معرفی و دانلود کتاب صوتی تحصیل‌کرده

عکس جلد کتاب صوتی تحصیل‌کرده
قیمت:
118000 تومان - 12.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تحصیل‌کرده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تحصیل‌کرده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تحصیل‌کرده

تارا وستوور نویسنده‌ی آمریکایی، داستان زندگی خود را از خلال تجربه‌نگاری‌ها و خاطرات در کتاب صوتی تحصیل‌کرده به رشته‌ی تحریر درآورده است. او زندگی پرفرازونشیب خود را در برهه‌های گوناگون روایت می‌کند؛ از چشم گشودن در خانواده‌ای مذهبی و متعصب، تا تلاش‌های سرسختانه در راستای راضی کردن پدر و مادر برای این که اجازه دهند او درس بخواند. این کتاب پرفروش نیویورک تایمز تاکنون جوایز و افتخارات زیادی را کسب کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی تحصیل‌کرده

تارا وستوور (Tara Westover) در خانواده‌ی بسیار مذهبی و متعصب به دنیا آمد. او از خلال روایت خود از رنج و سختی بسیاری که به دلیل ممانعت‌های خانواده برای تحصیل کردن متحمل شد، اهمیت آموزش را در گستر‌ه‌ی بی‌حدومرز جهان امروزی خاطرنشان می‌کند. تارا وستوور در کتاب تحصیل‌کرده (Educated) پله به پله‌ی زندگی خود را، از تنها زیستن در کوه‌های آیداهو تا تکمیل تحصیلات در مقطع دکترای رشته‌ی تاریخ دانشگاه کمبریج شرح می‌دهد. او با نگارش این کتاب، کوشیده است میل خود را به یادگیری و تحصیل در مقابل جهان فکری پدرش واکاوی کند.

خانواده‌ی وستوور چنان افکار تعصبی داشتند که حتی درباره‌ی خدمات بیمارستان‌ها، آموزش عمومی در مدارس و دانشگاه‌ها و عملکرد دولت، همواره دچار بدبینی بیمارگونه‌ای بودند. تا حدی که تصمیم گرفتند فرزندانشان را به مدرسه نفرستند و در عوض به آن‌ها در خانه خواندن و نوشتن بیاموزند. این بی‌اعتمادی به نهادهای اجتماعی به قدری بود که پدر و مادر تارا تا سن 9 سالگی از گرفتن شناسنامه برای او سر باز می‌زدند.

اکنون برادر تارا موفق شده بود با گذر از هفت خوان رستم برای تحصیل در کالج خانه را ترک کند. تارا هم می‌خواست پا جای پای برادر تحصیل‌کرده‌اش بگذارد. او به این راحتی‌ها زیر بار حرف زور و کورکورانه‌ی پدر و مادر نمی‌رفت. تارا تصمیم گرفت کفش‌های آهنی خود را بپوشد و تمام تلاش و توان خود را جمع کند تا بتواند حق تحصیل را از خانواده‌ی متعصبش پس بگیرد. اما این تازه ابتدای راه بود...

تاکنون مترجمان بسیاری این کتاب را به فارسی برگردان کرده‌اند. اما نشر صوتی آوانامه از این میان برای نسخه‌ی صوتی این کتاب، ترجمه‌ی علی ایثاری کسمایی بوده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی تحصیل‌کرده

