معرفی و دانلود کتاب صوتی سر زدن به خانه پدری

عکس جلد کتاب صوتی سر زدن به خانه پدری
قیمت:
۶۳۰۰۰ 44100 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سر زدن به خانه پدری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سر زدن به خانه پدری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سر زدن به خانه پدری

کتاب صوتی سر زدن به خانه پدری که مطالب آن توسط جابر تواضعی گردآوری و تنظیم گشته، اثری‌ست متشکل از سخنرانی‌ها و مقالاتی شنیدنی درباره‌ی بهرام بیضایی و وجوه مختلف آثارش، که جملگی به مناسبت مراسم نکوداشت او در کاشان ایراد و یا نوشته شده‌اند. مضاف بر این‌ها پرسش و پاسخی در قالب مصاحبه نیز با خود این هنرمند بزرگ به عنوان پیوست به کتاب افزوده شده است.

درباره کتاب صوتی سر زدن به خانه پدری:

بهرام بیضایی (Bahram Beyzai) شخصیتی بی‌نیاز از معرفی‌ست. اهمیتی که او و آثارش در حیطه‌ی هنرهای ادبی و نمایشی ایران دارند، محرز، مسلم، و مناقشه‌ناپذیر است. البته می‌توان تمام آثار بیضایی را به عنوان یک مخاطب یا منتقد نپسندید، اما انکار نقش پررنگ او در صحنه‌ی ادبیات، تئاتر و سینمای این مملکت در دهه‌‌های اخیر، نشان غرض‌ورزی خواهد بود و یا در بهترین حالت، دال بر ناآگاهی.

باری، کتابی که پیش رو دارید اثری بی‌اندازه سودمند در شناختِ هرچه بهتر این هنرمند بزرگ و پرآوزه‌ی ایرانی‌ست. سر زدن به خانه پدری به واقع گزارشی اجمالی از مراسم نکوداشتی است که چند سال پیش به پاس قدردانی از عمری فعالیت فرهنگی بیضایی، در شهر کاشان برگزار شد. در آن مراسم سخنرانان برجسته‌ای که عموماً از همشهریان بهرام بیضایی بودند، به بحث و گفت‌وگو در باب جنبه‌های مختلف هنر بیضایی پرداختند، و وجوه گوناگون آثار ادبی و نمایش‌اش را واکاوی نمودند. در میان این سخنرانان می‌توان به افرادی چون قطب‌الدین صادقی، محمد تهامی نژاد و نوشابه امیری اشاره کرد. موضوعات مورد بحث نیز دامنه‌ی گسترده‌ای از مسائل هنری و فراهنری را دربرمی‌گرفت؛ مروری بر سرفصل‌های کتاب حاضر می‌تواند از این منظر روشنگر باشد:

- بیضایی و تئاتر
- بیضایی و تاریخ
- بیضایی و اسطوره
- بیضایی و زن
- بیضایی و ارتباط

در مراسم نکوداشت یادشده، خود استاد بیضایی نیز حضور داشتند و سخنرانی‌ای هم ایراد کردند. در کتاب سر زدن به خانه پدری به سخنرانی مذکور نیز گوش خواهید سپرد.

درباره بهرام بیضایی:

نویسنده‌ی بزرگ و کارگردان پرآوازه‌ی ایرانی، بهرام بیضایی، متولد سال 1317 و اصالتاًَ اهل کاشان است. دامنه‌ی فعالیت‌های او بسیار گسترده است؛ از شاعری و نویسندگی گرفته تا پژوهش در تاریخ و فرهنگ ایرانی. با این حال جایگاه والایش را در صحنه‌ی هنر معاصر این مرز و بوم، به گمان بیشتر منتقدین، مدیون نمایشنامه‌های درخشانی‌ست که نوشته. زبان فاخر و آرکائیک، توجه به اساطیر، تاریخ‌گرایی و داشتن نگاهی به شدت دغدغه‌مند، از مهم‌ترین خصایص صوری و محتوایی در نوشته‌ها و ساخته‌های بهرام بیضایی‌ست. از بهترین آثار وی می‌توان به سه نمایشنامه با اسامی «مرگ یزدگرد»، «شب هزار و یکم»، «سلطان مار»، و دو فیلم سینمایی با عناوین «سگ‌کُشی» و «مسافران» اشاره کرد.

