معرفی و دانلود کتاب صوتی هوگا: هنر شادکامی دانمارکی

عکس جلد کتاب صوتی هوگا: هنر شادکامی دانمارکی
قیمت:
۴۴,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هوگا: هنر شادکامی دانمارکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هوگا: هنر شادکامی دانمارکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هوگا: هنر شادکامی دانمارکی

کتاب صوتی هوگا: هنر شادکامی دانمارکی، نوشته‌ی اولیویا تلفورد، به معرفی مفهوم هوگا می‌پردازد که یک سبک زندگی شاد و آرام است که باعث شده در سال‌های اخیر دانمارک در صدر لیست کشورهای شاد دنیا قرار بگیرد. تأکیدی که این سبک زندگی بر لذت‌های ساده و مینیمال دارد، باعث می‌شود بتوانید با زندگی در زمان حال، آرامش بیشتری را تجربه کنید.

درباره‌ی کتاب صوتی هوگا: هنر شادکامی دانمارکی

کلمه‌ی هوگا در زبان‌های دانمارکی و نروژی، معانی متعددی دارد. این اصطلاح که تقریباً معادلی در دیگر زبان‌ها ندارد، به معنای «یکپارچگی و با هم بودن» و «حس اطمینان، راحتی و شادی» است. ریشه‌ی کلمه‌ی هوگا به hyggja یا hugr در زبان نورس باستان باز می‌گردد که با مفاهیم «روح»، «ذهن» و «آگاهی» مرتبط است. اما در قرن بیستم، هوگا با سبک زندگی و فرهنگ کشور دانمارک ارتباط بیشتری پیدا کرد و فرهنگ انگلیسی کالینز آن را این‌چنین تعریف کرد: «مفهومی با منشأ دانمارکی که به ایجاد فضایی راحت و آرام برای بهبود سلامت روان اشاره دارد.» اولیویا تلفورد (Olivia Telford) در کتاب هوگا: هنر شادکامی دانمارکی (Hygge: Discovering The Danish Art Of Happiness) این مفهوم و سبک زندگی را بررسی می‌کند و به شما آموزش می‌دهد که با بهره‌گیری از سبک زندگی هوگا، زاویه‌ی دید جدیدی در زندگی پیدا کنید، از دارایی‌های کوچک‌تان لذت ببرید و زیبایی‌های ظریف و روزمره‌ی زندگی‌تان را ببینید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی هوگا: هنر شادکامی دانمارکی

قسمت‌های آغازین کتاب، منشأ سبک زندگی هوگا و همینطور اهمیتِ آن در جهان امروز را نشان می‌دهند. اولیویا تلفورد که خود به زندگی مینیمال و ساده علاقه‌ی فراوانی دارد، در این بخش از کتاب، هوگا را با مینیمالیسم در زندگی مرتبط می‌سازد و مبانی و مزایای سبک زندگی هوگا را بر می‌شمارد. در ادامه، او توصیه‌هایی برای به‌کارگیری هوگا در زندگی ارائه می‌دهد که می‌توانند برای هر کسی با هر پیشینه و از هر طبقه‌ی اجتماعی مفید باشند.

اولیویا تلفورد در ادامه‌ی این کتاب صوتی، به تأثیر هوگا بر فرهنگ دانمارک می‌پردازد و نشان می‌دهد هوگا تنها به یک فصل از سال یا یک ناحیه از جهان محدود نمی‌شود. شاید تصویر رایج از هوگا، نشستن کنار آتش با جوراب‌های پشمی، با کتابی در دست باشد. خود دانمارکی‌ها در فصل‌های سرد سال، بیشتر در خانه می‌مانند و صفر تا صد غذاهای خانگی را با همکاری یکدیگر درست می‌کنند؛ ولی تنها به‌علت آب‌وهوای سرد دانمارک است که سبک زندگی هوگا در این کشور چنین نمودی پیدا کرده و مثال‌های متعددی از هوگا در فصل‌های گرم سال، مانند به کنسرت رفتن، دوچرخه‌سواری یا حتی باربیکیو کردن، وجود دارد.

کتاب هوگا: هنر شادکامی دانمارکی در بخش‌های پایانی، جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی‌تر هوگا را بررسی می‌کند و تأثیر این سبک زندگی بر زندگی فردی، جامعه و حتی جهان را نشان می‌دهد. این کتاب توسط انتشارات اندیشه آگاه و با ترجمه‌ی فرناز ولی زاده منتشر شده و نسخه‌ی صوتی آن را همین انتشارات به گویندگی نازیما حسینی تهیه کرده است.

