۹
کتاب در ظاهرایکی گایی است که به برسی علت طول عمر انسان می‌پردازد اما دوفصل کتاب یعنی از لوگوتراپی تا ایکی گایی و مطالعه موردی دیپلمات آمریکایی ارتباطی به موضوع کتاب ندارند ولی دوفصل کتاب رابه خوداختصاص
داده‌اند ودرفصل ابتدایی به پنج جایی که بیشترین طول عمر رادرجهان به خود اختصاص داده اندرا بیان در
می‌کند اما درادامه کتاب هیچ صحبتی مورد این مکان‌ها به جز اکیناوا نیست و نکته‌ای که میخواهم بگویم این است که در دین اسلام مطالب کتاب وجود دارد مانند نکته هشتاد درصد که می‌گوید وقتی فکر کردید هشتاد درصد شکمتان پر شد دست از غذا خوردن بردارید و در دراحادیث دارم که قبل از سیر شدن دست از غذا خوردن بکشید ودر آخر هم از کتابراه به خاطر طرحی که آخر هرهفته یک کتاب متنی ویا صوتی رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد تشکر میکنم.
Farzane Afshari
۱۴۰۰/۱۲/۹
ایکی گایی در واقع رسالت ما در زندگیست که در این کتاب با بررسی شیوه‌ی زندگی ژاپنی‌ها به آن پرداخته شده. از قشنگ‌ترین جمله‌های کتاب آن جا بود که میگفت، زندگی مشکلی است که هیچ وقت حل نمی‌شود! این ما هستیم که باید راهی برای لذت بردن از آن پیدا کنیم... در واقع ایکی گایی همان کاری است که همیشه و در همه و حال حاضریم آن را با لذت بدون هیچ اجباری از محیط بیرون انجام بدیم که باعث احستس رضایت از خودمان میشود.
در این کتاب روش‌هایی برای پیدا کردن ایکی گایی گفته شده.
یکی از راه‌های پیداکردن ایکی گایی حرکت است، با حرکت و انجام دادن کاری به ایکی گایی مورد نظر خودمان خواهیم رسید. لزوما این نیست که از ابتدای راه بدانیم ایکی گایی شخصی ما چیست.
گوش دادن چند باره به این کتاب بسیار توصیه میشود.
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
داشتن کار و همواره سرگرم بودن، سبب طول عمر می‌شود، از ضرب‌المثل ژاپنی نیز، درخور تفکر است. روستای طول عمر، اوکینی، در ژاپن، با میوه عمر دراز، اوکین از هسته اصلی کتاب بود. جالب بود تمارین تای چی خوب بود. خود کتاب گاه و بیگاه نکته‌ای جالب بیان میکرد. ما اون تعاریف زیاد بالابردن از کتاب که خیلی عالیه! به‌نظرم کمی نیاز به تجدید نظر دارد! کاربرد دستان و کار یدی با طول عمر نسبت تنگی دارد. راز طول عمر، غذا نیست، راز طول عمر خندیدن و خوش گذروندن است. در فصل یکی به آخر، وابی سابی و ایچی کایی، اگر بشنوید خلاصه کل کتاب را می‌توان شنید و اگر وقت ندارید با شنیدن این فصل، درباره توسعه فردی، سوادمالی، خودشناسی و ذهن آگاهی می‌توان مطلب مفید به دست آورد و موثر و کاربردی است.
سحر اندیشه
۱۴۰۱/۷/۲۵
این کتاب میتونه برای کسانی که کنجکاو رموز جوانی، طول عمر، شادی و خوشبختی، فرهنگ مشرق زمین و بخصوص ژاپن هستند کتاب جذاب و مفیدی باشه.
نویسنده‌های این کتاب با سفر به نقاط مختلف ژاپن نکات و راه‌هایی رو گرد هم آوردند که مردم ژاپن سالهاست از این روش‌ها در جهت داشتن زندگی سالم، شاد و با معنی بهره از یه
میبرند.
همچنین نویسنده‌ها گرداوری این رموز قدم فراتر رفته و سعی میکنند تا دست آوردهاشون در ژاپن رو با فرهنگ روز غرب هماهنگ کنند و نهایتا کتابی ارائه بدند که نه کاملا شرقی و نه کاملا غربیست و برای هر فردی در هر نقطه از زمین کاربردیه.
از تیم کتابراه و همچنین تمام عواملی که در گویش، ضبط و انتشار این کتاب صوتی خیلی ممنونم.
Fatemeh Naji
۱۴۰۰/۱۲/۱۱
در این کتاب به زبان بسیار ساده رازهای زندگی شاد و طولانی بیان شده است. تمامی تکنیک‌ها عملی و کاربردی هستند. این کتاب برای افرادی که به حوزه‌ی روانشناسی سلامت علاقمند هستند نیز بسیار مفید است. بودن در لحظه، انجام یک کار و اجتناب از انجام چند کار، سماجت و پشتکار، در حرکت بودن، لذت بردن از انجام انجام کارهای تکراری، دادن کارهای بسیار ساده به بهترین نحو ممکن، تغذیه خوب و خواب کافی از جمله مواردی هستند که به زندگی شاد و طولانی کمک خواهند کرد.
علاوه بر این، در کتاب صوتی، گوینده بسیار عالی متن کتاب را خوانده‌اند.
با تشکر از نویسنده کتاب، مترجم کتاب، کتابراه و گوینده کتاب
مشاهده همه نظرات 845

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ایکی گایی: رمز و راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی

برای دریافت کتاب صوتی ایکی گایی: رمز و راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.