معرفی و دانلود کتاب صوتی ایکیگای: دلخوشی‌های کوچک زندگی

عکس جلد کتاب صوتی ایکیگای: دلخوشی‌های کوچک زندگی
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایکیگای: دلخوشی‌های کوچک زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایکیگای: دلخوشی‌های کوچک زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ایکیگای: دلخوشی‌های کوچک زندگی

در زندگی شما آن چیزی که هر صبح وادارتان می‌کند به‌زحمت از خواب بیدار شوید و به حرکت درآیید و زندگی خود را شروع کنید چیست؟ یوکاری میتسوهاشی در کتاب صوتی ایکیگای: دلخوشی‌های کوچک زندگی به این مفهوم پرکاربرد و مهم در فلسفه و اندیشه‌ی ژاپنی می‌پردازد. این کتاب در مورد یافتن ایکیگای خود، شناسایی هدف یا اشتیاق خود در جهان و استفاده از این دانش برای دستیابی به شادی بیشتر در زندگی است.

درباره‌ی کتاب صوتی ایکیگای: دلخوشی‌های کوچک زندگی

ایکیگای تعریفی سهل و ممتنع دارد. می‌توانیم جملاتی را در تعریف آن بیان کنیم اما دشوار می‌توان به حقیقت و جوهر ناب معنای آن دست پیدا کرد. در یکی از تعاریف ایکیگای، چنانکه به آن اشاره شد، چنین آمده است: «آن چیزی که صبح‌ها به‌خاطرش بیدار می‌شوید.» تا کنون کتاب‌ها و مقالات بسیاری درباره‌ی این مفهوم نوشته شده‌اند. اما تفاوت کتاب صوتی ایکیگای: دلخوشی‌های کوچک زندگی (Ikigai: Giving Every Day Meaning and Joy) با سایر کتاب‌های این زمینه در این است که یوکاری میتسوهاشی (Yukari Mitsuhashi) ‌معتقد است ایکیگای را نباید در ایده‌های بلندپروازانه و جاه‌طلبانه جست‌وجو کرد. بلکه این مفهوم می‌تواند چیزی ساده و فروتنانه باشد، مانند مراقبت از گل‌های باغچه یا تماشای راه رفتن حیوان خانگی‌تان.

یوکاری میتسوهاشی در ژاپن بزرگ می‌شود. همین تجربه‌ی زیسته به او کمک می‌کند که درک کند ایکیگای برای مردم ژاپن چه معنایی دارد. او پس از مهاجرت و ترک ژاپن، گویی جای خالی این ایده را در زندگی دیگر مردمان و فرهنگ دیگر سرزمین‌ها مشاهده کرد. میتسوهاشی که اکنون در لس‌آنجلس زندگی می‌کند، این کتاب را برای معرفی این مفهوم سنتی به مخاطبان غیرژاپنی نوشته است.

این کتاب صوتی شما را تشویق می‌کند که به جزئیات زندگی‌تان نگاه کنید و از لحظه‌های روزمره قدردانی کنید، زیرا با شنیدن آن یاد می‌گیرید که ایکیگای شخصی خود را کشف کنید. همچنین این کتاب صوتی شامل مطالعات موردی طیف وسیعی از افرادی است که ایکیگای خود را با شما به اشتراک می‌گذارند، از ورزشکاران گرفته تا نویسندگان و افراد تجاری. میتسوهاشی با بیانی دل‌نشین این فلسفه‌ی ساده و در عین حال عمیق و رهایی‌بخش را در کتاب خود به زیبایی ارائه می‌کند. کتابی که شما بارها به آن بازخواهید گشت.

کتاب صوتی ایکیگای: دلخوشی‌های کوچک زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از طرفداران فلسفه‌ی کاربردی ژاپنی هستید، این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با یوکاری میتسوهاشی بیشتر آشنا شویم

این روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی برجسته در لس‌آنجلس اقامت دارد. یوکاری میتسوهاشی در توکیو بزرگ شد و بیشتر دوران کودکی خود را در ژاپن گذراند؛ سپس با خانواده‌اش به نیویورک رفت و پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه کیو در سال 2012، به عنوان مترجم و نویسنده آزاد شروع به کار کرد. گرچه اغلب نوشته‌های میتسوهاشی به زبان ژاپنی است، آثار او در وب‌سایت‌های معتبری همچون بی‌. بی. سی نیز به اشتراک گذاشته شده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی ایکیگای: دلخوشی‌های کوچک زندگی می‌شنویم

