معرفی و دانلود کتاب صوتی راهنمای زندگی پایدار

عکس جلد کتاب صوتی راهنمای زندگی پایدار
قیمت:
۴۷۰۰۰ ۲۳,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راهنمای زندگی پایدار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راهنمای زندگی پایدار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی راهنمای زندگی پایدار

جن گیل مجموعه‌ای از ایده‌ها و پیشنهادهای ساده و شدنی، برای نجات سیاره زمین را در کتاب صوتی راهنمای زندگی پایدار جمع‌آوری کرده است. این کتاب جنبه‌های مختلف زندگی ما را پوشش می‌دهد؛ از چیزهایی که می‌خوریم گرفته تا نحوه‌ی سفر و کار ما بر سلامت محیط‌زیست تاثیر مستقیم دارند.

درباره‌ی کتاب صوتی راهنمای زندگی پایدار

اگر شما هم نگران آینده‌ی سیاره‌ی زمین و ساکنین آن هستید، کتاب صوتی راهنمای زندگی پایدار (The Sustainable(ish) Living Guide) نوشته‌ی جن گیل (Jen Gale) همان چیزی است که به دنبال آن می‌گردید. با توجه به تیترهای خبری که هر روز در مورد آلودگی محیط‌زیست، گرمایش زمین، آلاینده‌های پلاستیکی و نابودی حیات‌وحش می‌شنویم؛ سخت است که نسبت به نابودی سرمایه‌های تنها محل سکونت انسان‌ها در جهان نگران نباشیم.

محیط‌زیست زمین تحمل و گنجایش این میزان رشد جمعیت انسانی را ندارد. هرچه جمعیت ساکن بر کره‌ی زمین افزایش می‌یابد حجم بزرگ‌تری از ذخایر تجدیدناپذیر آن مصرف می‌شود. اگرچه سهم بزرگی از نابودی محیط‌زیست به‌واسطه‌ی فعالیت‌های دولت‌ها و شرکت‌های چندملیتی است اما جن گیل در کتاب صوتی راهنمای زندگی پایدار نشان می‌دهد که اقدامات فردی هم اهمیت فراوانی دارند. مصرف آگاهانه و بر اساس نیاز، کاهش تولید زباله و عدم استفاده از پلاستیک آغاز حرکت به سمت زندگی پایدار است.

قدم‌های کوچکی که افراد مختلف در سرتاسر سیاره‌ی زمین برداشته‌اند نشان می‌دهد که ما می‌توانیم در فرایند نجات زمین سهیم باشیم. در هر بخش از کتاب صوتی راهنمای زندگی پایدار پیشنهادهایی برای نحوه‌ی صحیح برخورد با مسائل محیط زیستی ارائه می‌شود. این کتاب صوتی به ما کمک می‌کند تا با تغییرات کوچک و تدریجی در زندگی روزمره‌ی خود بتوانیم سبک زندگی سبز داشته باشیم.

زندگی پایدار در ساده‌ترین تعریف به معنای انتخاب‌هایی است که تاثیر مثبتی در وضعیت فردای سیاره‌ی زمین دارند. به این معنا که ما باید مسئولیت چیزهایی که مصرف می‌کنیم را بپذیریم و آسیب‌هایی که ممکن است به محیط‌زیست وارد کنیم را به حداقل برسانیم. هدف این سبک زندگی این است که مطمئن شویم از منابع زمین فقط در حد نیاز امروز استفاده می‌کنیم بدون این که نسل‌های آینده را برای برآوردن نیازهای خود به خطر اندازیم.

یادگیری این که چگونه پایدارتر زندگی کنیم گامی مثبت به‌سوی آینده‌ای بهتر برای همه‌ی ماست. با زندگی پایدار، مردم می‌توانند به سلامت و رفاه کلی سیاره و کسانی که روی آن زندگی می‌کنند کمک کنند. کتاب صوتی راهنمای زندگی پایدار را هانیه چوپانی به فارسی ترجمه کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب با صدای اعظم حبیبی، توسط انتشارات شادن پژواک تهیه شده است.

