معرفی و دانلود کتاب صوتی تالار پذیرایی پایتخت

عکس جلد کتاب صوتی تالار پذیرایی پایتخت
قیمت:
۷۶۰۰۰ 53200 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تالار پذیرایی پایتخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تالار پذیرایی پایتخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تالار پذیرایی پایتخت

محمدعلی گودینی در کتاب صوتی تالار پذیرایی پایتخت، روایتی از مصایب اصلاحات ارضی در دوره محمدرضاشاه پهلوی و بازتاب‌های آن را شرح می‌دهد و در کنار آن کوچ روستاییان کشاورز به پایتخت و سایر شهرها را بررسی می‌کند.

داستان کتاب تالار پذیرایی پایتخت مربوط به اصلاحات ارضی شاه و درآوردن زمین‌های کشاورزی از دست مالکان و تقسیم آن بین رعیت‌هاست. رعیت‌های بیچاره که در ابتدای مالک شدن شیرینی طرح زیر زبانشان رفته است، اما پس از مدتی با یکدیگر کنار نمی‌آیند و کار را به درگیری و دعوا می‌کشانند. سپس رعیت‌ها همگی به فکر فروش زمین‌هایشان می‌افتند تا به شهر و پایتخت مملکت کوچ کنند و بتوانند مانند یکی از اهالی روستا برای خودشان کسی شوند و همسایه دولت و نخست وزیر شوند.

پس از مهاجرت رعیت‌های بیچاره‌ به پایتخت و زندگی خفت‌بار و فلاکت‌بار، خودشان متوجه اشتباهشان می‌شوند. اما راه بازگشتی ندارند. در کتاب تالار پذیرایی پایتخت نویسنده علاوه بر روایت داستان‌ این رعیت‌ها، نقبی هم به اوضاع انقلاب و تحرکات امام خمینی (ره) و مواضعش می‌زند.

اصلاحات یا همان تقسیم اراضی در اوایل دهه 1340 به توصیه آمریکا در ایران تصویب شد و شاه مصرانه اجرایی شدن آن را پیگیری می‌کرد، اما این طرح به دلیل ابعاد غیر شرعی مورد مخالفت شدید علما از جمله حضرت آیت‌الله بروجردی، مرجع تقلید شیعیان، قرار گرفت.

این طرح در کنار برخی ویژگی‌های مثبت، بازتاب‌های اجتماعی و اقتصادی ناخوشایندی برای کشور رقم می‌زد. در واقع قصد آمریکا از اجرای این طرح، جلوگیری از رشد نظام کمونیستی، سوسیالیستی بود که باعث می‌شد نظام یکپارچه کشت و ظهور طبقه کشاورزان خرده پا و بدون امکانات از هم بپاشد.

مخاطب زمانیکه هنوز به نیمه رمان نرسیده معنای مجازی تالار پذیرایی پایتخت را می‌فهمد، اما به آخر رمان که می‌رسد منظور حقیقی نویسنده فاش می‌شود که تالار پذیرایی عروسی است به نام «پایتخت» که قرار است افتتاحیه آن با عروسی برات علی برگزار شود. اینجاست که مخاطب انتخاب نام رمان را تحسین می‌کند.

نویسنده‌ای که قصد دارد فضا و سبک زندگی در یک دهات را برای مخاطبش به تصویر بکشد، سبک رئالیسم، بهترین سبک است. توصیفات دقیق محمدعلی گودینی از صحنه‌ها و جزئیات اتفاقات، بیانگر تسلطش بر سبک رئالیسم است.

محمدعلی گودینی در سال 1335 متولد شد و روستازاده بود و خود شاهد رویدادها و حواشی اجرای این طرح بوده است. شاید به نوعی می‌توان رمان گودینی را روایتی از آنچه در دوران نوجوانی و جوانی دیده است، نامید.

در قسمتی از کتاب صوتی تالار پذیرایی پایتخت می‌شنویم:

«با گرفتن قول چهار دانه تخم مرغ و یک من و نیم گندم، بی‌بی وقت می‌داد و مثل هر سال می‌آمد و با پارچه‌ای سر و صورتش را می‌بست، طوری که فقط دو تا چشم‌هایش پیدا باشد. اول روی دیوارها را خوب جارو می‌کشید تا دوده‌هایش کنده بشود بریزد روی زمین و جارو بزند جمع کند یک جا.»

«اسکناس را گذاشتم توی جیب شلوارم در‌ یخدان را آهسته بستم. برگشتم به اتاق دو قطره اشک توی چشم‌های بی‌بی شکسته بود. احساس بی‌قراری داشت. توی اتاق احساس خفقان داشتم، خواستم برم حیاط: جلو در اتاق، آقا مشی دست جلو آورد، نگاهش مهربان شده بود. اشک در چشم‌هایش می‌لغزید، نگاهش پر از رضایت بود، صدایش خش‌دار شده بود. صبر کن غلامعلی، بگذار بی‌بی قرآن را بیاورد!

بی‌بی باز هم اشک‌هایش را پاک کرد. برگشتم رو به طاقچه بزرگ که قرآن با جلد مخمل سبز رنگش جلو آینه بود و عکس آقای بروجردی هم به شیشه آینه چسبیده بود، بی‌بی قرآن را برداشت زیر لب چیزی گفت و قرآن را بوسید و لحظه‌ای رو به عکس، دعایی خواند و با کف دست روی عکس کشید و به صورتش مالید و صلوات گفت.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
30 دقیقه
بخش اول
28 دقیقه
بخش دوم
26 دقیقه
بخش سوم
26 دقیقه
بخش چهارم
27 دقیقه
بخش پنجم
27 دقیقه
بخش ششم
28 دقیقه
بخش هفتم
29 دقیقه
بخش هشتم
29 دقیقه
بخش نهم
27 دقیقه
بخش دهم
28 دقیقه
بخش یازدهم
27 دقیقه
بخش دوازدهم
27 دقیقه
بخش سیزدهم
27 دقیقه
بخش چهاردهم
29 دقیقه
بخش پانزدهم
28 دقیقه
بخش شانزدهم
28 دقیقه
بخش هفدهم
29 دقیقه
بخش هجدهم
27 دقیقه
بخش نوزدهم
29 دقیقه
بخش بیستم
29 دقیقه
بخش بیست و یکم
28 دقیقه
بخش بیست و دوم
29 دقیقه
بخش بیست و سوم
28 دقیقه
بخش بیست و چهارم
20 دقیقه
بخش بیست و پنجم
26 دقیقه
بخش بیست و ششم
24 دقیقه
بخش بیست و هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تالار پذیرایی پایتخت
نویسنده
راویمهرداد مهمان دوست
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی
۷۶۰۰۰ 53200 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تالار پذیرایی پایتخت

مهدی منزه
۱۳۹۹/۱۰/۳۰
بسیارعالی هست دربخش رمان‌های دفاع مقدس هم کار کنید
لیلی نظری
۱۳۹۹/۲/۲۰
عالی است. البته من نسخه چاپی رو خوندم.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تالار پذیرایی پایتخت

برای دریافت کتاب صوتی تالار پذیرایی پایتخت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.