معرفی و دانلود کتاب صوتی دوستی فرزندانمان با کره‌ی زمین: 100 روش حفاظت از محیط زیست

عکس جلد کتاب صوتی دوستی فرزندانمان با کره‌ی زمین: 100 روش حفاظت از محیط زیست
قیمت:
۹۷,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دوستی فرزندانمان با کره‌ی زمین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دوستی فرزندانمان با کره‌ی زمین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دوستی فرزندانمان با کره‌ی زمین: 100 روش حفاظت از محیط زیست

مری دموکر در کتاب صوتی دوستی فرزندانمان با کره‌ی زمین، راه‌حل نجات کره‌ی زمین از بحران‌های زیست‌محیطی را تربیت و پرورش فرزندانی می‌داند که نسبت به نسل‌های گذشته متفاوت‌اند و رفتار مهربان‌تری با طبیعت دارند. این کتاب صوتی راهنمایی برای والدین است تا نسلی دوستدار محیط‌زیست تربیت کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی دوستی فرزندانمان با کره‌ی زمین

در سی سال گذشته، بحران‌های زیست‌محیطیِ کره‌ی زمین شکلی جدی‌تر به خود گرفته‌اند و تأثیر مستقیم این بحران‌ها در زندگی ما انسان‌ها نیز حس می‌شود. گرمای بی‌سابقه‌ی هوا، خشکسالی، سیل و زلزله تبعات آسیبی هستند که گونه‌ی بشر به طبیعت کره‌ی زمین وارد کرده است. پیش‌ از این اخبار مربوط به مشکلات محیط‌زیست همچون سوراخ شدن لایه‌ی اوزون و انقراض گونه‌های مختلف جانوری به اخباری عادی تبدیل شده بود و به سادگی از کنار آن می‌گذشتیم، ولی حالا که آسیب‌ها و خسارت‌های این بحران به زندگی ما هم رسیده و برایمان ملموس شده، باید به فکر راه چاره‌ای جدی باشیم.

مری دموکر (Mary DeMocker) در کتاب صوتی دوستی فرزندانمان با کره‌ی زمین (The Parents' Guide to Climate Revolution)، راه چاره را تنها در تصمیمات سیاستمداران و کاهش فعالیت کارخانه‌جات نمی‌بیند. او اعتقاد دارد برای حل این مشکل، باید تلاشی مداوم و هرروزه داشت. سؤالی که این روزها زیاد مطرح می‌شود این است که آیا با این وضعیت بغرنج می‌توان به فکر فرزندآوری بود؟ آیا اضافه کردن یک موجود بی‌گناه به محیطی که در حال فروپاشی است می‌تواند کار درستی باشد؟ نویسنده اعتقاد دارد هنوز کاملاً دیر نشده و همچنان روزنه‌ی امیدی هست.

معرفی و دانلود کتاب صوتی دوستی فرزندانمان با کره‌ی زمین

کره‌ی زمین شرایط سختی دارد. گونه‌های جانوری به سرعت منقرض می‌شوند و انسان‌ها به دلیل غیرقابل‌زیست بودن محل زندگیشان، مجبور به مهاجرت می‌شوند. دانستن این نکته اهمیت دارد که این وضعیت، به دست انسان‌ها ایجاد شده است؛ پس کلید حل آن نیز در دست خود آن‌هاست. در کتاب صوتی دوستی فرزندانمان با کره‌ی زمین در رابطه با تربیت نسلی یاد می‌گیریم که قرار است محیط‌زیست و مشکلاتش را بشناسد، آن را دوست داشته باشد و برای تغییر و بهبود وضعیت آن کاری کند. این کتاب صوتی وقت شما را با توصیه‌های ابتدایی‌ای همچون استفاده از لامپ کم‌مصرف و تفکیک زباله‌ها نمی‌گیرد؛ دانستن این نکات بدیهی است. در عوض به شما کمک می‌کند تا ارتباط سازنده‌تری با دیگر انسان‌ها داشته باشید، روش اعتراض خلاقانه را به فرزندتان آموزش دهید، با ایجاد روابط خانوادگی عمیق‌تر خلق‌وخوی بهتری داشته باشید و در مجموع تأثیر منفی کمتری بر روی کره‌ی زمین بگذارید.

کتاب صوتی دوستی فرزندانمان با کره‌ی زمین به قلم مری دموکر نگاشته شده و مترجم این کتاب نیز مهشید گودرزی است. نشر صوتی جیحون کار انتشار این کتاب صوتی را به عهده داشته و نشر کتاب خوانا آن را به صورت متنی منتشر کرده است. این کتاب صوتی را با صدای نسترن نجاران می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب دوستی فرزندانمان با کره‌ی زمین

  • این کتاب بسیار امیدبخش، جذاب و توانمندساز است و به هرکسی که نگران حفظ آینده‌ی بشر است توصیه می‌شود. (کتی جولیانا، فعال زیست‌محیطی)
  • بحران تغییرات اقلیمی از دست ما خارج شده است و کاری از دست کسی برنمی‌آید. احساس منفعل بودن گاهی در والدین شدت بیشتری می‌یابد. در این کتاب فوق‌العاده و الهام‌بخش، مری دموکر راه‌حل‌های مؤثری را ارائه داده است. (دکتر اسکات دی‌سمپسون، مدیرعامل مرکز علمی دنیای علم بریتیش کلمبیا)