نکوداشت‌های کتاب راهنمای زندگی پایدار

  • خانواده‌دوست‌ترین شیوه برای شروع زندگی پایدار. (ساندی تایمز)
  • راهنمایی ساده برای نجات سیاره. (بست مانتلی)
  • کتاب راهنمای زندگی پایدار، دستورالعمل‌های کاربردی زیادی در مورد زندگی پایدارتر ارائه می‌دهد. (آیریش ایندیپندنت)
  • من عاشق این کتاب هستم... این یک کتاب درخشان برای کسانی است که دچار اضطراب محیط‌زیستی هستند. (توماسینا میرز)

کتاب صوتی راهنمای زندگی پایدار برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن این کتاب به کسانی توصیه می‌شود که قصد دارند زندگی سالم‌تری داشته باشند و یا نگران آینده‌ی سیاره‌ی زمین و تنوع گونه‌های جانوری آن هستند.

با جن گیل بیشتر آشنا شویم

جن گیل نویسنده و اکتیویست انگلیسی است که در حوزه‌ی محیط‌زیست فعالیت می‌کند. جن و خانواده‌اش برای مدت یک‌سال از خریدن هر چیزی جدیدی پرهیز کردند و از طریق این تجربه‌ی یک‌ساله، اهمیت انتخاب‌های فردی در حفظ و نگه‌داری از سیاره‌ی زمین را دریافتند. پس‌ازآن جن گیل تلاش می‌کند علاوه‌بر انتشار کتاب، در پادکست‌ها و نشست‌های مختلف، دیگران را برای داشتن زندگی پایدار راهنمایی کند.

در بخشی از کتاب صوتی راهنمای زندگی پایدار می‌شنویم

ایجاد تغییرات به‌صورت خانوادگی، گاهی می‌تواند چالش‌برانگیز‌ترین کار باشد. ازیک‌طرف امکان تغییر دادن رفتارهای خودمان وجود دارد و مسئله‌ی دیگر این است که سعی کنیم بر اطرافیان تاثیر بگذاریم تا هم‌زمان تغییر کنند. موقع ایجاد تغییرات پایدار گاهی ممکن است احساس تنهایی کنید. انگار شما تنها کسی هستید که سعی دارد کارها را کمی متفاوت انجام بدهد و اگر خانواده با شما همراهی نکنند ممکن است کمی مجادله پیش بیاید. این‌ها چند تا ایده هستند که می‌خواهم به شما بگویم:

باهم پلاستیک‌ها را بررسی کنید؛ به همراه اعضای خانواده‌ای که با شما زندگی می‌کنند ازجمله بچه‌ها پلاستیک‌های مصرفی را بررسی کنید. به آن‌ها بگویید خیلی اشتیاق دارید سعی کنید استفاده از پلاستیک یک‌بارمصرف را کاهش بدهید و از آن‌ها کمک بخواهید که به مدت یک هفته تمام زباله‌های پلاستیکی را با شما جمع کنند. اگر بچه دارید این راه شگفت‌انگیزی برای همراه کردن آن‌ها است. هرچند وقتی ببینید به ناظرهای رسمی پلاستیک تبدیل شده‌اند و جلد شکلات‌هایی را جمع می‌کنند که قصد داشتید داخل سطل زباله بیندازید ممکن است از کار خودتان پشیمان شوید.

آخر هفته با هم زباله‌های پلاستیکی جمع‌آوری‌شده را بررسی کنید و به دنبال پیشنهادها و جایگزین‌ها باشید. احتمال این خیلی بیشتر است که با این روش دنبال تغییرات خانوادگی باشید تا این که بخواهید با زور چیزی را به آن‌ها تحمیل کنید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
33 دقیقه
مقدمه
40 دقیقه
فصل 1: مصرف آگاهانه
45 دقیقه
فصل 2: پسماند صفر
41 دقیقه
فصل 3: بدون پلاستیک
37 دقیقه
فصل 4: غذای پایدار
38 دقیقه
فصل 5: مد پایدار
30 دقیقه
فصل 6: خانواده‌ی پایدار
36 دقیقه
فصل 7: خانه‌ی پایدار
13 دقیقه
فصل 8: کار پایدار
10 دقیقه
فصل 9: مدرسه‌ی پایدار
17 دقیقه
فصل 10: حمل‌ونقل و مسافرت پایدار
16 دقیقه
فصل 11: جشن‌های پایدار
15 دقیقه
فصل 12: کنشگری
4 دقیقه
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی راهنمای زندگی پایدار
نویسنده
مترجمهانیه چوپانی
راویاعظم حبیبی
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های زیست شناسی
قیمت نسخه صوتی
۴۷۰۰۰ ۲۳,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی راهنمای زندگی پایدار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی راهنمای زندگی پایدار

برای دریافت کتاب صوتی راهنمای زندگی پایدار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.