معرفی و دانلود کتاب صوتی بحران سرمایه داری دموکراتیک

عکس جلد کتاب صوتی بحران سرمایه داری دموکراتیک
قیمت:
۲۶۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بحران سرمایه داری دموکراتیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بحران سرمایه داری دموکراتیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بحران سرمایه داری دموکراتیک

کتاب صوتی بحران سرمایه داری دموکراتیک اثری از مارتین ولف، مفسر ارشد اقتصادی فایننشال تایمز است. ولف در این کتاب صوتی به بررسی ارتباطِ رو به زوال سرمایه‌داری و دموکراسی پرداخته و تفسیر خود را از بحران موجود، دلایل بروز آن و نیز اقداماتی که می‌توان برای متوقف کردن این فرآیند فزاینده انجام داد، ارائه کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی بحران سرمایه داری دموکراتیک

نظریه‌های مارتین ولف (Martin Wolf) مدت‌هاست به‌عنوان عاقلانه‌ترین و اندیشمندانه‌ترین صداها در مسائل اقتصادی شناخته می‌شود. او را به‌ندرت به‌عنوان متفکری خوش‌بین می‌شناسند؛ اما از نگاه او، هیچ زمانی به اندازه‌ی اکنون، شرایط نگران‌کننده نبوده است. لیبرال دموکراسی در وضعیت رکود است و اقتدارگرایی در حال افزایش قدرت و روابطی که باید بازارهای آزاد را به انتخاباتی منصفانه سوق دهند، حتی در دموکراتیک‌ترین کشورهای جهان، در معرض تهدید قرار دارند! این تفسیری است که ولف از جهانِ امروز در کتاب صوتی بحران سرمایه‌داری دموکراتیک (The Crisis of Democratic Capitalism) برای ما تشریح کرده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی بحران سرمایه داری دموکراتیک

مارتین ولف یکی از چهره‌های برجسته و شناخته‌شده در دنیای اقتصاد، دانش‌آموخته‌ی آکسفورد و تحلیلگر ارشد اقتصادی در روزنامه‌ی فایننشال تایمز لندن است. نظریه‌های او در تفسیر سیاست‌های عمومی و رویدادهای جهانی، شهرت بسیاری دارد و از وی مقالات و کتاب‌های متعدد به انتشار رسیده است که یکی از آن آثار تأثیرگذار او، بحران سرمایه‌داری دموکراتیک است. ولف در این کتاب، با نیم‌نگاهی به شرایط سیاسی روز، به تشریح اوضاع اقتصادی جهان پرداخته است.

مارتین ولف در کتاب صوتی بحران سرمایه‌داری دموکراتیک، از انگیزه‌ی خود برای تألیف این کتاب گفته است. به باور او، نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده و سپس انتخاب او، شوک بزرگی به دموکراسی در جهان و در پیِ آن، به اقتصاد جهانی وارد آورده است. همین رویداد باعث شد تا ولف با نگاه موشکافانه‌تری به تحلیل جریان‌های اقتصادی روز بپردازد و نتیجه‌ی بررسی‌ها و پژوهش‌های او، به نگارش کتاب حاضر انجامید.

از نگاه ولف سرمایه‌داری و دموکراسی بدون یکدیگر، منجر به شرایط فاجعه‌آمیزی می‌شوند. او در ده فصل این کتاب، با ارزیابی شکاف عمیقی که این روزها میان سرمایه‌داری و دموکراسی ایجاد شده است، استدلال می‌کند که سرمایه‌داری، با وجود تمامی مشکلاتی که دارد، می‌تواند بهترین سازوکار برای شکوفایی جوامع انسانی باشد؛ هرچند که از نشانه‌های آن رشد و شکوفایی، در حال حاضر چندان چیزی مشاهده نمی‌شود و اندک ثمرات آن، به‌صورت نابرابر میان معدودی تقسیم شده است. ولف همچنین بیان می‌کند که پاسخ ما به این دوران نگران‌کننده، که مملو از شرایط اضطراری مانند گرمایش زمین، تغییرات آب و هوایی و حتی خطر جنگ هسته‌ای است، باید اصلاحی ریشه‌ای باشد. شاید بهتر باشد که بین اقتصاد بازار و سیاست دموکراتیک، تعادل جدیدی تنظیم شود؛ تعادلی که کشورها را قادر کند تا عملکرد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود را بهبود بخشند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی بحران سرمایه داری دموکراتیک