کتاب صوتی سر زدن به خانه پدری مناسب چه کسانی است؟

تمام علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایران زمین، خصوصاً دوست‌داران آثار بهرام بیضایی، می‌توانند خود را مخاطب کتاب حاضر بدانند.

در بخشی از کتاب صوتی سر زدن به خانه پدری می‌شنویم:

به نظر من مبحث زن هم مثل بقیه‌ی مباحث فیلم‌های بیضایی، در واقع عنصری است با کارکردی در خدمت اندیشه‌ی فیلمسازی که همیشه در پی آن است آینه‌ای بسازد و آن آینه را در مقابل مخاطب قرار دهد. زن در آثار بیضایی مثل مرد، مثل تاریخ، مثل جامعه، مثل طبیعت و حتی زبان، از عناصر اصلی شکل‌دهنده‌ی این تفکر است. درست‌تر بگویم: به نظر من اندیشه‌ی مرکزی آثار بیضایی ایران است. از نگاه بیضایی، جامعه‌ی مردسالار جامعه‌ای است که زاییده‌ی استبداد و جهل است و خودش موجب زایش استبداد و جهل می‌شود. این جامعه در تقابل جدی با اندیشه است و در آن اندیشه همیشه غریب است. در آثار بیضایی زن همیشه نماد زایندگی و والایی‌ست. نه فقط به عنوان جنس زن، و یا به معنی رایج و مرسوم. زن حافظ اندیشه و نگاه‌دارنده‌ی آن ایرانی است که در ریشه‌ها وجود دارد و با ایران امروز در تقابل است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
یادداشت گردآورنده
23 دقیقه
بیضایی و تئاتر
10 دقیقه
پرسش و پاسخ با دکتر قطب‌الدین صادقی
22 دقیقه
بیضایی و تاریخ
14 دقیقه
پرسش و پاسخ با محمد تهامی نژاد
20 دقیقه
بیضایی و زن
14 دقیقه
پرسش و پاسخ با نوشابه امیری
6 دقیقه
بیضایی و اسطوره
22 دقیقه
پرسش و پاسخ با دکتر امید روحانی
22 دقیقه
بیضایی و نگرش اجتماعی
14 دقیقه
پرسش و پاسخ با احمد طالبی‌نژاد
15 دقیقه
بیضایی و ارتباط
14 دقیقه
پرسش و پاسخ با زاون قوکاسیان
5 دقیقه
اگر حرفی مانده باشد؛ سخنرانیِ بهرام بیضایی
24 دقیقه
پرسش و پاسخ با بهرام بیضایی (قسمت یک)
31 دقیقه
پرسش و پاسخ با بهرام بیضایی (قسمت دو)
26 دقیقه
پیوست‌ها؛ پیوست یکم: تنها امید خلاقیت است (قسمت یک)
22 دقیقه
پیوست یکم: تنها امید خلاقیت است (قسمت دو)
19 دقیقه
پیوست دوم: سر زدن به خانه‌ی پدری (قسمت یک)
23 دقیقه
پیوست دوم: سر زدن به خانه‌ی پدری (قسمت دو)
4 دقیقه
پی‌نوشت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سر زدن به خانه پدری
نویسنده
راویجابر تواضعی
ناشر چاپیانتشارات روشنگران و مطالعات زنان
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۶۳۰۰۰ 44100 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سر زدن به خانه پدری

آناهید عظیمی
۱۴۰۰/۱۱/۱۹
توصیه میکنم تمام علاقمندان به تاتر و دوستداران استاد بیضایی این کتاب را از دست ندهند.
مهران راستی
۱۴۰۰/۹/۲۱
واقعا قشنگه. هرچند درمورد بعضی آثار بیضائی اعتراضاتی جدی دارم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سر زدن به خانه پدری

برای دریافت کتاب صوتی سر زدن به خانه پدری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.