معرفی و دانلود کتاب صوتی ایکیگای: اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد

عکس جلد کتاب صوتی ایکیگای: اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد
قیمت:
۷۰۰۰۰ ۴۹,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایکیگای: اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایکیگای: اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ایکیگای: اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد

با وجود تمام ناملایمتی‌های روزگار و دشواری‌های زندگی، اگر در حال خواندن این کلمات درباره‌ی معرفی کتاب صوتی ایکیگای: اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد هستید، یعنی زنده‌اید و اگر زنده‌اید یعنی ایکیگای دارید؛ اما ایکیگای چیست و چگونه در زندگی ما نقش پیدا می‌کند؟ هکتور گارسیا و فرانسس میرالس در این اثر پرفروش لس‌آنجلس تایمز به شرح این ایده‌ی کهن ژاپنی می‌پردازند.

درباره‌ی کتاب صوتی ایکیگای: اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد

اگر بخواهیم ایکیگای را در یک جمله تعریف کنیم، می‌توانیم چنین تعبیر کلی و سهل‌گیرانه‌ای را در نظر بگیریم: «ایکیگای چیزی است که شما را هر روز صبح از خواب بیدار می‌کند و باعث می‌شود ادامه دهید.» این مفهوم انتزاعی بیش از آن که تعریف‌شدنی باشد، انجام‌دادنی است. کوشش برای ارائه‌ی تعریف از آن، هرچقدر هم که دقیق و جامع و مانع باشد، مادامی که ایکیگای را در خود کندوکاو نکنیم و آن را به دست نیاوریم، تصویر کاملی به ما نمی‌دهد. این ایدئولوژی کهن که ریشه‌ی کلمه‌ی آن به سال‌های 794 تا 1185 ژاپن برمی‌گردد، با مفهوم امید به زندگی طولانی که در این سرزمین آسیایی به‌وفور یافت می‌شود، خط‌وربطی ناگسستنی دارد. هکتور گارسیا و فرانسس میرالس در کتاب صوتی ایکیگای: اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد (Ikigai: The Japanese Secret to a Long and Happy Life) به شرح این مفهوم و توصیه‌هایی درباره‌ی آن می‌پردازند.

ایکیگای مشتق از دو کلمه‌ی «ایکی» به معنای زندگی و گای، کلمه‌ای برای برای توصیف ارزش یا آرمان است. بدین ترتیب، هرآنچه درمورد یافتن لذت در زندگی از طریق هدف‌گذاری و تلاش برای رسیدن آن می‌بینید، می‌تواند به‌نوعی با ایکیگای مرتبط باشد. برای درک این مفهوم چهار دایره را در نظر بگیرید. این چهار شکل دوبعدی به‌نحوی در کنار هم قرار گرفته‌اند که یک سطح مشترک ساخته‌اند. به هریک از این چهار دایره جمله‌ای پرسشی به‌خصوص تعلق دارد: 1. در چه چیزی خوب هستید؟ 2. جهان به چه چیزی نیاز دارد؟ 3. برای چه چیزی زمان و هزینه می‌گذارید؟ و 4. چه چیزی را دوست دارید؟ مساحتی که فصل اشتراک هر چهار دایره را تشکیل می‌دهد، همان ایکیگای شماست. به عبارت دیگر، پاسخ مشترکی که شما برای این چهار سؤال در نظر می‌گیرید، ایکیگای شما در زندگی به حساب می‌آید.

هکتور گارسیا در کتاب خود می‌گوید مطالعه پیرامون ایده‌ی ایکیگای شیوه‌ی نگرش او به زندگی و جهان را تغییر داده است. «من برنامه‌ی صبحگاهی خود را بهبود بخشیده‌ام تا قبل از مشغول شدن با دیگران، روزم را با انجام کارهایی که برایم مهم است شروع کنم.» به عبارت دیگر، گارسیا وظایفی را که به او هدف می‌دهند، در اولویت بالاتری قرار می‌دهد.

محدودیتی برای ایکیگای وجود ندارد. ایکیگای می‌تواند پرداختن به یک سرگرمی باشد که ساعتی از عصر آخر هفته‌ی خود را به آن اختصاص می‌دهید، یا تشکیل خانواده، و یا توانایی کار کردن و قدم برداشتن به سمت چیزی که همیشه درمورد آن خیال‌پردازی کرده‌اید. ایکیگای شما چیست؟ حالا وقت آن رسیده است که این سؤال فکر کنید و بعد به سراغ شنیدن این کتاب صوتی بروید.