از دیگر موضوعاتی که مارتین ولف در کتاب صوتی بحران سرمایه‌داری دموکراتیک به آن پرداخته است، می‌توان به انتقادات تند او به نخبگان اشاره کرد. به باور او، نخبگان در جوامع دموکراتیک نتوانسته‌اند به مسئولیتی که بر عهده‌ی آنان گذاشته شده است، به‌خوبی عمل کنند. در همین راستا با اعمال ناشیانه‌ی خود، باعث تضعیف پیوند میان اعضای جامعه و ایجاد بدبینی در آن‌ها نسبت به سازوکارهای حکومت‌ها می‌شوند. او نخبگان را یکی از پایه‌های دموکراسی می‌داند و عقیده دارد که در جامعه‌ای عاری از نخبگانِ عملگرا که از توان، صلاحیتی و شایستگی لازم برخوردار باشند، دموکراسی رو به اضمحلال خواهد رفت.

نقدها و تحسین‌های فراوانی درباره‌ی کتاب صوتی بحران سرمایه‌داری دموکراتیک و نویسنده‌ی آن، مارتین ولف منتشر شده است که همگی ولف را از عمیق‌ترین روشنفکران و متفکران اقتصادیِ زمانه‌ی ما و واجدشرایط‌ترین فرد برای اظهارنظر در خصوص مسائل اقتصادی می‌دانند و همین موضوع، شنیدنِ این کتاب و آراء و اندیشه‌ی او را جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌کند.

کتاب صوتی بحران سرمایه‌داری دموکراتیک، به همت شرکت چاپ و نشر بازرگانی، با ترجمه‌ی مرتضی شأنی و خوانش مینا علیپوری در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی بحران سرمایه داری دموکراتیک

  • کتاب جدید مارتین ولف آگاهی عمیق و غیرمنتظره‌ای را درباره‌ی شکنندگی تمدن غرب ارائه کرده است. بحران سرمایه‌داری دموکراتیک چهارراه خطرناکی را که روشنفکریِ لیبرال بر سر آن قرار گرفته، ترسیم کرده است. (Los Angeles Review of Books)
  • برخلاف بسیاری از افراد پیشگام در این حوزه، سخنان مارتین ولف در راستای تخریب مؤسسات و سازمان‌ها و سرنگونی اداره‌کنندگانِ آنان نیست بلکه هدف او این است تا از آن افراد بخواهد مسئولیتی که بر عهده گرفته‌اند را به‌خوبی به سرانجام برسانند. (The Washington Post)
  • مارتین ولف عاقل‌ترین، تیزبین‌ترین و باتجربه‌ترین مفسر روزگار ماست. توصیه‌های او، هوشمندانه و معقول هستند و شاید خیلی دیر نشده باشد که به آن‌ها عمل کنیم. (سر آنگس دیتون، برنده‌ی جایزه‌ی نوبل اقتصاد در سال 2015)
  • مارتین ولف یکی از عمیق‌ترین متفکران زمانه‌ی ماست. آخرین کتاب او را باید خواند. او به طرز درخشانی، علل بحران کنونی سرمایه‌داری دموکراتیک را تحلیل کرده و اصلاحات مورد نیاز را برای بازسازی موفقیت‌آمیز آن ارائه داده است. (نورویل روبینی، استاد دانشگاه نیویورک)
  • با تیره و تار شدن روزافزون اقتصاد جهانی، نشر این کتاب می‌تواند به‌موقع باشد و چه کسی بهتر از مارتین ولف که با دانش استادانه‌ی خود از تاریخ و اقتصاد، تهدیدها و سیاست‌های عوام‌فریبانه را شناسایی کرده و راه عبوری از این شرایط معرفی کند. برای جدا کردن پوسیدگی از پایه و تنه‌ی درختان به کسی نیاز است که از کل جنگل آگاهی داشته باشد و مارتین ولف چنین فردی است. (کارمن ام. راینهارت، استاد اقتصاد دانشگاه هاروارد)

کتاب صوتی بحران سرمایه داری دموکراتیک برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی بحران سرمایه‌داری دموکراتیک برای تمامی پژوهشگران، فعالان و علاقه‌مندان به حوزه‌های اقتصاد و سیاست، مطالب شنیدنی، مفید و جالب‌توجهی را در بر دارد.

