معرفی و دانلود کتاب صوتی کنت مونت کریستو: متن کوتاه شده

عکس جلد کتاب صوتی کنت مونت کریستو: متن کوتاه شده
قیمت:
120000 تومان - 12.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کنت مونت کریستو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کنت مونت کریستو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کنت مونت کریستو: متن کوتاه شده

داستانی به‌ رنگ سرخ انتقام. ادموند دانتسِ جوان، شخصیت اصلی کتاب صوتی کنت مونت کریستو نوشته‌ی الکساندر دوما درصدد انتقامی سخت از کسانی است که چهارده سال تمام، او را به جرم ناکرده به زندان انداخته‌اند. در این اثر متن کوتاه‌شد‌ه‌ی رمان اصلی را می‌شنوید که بر اساس اقتباس بئاتریس کانوی نوشته شده است. رمان کنت مونت کریستو به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین و شناخته‌شده‌ترین آثار ادبی کلاسیک در سراسر جهان شناخته می‌شود.

درباره‌ی کتاب صوتی کنت مونت کریستو

تصور کنید جوانکی نوزده‌ساله هستید و عمری دراز پیش رو دارید. به‌تازگی شغل رؤیاهایتان به شما پیشنهاد شده است و در زندگی شخصی هم در شرف ازدواج با فردی هستید که از کودکی دوستش داشته‌اید. اما ناگهان چند مرد تصمیم می‌گیرند از سر حسادت برایتان پاپوش درست کنند و شما را به‌جرمی نکرده که مجازات آن در خوش‌بینانه‌ترین حالت حبس ابد و در بدبینانه‌ترین حالت اعدام است، به زندان بیندازند. این درست همان اتفاق هولناکی است که در کتاب کنت مونت کریستو (The Count of Monte Cristo) رقم می‌خورد.

اکنون چهارده سال آزگار است که ادموند دانتس به‌خاطر گناه نکرده در زندان به سر می‌برد. چهارده سال پیش، او به‌سبب شغل ایده‌آل و نامزد زیبایش مورد حسادت سه مرد شریر قرار گرفت و از آن موقع تا کنون در سیاهچاله‌ای تاریک درون قلعه‌ای واقع در یک جزیره محبوس شده است. اما یک روز ادموند خبردار می‌شود که گنجینه‌ای ارزشمند و عظیم در جزیره‌ی مونت کریستو پنهان شده است و تصمیم می‌گیرد به قصد به‌دست آوردن آن از زندان فرار کند. دستیابی به آن گنج بزرگ و ارزشمند تنها مقصود ادموند نیست. او همچنین سودای نابود کردن آن سه مرد شریر را نیز در سر دارد. این ماجرا وقتی هولناک‌تر می‌شود که می‌فهمیم الکساندر دوما داستان و پیرنگ اصلی این کتاب را از یک اتفاق واقعی برگرفته است که در آن نیز فرد بی‌گناهی به‌ناحق به زندان فرستاده می‌شود.

در کتاب صوتی کنت مونت کریستو رشته‌ی چندین داستان درون یک اثر در هم بافته می‌شود. بخش‌هایی از داستان غم‌انگیزند و بخش‌های دیگری دل‌انگیز؛ اما الکساندر دوما توانسته است با مهارت و چیره‌دستی خود در نویسندگی، تعادلی معقول را میان این دو رعایت کند. این رمان ابتدا و در فاصله‌ی سال‌های 1844 تا 1846 به‌صورت سریالی منتشر شد و سپس با وقفه‌ای کوتاه در قالب یک اثر منسجم و جامع در اختیار عموم مردم قرار گرفت. کتاب کنت مونت کریستو همزمان با نخستین انتشار خود در دهه‌ی 1840 میلادی توانست اقبال و توجه بسیاری را از آن خود کند. الکساندر دوما با مهارت فوق‌العاده‌ی خود در روایتگریْ عناصر تاریخی را وارد داستانش می‌کند و آن‌ها را با مجموعه‌ای از شخصیت‌های تخیلی ترکیب می‌سازد تا اثری ماندگار و غنی از خود باقی بگذارد.