سال 2015 مطالعه‌ای در حوزه‌ی انگیزه‌ی کاری (یا یاریگای) روی هشت هزار و 156 ژاپنی انجام شد و حدود شصت درصد اظهار داشتند که قدردانی عامل انگیزشی مهمی برای آن‌هاست. درحالی‌که چهل و پنج درصد گفتند با انجام موفقیت‌آمیز کار یا مسئولیت‌شان انگیزه می‌گیرند. در تحقیقی دیگر در ژاپن، زنان بیست‌وچند ساله بیان کردند که تشکر یا تحسین از سوی رئیس (مربیان مسن‌تر) به آن‌ها انگیزه می‌دهد. فرهنگ و مردم ژاپن به مهمان‌نوازی معروف است و این تحقیق نشان می‌دهد که حتی سر کار، مفید بودن برای دیگران به آن‌ها انگیزه می‌دهد.

در حوزه‌ی کار و شغل، ما معمولاً از کلمه‌ی یاریگای (ارزش کار) برای توصیف انگیزه‌ی کاری استفاده می‌کنیم. در ژاپن زیاد درباره‌ی یاریگای تحقیق می‌شود و به همین علت این فکر به ذهن‌مان خطور می‌کند که چرا کار می‌کنیم و کدام جنبه از کار بیش از بقیه به ما انگیزه می‌بخشد؟ اگر قدردانی عامل انگیزشی شماست، چه‌طور به آن می‌رسید؟ در ابتدای کار مستقل، سعی کردم بدون هیچ انتظاری، به بقیه خدمت کنم. اگر کسی از من می‌خواست برایش مقدمه‌ای بنویسم، این کار را می‌کردم، به شرطی که به نفع هر دومان تمام می‌شد. آن‌ها نه تنها از من تشکر می‌کردند، بلکه اگر نیاز به کمک داشتم، از چیزی دریغ نمی‌کردند. وقتی کسی کاری، هر چند کوچک برایم انجام می‌دهد (حتی اگر بخشی از شغلش باشد) همیشه قدردانی‌ام را نشان می‌دهم. اگر با قدردانی از کارتان انگیزه پیدا می‌کنید، اول از کارهای دیگران تشکر کنید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
مقدمه: ایکیگای
13 دقیقه
بخش اول: ایکیگای چیست؟
14 دقیقه
بخش دوم: تعریف ایکیگای
11 دقیقه
بخش سوم: علایق و ایکیگای
20 دقیقه
بخش چهارم: کار و ایکیگای
45 دقیقه
بخش پنجم: یک ایکیگای الهام‌بخش
12 دقیقه
بخش ششم: برای یافتن شادی به ایکیگای روی می‌آوریم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ایکیگای: دلخوشی‌های کوچک زندگی
نویسنده
مترجممحدثه احمدی
راویزهره سادات هاشمی
ناشر چاپینشر سنگ
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ایکیگای: دلخوشی‌های کوچک زندگی

مینا مدنیان
۱۴۰۲/۳/۱۷
به نظر من هم محتوای کتاب عالی بود هم صدای گوینده. مفید و کاربردی بود. با اینکه کتاب صوتی هست و من موقع کار گوش میدم اما از بعضی جملاتش اینقدر خوشم اومد که یاداشت میکردم. صدای خانم هاشمی هم خیلی عالیه هم واضح و شفاف و هم پر انرژی و جذاب. در کل عالی بود سپاس.
باران فاتحی
۱۴۰۱/۸/۱۳
من واقعا تحسین میکنم نوشته‌ها ‌جهان بینی این نویسنده رو
واقعا میتونه حال زندگی آدم رو تغییر بده وقتی به تکنیک هاش عمیق عمل بشه
ایکیگای رو اغراق امیز نکرده بلکه اونو‌ وارد زندگی روزمره کرده
من واقعا لذت بردم
صدای گوینده هم خوب بود و شنیدن کتاب لذت بخش بود
negar Pilot
۱۴۰۱/۸/۲۰
کتاب بدی نیست، اما آهنگ‌های تو مخی که دائم پخش میشد، اعصاب منو خورد کرد. خوانشگرش رو هم دوست نداشتم، کلا صوتیش جالب نبود.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ایکیگای: دلخوشی‌های کوچک زندگی

برای دریافت کتاب صوتی ایکیگای: دلخوشی‌های کوچک زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.