معرفی و دانلود کتاب صوتی برادر انگلستان

عکس جلد کتاب صوتی برادر انگلستان
قیمت:
65000 تومان - 6.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برادر انگلستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برادر انگلستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی برادر انگلستان

کتاب صوتی برادر انگلستان، اولین رمان علیرضا قزوه، نویسنده و شاعر نام‌آشنای ایرانی‌ست. در این اثر به داستان مسافری گوش می‌سپاریم که در عالم خواب و بیداری راهی سفری بی‌مقصد می‌شود. نویسنده در این اثر با زبانی شیوا و نثری پرکشش به روایت وقایع کودتای بیست‌‌وهشتم مرداد سال هزاروسیصدوسی‌ودو می‌پردازد.

درباره کتاب صوتی برادر انگلستان:

علیرضا قزوه که پیش‌تر او را به عنوان شاعر می‌شناختیم، در اولین کتاب داستانی خود، برادر انگلستان، داستان مسافری را روایت می‌کند که با قطار به سوی مقصدی نامعلوم رهسپار شده است. راوی داستان که به نظر می‌رسد در عالم خواب و بیداری به سر می‌برد، با عبور از کوپه‌های قطار، خاطراتی مرتبط با عزیزانش در ذهنش تداعی می‌شود. علیرضا قزوه در رمان اولش شاهکاری را خلق کرده که به زعم بسیاری از منتقدان، از آثار بسیاری از رمان‌نویس‌هایی که سال‌های سال در این فضا نفس کشیده‌اند، اصولی‌تر و دقیق‌تر است. کودتای بیست‌وهشتم مرداد و روزهای پس از انقلاب از جمله مضامینی‌ست که قزوه در کتاب خود به آن‌ها پرداخته است.

نویسنده به شیوه‌ی خلاقانه‌ای از زبان و عناصر زبانی بهره گرفته و بر بعد روانی شخصیت‌ها متمرکز شده است. نشانه‌شناسی فرهنگی و تحلیل تاریخی و سیاسی در کنار نثر شیوا و داستان پرکشش نویسنده از جمله مواردی‌ست که این کتاب را از سایر رمان‌ها متمایز کرده است. رمان حاضر را با خوانش کوروش سلیمانی، بازیگر خوب کشورمان می‌شنوید.

یوسف علی میرشکاک، شاعر، نویسنده و منتقد ادبی درباره‌ی کتاب برادر انگلستان چنین می‌گوید: «نثر رمان عالی است. تعدد شخصیت‌ها یک هنر دیگر رمان است، برخلاف بسیاری از نویسندگان که در رمان‌شان خیلی هنر کنند دو سه شخصیت را بیشتر نمی‌توانند برجسته کنند این رمان بیشتر از بیست، سی شخصیت دارد که هر کدام مستقل‌اند و خودشان‌اند و هیچ کدام‌شان هم کلیشه نیستند.»

نکوداشت‌های کتاب صوتی برادر انگلستان:

- اگر در این چهل سال، پنج رمان موفق داشته باشیم، یکی از آن‌ها رمان برادر انگلستان علی رضا قزوه است. (یوسف علی میرشکاک، نویسنده و منتقد)
- نخستین اثر داستانی علیرضا قزوه به مراتب از آخرین اثر بسیاری از داستان‌نویسان مدعی قوی‌تر و غنی‌تر است. (محمدکاظم مزینانی)

کتاب صوتی برادر انگلستان مناسب چه کسانی است؟

اگر به داستان‌های انقلابی علاقه‌مند هستید، کتاب برادر انگلستان برای شماست.

با علیرضا قزوه بیشتر آشنا شویم:

علیرضا قزوه شاعر و نویسنده معاصر ایرانی است. او اول بهمن 1342 و در گرمسار به دنیا آمد. اغلب اشعار وی درون‌مایه‌ای مذهبی دارند. او در اغلب شب‌ شعرها و همایش‌های شعر دفاع مقدس و انقلاب فعالانه شرکت کرده است. قزوه دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی شعر فجر بوده و مسئولیت صفحهٔ ادبی روزنامهٔ اطلاعات را برعهده داشته است.

برخی از جوایز و افتخارات علیرضا قزوه:

- برگزیده بیست و یکمین جایزه کتاب فصل
- برگزیده یازدهمین دوره جایزه قلم زرین برای شعر صبح بنارس
- برنده جایزه بیست و چهارمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران برای کتاب شعر با کاروان نیزه

برخی از آثار علیرضا قزوه:

- پشت هر سنگ خداست
- گزیده ادبیات معاصر
- سوره انگور
- این همه یوسف
- خورشیدهای گمشده
- شبلی و آتش
- پرستو در قاف
- قدم زدن در کلمات
- با کاروان نیزه
- عشق علیه السلام

در بخشی از کتاب صوتی برادر انگلستان می‌شنویم:

عموجان می‌گفت از آقاجان دو سال بزرگ‌تر است. آقاجان می‌گفت: «عموجانت هشت سال را رد کرده بود که من به دنیا آمدم.» همین دو برادر بودند و همیشه حرف‌هایشان با هم کلی توفیر داشت. عموجان کمی هم عربی و فرانسه بلد بود. در عوض، آقاجان مثل بلبل ترکی حرف می‌زد. عموجان می‌گفت «بنژوق» و آقاجان جوابش را با «صباح‌الخیر» میداد. به مدد سفرهای زیادی که به عتبات داشت، چند کلمه‌ی عربی هم یاد گرفته بود.

برخلاف آقاجان که زیاد به سر و وضعش نمی‌رسید، عموجان گاه‌گداری عینک خوشگل فرنگی می‌زد و همیشه دست کم یکی دو جین کراوات رنگارنگ روی چوب رخت اتاقش آویزان بود. برای همین، حاج عمو در بیشتر عکس‌ها با کراوات بود. اما آقاجان از این قرتی‌بازی‌ها و جنتلمن‌نمایی‌ها بدش می‌آمد. حتی همان یک کراوات چهارخانه را که سالار از فرنگستان برایش هدیه آورده بود نگه نداشت و همان سال با لباس‌های کهنه گذاشت سر کوچه تا ببرند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
20 دقیقه
یک
33 دقیقه
دو
32 دقیقه
سه
10 دقیقه
چهار
16 دقیقه
پنج
32 دقیقه
شش
39 دقیقه
هفت
15 دقیقه
هشت
16 دقیقه
نه
24 دقیقه
ده
19 دقیقه
یازده
9 دقیقه
دوازده
40 دقیقه
سیزده
17 دقیقه
چهارده
13 دقیقه
پانزده
28 دقیقه
شانزده
20 دقیقه
هفده
14 دقیقه
هجده
20 دقیقه
نوزده
17 دقیقه
بیست
13 دقیقه
بیست‌ویک
31 دقیقه
بیست‌ودو
23 دقیقه
بیست‌وسه
26 دقیقه
بیست‌وچهار
8 دقیقه
بیست‌وپنج
29 دقیقه
بیست‌وشش
8 دقیقه
بیست‌وهفت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی برادر انگلستان
نویسنده
راویکوروش سلیمانی
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی
65000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی برادر انگلستان

عیسی زاده
۱۴۰۱/۱۱/۵
این کتاب، یک داستان پردازی مفصل و زیبا دارد
اما به نظر من بیش از حد به جوانب داستان پرداخته شده. پسند من نشد...
خوانش زیباست
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی برادر انگلستان

برای دریافت کتاب صوتی برادر انگلستان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.