معرفی و دانلود کتاب صوتی بچه‌های منطقی 1

عکس جلد کتاب صوتی بچه‌های منطقی 1
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بچه‌های منطقی 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بچه‌های منطقی 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بچه‌های منطقی 1

کتاب صوتی بچه‌های منطقی 1 اثر احمدرضا آذر، کتابی از مجموعه‌ی «کارگاه اندیشه» است که در قالب بازآفرینی یک کلاس درس گفت‌وگومحور، مفاهیم مختلف را به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهد. در این قسمت، بچه‌ها با همراهی آقای معلم بحثی پیرامون «منطق و منطقی بودن» خواهند داشت.

درباره‌ی کتاب صوتی بچه‌های منطقی 1

کتاب صوتی بچه‌های منطقی 1 نوشته‌ی احمدرضا آذر که عضوی از مجموعه‌ی «کارگاه اندیشه» است، این بار به سراغ بحث و تبادل نظر در رابطه با مفهوم «منطق» رفته. بچه‌های کلاس در تلاشند تا بفهمند منطقی بودن یعنی چه؟ آیا منطق با فهمیدن ارتباط دارد؟ فرق فهمیدن و شناختن در چیست؟ چگونه می‌توانیم قادر به فهمیدن چیزی باشیم که از گنجایش ذهنمان خارج است؟ آدم بی‌منطق به چه کسی می‌گویند؟ آیا همه‌ی آدم‌ها یک‌جور فکر می‌کنند و یک نوع منطق دارند؟ آیا می‌تواند هم‌زمان چند منطق درست داشت؟ سوال‌هایی از این دست بی‌شمارند و کتابی که هم‌اکنون پیش روی شماست، با هدف پاسخ دادن به همین سوالات نوشته شده.

کتاب صوتی بچه‌های منطقی 1 با روند داستانی منحصربه‌فردی که دارد، بچه‌ها را تشویق به فکر کردن و تعامل با کتاب می‌کند. مخاطب با شنیدن این کتاب، تبدیل به یکی از شاگردان کلاس آقای معلم می‌شود و از دیدگاه خودش به سوالات پاسخ می‌دهد. همچنین با نظرات و ایده‌های دیگران که ممکن است پیش از این به ذهنش نرسیده بوده باشد نیز آشنا می‌شود.

جریان گفت‌وگوها در این کلاس درس سیال و آزاد است. در حقیقت سوالاتی که بچه‌ها در حین بحث به ذهنشان می‌رسد، مسیر صحبت و تبادل نظر را هدایت می‌کند. البته آقای معلم نیز در تلاش است تا در عین پاسخگویی به سوالات ذهن کنجکاو بچه‌ها، گفت‌وگو را به نحوی مدیریت کند که خیلی از موضوع بحث دور نشوند و هدف این مباحثه از یاد بچه‌ها نرود. آقای معلم در رابطه با منطق متفاوت آدم‌ها، داستانی از یک فیل تعریف می‌کند. شبی یک فیل را به شهری آوردند. مردم شهر تلاش می‌کردند تا با لمس حیوان در تاریکی شب، بفهمند که آن موجود دقیقاً چیست. هرکس طبق ذهنیت خود، نظری می‌داد؛ کسی که گوشش را لمس کرده بود او را به سفره‌ای پهن تشبیه می‌کرد، آن دیگری که پایش را لمس کرده بود او را به ستونی محکم و قوی شبیه می‌دانست، فرد دیگری که خرطوم حیوان را به دست گرفته بود می‌گفت فیل یک لوله‌ی دراز است که هوا در آن جابه‌جا می‌شود. هیچ‌یک از آن‌ها اشتباه نمی‌گفتند و در عین حال نظر هیچ‌کدام نیز، مطابق با واقعیت فیل نبود. برای همین آقای معلم تأکید می‌کند که گاهی برای فهم بهتر یک موضوع، باید همگی منطق‌هایمان را روی هم بگذاریم تا به نتیجه‌ی واضح‌تری از حقیقت برسیم.

معرفی و دانلود کتاب صوتی بچه‌های منطقی 1

کتاب صوتی بچه‌های منطقی 1 اثری از احمدرضا آذر است که توسط نشر صوتی سرو یاسین منتشر شده. مریم رحیمی، نگین خواجه‌نصیر، صنم صالحی، بهرام سروری‌نژاد، شهرزاد عبدحق، آسیه گرجی و نازنین مهیمنی گویندگان این کتاب هستند.

درباره‌ مجموعه‌ی کارگاه اندیشه

مجموعه کتاب‌های کارگاه اندیشه رویکردی مبتنی بر گفت‌وگو دارند و از برخی جهات هم به مجموعه‌ی «فلسفه برای کودکان» شباهت دارند. روند این کتاب‌ها در قالب بحث‌های گروهی در یک کلاس درس پیش می‌رود و چند مشخصه‌ی کلیدی دارد که عبارتند از: خودتصحیحی، گفت‌وگو، منطق، مشارکت و همدلی، خلاقیت ذهنی، ارائه‌ی بازخورد و گزارش. کتاب «من سوال می‌کنم پس هستم»، «توحید»، «گفت‌وگو» و... از سری کتاب‌های این مجموعه هستند.

کتاب صوتی بچه‌های منطقی 1 برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن این کتاب برای کودکان و نوجوانانی که به دنبال یادگیری شیوه‌ی تفکر منطقی هستند مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی بچه‌های منطقی 1 می‌شنویم

بچه‌ها هرکدام به توصیه‌ی استاد یک نسخه فرهنگ لغت فارسی به فارسی با خود به کلاس آورده بودند. پس از اینکه همه‌ی بچه‌ها نشستند، فاطمه گفت که سوال دارد. استاد هم با تکان سر و دست به او اجازه داد سوالش را بپرسد. او پرسید: «آیا تفکر برای فهمیدن است؟»

استاد: «برای شناختن و فهمیدن.»

فاطمه: «مگر شناختن و فهمیدن دو چیز جداست؟»

استاد: «شناختن مقدمه‌ی فهمیدن است.»

مهران با تردید گفت: «ولی استاد، شناختن و فهمیدن یکی است.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
41 دقیقه
بچه‌های منطقی 1

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بچه‌های منطقی 1
نویسنده
راویمریم رحیمی، نگین خواجه نصیر، صنم صالحی، نازنین مهیمنی، آسیه گرجی، شهرزاد عبدحق، بهرام سروری نژاد
ناشر صوتیانتشارات سرو یاسین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بچه‌های منطقی 1

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بچه‌های منطقی 1

برای دریافت کتاب صوتی بچه‌های منطقی 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.