کتاب صوتی دوستی فرزندانمان با کره‌ی زمین برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب صوتی را به والدینی که قصد دارند فرزندی آگاه و دوستدار محیط‌زیست تربیت کنند پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی دوستی فرزندانمان با کره‌ی زمین: 100 روش حفاظت از محیط زیست می‌شنویم

هرگز آن لحظه‌ای را که امید ازدست‌داده‌ام را بازیافتم، فراموش نمی‌کنم. سال 2013 بود. سالی دیگر با آمارهای وحشتناکی از گرمای هوا، خشکسالی و آتش‌سوزی‌های گسترده در جنگل‌ها. غلظت کربن‌دی‌اکسید در جو کره‌ی زمین از میزان مجاز یعنی 350 قسمت در میلیون به 400 رسیده بود. محققان دغدغه‌مند از رهبران خواستند تا از آلودگی ناشی از کربن‌دی‌اکسید بکاهند. اما رهبران فقط در جواب گفتند: «استخراج کنید عزیزانم، استخراج کنید.»

ما شهروندان معمولی به تدریج کمپین‌های حمایت از زیست‌بوم را رها کردیم. اما چگونه می‌توانستیم جلوی مرگ دسته‌جمعی خرس‌های قطبی، زنبورهای عسل، درختان سیب، بچه‌گربه‌ها و حتی فرزندان خودمان را بگیریم؟ بغضی همیشگی گلویم را فشار می‌داد.

تا این‌که یک روز، دخترم مرا به دیدن فیلمی درباره‌ی دوستش دعوت کرد؛ دختری به نام کلسی کاسکادیا رز جولیانا که از دولت آمریکا شکایت کرده بود به دلیل این‌که حق داشتن یک سیاره‌ی قابل زیست را از او گرفته بودند. این فیلم مستند کوتاه را سازمان «امید فرزندان ما» ساخته بود و در آخر نسخه‌ای پیچیدند تا با انجام آن بتوانیم تا سال 2100 شرایط آب‌وهوایی را متعادل کنیم: 1.آلودگی‌های جهانی را سالانه 6 درصد کاهش دهید. 2. جنگل‌ها را در سطوح وسیع احیا کنید. 3.کشاورزی بدون کربن‌دی‌اکسید را افزایش دهید.

لامپ‌ها روشن شدند. مردم دست زدند. با عجله نسخه را نوشتم، با خودم گفتم: «آیا این برنامه‌ی اصلاحی واقعا می‌تواند جلوی کل این فاجعه را بگیرد؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
6 دقیقه
سخن ناشر
10 دقیقه
تحسین از کتاب
5 دقیقه
مقدمه
19 دقیقه
پیشگفتار (قسمت اول)
25 دقیقه
پیشگفتار (قسمت دوم)
21 دقیقه
فصل اول: سازگار کردن روش‌ها
23 دقیقه
فصل اول ـ بخش دو
24 دقیقه
فصل اول ـ بخش سه
27 دقیقه
فصل اول ـ بخش چهار
26 دقیقه
فصل اول ـ بخش پنج
23 دقیقه
فصل اول ـ بخش شش
25 دقیقه
فصل دوم: صرفه‌جویی در وقت و هزینه
16 دقیقه
فصل دوم ـ بخش دو
26 دقیقه
فصل سوم: شرایط اقلیمی
31 دقیقه
فصل سوم ـ بخش دو
17 دقیقه
فصل چهارم: مراقبت از سلامت روان
21 دقیقه
فصل چهارم ـ بخش دو
22 دقیقه
فصل پنجم: تقویت روابط خانوادگی
15 دقیقه
فصل پنجم ـ بخش دو
30 دقیقه
فصل ششم: تربیت کودکانی توانمند
29 دقیقه
فصل ششم ـ بخش دو
27 دقیقه
فصل ششم ـ بخش سه
25 دقیقه
فصل ششم ـ بخش چهار
29 دقیقه
فصل ششم ـ بخش پنج
19 دقیقه
فصل ششم ـ بخش شش
23 دقیقه
فصل هفتم: تقویت روابط اجتماعی
29 دقیقه
فصل هفتم ـ بخش دو
24 دقیقه
فصل هشتم: آینده‌ای بدون سوخت‌های فسیلی
23 دقیقه
فصل هشتم ـ بخش دو
23 دقیقه
فصل هشتم ـ بخش سه
24 دقیقه
فصل هشتم ـ بخش چهار
25 دقیقه
فصل هشتم ـ بخش پنج
23 دقیقه
فصل هشتم ـ بخش شش
24 دقیقه
فصل هشتم ـ بخش هفت
26 دقیقه
فصل هشتم ـ بخش هشت
24 دقیقه
فصل هشتم ـ بخش نه
28 دقیقه
فصل هشتم ـ بخش ده
22 دقیقه
فصل هشتم ـ بخش یازده
25 دقیقه
فصل هشتم ـ بخش دوازده + پیوست الف
25 دقیقه
پیوست ب

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دوستی فرزندانمان با کره‌ی زمین: 100 روش حفاظت از محیط زیست
نویسنده
مترجممهشید گودرزی
راوینسترن نجاران
ناشر چاپینشر کتاب خوانا
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت و ۱۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دوستی فرزندانمان با کره‌ی زمین

برای دریافت کتاب صوتی دوستی فرزندانمان با کره‌ی زمین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.