ترجمه‌ی شراره معصومی را از این اثر با صدای سلمان ظاهری می‌شنوید. کتاب صوتی ایکیگای: اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد به همت نشر صوتی آوانامه و انتشارات نسل نواندیش تهیه و منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی ایکیگای: اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد

  • ترجمه به بیش از 50 زبان
  • در فهرست کتاب‌های پرفروش لس‌آنجلس تایم
  • پرفروش‌ترین کتاب بین‌المللی (فروش بیش از یک میلیون نسخه در سرتاسر جهان!)

نکوداشت‌های کتاب صوتی ایکیگای: اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد

  • یک دستورالعمل ساده و جذاب برای شاد زیستن. (استایلیست)
  • دنیای این کتاب شما را به جذاب‌ترین سفر عمرتان می‌برد! (فوربز)
  • یک کتاب مهم در زمینه سبک زندگی که همه باید به آن عمل کنند. (نشریه‌ی گاردین)
  • ایکیگای کتابی است که به شما امکان می‌دهد به آینده نگاه کنید، حتی اگر در حال حاضر بدبخت هستید! این اثر به شما کمک می‌کند تا زندگی رضایت‌بخشی داشته باشید. (بی‌بی‌سی)

کتاب صوتی ایکیگای: اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ایده‌های فلسفه‌ی ژاپنی علاقه دارید، و همچنین اگر به دنبال راهی برای لذت بردن از زندگی خود هستید، شنیدن کتاب صوتی ایکیگای را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با هکتور گارسیا و فرانسس میرالس بیشتر آشنا شویم

یکی از نام‌های آشنای امروز در ژاپن و دیگر کشورهای جهان، هکتور گارسیا (Hector Garcia) است. نویسنده‌ای که با کتاب بی‌نظیرش شناخته می‌شود و بر فرهنگ ژاپن بسیار مسلط است. گارسیا که با کتاب‌های پرفروشی همچون «وابی سابی»‌ و «گیگ» به شهرت رسیده است، در تلاش است که شیوه بهتر زیستن و شادمانی درونی را به مخاطبان خود آموزش دهد.

فرانسس میرالس (Francesc Miralles) نیز یکی از نویسندگان برجسته اهل اسپانیا است. او در زمینه نگارش و فروش انواع کتاب‌های خودیاری سرآمد است و آثار محبوبی را از خودش برجای گذاشته است. میرالس در رشته ادبیات انگلیسی و آلمانی تحصیل کرده و در کارنامه فعالیت‌های خود،‌ عنوان روزنامه‌نگار را هم به ثبت رسانده است. همچنین به عنوان مترجم، نویسنده، ویراستار و موسیقیدان فعالیت کرده است. کتاب میرالس با عنوان «عشق با حروف کوچک» از آثار پرفروش در دنیا به شمار می‌رود که تاکنون به بیست زبان ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب صوتی ایکیگای: اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد می‌شنویم

سرانجام شغل رؤیایی خود‌مان را به دست می‌آوریم، اما بعد از مدت کوتاهی به‌دنبال شغل بهتری می‌گردیم. در قرعه‌کشی برنده می‌شویم، یک ماشین قشنگ می‌خریم، اما فکر می‌کنیم نمی‌توانیم بدون قایق بادبانی زندگی کنیم. بالاخره قلب کسی را که دوستش داریم به دست می‌آوریم و ناگهان می‌فهمیم چشمانمان دنبال کس دیگری است.

آدم‌ها می‌توانند حریص و سیری‌ناپذیر باشند. رواقیون بر این باورند که این نوع خواسته‌ها و آرزوها ارزش دنبال کردن ندارند. هدف فرد بافضیلت رسیدن به آسودگی و آرامش است؛ نداشتن احساسات منفی مانند تشویش و اضطراب، ترس، شرم، غرور و خودبینی، خشم و داشتن احساسات مثبت مثل شادی، عشق، آرامش، صفا و قدرشناسی.

