معرفی و دانلود کتاب صوتی بهترین دوران زندگی زن: دوران بعد از چهل سالگی

عکس جلد کتاب صوتی بهترین دوران زندگی زن: دوران بعد از چهل سالگی
قیمت:
۶۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بهترین دوران زندگی زن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بهترین دوران زندگی زن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بهترین دوران زندگی زن: دوران بعد از چهل سالگی

زیتا آنت وبر در کتاب صوتی بهترین دوران زندگی زن ضمن بازتعریف میان‌سالی، تأکید دارد که این دوره از مهم‌ترین دوره‌های زندگی زنان است و می‌تواند فرصتی بزرگ برای کشف دوباره‌ی خود باشد. دکتر وبر که سال‌هاست درمانگر و مشاور است، در این کتاب گویا راهکارهایی به زنان پیشنهاد می‌دهد تا بر افسردگی، هراس و اضطراب میان‌سالی غلبه کنند، تغییراتشان را بپذیرند و به زنانی قدرتمندتر و موفق‌تر تبدیل شوند.

درباره‌ی کتاب صوتی بهترین دوران زندگی زن

میان‌سالی برای بسیاری دورانی به‌نسبت هراس‌آور و مضطرب کننده است. زمان شروع تغییرات فیزیکی و احساسی و اجتماعی. این دوره برای زنان تا حدودی سخت‌تر است، چون این تحولات با شدت بیشتری خود را نشان می‌دهد: آن‌ها از نظر فیزیولوژی دستخوش تغییرهای محسوسی می‌شوند و گاهی در مورد زیبایی و توانایی‌هایشان هم نگرانی‌هایی احساس می‌کنند. به‌عنوان یک مادر، شاید فرزندانشان به سن جوانی رسیده باشند و بخواهند خانه را ترک نمایند. در نتیجه احتمالاً احساس تنهایی را هم تجربه کنند. همه‌ی این شرایط باعث می‌شود زنان بعد از چهل‌سالگی اضطراب‌ها و واهمه‌هایی را تجربه کنند و گاهی نسبت به خودشان احساس ناخوشایندی داشته باشند. گرچه این شرایط طبیعی تلقی می‌شود و برای خیلی از زنان پیش می‌آید، اما آن‌ها می‌توانند بر آن غلبه کنند و این مرحله را با موفقیت پشت‌ِسر بگذارند.

میان‌سالی هرگز به معنای انزوا و فرسودگی نیست، بلکه کاملاً برعکس، می‌تواند شروعی دوباره و حتی بهتر باشد. زیتا آنت وبر (Zita Annette Weber)، ازجمله درمانگرها و مشاورینی است که به این مسأله کاملاً اعتقاد دارد و تلاش می‌کند زنان را متوجه فرصت‌های پیش روی‌شان کند. او در کتاب صوتی بهترین دوران زندگی زن (The Best Years of a Woman's Life) می‌کوشد دوران میان‌سالی را بازتعریف کند و به زنان این اطمینان خاطر را بدهد که هرگز در مورد توانایی‌ها و قدرتشان دچار تردید نشوند. آن‌ها می‌توانند از شرایط جدیدشان به بهترین شکل بهره ببرند و خود را به زنانی بهتر، قوی‌تر و کامل‌تر تبدیل سازند.

معمولاً این تصور وجود دارد که دوره‌ی میان‌سالی تؤام با آرامش و ثبات است. فرد از تلاطم و سردرگمی جوانی رها می‌شود، تا حدی مسیر زندگی‌اش را می‌یابد و آرام‌تر می‌شود. اما برخلاف این تصور، میان‌سالی می‌تواند دورانی بحرانی و مأیوس‌کننده باشد. خیلی‌ها پس از چهل‌سالگی، نسبت به گذشته، حال و آینده‌شان احساس بدی پیدا می‌کنند: از گذشته و تصمیماتی که گرفته‌اند ناامید می‌شوند، از شرایط فعلی‌شان ناراضی هستند و از پیری و ناتوان شدن می‌ترسند. همین باعث می‌شود دچار استرس شوند، تصمیمات رادیکالی بگیرند یا برعکس، منفعل و منزوی شوند. در مورد زنان، این شرایط با تغییرات هورمونی و فیزیولوژیک هم همراه شده و ممکن است برای آن‌ها چالش‌برانگیزتر شود: رفتن بچه‌ها و تنهایی، بازنشستگی و برگشتن به خانه، کم شدن توانایی‌های بدنی، بحران‌های عاطفی و چالش‌هایی ازاین‌دست می‌تواند بحران میان‌سالی را برای یک زن بسیار عمیق‌تر کند. زیتا آنت وبر، با درک این موضوع و همدلی با زنان، به آن‌ها نشان می‌دهد که چطور مرعوب این شرایط نشوند. او در کتاب صوتی بهترین دوران زندگی زن، از زنان موفقی می‌گوید که به‌خوبی این دوره را کنترل و مدیریت کرده‌اند و توانسته‌اند به زندگی شادتری برسند.