این کتاب صوتی را که نسخه‌ی کوتاه‌شده‌ی رمان اصلی است و بر اساس اقتباس بئاتریس کانوی از این اثر نوشته شده است، با ترجمه‌ی مسعود فرزاد و با صدای نورالدین جوادیان می‌شنوید. نشر صوتی استودیو نوار به همت انتشارات افق این رمان کلاسیک را در قالب اثری کوتاه و شنیدنی تهیه نموده و در اختیار شما قرار داده است.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب کنت مونت کریستو

بیش از ده‌ها فیلم و سریال با اقتباس از رمان کنت مونت کریستو ساخته شده که عمد‌ه‌ی آن‌ها با عنوان خود کتاب، یعنی کنت مونت کریستو، اکران شده‌اند. برای مثال اولین فیلم در سال 1908 ساخته شد که شخصیت اصلی آن هوبارت بوسورث بود. امت جی. فلین در سال 1922 فیلم دیگری ساخت که جان گیلبرت نقش شخصیت اصلی را در آن ایفا کرد.

در کشور مصر سه فیلم با اقتباس از این اثر ساخته شده که نام آن‌ها «شاهزاده‌ی انتقام»، «یک حیله‌گر» و «دایره‌ی انتقام» است. آخرین اقتباس فیلمی از این رمان مربوط به سال 2002 و به کارگردانی کوین رینولدز است. سریال «انتقام» در سال 2011 و سریال «روزی روزگاری» در سال 2016 با اقتباس از این رمان ساخته شده و تعدادی از شخصیت‌های آن را به نمایش گذاشتند.

گفتنی‌ست هانا باربرا در سال 1973 یک اقتباس انیمیشینی از کونت مونت کریستو ساخت. برنامۀ رادیویی کنت مونت کریستو از سال 1947 تا 1952 با اجرای کارلتون یانگ پخش می‌شد.

افتخارات کتاب کنت مونت کریستو

  • از پرفروش‌ترین رمان‌های کلاسیک تاریخ
  • در فهرست 1001 رمانی که باید پیش از مرگ بخوانید
  • محبوب‌ترین رمان در آمریکا به انتخاب PBS’s The Great American Read

در نکوداشت کتاب کنت مونت کریستو

  • زندگی و شانس بر چه رشته‌ی باریکی آویزان شده است. این کتاب قطعاً از محبوب‌ترین رمان‌های تاریخ است. (The Great American Read - PBS)

کتاب صوتی کنت مونت کریستو برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به شاهکارهای جاودانه‌ی ادبیات کلاسیک علاقه دارید، شنیدن این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

با الکساندر دوما بیشتر آشنا شویم

اعجوبه‌ی زبردست فرانسوی، الکساندر دوما (Alexandre dumas) از بهترین و مشهورترین نویسندگان این کشور است که به‌دلیل نگارش داستان‌های ماجراجویانه‌ی خود به شهرت جهانی دست یافته. او که در ژوییه 1802 متولد شده است، نمایشنامه‌نویس و داستان‌نویس بی‌بدیلی است که توانست لقب «سلطان پاریس» را از آن خود کند.

الکساندر دوما در دوره‌ای از زندگی والدینش متولد شد که همه دارایی خود را از دست داده بودند و فقر، به‌طور گسترده بر زندگی آن‌ها سایه افکنده بود. اگرچه پدر و مادر او برای تأمین هزینه‌های تحصیل الکساندر در سختی بودند، اما این اتفاق همراه با علاقه‌ی شدید او به کسب علم و تحصیل باعث شد تا آنچه را دوست دارد به دست آورد. از این نویسنده فرانسوی که در سال 1870 چشم از جهان فروبست، آثار شاخص زیادی بر جای مانده که مهم‌ترین آن، مجموعه کتاب «سه تفنگدار» نام دارد.

در بخشی از کتاب صوتی کنت مونت کریستو می‌شنویم

چندى بعد، کشتى ژون آملى در ساحل مخفى جزیره‌ى مونت کریستو لنگر انداخت. دانتس و دوستانش، تمام طول شب را مشغول کار بودند و کالاهایى را که کشتى ترک در جزیره تخلیه کرده بود، بار مى‌زدند.

وقتى سپیده زد، کار آن‌ها نیز تمام شد، اما همه خسته و گرسنه بودند. دانتس گفت: «مى‌روم براى صبحانه بز کوهى شکار کنم.» او در واقع مى‌خواست از دیگران جدا شود و به تنهایى دنبال غارهاى مخفى بگردد، اما دوستش ژاکُپو گفت: «من هم مى‌آیم.» دانتس مجبور بود که قبول کند وگرنه بقیه مشکوک مى‌شدند.

