معرفی و دانلود کتاب صوتی دروازه‌ی مردگان 3: چاه تاریکی

عکس جلد کتاب صوتی دروازه‌ی مردگان 3: چاه تاریکی
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دروازه‌ی مردگان 3: چاه تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دروازه‌ی مردگان 3: چاه تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دروازه‌ی مردگان 3: چاه تاریکی

کتاب صوتی دروازه‌ی مردگان 3: چاه تاریکی، سومین و آخرین قسمت از مجموعه‌ی فانتزی-تاریخی دروازه‌ی مردگان است که حمیدرضا شاه آبادی برای مخاطبین نوجوان نوشته است. در این قسمت، رضاقلی که در مدرسه‌ای در تهران درس می‌خواند دوباره گرفتار اهالی عمارت شوم و پلیدی می‌شود که مدت‌ها در آن کار می‌کرده است. ازطرف دیگر، مجید هم برای سر در آوردن از رازهای رضاقلی‌میرزا، با خواهر و پدرش راهی کاشان می‌شود.

درباره‌ی کتاب صوتی دروازه‌ی مردگان 3: چاه تاریکی

مجموعه‌ی دروازه‌ی مردگان را می‌توان از بهترین مجموعه‌های فانتزی-تخیلی نوشته شده در ایران دانست. داستان دو جلد قبلی این مجموعه به طور موازی در تهران دوره‌ی قاجار و تهران کنونی می‌گذرند. در دو جلد قبلی، رضاقلی‌میرزا که پسربچه‌ای دزدیده شده بود، از عمارت و قالیباف‌خانه‌ای که در آن کار می‌کرد، فرار می‌کند و در مدرسه به تحصیل می‌پردازد. البته او در این راه از برخی اهالی جهان مردگان و جهان زندگان کمک می‌گیرد و متوجه می‌شود دروازه‌ای بین این دو جهان وجود دارد. ازطرف دیگر، دست‌نوشته‌های رضاقلی‌میرزا توسط نوجوانی تهرانی به نام مجید پیدا می‌شود و مجید نیز تلاش می‌کند حقیقت این دست‌نوشته‌ها و سرنوشت رضاقلی‌میرزا را پیدا کند.

رمان صوتی دروازه‌ی مردگان 3: چاه تاریکی، به ادامه‌ی داستان جلد دوم این مجموعه می‌پردازد. در این کتاب، رضاقلی که در مدرسه‌ی میرزاحسن‌خان مشغول به تحصیل است، مجبور می‌شود از مدرسه برای انجام کاری بیرون برود و در این زمان است که رضی، یکی از دیگر پسربچه‌هایی که در قالیباف‌خانه کار می‌کرد او را می‌بیند. رضی از رضاقلی می‌خواهد برایش کاری انجام دهد وگرنه او را به اهالی خانه لو خواهد داد و رضاقلی دوباره مجبور به کار در قالیباف‌خانه‌ی شوم خواهد شد؛ و آنچه رضی از او می‌خواهد هم این است: رضاقلی به جهان مردگان برود و از پدر رضی محل سکه‌هایی که دزدیده بوده است را بپرسد.

در داستان دیگر که در حال حاضر اتفاق می‌افتد، مجید و اعضای خانواده‌اش برای فهمیدن سرانجام رضاقلی و همینطور عمارت شوم، به همراه شخصیتی به نام اکبر به کاشان می‌روند تا بفهمند چرا عمارت به مکانی رعب‌آور و وحشتناک تبدیل شده است. در آنجا پیرزنی را می‌بینند که رضاقلی را از نزدیک دیده بوده و این پیرزن پرده از رازی هولناک بر می‌دارد.

حمیدرضا شاه آبادی که نوشتن چندین آثار تاریخی را در کارنامه‌ی خود دارد، ایده‌ی نوشتن مجموعه‌ی دروازه‌ی مردگان را از پژوهش‌هایش درباره‌ی وضعیت کودکان ایران در دوره‌ی قاجار و گزارش‌هایی گرفت که در آن‌ها به غرق و خفه شدن کودکان تهرانی در حوض‌خانه‌ها اشاره می‌کردند. او با استفاده از دانشش در زمینه‌ی تاریخ، ایده‌ی نوشتن داستانی درباره‌ی کودکان خفه‌شده در حوض‌ها را پَروبال داد و آن را در قالب مجموعه‌ای سه‌جلدی اجرا کرد.