  • کتاب سال ۲۰۱۸ آمازون (به انتخاب ویراستاران)
  • کتاب سال ۲۰۱۸ گودریدز در بخش زندگی‌نامه‌نویسی
  • بهترین سرگذشت‌نامه‌نویسی سال ۲۰۱۸
  • راه‌یافته به مرحله‌ی فینال جایزه‌ی جان لئونارد
  • راه‌یافته به فهرست ۱۰ کتاب برتر نیویورک‌تایمز
  • راه‌یافته به فهرست ۱۰ کتاب برتر «ووگ یو کی»
  • نامزد نهایی جایزه‌ی پن (قلم) آمریکا
  • نامزد کتاب سال انجمن کتاب‌فروشان آمریکا
  • برنده‌ی جایزه‌ی Audie Award در بخش زندگی‌نامه
  • کتاب برتر Hudson Group
  • یکی از 10 کتاب برتر سال به انتخاب نیویورک تایمز
  • نامزد نهایی جایزه حلقه ملی منتقدان کتاب در بخش زندگی‌نامه
  • نامزد کتاب سال توسط نشریات واشینگتن پست، NPR، صبح به خیر آمریکا، تایم، فایننشال تایمز، نیویورک پست، اسکیم
    و ...

نکوداشت‌های کتاب صوتی تحصیل‌کرده

- شرح حالی فراموش‌نشدنی درباره‌ی دختری جوان. (Barnes & Noble)

- اثری الهام‌بخش و بسیار گیرا که شوکه‌کننده است. (School Library Journal)

- قبل از اینکه کتاب تارا وستوور را بخوانم فکر می‌کردم در زمینه‌ی خودآموزی استاد هستم؛ ولی توانایی تارا در آموختن، مرا مغلوب کرد. (بیل گیتس)

- یک سرگذشت‌نامه خواندنی که هم‌تراز با آثار بزرگان آثار کلاسیک مانند لورنا سیج قرار می‌گرد. (ساندی تایمز)

- کتاب تحصیل‌کرده، سرگذشت تکان‌دهنده‌ی دختر جوانی است که در خانواده‌ای در آیداهو به دنیا می‌آید که برای بقا در آخرالزمان می‌کوشند. دختری که با جدیت برای تحصیل کردن مبارزه می‌کند و در همان حال نسبت به روزهایی که پشت سر گذاشته، درک و عطوفت عمیقی را نشان می‌دهد. (باراک اوباما)

کتاب صوتی تحصیل‌کرده برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های سرگذشت‌نامه و آثار حوزه‌ی زندگی‌نامه‌نویسی و تجربه‌نگاری علاقه‌مند هستید، شنیدن این کتاب غنی و پربار و را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با تارا وستوور بیشتر آشنا شویم

در سال 1986 در آیداهو به دنیا آمد. مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه بریگام یانگ در سال 2008 دریافت کرد و پس از آن با دریافت بورسیه در کالج ترینیتی کمبریج به ادامه‌ی تحصیل پرداخت و در سال 2009 موفق به دریافت مدرک فوق لیسانس شد. تارا وستوور یک سال بعد به عنوان عضو مدعو در دانشگاه هاروارد مشغول به کار شد. اما کمی بعد به کمبریج بازگشت، جایی که در سال 2014 مدرک دکترای تاریخ خود را در آنجا دریافت کرده بود. «تحصیل‌کرده» اولین کتاب اوست.