رواقیون برای اینکه ذهنشان را وارسته نگه دارند، تمرین‌هایی دارند ازقبیل تجسم ناخوشایند: آن‌ها بدترین اتفاق ممکن را تصور می‌کنند تا آمادگی این را داشته باشند که اگر چنین اتفاقی افتاد، چیزی مثبت و مایه خوشی از آن اتفاق بیرون بکشند.

برای تمرین تجسم ناخوشایند باید درباره اتفاقات بد اما بدون احساس نگرانی از روی دادن آن‌ها تامل کنیم. سِنکا، یکی از ثروتمندترین مردان روم باستان، زندگی پرتجملی داشت، اما بااین‌حال یک رواقی فعال بود. او تجسم ناخوشایند را هرشب قبل از خواب توصیه می‌کرد. درحقیقت، او نه‌تنها این موقعیت‌های ناخوشایند را تصور می‌کرد، بلکه آن‌ها را عملی هم می‌کرد؛ برای مثال، یک هفته بدون خدمتکارانش زندگی می‌کرد یا از خوردنی‌ها و آشامیدنی‌هایی که به‌عنوان یک مرد ثروتمند به آن‌ها عادت داشت چشم‌پوشی می‌کرد. درنتیجه، می‌توانست به این سؤال پاسخ دهد: «بدترین اتفاقی که ممکن است بیفتد چیست؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
پیشگفتار - ایکیگای: کلمه‌ای اسرارآمیز
15 دقیقه
فصل اول - ایکیگای: هنر جوان ماندن در حین گذر عمر
27 دقیقه
فصل دوم - اسرار ضد پیری
28 دقیقه
فصل سوم - از معنادرمانی تا ایکیگای
31 دقیقه
فصل چهارم - جریان و روند کار را در هر کاری که می‌کنید پیدا کنید - بخش اول
30 دقیقه
فصل چهارم - جریان و روند کار را در هر کاری که می‌کنید پیدا کنید - بخش دوم
19 دقیقه
فصل پنجم - پیشتازان طول عمر
26 دقیقه
فصل ششم - درس‌هایی از ژاپنی‌های بالای صد سال
19 دقیقه
فصل هفتم: رژیم ایکیگای
35 دقیقه
فصل هشتم - حرکات آرام، زندگی طولانی
28 دقیقه
فصل نهم - سرسختی و وابی‌سابی
11 دقیقه
سخن آخر - ایکیگای: هنر زیستن

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ایکیگای: اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد
نویسنده،
مترجمشراره معصومی
راویسلمان ظاهری
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۷۰۰۰۰ ۴۹,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ایکیگای: اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد

SH
۱۴۰۲/۲/۹
سلام
کتاب مهیجى بود …
اگه بخوام در چند جمله خلاصه‌اش کنم، به این موضوع تاکید داره که به کار مورد علاقه خودت بپرداز، کارى که از انجام اون لذت میبرى و زمان بنظرت نمیاد.
غالب افراد مجبورند مشغول به کار یا حرفه اى باشند که دور از علاقه قلبى شان است که طبیعتاً بازدهى خوبى در پیشرفت کارشان ندارند و
بدتر اینکه در درونشان احساس رضایت نیز ندارند …
این کتاب با اشاره به شخصیتهاى مختلف در کتاب؛ مدام یادآور این میشه که چطور خود را به کار و حرفه مورد
علاقه امان نزدیک کرده و موفقیتهاى مطلوب کسب کنیم …
با تشکر
Azam miralami
۱۴۰۳/۱/۱۸
کتاب بسیار مفیدی بود. بنظرم همگی باید هر از چندگاهی این قبیل کتاب‌ها رو بخوانیم تا زندگی آرام وشادی داشته باشیم
Maryam hadi
۱۴۰۲/۴/۶
حتما گوش کنید و انجام بدین و تغییرات رو حس کنید تو زندگیتون 👌👌👌
الناز حاجیان
۱۴۰۲/۵/۱۴
هم کتاب خوبی بود و هم اطلاعت مفیدی داشت.
ابراهیم بذرافکن
۱۴۰۲/۸/۱۲
بهترین کتابی که تا حالا گوش دادم
مهران خسرویان
۱۴۰۲/۳/۱۴
به تعالی روحانی کمک فراوانی می‌کند
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ایکیگای: اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد

برای دریافت کتاب صوتی ایکیگای: اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.