کتاب صوتی هوگا: هنر شادکامی دانمارکی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به‌دنبال این هستید که سبک زندگی‌تان را تغییر دهید و آرامش و سادگی بیشتری را وارد زندگی خود کنید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی هوگا: هنر شادکامی دانمارکی می‌شنویم

برخلاف تصاویر و عکس‌ها و باور رایجی که برای نمایش زندگی به سبک هوگا دیده‌ایم، باید بگوییم هوگا فراتر از چهار فصل سال است. تغییرات فصلی می‌توانند لحظات هوگایی را افزایش دهند، ولی باعث کاهش تجربه‌ی هوگایی نمی‌شوند. تصاویر کلیشه‌ای که از جوراب‌های کُرکی، لیوان‌های داغ و بخارکرده و چند شمع روشن می‌بینیم، زیبا و شگفت‌انگیزند، اما تمام این‌ها به این علت است که زندگی به‌سبک هوگا متعلق به یک فرهنگ خاص روی کره‌ی زمین است؛ فرهنگ دانمارک؛ نه به این دلیل که هوگا مربوط به فصل زمستان باشد. در واقع شرایط آب‌وهوایی و فرهنگ خاص کشور دانمارک در نحوه‌ی سبک زندگی هوگایی آن‌ها تأثیر می‌گذارد. برای بسیاری از افراد، هوگا به معنی راهی‌ست که توسط آن می‌توانند از فصل‌های سخت‌تر عبور کنند.

در هر فصل از سال، از تابستان گرفته تا زمستان، اختلال عاطفی فصل یا همان افسردگی فصلی، بر زندگی میلیون‌ها انسان تأثیر می‌گذارد. برای بسیاری از افراد این اتفاق با شروع زمستان و به دلیل کمبود نور خورشید رخ می‌دهد. بسیاری از افراد، به استفاده از ویتامین دی فکر نمی‌کنند. چرا که متوجه نیستند این ویتامین چه نقش بزرگی در تعادل ترکیب‌های شیمیایی در مغز ایفا می‌کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
17 دقیقه
درباره‌ی نویسنده و مقدمه
16 دقیقه
فصل اول: کلمه‌ی هوگا از کجا آمده است؟
15 دقیقه
فصل دوم: مبانی زیربنایی هوگا
10 دقیقه
فصل سوم: مزایای زندگی به سبک هوگا
16 دقیقه
فصل چهارم: نحوه‌ی به کار بردن هوگا در زندگی
15 دقیقه
فصل پنجم: چگونه هوگا در هر فصل تغییر می‌کند
18 دقیقه
فصل ششم: بودجه‌ی مالی محدود برای هوگا
17 دقیقه
فصل هفتم: چشم‌انداز هوگا
16 دقیقه
فصل هشتم: چگونه هوگا را وارد همه‌ی ابعاد زندگی‌مان کنیم؟
18 دقیقه
فصل نهم: نشانه‌های هوگا در فرهنگ غرب
17 دقیقه
فصل دهم: تأثیر هوگا بر زندگی فردی
17 دقیقه
فصل یازدهم: تأثیر هوگا بر جامعه
15 دقیقه
فصل دوازدهم: تأثیر هوگا بر جهان
13 دقیقه
فصل سیزدهم: نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هوگا: هنر شادکامی دانمارکی
نویسنده
مترجمفرناز ولی زاده
راوینازیما حسینی
ناشر صوتیانتشارات اندیشه آگاه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هوگا: هنر شادکامی دانمارکی

visa group
۱۴۰۲/۶/۲۴
این کتاب درباره یافتن هوگا یا آرامش در زندگیه. به نظر من چیزی هست که در فرهنگ و جامعه خودمان به شدت نیاز داریم چون انسان‌های جامعه ما لذت هاشون رو نمیتونن پیدا کنن و اکثرا در کار و تلاش زیادروی میکنن یا وقتشون رو به جای صرف کردن در چیزهایی که ازش لذت میبرن صرف کارهای غیرضروری میکنن
مریم
۱۴۰۲/۷/۱۲
کتاب بدی نبود اما به نظرم نمی‌شه برای جوامع متفاوت از نظر فرهنگ مذهب تفکرات سیاست، نسخه ایی یکسان پیچید چون در جامعه ما بسیاری از موارد گفته شده، انجام می‌شه و بخشی از زندگی مردمه اما نداشتن امنیت مالی و اقتصادی و.... عامل افسردگی مردم ماست،
Hoori
۱۴۰۲/۶/۲۵
بنظرم نویسنده خواسته از کتاب ایکیگای الهام بگیره ولی نتونسته. کل این چند ساعت گفته از کاری که انجام میدی لذت ببر ولی خیلی بیش از اندازه تکرار کرده (از فهرست هم کمی مشخصه) بنظر من که این کتابش، نسبت به کتابهای قبلیش خیلی ضعیف بود.
یزدان
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
عالی بود
به تمام کسانی که قصد شاد زیستن رو دارن پیشنهاد می‌کنم این کتاب مطالعه کنند
نرگس اخلاقی‌نیا
۱۴۰۲/۸/۲۰
تکلیفم با کتاب روشن نشد. اگرچه آرزوی زندگی در‌ دانمارک‌ را در من‌ ایجاد کرد.
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هوگا: هنر شادکامی دانمارکی

برای دریافت کتاب صوتی هوگا: هنر شادکامی دانمارکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.