در بخشی از کتاب صوتی تحصیل‌کرده می‌شنویم

فِی، مادرم، دختر یک پستچی بود. او در یک بخش که کوچکتر از شهر و بزرگتر از روستا بود، در خانه‌ای زرد رنگ، با نرده‌های چوبی سفید و بوته‌های زنبق ارغوانی بزرگ شد. مادرش خیاط بود و می‌گویند بهترین خیاط دره بوده است. به خاطر همین هم فی در جوانی لباس‌های زیبا و خوش‌دوخت از ژاکت‌های مخمل و شلوارهای پلی‌استر گرفته تا کت‌وشلوارهای رسمی با پارچه‌های گابارلین می‌پوشید. به کلیسا و مدرسه می‌رفت و در فعالیت‌های اجتماعی شرکت می‌کرد. زندگی او تابع نظم و انضباط شدید و احترام زیاد به اطرافیان بود. محیط و رفتار محترمانه نتیجه‌ی کار دقیق مادرش بود. لارو، مادربزرگم، در سال‌های دهه‌ی 1950، دهه‌ای که تب آرمان‌گرایی بالا گرفته بود به سن بلوغ رسید. پدر لارو قبل از این که واژه‌های جدید برای مصرف‌کنندگان الکل ابداع شود، یعنی زمانی که به الکلی‌ها دائم‌الخمر گفته نمی‌شد و فقط مست نامیده می‌شدند، دائم‌الخمر بود. لارو شباهتی به خانواده‌اش نداشت. اما در جماعه‌ی پرهیزکار مورمون، جا افتاده بود مشکلات اخلاقی والدین را به حساب فرزندان بنویسند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
مقدمه
32 دقیقه
فصل اول - بخش 1 - خوبی را انتخاب کن
34 دقیقه
فصل اول - بخش 2 - ماما
25 دقیقه
فصل اول - بخش 3 - کفش‌های کرم رنگ
31 دقیقه
فصل اول - بخش 4 - زن آپاچی
26 دقیقه
فصل اول - بخش 5 - کثیفی شرافتمندانه - قسمت اول
21 دقیقه
فصل اول - بخش 5 - کثیفی شرافتمندانه - قسمت دوم
24 دقیقه
فصل اول - بخش 6 - سپر و دفاع - قسمت اول
22 دقیقه
فصل اول - بخش 6 - سپر و دفاع - قسمت دوم
28 دقیقه
فصل اول - بخش 7 - خداوند عطا خواهد کرد
27 دقیقه
فصل اول - بخش 8 - هرزه‌های کوچولو
27 دقیقه
فصل اول - بخش 9 - بی‌نظیر در نوع خود
19 دقیقه
فصل اول - بخش 10 - سپری از جنس پر
21 دقیقه
فصل اول - بخش 11 - غریزه
26 دقیقه
فصل اول - بخش 12 - چشم‌های ماهی
31 دقیقه
فصل اول - بخش 13 - سکوت و خاموشی در کلیساها
32 دقیقه
فصل اول - بخش 14 -پاهایم دیگر زمین را لمس نمی‌کنند
35 دقیقه
فصل اول - بخش 15 - پایان کودکی
30 دقیقه
فصل اول - بخش 16 - انسان نا سپاس، بهشت سرکش
24 دقیقه
فصل دوم - بخش 17 - حفظ تقدس
24 دقیقه
فصل دوم - بخش 18 - خون و پر
24 دقیقه
فصل دوم - بخش 19 - در آغاز
26 دقیقه
فصل دوم - بخش 20 - تلاوت‌های پدران
14 دقیقه
فصل دوم - بخش 21 - گیاه بشقابی
38 دقیقه
فصل دوم - بخش 22 - زمزمه‌ها و فریادهای ما
32 دقیقه
فصل دوم - بخش 23 - من اهل آیداهو هستم
31 دقیقه
فصل دوم - بخش 24 - یک دلاور، سرگردان
26 دقیقه
فصل دوم - بخش 25 - کار کیمیاگر
17 دقیقه
فصل دوم - بخش 26 - در انتظار آب جاری
23 دقیقه
فصل دوم - بخش 27 - اگر زن بودم
32 دقیقه
فصل دوم - بخش 28 - پیگمالیون
30 دقیقه
فصل دوم - بخش 29 - فارغ‌التحصیلی
34 دقیقه
فصل سوم - بخش 30 - دست خداوند
32 دقیقه
فصل سوم - بخش 31 - تراژدی و بعد لودگی
17 دقیقه
فصل سوم - بخش 32 - زنی جنجالی در خانه‌ای وسیع
17 دقیقه
فصل سوم - بخش 33 - جادوی فیزیک
21 دقیقه
فصل سوم - بخش 34 - ماده‌ی اصلی و ماهیت اشیا
22 دقیقه
فصل سوم - بخش 35 - غرب خورشید
30 دقیقه
فصل سوم - بخش 36 - چهار بازوی بلند و چرخان
27 دقیقه
فصل سوم - بخش 37 - قمار برای رستگاری
20 دقیقه
فصل سوم - بخش 38 - خانواده
24 دقیقه
فصل سوم - بخش 39 - تماشای بوفالوها
9 دقیقه
فصل سوم - بخش 40 - تحصیل‌کرده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تحصیل‌کرده
نویسنده
مترجمعلی ایثاری کسمایی
راویمینو طوسی
ناشر چاپیانتشارات آموت
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۸ ساعت و ۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
118000 ت - 12.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تحصیل‌کرده