آن‌ها هنوز زیاد از بقیه‌ى دریانوردان دور نشده بودند که بز کوچکى را دیدند و دانتس آن را با تیر زد. سپس به ژاکُپو گفت: «این را ببر پیش رفقا و بگو کباب کنند. من مى‌خواهم کمى بیش‌تر در این اطراف بگردم. وقتى غذا حاضر شد، با شلیک تیر علامت بدهید.»

ژاکُپو لاشه‌ى بز را برد و دانتس از صخره‌اى شیب‌دار بالا رفت. وقتى بالاى صخره رسید، به پایین نگاه کرد و به دنبال چند غار گشت. ناگهان چشمش به چند تخته سنگ افتاد که روى آن‌ها علامت‌هایى دیده مى‌شد. شاید آن علامت‌ها، او را به همان غارها هدایت مى‌کردند. گاهى علامت‌ها زیر خزه‌ها یا علف‌ها پنهان شده بودند، اما دانتس براى پیدا کردن آن‌ها فقط باید شاخه‌ها و علف‌ها را کنار مى‌زد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
بخش اول
29 دقیقه
بخش دوم
24 دقیقه
بخش سوم
23 دقیقه
بخش چهارم
19 دقیقه
بخش پنجم
19 دقیقه
بخش ششم
29 دقیقه
بخش هفتم
21 دقیقه
بخش هشتم
22 دقیقه
بخش نهم
28 دقیقه
بخش دهم
22 دقیقه
بخش یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کنت مونت کریستو: متن کوتاه شده
نویسنده
مترجممحسن فرزاد
راوینورالدین جوادیان
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
120000 ت - 12.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کنت مونت کریستو

mohammad amin
۱۴۰۲/۱۰/۲
کنت مونت کریستو رمانی کلاسیک و طولانی است. رمانی پر است از صحنه‌های زیبا و دلنشین که ترجمه خوبی هم داره. فضای داستان شرح حادثه‌ای از قرن ۱۸ فرانسه است و کلیت اثر چیزی حدود ۲۰ سال را شامل می‌شود.. به طور کلی اثر از منطق روایی مناسبی برخوردار است و بدون جهش‌های ناگهانی داستان را پیش می‌برد. تناسب و و اتفاقات مدت زمانی که برای نمایش آن‌ها در نظر گرفته شده، بیشترین تاثیر را در این موفقیت داشته است. واندن رمان‌های ماجراجویانه تاریخی‌ برای بیشتر افراد جذابیت و هیجانی وصف نشدنی دارند. کتاب‌هایی که همیشه در فهرست پیشنهادی‌مان به افراد دیگر آن‌ها را در اولویت می‌گذاریم. «سه تفنگدار» و کنت مونت کریستو از پرآوازه‌ترین کتاب‌های این دسته هستند که باعث شهرت جهانی الکساندر دوما شده‌اند. کتاب کنت مونت کریستو از آن دسته کتاب‌هایی است که اگر بخوانید، به همه پیشنهاد می‌کنید حتما این کتاب را بخوانند و به هیچ عنوان این کتاب را از دست ندهند. کتاب، در ابتدا شاید تنها یک داستان و رمان به نظر بیاید اما واقعیت این است در کتاب شما با موضوعاتی مواجه خواهید شد که از جنبه‌ی روانشناسی و روانشناختی بررسی شده است. مطمئن باشید با خواندن چند صفحه از کتاب، آنچنان غرق داستان بی‌نظیر کتاب خواهید شد که خواندن کتاب را در اولویت قرار می‌دهید…
سانی سروی
۱۴۰۲/۴/۵
بسیار بسیار ضعیف. قتل کتاب کنت مونت کریستو بود. زود فهمیدم و ادامه ندادم
elnaz.h
۱۴۰۱/۱۲/۱۶
کتاب ساده و روانیه واسه کسایی که تازه شروع کردن به کتاب خوندن توصیه میشه
nazanin ghadimi
۱۴۰۲/۸/۲۰
این کتاب برای بزرگسالان اجرا نشده!
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کنت مونت کریستو

برای دریافت کتاب صوتی کنت مونت کریستو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.