دکتر وبر بر این نکته تأکید دارد که در وهله‌ی اول باید تغییرات سنی را پذیرفت. طبیعی است که در میان‌سالی توانایی و طراوت جوانی را نداشته باشید و باید با این مسأله کنار بیایید. اما او اعتقاد دارد می‌توان این را به فرصت تبدیل کرد. او راهکارهایی پیش پای شما می‌گذارد و تمرین‌هایی کاربردی پیشنهاد می‌دهد که کمکتان می‌کنند برخورد و مواجهه بهتری با این واقعیت‌ها داشته باشید. و به‌محض اینکه بتوانید با این چالش روبرو شوید خواهید دید که همه‌چیز در اطرافتان تغییر خواهد کرد. دیگر میان‌سالی نه‌تنها ترسناک و منفعل‌کننده نیست، که تبدیل به دوره‌ای زیبا و پرشور خواهد شد.

کتاب گویای بهترین دوران زندگی زن پر از داستان‌ها و تجربیات زنان میان‌سال قدرتمند است و شیوه‌ی مواجهه‌ی هر یک از آن‌ها را با این دوره از زندگی نشان می‌دهد. این کتاب صوتی را مهدی قراچه داغی ترجمه و مونا خجسته روایت کرده است.

کتاب صوتی بهترین دوران زندگی زن برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی بهترین دوران زندگی زن به زنان میان‌سال توصیه می‌شود. اگر مضطربید و احساس ناخوشایندی دارید، این اثر می‌تواند کمک‌تان کند.

با زیتا آنت وبر بیشتر آشنا شویم

دکتر زیتا آنت وبر درمانگر، مشاور و مؤلف است. او در رشته‌ی مددکاری اجتماعی تحصیل کرده و بیش از سی سال است که به افراد، زوج‌ها و خانواده‌ها مشاوره می‌دهد. زمینه‌های کاری او اضطراب، افسردگی، روابط عاطفی و زناشویی است. «اندوه خوب» و «ناکجاآباد» از دیگر آثار او محسوب می‌شوند.

در بخشی از کتاب صوتی بهترین دوران زندگی زن: دوران بعد از چهل سالگی می‌شنویم

به حرف‌هایی که زنان گذشته درباره‌ی یائسه شدن می‌زنند توجه نکنید. مثبت بیندیشید. «ماریون استوارت»

در روزگاران گذشته وقتی زنان قبیله یائسه می‌شدند، به نشانه‌ای از افتخار دست می‌یافتند و برایشان احترام قائل می‌شدند و درایتی به پایشان نوشته می‌شد. همانطور که مارگارت مید، انسان‌شناس پرآوازه، می‌گفت: «چیزی قدرتمندتر از یک زن یائسه‌ی پرشور و شوق وجود ندارد.»

تغییر بخشی از زندگیست، یائسه شدن هم یکی از واقعیات زندگیست. یائسه شدن گذر و تحولی است که همه‌ی زنان باید از آن عبور کنند. این تغییری است که همه‌ی زنان باید با آن روبه‌رو شوند. اما آیا زن به‌واقع باید تغییر کند؟ زن روزگار ما اطلاعات انبوه دارد. در مقایسه با زن‌های نسل گذشته از فراست بیشتری برخوردار است. زن امروز با یائسه شدن برخوردی متفاوت پیدا کرده است. چرا تغییر؟ تغییرات پیوسته از راه می‌رسند و زن اگر علم و اطلاع کافی داشته باشد می‌تواند با تغییرات فیزیولوژیکی روبه‌رو شود. دانش به زن قدرت می‌دهد تا احساس و برداشت قدرتمندی از خود داشته باشد. اگر ب حقایق آشنا باشید می‌توانید با اسطوره‌ها رویارویی کنید. داشتن سبک و طرز زندگی سالم و تصمیم‌گیری برای هورمون درمانی و نیز سایر روش‌های درمانی، چیزهایی هستند که می‌توانید از آن برخوردار باشید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
معرفی و مقدمه
18 دقیقه
فصل یک - قسمت اول - ظهور زن میانسال با فراست
19 دقیقه
فصل یک - قسمت دوم - شما و هویت خود
21 دقیقه
فصل دو - معجزه در آینه
22 دقیقه
فصل سه - قسمت اول - موضوع جسم
14 دقیقه
فصل سه - قسمت دوم - تغییر دادن عادت‌های غذا خوردن
31 دقیقه
فصل چهار - هنر جوان‌تر به نظر رسیدن
21 دقیقه
فصل پنج - تولدها و جشن‌ها
20 دقیقه
فصل شش - موضوع رابطه
15 دقیقه
فصل هفت - تنها شدن ناگهانی
19 دقیقه
فصل هشت - قسمت اول - کنار آمدن با نسل‌های قبل و بعد از خود
18 دقیقه
فصل هشت - قسمت دوم - رقبا
12 دقیقه
فصل نه - آشیانه‌ی خالی چه کسی؟
23 دقیقه
فصل ده - کدام تغییر؟ هیچ تغییر
20 دقیقه
فصل یازده - چالش‌ها و انتخاب‌ها
20 دقیقه
فصل دوازده - زندگی به یک کالیدسکوپ شباهت دارد
23 دقیقه
فصل سیزده - جوان‌تر ماندن
16 دقیقه
فصل چهارده - کلید در دست شماست
11 دقیقه
فصل پانزده - روبه‌رو شدن با آینده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بهترین دوران زندگی زن: دوران بعد از چهل سالگی
نویسنده
مترجممهدی قراچه داغی
راویمونا خجسته
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بهترین دوران زندگی زن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بهترین دوران زندگی زن

برای دریافت کتاب صوتی بهترین دوران زندگی زن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.