Farya Bij
۱۴۰۳/۱/۲۸
تا قبل از اینکه این کتاب رو بخونم فکر میکردم این فقط ما و نسل ما بود که با عقاید زورکی و پوچ و واهی بزرگ شدیم. پدر و مادرهایی و یا گاها بزرگسالانی از فامیل نزدیک که سعی داشتند ما هم مثل آن‌ها فکر کنیم. بچه که بودم دلم میخواست مسیحی شوم چون فکر میکردم اونا کمتر از ما مجبورن ریاضت بکشن نماز پنجگانه و روزه و ترس از جهنم و دوزخ، صحبت با نامحرم و... آن وقت ها هر جور حساب میکردم من نمیتوانستم به بهشت برم و فکر میکردم خوش به حال مسیحی ها. اما با شنیدن این کتاب متوجه شدم حتی بدترین قسمت دین ما یعنی تعدد زوجین برای آقایان رو دارند یا زورگویی‌های مردها و تسلطشان روی دخترها و مادر خانواده. هوش و استعداد دختر این داستان ستودنیه و برای نوجوانان و جوانان خ امید بخشه. مجموعا کتاب خوبی بود صدای گوینده خیلی خوبه. کتاب یک مقدار پراکنده گویی داره و‌ی دفعه اسامی وارد داستان میشه ک قبلا توضیحی راجع بهش نداده و این یک مقدار گیج کننده ست. به نظر من کاری که بایست این دختر میکرد جدا شدن از خانواده ش بود اما همچنان در رفت و آمد با آن‌ها بود و مدام خودش رو سرزنش میکنه در رابطه با بیماری دو قطبی برادرش. گویا خودش هم خیلی قبول نداشت.
راحله حسامی
۱۴۰۲/۱۰/۱۲
در مجموع کتاب خوبی است ولی فراز و فرود دارد. بعضی از جاها خیلی با منطق جور در نمی‌آمد. نویسنده سعی می‌کند از خود شخصیت بسیار قوی‌ نشان دهد در صورتی که عملا در بعضی جاها می‌توانست قوی تر عمل کند. وقتی مشکلات و بیمارهای روحی و عقاید کورکورانه خانواده‌اش کاملا بر او محرز شد، با آن همه تجربه و علم، تر عملا انتظار برخوردی معقولانه وجود داشت، اگر این طور که در کتاب آورده به این اطمینان رسیده بود. ولی عملا باز انتظار عجیبی از مادری داشت که یک عمر او را دیده، شناخته و بارها آزموده بود. آزموده را آزمودن خطاست. ضمنا از نظر من این یک طرف مسئله است. مطالبی که در مورد خانواده خود نوشته بسیار عجیب و باورنکردنی است شاید کمی اغراق شده باشد و با توجه به مددکاری‌های موجود در آمریکا پس از نشر کتاب عملا باید به سراغ افراد بیمار باقیمانده خانواده علی الخصوص نوه‌ها رفته باشند. لذا مجموعا کاملا قابل پذیرش نیست
ستاره قادری
۱۴۰۱/۹/۱۵
من زیاد کتاب میخوانم ولی به جرات میتونم بگم بهترین کتابی بود که تا حالا مطالعه کردم. اینجور کتابا به آدم انگیزه لازم برای تحمل سختیها و ادامه راه رو میدن. با صدای بلند با خیلی قسمتای کتاب گریه کردم. چیزی که برام مسلمه اینه گذشته و رنج هاشو نمیشه از حافظه پاک کرد فقط باید یاد بگیریم اونو مدام شخم و نزنیم بهترین کار برای فراموشی گذشته اینه استپ نزنیم و هر طور شده در مسیر ارزوها و موفقیت‌ها قرار بگیریم.. اگر حال فعلیمون خوب باشه به طور اتومات گذشته کمرنگ میشه و برعکس. پس باید یاد بگیریم زندگی تلاش بی وقفه و مبارزه دائمه.. بهتره انگیزه لازم برای مبارزه رو در خودمون ایجاد کنیم.. تلاش تلاش تلاش تلاش تلاش و پا ندادن به افسردگی و ناتوانی