در بخشی از کتاب صوتی بحران سرمایه داری دموکراتیک می‌شنویم

فرانسیس فوکویاما مقاله‌ی خود را با عنوان «پایان تاریخ؟» نوشت که در پایان جنگ سرد در 1989 انتشار یافت. بسیاری قبلاً با او موافق بودند که سنتز غربی لیبرال دموکراسی با بازار آزاد یک پیروزی قاطع بر دشمنان ایدئولوژیک خود کسب کرده است. پایان آخرین ایدئولوژی توتالیتر از نظر بسیاری نه فقط یک امر خارق‌العاده، غیرعادی و شگفت‌انگیز نبود، بلکه رویدادی تلقی شد که نوید آینده‌ی بهتری را برای بشریت می‌داد که در آن دوران استبداد، زورگیری و کشتار جمعی تمام شده و آزادی – سیاسی و اقتصادی – پیروز شده بود. امروزه لیبرال دموکراسی و سرمایه‌داری بازار آزاد اصلاً پیروز به نظر نمی‌رسند. این حقیقت نه‌تنها در کشورهای در حال توسعه، نوظهور یا کمونیست سابق، بلکه حتی در کشورهای غربی جاافتاده نیز صادق است.

شکست‌های اقتصادی، اعتقاد به سرمایه‌داری جهانی را متزلزل ساخته و شکست‌های سیاسی اعتماد به لیبرال دموکراسی را تضعیف کرده است. ظهور چین که حزب کمونیست حاکم آن، پیوند بین سرمایه‌داری و دموکراسی را رد می‌کند، اعتماد مردم به غرب را متزلزل ساخته است. لیبرال دموکراسی و سرمایه‌داری بازار آزاد هر دو، اکنون زیر سؤال هستند. در مورد ملی‌گرای راست، امروزه دونالد ترامپ در ایالات متحده، نایجل فاراژ در بریتانیا، مارتین لوپن در فرانسه، متئو سالوینی در ایتالیا، گیرت ویلدرز در هلند و هاینز کریستین استراخه در اتریش بحث‌های سیاسی را علی‌رغم در مسند قدرت نبودن، شکل داده‌اند. عناصر لیبرال غیردموکرات و مفسر اقتدارگرایانی نظیر اوربان مجارستانی و یارسلاو کاچینسکی لهستان که با استفاده از سقوط امپراطوری شوروی و ورود به اردوی اتحادیه‌ی اروپا، به قدرت رسیده‌اند، با تأسی از الگوی سیاسی ولادیمیر پوتین در روسیه، در مقابل جهان قرار دارند. این رهبران مختلف حداقل به یک جنبه و یا بیشتر نسبت به سرمایه‌داری جهانی معاصر، تجارت آزاد، جریان آزاد سرمایه یا جابه‌جایی نسبتاً آزاد مردم، اعتراض دارند. مخالفت با آن چیزها به‌طور اجتناب‌ناپذیر تبدیل به سوءظن نسبت به اتحادیه‌ی اروپا گردیده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
پیشگفتار
9 دقیقه
فصل اول: آتش این دفعه
24 دقیقه
بخش اول: در مورد سرمایه‌داری و دموکراسی؛فصل دوم: دوقلوهای نمادین - سیاست و اقتصاد در تاریخ بشر
32 دقیقه
بخش اول: در مورد سرمایه‌داری و دموکراسی؛فصل سوم: تکامل سرمایه‌داری دموکراتیک
29 دقیقه
بخش دوم: چه اشتباهی رخ داد؛ فصل چهارم: این اقتصاد است احمق
34 دقیقه
بخش دوم: چه اشتباهی رخ داد؛ فصل پنجم: ظهور سرمایه‌داری رانتی
27 دقیقه
بخش دوم: چه اشتباهی رخ داد؛ فصل ششم: خطرات پوپولیسم (عوام‌فریبی)
14 دقیقه
بخش سوم: نوسازی سرمایه‌داری دموکراتیک؛فصل هفتم: نوسازی سرمایه‌داری
36 دقیقه
بخش سوم: نوسازی سرمایه‌داری دموکراتیک؛فصل هشتم: به سوی یک طرح جدید
18 دقیقه
بخش سوم: نوسازی سرمایه‌داری دموکراتیک؛فصل نهم: نوسازی دموکراسی
15 دقیقه
بخش چهارم: لولای تاریخ؛فصل دهم: سرمایه‌داری دموکراتیک در جهان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بحران سرمایه داری دموکراتیک
نویسنده
مترجممرتضی شانی
راویمینا علیپوری
ناشر صوتیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بحران سرمایه داری دموکراتیک

برای دریافت کتاب صوتی بحران سرمایه داری دموکراتیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.