کتاب دروازه‌ی مردگان 3: چاه تاریکی را انتشارات افق منتشر کرده است و نسخه‌ی صوتی آن به گویندگی حسن همایی، پیمان طالبی و پدرام شهرآبادی توسط نشر صوتی سماوا تهیه شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی دروازه‌ی مردگان

حمیدرضا شاه آبادی در تحقیقات تاریخی‌اش ایده‌ی نوشتن داستانی درباره‌ی کودکانی که در حوض‌های خانه‌ها در زمان قاجار خفه می‌شدند به ذهنش رسید. او احساس می‌کرد حوض‌ها مانند دریچه‌ای به جهان دیگر هستند و ایده‌ی اولیه‌اش مربوط به کودکانی بود که در چند حوض غرق می‌شوند و سپس از جای دیگری سر در می‌آورند. این ایده رفته‌رفته تغییر کرد و رشد کرد و تبدیل به کتاب «دروازه‌ی مردگان» شد. او با استفاده از دانش تاریخی‌اش و قصه‌پردازی دقیقش، مجموعه‌ی دروازه‌ی مردگان را نوشت و در آن تاریخ و تخیل را در هم آمیخت که استقبال خوبی هم از آن صورت گرفت و برنده‌ی چندین جایزه‌ی ملی و بین‌المللی شد.

کتاب صوتی دروازه‌ی مردگان 3: چاه تاریکی برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های ترسناک و فانتزی، از شنیدن کتاب صوتی دروازه‌ی مردگان 3: چاه تاریکی لذت خواهند برد. ازطرف دیگر، علاقه‌مندان به داستان‌های تاریخی نیز از جنبه‌های تاریخی این کتاب که حاصل سال‌ها تحقیق و پژوهش حمیدرضا شاه آبادی هستند لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی دروازه‌ی مردگان 3: چاه تاریکی می‌شنویم

تقدیر چنین بود که در دومین مراجعت خود به تهران، که در پی سفارش میرزا حسن‌ خان و با هدف تحصیل و تعلیم در محضر او صورت داده بودم، یک‌بار دیگر به چنگ افراد نویان ‌خان گرفتار شوم. اما اراده‌ی الهی بر آن قرار گرفت که به لطف دوست دیرینم شکور، خیلی زود از عمارت دهشتناک خان قاجار بگریزم و حسب توصیه‌ی او دل به حوادثی بسپرم که مرا با گروهی از اشرار تبهکار تهران از جمله ایاز نابینا و نوکرانش درگیر سازد. و صد البته خدا را شاکرم که آن نیز به سلامت گذشت و به لطف همراهی دوست وفادارم الماس سیاه‌پوست و دوست تازه‌یافته‌ام نادرمیرزای نازنین، توانستم به توصیه‌ی شکور عمل کرده، عالیه خواهر رسول، طفلِ تازه درگذشته‌ی قزوینی را به همراه گروهی دیگر از اطفال مظلوم و بی‌گناه از چنگال آدم‌ربایان بی‌رحم برهانم و در مقابل رفیق شفیقم روسفید و سربلند باشم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
3 دقیقه
بخش اول
14 دقیقه
بخش دوم
15 دقیقه
بخش سوم
6 دقیقه
بخش چهارم
16 دقیقه
بخش پنجم
17 دقیقه
بخش ششم
15 دقیقه
بخش هفتم
12 دقیقه
بخش هشتم
28 دقیقه
بخش نهم
17 دقیقه
بخش دهم
23 دقیقه
بخش یازدهم
40 دقیقه
بخش دوازدهم
23 دقیقه
بخش سیزدهم
13 دقیقه
بخش چهاردهم
8 دقیقه
بخش پانزدهم
19 دقیقه
بخش شانزدهم
22 دقیقه
بخش هفدهم
17 دقیقه
بخش هجدهم
15 دقیقه
بخش نوزدهم
26 دقیقه
بخش بیستم
10 دقیقه
بخش بیست و یکم
20 دقیقه
بخش بیست و دوم
33 دقیقه
بخش بیست و سوم
9 دقیقه
بخش بیست و چهارم
17 دقیقه
بخش بیست و پنجم
12 دقیقه
بخش بیست و ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دروازه‌ی مردگان 3: چاه تاریکی
نویسنده
راویحسن همایی، پیمان طالبی، پدرام شهرآبادی
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دروازه‌ی مردگان 3: چاه تاریکی

