معرفی و دانلود کتاب صوتی بیداری ذهن: اندیشه‌ها و ایده‌های برتر دنیا

عکس جلد کتاب صوتی بیداری ذهن: اندیشه‌ها و ایده‌های برتر دنیا
قیمت:
۷۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بیداری ذهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بیداری ذهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بیداری ذهن: اندیشه‌ها و ایده‌های برتر دنیا

کتاب صوتی بیداری ذهن اثری از ویل دورانت، نویسنده و مورخ شهیر آمریکایی با بازخوانی جان آر. لیتل دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی تاریخ است. این کتاب سال‌ها پس از درگذشتِ دورانت و در سال 2002 به انتشار رسید. او در این کتاب فهرستی خلاصه‌وار، اندیشمندانه و طنزآمیز از برجسته‌ترین اندیشمندان، برترین ایده‌ها و اثرگذارترین رویدادهای جهان ارائه داده است.

درباره‌ی کتاب صوتی بیداری ذهن

ویل دورانت (Will Durant) در کتاب صوتی بیداری ذهن (The Greatest Minds and Ideas of All Time) خلاصه‌ای هوشمندانه و خردمندانه از بزرگ‌ترین اذهان، نام‌آ‌شناترین شخصیت‌ها و جالب‌توجه‌ترین ایده‌ها ارائه کرده است. این کتاب حاوی بهترین میراث بشر برای نسل‌های آینده است. از صد کتاب برتر گرفته تا ده متفکر برجسته و ده شاعر پرآوازه و دیگر برترین‌ها و مهم‌ترین‌های دانش‌های جهان، همگی را می‌توانید در این کتاب بیابید. با بیانِ دلنشین و طنزآمیز دورانت همراه باشید تا با این گنجینه‌ی عظیم آشنا شوید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی بیداری ذهن

ویل دورانت در هر قرن به مهم‌ترین دوره‌ها، افراد و دستاوردهای تاریخی اشاره کرده و درباره‌ی آن‌ها مطالبی موجز و مفید ارائه داده است. شاید بتوان نقطه‌ی قوت این کتاب را، برهان و استدلال نهفته در پسِ انتخاب‌های دورانت از «ترین»های تاریخ دانست. او با بیانی روان و شیوا، به دفاع از دلایل خود برای انتخاب افراد و رویدادها پرداخته است اما همچنین مخاطب خود را ترغیب می‌کند تا نقطه‌نظرِ خاصش را درباره‌ی آن افکار و اندیشه‌ها شکل داده و بدون تعصب و توجه به نظرات و باورهای دیگران، به آن مسائل بیندیشد. به عنوان مثال، در میان شخصیت‌های برجسته‌ی جهان، دورانت به افلاطون و ارسطو اشاراتی دارد اما در مورد سقراط چندان مطلبی به نگارش در نیاورده است؛ چرا که برخلاف نیمه‌اسطوره‌ی سقراط، افلاطون و ارسطو را شخصیت‌هایی واقعی می‌پندارد که هر دو دارای تألیفاتی جالب‌توجه و مفید بوده و توانسته‌اند بر تاریخ فلسفه تأثیر بسیاری بگذارند. یا در مثالی دیگر، کنفسیوس را به بودا ترجیح می‌دهد چرا که او را فیلسوفی اخلاقی و ذاتاً سکولار می‌داند و برای کوپرنیک نیز به دلیل ارائه‌ی درک شگفت‌انگیزش از جهان، جایگاه ویژه‌ای قائل است.

از میان شعرا، به هومر، دانته، ویلیام شکسپیر و جان کیتس پرداخته و آثار آنان را بهره‌مند از کیفیتی بی‌بدیل می‌داند. گزینش او از 100 کتاب برتر نیز جالب‌توجه است. او آن کتاب‌ها را بر اساس زمانِ انتشار، فهرست‌بندی نکرده است بلکه در پیِ آن است تا نظر و توجه مخاطب خود را به اهمیتِ کتاب‌ها و شیوه‌ی صحیح خواندنِ آن‌ها معطوف کند. دورانت می‌گوید: «به من اجازه دهید هفت ساعت در هفته وقتِ شما را در اختیار داشته باشم تا از شما یک پژوهشگر و فیلسوف بسازم!» بر اساس تقسیم‌بندیِ زمانیِ او، اگر یک ساعت در روز و هفت ساعت در هفته مطالعه کنید، هر هفته یک کتاب را به اتمام می‌رسانید و در پایانِ سال، حدود 52 کتاب را مطالعه کرده‌اید! او همچنین به شما می‌آموزد چگونه از میان فهرست پیشنهادی‌اش، کتاب‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید، چطور با مباحث دشوار و کتاب‌های حجیم کنار بیایید، چگونه یادداشت‌برداری کنید تا از فراموشی مطالب جلوگیری کرده باشید و همچنین به‌شیوه‌ای مطالعه کنید تا بیش از اندازه، روی موضوعی متمرکز باقی نمانید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی بیداری ذهن

