معرفی و دانلود کتاب صوتی به دنبال مولانا

عکس جلد کتاب صوتی به دنبال مولانا
قیمت:
۴۱۰۰۰ ۲۸,۷۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی به دنبال مولانا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی به دنبال مولانا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی به دنبال مولانا

کتاب صوتی به دنبال مولانا اثر ماهرخ دبیری، به روایت زندگی پربار عارف نامی قرن هفتم جلال‌الدین محمد مولوی می‌پردازد، تصویری کوتاه از سلوک روحانی این عارف ترسیم می‌کند و حوادثی را نقل می‌کند که بیشتر در زمان حیات مولانا رخ داده است.

ایران زمین در طول تاریخ پر فراز و نشیب خود، مردان و زنان بزرگی که آوازه‌­ی این سرزمین را به گوش جهانیان رسانده‌­اند، کم به خود ندیده است. یکی از این مردان بزرگ مولانا است. او شاعری عارف پیشه بوده و عرفان در تمام ابعاد شعرش رسوخ کرده و وی را به شاعری عرفانی در سطح جهان به شهرت رسانده بود.

هرچند این کتاب صوتی به اندیشه‌ها و تعلیمات روحانی مولوی کمتر پرداخته اما تعالیم سرشار از اسرار او را همچون آینه‌ای درخشان انعکاس می‌دهد. تعالیم پر اسراری که در کتاب «مثنوی» و در «غزلیات شمس» همچون شعر بلندی زندگی مولوی را بیان می‌کند.

ماهرخ دبیری در کتاب صوتی «به دنبال مولانا» زندگی مولوی را با زبانی داستانی روایت می‌کند، چرا که زندگی مولانا سرشار از جاذبه است و امروز بعد از قرن‌ها، علاقه‌ای که مردم به مولوی دارند،به هیچ یک از پادشاهان و مشایخ آن روزگار ابراز نمی‌کنند. مولانا در سال 662 هجری شروع به تالیف پرآوازه‌­ترین اثر خود مثنوی معنوی کرد. مولوی نکات پندآمیز، عرفانی و الهی را در قصه‌های جذاب و زیبا در این کتاب آورده است.

وی مثنوی را در 2600 بیت و شش دفتر سروده است. این اثر یکی از برترین کتاب‌های عرفانی پس از اسلام است. او در نگارش این کتاب از تمثیل بهره برده و در 424 داستان سختی­‌های راه رسیدن به خداوند را بیان می‌کند.

مولانا در جوانی و در سن 37 سالگی عارف و دانشمند دوران خود بود و مریدان بسیاری داشت تا اینکه شمس‌الدین محمدبن ملک داد تبریزی روز سه‌شنبه نزد مولانا رفت و مولانا را شیفته‌­ی خود کرد. مولانا خود این دیدار را چنین توصیف می‌کند:

زاهد بودم ترانه گویم کردی
سرحلقه‌­ی بزم و باده­ جویم کردی
سجاده­ نشین با وقاری بودم
بازیچه‌­ی کودکان کویم کردی

کتاب‌های مجموعه به دنبال، سیری در زندگی بزرگان و شخصیت‌های ادبی، تاریخی و... است که در هر کتاب تصویری از شخصیت یا موضوع مورد نظر را به نوجوانان علاقمند ارائه می‌کند. کتاب‌های دیگری از این مجموعه مانند: «به دنبال فردوسی»، «به دنبال بنیانگذاران رم»، «به دنبال دزدان دریایی» و... منتشر شده است.

در قسمت آغازین کتاب صوتی به دنبال مولانا می‌شنویم:

بشنو از نی چون شکایت می‌کند
از جدایی‌ها حکایت می‌کند
کز نیستان تا مرا بُبْریده‌اند
در نفیرم مرد و زن نالیده‌اند
سینه خواهم شرحه ­شرحه از فراقت
تا بگویم شرح درد اشتیاق
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش
باز جوید روزگار وصل خویش

در قصه‌ای از مثنوی می‌شنویم:

بود بازرگان و او را طوطیی
در قفس محبوس زیبا طوطیی
چونک بازرگان سفر را ساز کرد
سوی هندستان شدن آغاز کرد
هر غلام و هر کنیزک را ز جود
گفت بهر تو چه آرم گوی زود
هر یکی از وی مرادی خواست کرد
جمله را وعده بداد آن نیک مرد
گفت طوطی را چه خواهی ارمغان
کارمت از خطه‌­ی هندوستان
گفتش آن طوطی که آنجا طوطیان
چون ببینی کن ز حال من بیان
کان فلان طوطی که مشتاق شماست
از قضای آسمان در حبس ماست

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
فصل اول: بهاءالدین ولد و جلال‌الدین
8 دقیقه
فصل دوم: مغول می‌آید
7 دقیقه
فصل سوم: بغداد
6 دقیقه
فصل چهارم: قونیه
8 دقیقه
فصل پنجم: دیدار
10 دقیقه
فصل ششم: طلوع شمس
12 دقیقه
فصل هفتم: جستجو
10 دقیقه
فصل هشتم: بازار
10 دقیقه
فصل نهم: مثنوی
11 دقیقه
فصل دهم: مقصد
12 دقیقه
فصل یازدهم: قصه‌ای از مثنوی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی به دنبال مولانا
نویسنده
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۴۱۰۰۰ ۲۸,۷۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی به دنبال مولانا