مصطفی محمدزاده
۱۴۰۲/۶/۳۰
با عرض سلام وخسته نباشی خدمت مجموعه کتابراه و جناب شاه ابادی و همایی کتاب سه گانه دروازه مردگان فوق العاده بود و من در تاریخ به سفری زیبا برد اما محتوای داستان من را ارضا نکرد، دروازه مردگان ممکن است ابتدا خواننده را به سمت کتاب ترسناک ببرد، ولی نبود فضاهای آمیخته به سحر و جادو و موجودات خیالی، کار را از حیطه ترسناک جدا می‌کند. ضمن اینکه به نظر می‌رسد جناب اقای شاه ابادی اصرار دارد داستان را محیطی ترسناک قرار داده و با انتخاب کلماتی که غالباً ترس و وحشت را انتقال می‌دهند، ذهن خواننده را با رمز و راز، و با ایجاد فضای تخیلی و مالیخولیایی به اضطراب مشغول می‌کند؛ به‌این‌ترتیب کار به سبک گوتیک یا وحشت نزدیک می‌شود. نوع گوتیک در این رمان، «گوتیک مکان» است. راز مخفی و اتفاق ماورایی از داخل حوضی در وسط عمارتی وهمناک که برزخی برای مردگان و غرق شدگان داستان است، سر برون می‌آورد. حوض به عنوان اصلی‌ترین عامل گوتیک با حوادثی پیچیده که جای اتفاقات آن از گذشته تا امروز مانده، در خط اصلی ساختار قرار گرفته است. در ضمن نمیدونم نویسنده محترم چرا آخر داستان باز گذاشت یا فکر کنم یادشون رفته که رضا قلی یه نامه به اون ریس دانشگاه نوشته خب اون چی شد این چیشد؟ میدونید خیلی علامت سوال وجود داره که جوابی براش نیست، ممنون از وقتی که گذاشتید و خوندید
Pariya Fathali
۱۴۰۲/۶/۲۷
قسمت ۱و ۲رو حتما گوش بدید این کتاب خیلی جذاب و شیوا بیان شده کلی بهم انرژی مثبت داد. اخرش اگر بهتر تموم میشد خیلییی عالی بود. بی سر و ته بود انگار معلوم نشد پادزهر رو پیدا کردن یا نه
زهرا یوسفی
۱۴۰۳/۱/۱۶
داستانی جالب با محتوایی کاملا ایرانی و بیرون آمده از دل مشکلات ایران در چندین سال پیش، به همراه روایت گری عالی و این برای هر سه جلد این داستان صادق است 👌🏻🥰
کامران همتی
۱۴۰۲/۸/۵
وقتی تموم شد اخرین فایل صوتی باورم نمیشد که تموم شده، دقیقا مثل فیلمهای اصغر فرهای با پایان باز تموم شد. ولی در کل میتونه داستان خوبی برای سنین نوجوانان باشه
حسنیه سلطانی
۱۴۰۲/۷/۲۴
واقعا عالی بود. سه جلد رو در کمتر از یک هفته گوش دادم. داستان واقعا جوری آدمو دنبال خودش میکشه که اصلا نمی‌شه صبر کرد و تقریبا نمی‌شه حدث زد چه اتفاقی می‌افته
سعید امامی
۱۴۰۲/۱۲/۵
متوسط بود و خیلی باحال وگیرا نبود داستانها را پشت هم روایت میکرد هی به حال و گذشته می‌رفت هی رضا قلی رو زجر میداد والسلام
Mohamad Bandekhoda
۱۴۰۳/۱/۱۲
خوب بود اما به نظر هنوز جلد‌های دیگه هم داره
اگر نداشته باشه پس نباید اینجور تموم میشد چون چندین سوال رو بی جواب گذاشت
تارا ایمانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
راضی بودم از این که وقت گذاشتم، هر چند دور از واقعیت بود ولی قرار نیست که چیزی رو نمی‌تونیم تأیید کنیم، ردش کنیم.
فیروزه
۱۴۰۲/۶/۲۹
مثل دو جلد اول جالب بود و دوسش داشتم فقط دو فصل آخر میتونست قوی‌تر باشه. در کل خوب بود.
اعظم منصوری
۱۴۰۲/۶/۲۱
داستان جذابیه و آدم دائما منتظر یک اتفاق جدیده و خیلی مشتاق گوش دادن به ادامه‌ی داستانه.
الناز یوسفی
۱۴۰۳/۱/۲۳
به نظرم جالب میشه اگه از این مجموعه فیلم بسازن.
مهناز عسکری
۱۴۰۲/۱۱/۷
خیلی جالب و جذاب بود ولی چرا انقدر باز تموم شد!
عطا
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
بهترین کتاب قرن بود
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دروازه‌ی مردگان 3: چاه تاریکی

برای دریافت کتاب صوتی دروازه‌ی مردگان 3: چاه تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.