از دیگر نکات برجسته‌ی کتاب صوتی بیداری ذهن می‌توان به ده قله‌ی برتر پیشرفت بشر از نگاه ویل دورانت اشاره کرد که به ترتیب عبارتند از گفتار، آتش، اهلی‌کردنِ حیوانات، کشاورزی، تشکیل جوامع، اخلاق، ابزارآلات، علم، آموزش و پرورش و کتابت و چاپ. دورانت در پایان به دوازده رویداد تاریخی اثرگذار و فراموش‌نشدنی در تاریخ بشر اشاره می‌کند که از میان آن‌ها می‌توان کشف تقویم مصری، درگذشت بودا، کنفوسیوس و سقراط، تولد مسیح، وفات پیامبر اسلام، درگذشت راجر بیکن، تأسیس اولین چاپخانه توسط گوتنبرگ، کشف آمریکا توسط کریستف کلمب، کشف موتور بخار توسط جیمز وات و انقلاب فرانسه را نام برد.

بیداری ذهن را انتشارات عطر کاج با ترجمه‌ی ریحانه عسگری به چاپ رسانده است. نسخه‌ی شنیداری این اثر به همت نشر صوتی آوانامه و با خوانش سبحان اکرامی در اختیار شما قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب بیداری ذهن

  • مطالعه‌ی کتاب بیداری ذهن از ویل دورانت برای هر فردی که به کسب دانش در زمینه‌ی تکامل تاریخ و اندیشه علاقه‌مند است، ضروری است. (Publishers Weekly)
  • مواجهه با نوشتارهای تاریخی ویل دورانت که سرشار از خوش‌بینی و ادای دینی به اذهان و ایده‌هایی است که تاریخ را شکل داده‌ و بشر را در مسیر پیشرفت‌های اخلاقی و مادی پیش برده‌اند، بسیار جالب است. بیداری ذهن اثری فشرده و گوهری است که تاریخ‌نگاری را به سطح بالایی از ادبیات ارتقا داده است. (Booklist)

کتاب صوتی بیداری ذهن برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن کتاب صوتی بیداری ذهن، برای تمامی علاقه‌مندان به تاریخ و فلسفه و همین‌طور طرفداران آثار ویل دورانت، تجربه‌ای متفاوت و جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی بیداری ذهن: اندیشه‌ها و ایده‌های برتر دنیا می‌شنویم

فکر چیست؟ پاسخ به این سؤال قدری گیج‌کننده است، زیرا شامل همه‌ی مواردی می‌شود که ممکن است این واژه را بتوان با آن تعریف کرد. می‌دانیم که این بدیهی‌ترین حقیقت و آخرین راز هستی ماست. همه‌چیز برای ما به شکل‌های مختلف آن درمی‌آید و همه‌ی دستاوردهای بشری سرچشمه و اهداف خود را از آنجا به دست می‌آورند. حضورش نقطه‌ی عطف بزرگی در ماجرای هیجان‌انگیز فرضیه‌ی تکامل است.

از چه زمانی معجزه‌ی تفکر آغاز شد؟ شاید از زمانی آغاز شد که امواج و توده‌های بزرگ یخ بی‌وقفه از قطب فرو ریخت و جدا شد، هوا را سرد و تقریباً همه‌ی گیاهان را نابود کرد، گونه‌های بی‌شماری از حیوانات بی‌دفاع و ناسازگار با سرما را از بین برد و اندک بازماندگان را به‌سوی کمبربند گرمسیری باریک زمین راند، جایی که تا چندین نسل آن‌ها به همان منطقه‌ی استوا چسبیدند و به انتظار ذوب شدنِ خشم قطب ماندند. شاید در همان روزهای بحرانی بود که یخ‌های مهاجم مهر باطل بر روش‌های قدیمی و عادی زندگی زدند. در آن محیطی که کاملاً اوضاع زندگی با قبل فرق داشت و ادامه‌ی الگوهای رفتاری سنتی و موروثی نتیجه‌ای نداشت. آن حیوانات با تجهیز فطری نسبتاً کامل، اما ناسازگار با آن موقعیت از پا درآمدند، زیرا نتوانستند از درون خود را با تغییرات بیرونی وفق دهند. اما موجوداتی که ما آن‌ها را انسان می‌نامیم، با انعطاف‌پذیری نامطمئن و پرمخاطره ماندند، یاد گرفتند و بر همه‌ی گونه‌های جنگل و مراتع، برتری بی‌چون‌وچرا یافتند.

