معرفی و دانلود کتاب صوتی بندر امن

عکس جلد کتاب صوتی بندر امن
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بندر امن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بندر امن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بندر امن

کتاب صوتی بندر امن اثری از ماریتا کانلن مک کنا، نویسنده‌ی جایزه‌برده‌ی ایرلندی و نگارنده‌ی آثار کودک و نوجوان است. کانلن مک‌کنا در این کتاب، داستان فرزندانِ خانواده‌ای را در بحبوحه‌ی جنگ جهانی دوم روایت می‌کند که در میانه‌‌ی پیامدهای گریزناپذیر جنگ، باید راه خود را پیدا کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی بندر امن

ماریتا کانلن مک‌کنا (Marita Conlon-MacKenna) در کتاب صوتی بندر امن (Safe Harbour‬) راوی داستانِ خانواده‌ای در زمانِ جنگ جهانی دوم است. بمباران، خانه‌ی سوفی و هیو، دو کودک داستان ما را در لندن ویران کرده است. پدرِ خانواده در جبهه‌های جنگ به سر می‌برد. مادرشان نیز به‌شدت مجروح شده و به بیمارستان فرستاده شده است. بچه‌ها کسی را ندارند که عهده‌دار مراقبت از آن‌ها باشد و به همین دلیل، نزد پدربزرگ‌شان در ایرلند فرستاده می‌شوند. آن‌ها هیچ شناختی از پدربزرگ ندارند چون پدرشان هرگز از او صحبتی نکرده است. بچه‌ها فقط این را می‌دانند که هر بار نامه‌ای از پدربزرگشان می‌رسید، دردسر جدیدی در خانه ایجاد می‌شد و حالا باید با این پدربزرگ که احتمالاً چندان از دیدنِ آن‌ها خوشحال نخواهد شد، زندگی کنند. آیا سوفی و هیو می‌توانند در خانه‌ی پدربزرگ روزهای خوبی را در پیش داشته باشند؟ آیا دوباره پدر و مادر خود را پیدا خواهند کرد و مانند روزهای گذشته، مثل یک خانواده کنار هم خواهند بود؟

معرفی و دانلود کتاب صوتی بندر امن

ماریتا کانلن مک‌کنا همیشه مجذوب تاریخ ایرلند بوده است. او یک بار در گزارشی رادیویی شنید که گور کودکی بی‌نام‌ونشان از دوره‌ی قحطی زیر یک درخت زالزالک پیدا شده است. این اتفاق چنان بر او اثر گذاشت که تصمیم گرفت کتابی بنویسد و نام آن را درخت زالزالک بگذارد. موفقیتی که این کتاب برای کانلن به ارمغان آورد، محرکی شد تا به نوشتن ادامه دهد. کانلن مک‌کنا جوایز بسیاری از جمله جایزه‌ی انجمن بین‌المللی کتابخوانی و جایزه‌ی کتاب سال بیستو را به دست آورده است. بندر امن از آثار پرمخاطب و جذاب اوست که به موضوع کودکان و جنگ می‌پردازد.

کتاب صوتی بندر امن از نگاه سوفی، دختر نوجوانِ داستان، روایت می‌شود. او در غیاب پدر و بیماری مادر، از یک سو مراقبت از برادر کوچکش را بر عهده دارد و از سوی دیگر باید با حوادثی که پیش‌بینیِ آن را نکرده است، مواجه شود. رنجِ و دردِ سوفی، رنجِ همه‌ی کودکانِ جنگ در سراسر جهان است. ماریتا کانلن مک‌کنا در این کتاب با کنار زدن کلیشه‌های رایج، اثری واقع‌گرایانه خلق کرده است که درک تازه‌ای از جهان را پیش روی نوجوانان قرار می‌دهد و آن‌ها را با این واقعیت اجتناب‌ناپذیر زندگی آشنا می‌سازد.