بابک شیدایی
۱۴۰۲/۷/۱۸
این کتاب خلاصه گویی و کل گویی دارد. ایراد زیاد دارد. حالت گزارش گونه‌ای دارد که خالی از حس و حال مولانایی است. این کتاب در قیاس با کتاب‌های زیر هیچ حرفی برای گفتن نداره. برای علاقمندان بنده کتاب‌های ملت عشق، گفتا من آن ترنجم، من آن توام، کیمیا خاتون، و جلال الدین محمد رومی نوشته خانم بیتا خداداد رو پیشنهاد میکنم. و بین همه این کتاب‌ها گفتا من آن ترنجم و ملت عشق پیشنهاد اول بنده هستش.
لیدا دشتبان
۱۴۰۱/۶/۲۲
من کتاب ملت عشق رو که خوندم اونقدری لذت بردم که نمیتونستم از داستان دل بکنم بعد این کتاب و گرفتم و گوش کردم چون میخواستم درباره مولانا بیشتر بدونم کتاب خوبی بود به نظرم ولی توصیه میکنم ملت عشق رو گوش کنید خیلی کاملترو جامع تره میتونید بیشتر درک کنید داستان این کتابو ممنون از کتابراه.
Bahman Dehghani
۱۴۰۰/۲/۴
بسیار عالیه که درمورد مولانا کتابی نوشته‌اید و خوب و عالی هم بود مخصوصاً با صدای گرم آقای آرمان سلطانزاده. ولی کاش دقیق‌تر و وسیع تر به زندگی مولوی و آشناییش با شمس تبریزی میپرداختید به هرحال بسیار ممنونم آموزنده و دلنشین بود.
مازیار عباسی
۱۳۹۷/۷/۲
بنظر من داستانهای این چنینی شاید برای بزرگترها زیاد پربار نباشه ولی برای نوجوانان و جوانان میتونه بسیار مفید باشه چون علاوه بر اینکه یک داستان و نقل از زندگی بزرگان این مرز وبوم میتونه باشه ولی داستانوار و با برنامه میتونه اونها رو جذب کتاب خونی بکنه.
منا صالح
۱۳۹۸/۱/۱۵
کناب خوبیه اما در مودد شمس خیلی کم گفته... مگه شمس به دست علاالدین پسر مولانا کشته نشد؟ توی این کتاب جور دیگه‌ای گفته بود کلا بعضی جاهاش با کتاب ملت عشق فرق داشت... اقای سلطانزاده هم که عالی روایت کردن.. ممنون
علی نوبخت
۱۳۹۹/۴/۱
درود وخسته نباشید بتمام دست اندرکاران. من بیشتر کتابهای صوتی راگوش میکنم. بسیار خوبه ولی دوتا پیشنهاد. ۱صدای گوینده ۲ادای کلمات بعضی صحیح تلفظ نمیکنند. ممنون. نوبخت
BeHrOüZ MöRaDiE
۱۴۰۰/۱۱/۱۳
توضیحات بسیار خلاصه‌ای داده و میتوانست محتوای زیادی در کتاب جا بدهد که بیشتر شبیه یک توضیح خلاصه وار زندگی مولانا تلقی نمود گوینده عالی ست
علی اکبر مقصودلو
۱۳۹۹/۱۲/۲۱
واقعا عالی و تاثیر گذار. با خواندن این کتاب فهم شاهکار مولانا اسانتر می‌شود. از همه کسانی که در جهت ارتقا اخلاق و فرهنگ مردم تلاش می‌کنند سپاسگزارم
javad yazdinezhad
۱۳۹۹/۳/۱۱
بسیار روان وخلاصه وبسیار مفید بود ولی به نظر من درموردشمس تبریزی که بعضی اعتقاددارن مولانا تحت تاثیرات شمس مولانا شده بسیار کم و اندک بود
مریم سزاوار
۱۳۹۹/۱/۲۳
اول تشکر می‌کنم برای تنظیم این کتاب صوت... ولی بسیار خلاصه خلاصه بود و نام کتاب اصلا نداره و متاسفانه من اصلا راضی نبودم...
سید میثم فرش نشانی
۱۳۹۷/۹/۲۶
گوینده عالی بود محتوی و اسرار به خصوص در مورد شمس بسیار خلاصه و ناچیز و برخی از مهمترین موارد اصلا گفته نشد.
Milad Hz
۱۳۹۷/۸/۲۷
عالی بود
فقط‌ای کاش همه‌ی بخشای زندگی ایشونو با جزئیات پوشش میداد
مخصوصا دیدار با شمس و انداختن کتابای مولانا تو آب و...
فریبا انالویی
۱۳۹۷/۶/۲۷
به نظر من داستان خیلی کلی و پراکنده است.. و نویسنده اصلا وارد جزئیات رابطه نشده.
سطح داستان از متوسط هم پایین تره
مهسا قافیه سنج
۱۴۰۲/۷/۲۱
بسیار عالی بود سبک زندگی است به نظر من … من عاشق مولانا و شمس هستم بعد خواندن کتاب ملت عشق شنیدین این کتاب صوتی بسیار دل انگیز بود.
هادی صفی پور
۱۴۰۱/۵/۲۲
کتاب به صورت خیلی سطحی بود و از نظر دیدگاه و زندگی عرفانی مولانای بزرگ یا خیلی سطحی عبور شده بود و یا خیلی نادیده گرفته شده بود.
مشاهده همه نظرات 54

راهنمای مطالعه کتاب صوتی به دنبال مولانا

برای دریافت کتاب صوتی به دنبال مولانا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.