در برخی از این شرایط ناگهانی مرگ و زندگی بود که احتمالاً انسان شروع به آوردن دلیل و برهان کرد، مانند همان واکنش‌های مادرزادی ناقص و سازش‌پذیری که امروزه در نوزاد می‌بینیم. با آن واکنش‌ها به نظر می‌رسد نوزاد بسیار پست‌تر از یک موجود تازه‌متولدشده است، اما در عوض به او امکان یادگیری – که همین انعطاف‌پذیری جانِ انسان و پستانداران برتر را نجات داد – می‌دهد؛ در حالی که موجودات زنده‌ی قدرتمند مانند ماموت و ماستودون، که تا آن زمان خیلی خوب زندگی می‌کردند، در برابر تغییرات اقلیمی تسلیم شدند و امروزه برای کنجکاوی دیرینه‌شناسی مایه‌ی سرگرمی هستند. آن‌ها از سرما به خود لرزیدند و مردند. در حالی که انسان، انسانِ ضعیف، باقی ماند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
نمونه‌ی سه
نمونه‌ی چهار
11 دقیقه
فصل اول: ستایش عاری از شرم قهرمانان
40 دقیقه
فصل دوم: ده متفکر برتر - قسمت اول
36 دقیقه
فصل دوم: ده متفکر برتر - قسمت دوم
30 دقیقه
فصل سوم: ده شاعر برتر - قسمت اول
33 دقیقه
فصل سوم: ده شاعر برتر - قسمت دوم
25 دقیقه
فصل سوم: ده شاعر برتر - قسمت سوم
29 دقیقه
فصل چهارم: صد کتاب برتر آموزشی - قسمت اول
24 دقیقه
فصل چهارم: صد کتاب برتر آموزشی - قسمت دوم
17 دقیقه
فصل چهارم: صد کتاب برتر آموزشی - قسمت سوم
46 دقیقه
فصل پنجم: اوج ده پیشرفت بشری
35 دقیقه
فصل ششم: دوازده رویداد مهم در تاریخ دنیا

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بیداری ذهن: اندیشه‌ها و ایده‌های برتر دنیا
نویسنده
مترجمریحانه عسگری
راویسبحان اکرامی
ناشر چاپیانتشارات عطر کاج
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بیداری ذهن

Roohallah Azizi
۱۴۰۳/۱/۱۰
ویل دورانت عالیه، کناب معنای زندگیش رو هم حتما پیشنهاد می‌کنم که بخونید، ویل دورانت حتی به ایران هم سفر کرده. زندگی جالبی با همسرش داشتن، به نظرم زندگی نامش رو هم بخونید عالیه
امین دانش پور
۱۴۰۳/۱/۵
با ارزش است که لیست تاثیر گذار‌ترین کتاب‌ها و تاثیر گذارترین وقایع و تاثیر گذارترین فلاسفه و نویسندگان جامعه بشری را نگاه تاریخ نگار بزرگ بدانیم
سیامک حاجوی
۱۴۰۳/۱/۸
کتاب خوبی است ولی فقط لیستی از دانسته‌های اجمالی ویل دورانت راشامل میشود. و بشخصه معتقدم بیشتر محتوای این گونه کتب پشت ترجمه پنهان شده
Morteza Nasiri
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
تمام کتابهای ویل دوران عالیه، این اثر هم بسیار عالی و خوندنیه.
zahra zarin
۱۴۰۳/۱/۲۳
کتاب خوبیه مخصوصا یک سری کتاب معرفی می‌کنه که من به شخصه خیلی پسندیدم.
شهرزاد هویدا
۱۴۰۳/۱/۲۸
مثل تمام کتاب‌های ویل دورانت، آموزنده و قابل تامل هست
ح ا
۱۴۰۳/۱/۱۷
ارزش خواندن دارد ولی به شخصه با خیلی از نظراتش موافق نیستم
ش. هاشمی
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
این که انسان به چیزهای دیگر به جز ظاهر زندگی هم فکر کند
مصطفی مرادیان متهور
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
کتابی بسیار عالی و زیبا
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بیداری ذهن

برای دریافت کتاب صوتی بیداری ذهن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.