کتاب صوتی بندر امن را محبوبه نجف‌خانی به فارسی برگردانده و نشر صوتی سماوا، آن را با خوانش زیبا بروفه به انتشار رسانده است. گفتنی‌ست نسخه‌ی متنی این کتاب به همت نشر مهرک چاپ و منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی بندر امن

  • بندر امن کتابی بسیار فوق‌العاده است. (Irish Times)
  • ماریتا کانلن مک‌کنا قصه‌گویی ذاتی است. (Martin Waddell)
  • بندر امن یک داستان زیبا و غم‌انگیز است که نه فقط در زمانه‌ی کنونی که در تمام دوران‌ها خواندنی و جذاب خواهد بود. (Fallen Star Stories)

کتاب صوتی بندر امن برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن کتاب صوتی بندر امن را به تمام نوجوانانی که به ادبیات داستانی علاقه‌ دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی بندر امن می‌شنویم

سوفی آواز می‌خواند. صداهایی که از اطراف به گوشش می‌رسید، صدای آژیر بود که تا مغزِ استخوان نفوذ می‌کرد و بمب‌هایی که یکی پس از دیگری فرو می‌ریختند، آشوبی در دلش برپا می‌کردند.

سعی کرد فاصله اصابت بمب‌ها را تخمین بزند و تعداد آن‌ها را بشمرد. کف دست‌هایش را با پیراهن نخی آبی‌رنگش پاک کرد. از وحشت عرق کرده بود و رطوبت آن را روی لب بالایی‌اش احساس می‌کرد. در آن پناهگاه نور به قدر کافی وجود نداشت.

کسانی که دور و برش بودند، برای حفظ روحیه آواز می‌خواندند. یکی از میان جمعیت، دو ردیف پایین‌تر از او، این آواز را شروع کرده بود. سوفی با نفس عمیقی هوای سرد و مرطوب را به درون ریه‌هایش فرستاد و سعی کرد حواسش را روی آواز متمرکز کند و خود را به دست امواج جادویی موسیقی بسپارد.

ناگهان صدای ضربه‌ی شدیدی از میان دیوارهای پناهگاه به گوش رسید و نیمکت چوبی را که سوفی روی آن نشسته بود، تکان داد و جابه‌جا کرد.

پیرزنی که کنار سوفی خوابیده بود، تکانی خورد و صدای خروپفش قطع شد. او دمپایی به پا داشت و لباس خوابش از زیر ژاکت پشمی‌اش بیرون زده بود. به نظر می‌رسید خود را از قبل، برای آن شب آماده کرده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
10 دقیقه
فصل اول: پناهگاه
11 دقیقه
فصل دوم: وضعیت عادی
5 دقیقه
فصل سوم: مقابل خانه
6 دقیقه
فصل چهارم: بازماندگان بمباران
12 دقیقه
فصل پنجم: آسیب
14 دقیقه
فصل ششم: بیمارستان سنت مارتین
12 دقیقه
فصل هفتم: فیلم خبری
9 دقیقه
فصل هشتم: خداحافظی
13 دقیقه
فصل نهم: پناهجوها
4 دقیقه
فصل دهم: فرار کن خرگوش، فرار کن
17 دقیقه
فصل یازدهم: سفر دریایی
13 دقیقه
فصل دوازدهم: استقبال
12 دقیقه
فصل سیزدهم: کاری گرون
11 دقیقه
فصل چهاردهم: گری استونز
13 دقیقه
فصل پانزدهم: قایم باشک
7 دقیقه
فصل شانزدهم: اینجا لندن است
13 دقیقه
فصل هفدهم: دالی و مود
12 دقیقه
فصل هجدهم: یادگاری
6 دقیقه
فصل نوزدهم: آسمون آبی
16 دقیقه
فصل بیستم: آب‌های تیره
7 دقیقه
فصل بیست‌ویکم: دوران جنگ
6 دقیقه
فصل بیست‌ودوم: کسی زنده نمانده
9 دقیقه
فصل بیست‌وسوم: حلیم و خورش کاری
7 دقیقه
فصل بیست‌وچهارم: تنهایی
7 دقیقه
فصل بیست‌وپنجم: اژدر
12 دقیقه
فصل بیست‌وششم: لندنی‌ها
23 دقیقه
فصل بیست‌وهفتم: برن ابی
6 دقیقه
فصل بیست‌وهشتم: بخشش
14 دقیقه
فصل بیست‌ونهم: بمب‌افکن‌‎
7 دقیقه
فصل سی‌ام: بندر امن

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بندر امن
نویسنده
مترجممحبوبه نجف خانی
راویزیبا بروفه
ناشر چاپیانتشارات مهرک
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بندر امن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بندر امن

برای دریافت کتاب صوتی بندر امن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.