و در اخر صدای خانم طوسی عالی بود. ولی بعضی جاها با ترجمه کنار نیومدم
ayna keshavarz
۱۴۰۲/۸/۲۶
کتاب فوق العاده ایست خصوصا برای ما ایرانی‌هایی که از زمان کودکی و دوران ابتدایی ذهنمون رو با اعتقاداتی پوچ و اشتباه در مورد دین و مذهب پر کردند! و واقعا دانش فراوانی میطلبد مبارزه با چنین ذهنیات هک شده ای!!! در مورد زنان جامعه خصوصا! اینکه بخاطر زن بودنشان از شروع زندگی همیشه حق و حقوقشان نابرابر و بوده طوری که حتی خودشان به سختی می‌توانند در مورد همنوعشان (زنان دیگر) قضاوت درستی داشته باشند! این کتاب رو به همه توصیه میکنم زیرا همه‌ی ما والدینی خواهیم بود که باید بدانیم تک تک رفتارمان چه تاثیری بر رفتار آینده‌ی کودکانمان خواهد داشت
داستان واقعی زندگی تارا وستوور همت فراوانش در آموختن و فکر کردن و فهمیدن حقیقت و حتی عبور سختش از مرحله شک و دیوانگی، بینظیر است.
ممنون از کتاب راه و گویش بسیار مناسب خانم مینو طوسی که متناسب با متن کتاب بود
عسل
۱۴۰۲/۵/۲۴
کتاب جالبی بود و بر اساس واقعیت نوشته شده... راجب اعتقادات، تفکر، و توهمات توطئه‌ی مردی که باعث می‌شود خانواده‌اش همیشه در شرایط بسیار بدی زندگی کنند. با خواندن کتاب گاهی حرص می‌خوری گاهی عصبانی می‌شی گاهی غمگین می‌شی و گاهی دلت خنگ میشه. ولی رفتار این پدر و همسر بسیار‌ مطیعش شخصیت و وجود دخترشون رو نابود می‌کنه با وجودی که بزرگ شده ولی همچنان رنج‌می کشه و اصلا نمی تونه شاد باشه ‌.
ز اسلامی
۱۴۰۲/۸/۱۲
داستان‌های واقعی زیادی خوندم یا گوش دادم که خوب خیلی جذاب تر بود و از کتابراه هم یه سری تهیه کرده بودم از نویسنده انتظار بیشتری داشتم ودوست داشتم خیلی شخصیت قوی تری داشت و داستان فقط گرد خانوادش نمیچرخید و خودش میتونستم تصمیم‌های بزرگتری بگیره و یکیش کنار گذاشتن خانوادش بود و یا کمک خواستنن از مردم وقتی از برادرش داشت کتک میخورد ممنون از کتابراه
مهشید مهشید
۱۴۰۲/۷/۱۴
معنای واقعی مغزهای کوچک زنگ زده و انسانهایی خشک و متعصب، و اینکه آدم می‌تونه در همچین فضایی زندگی کنه ولی با تلاش و فکر کردن و از پیله خانواده مسموم در اومدن تمام زندگی و سرنوشت خودشو تغییر بده، تبریک به خانم تارا وستوور
فاطمه اسلامی
۱۴۰۲/۳/۱۴
کتاب خوبی بود ولی بعضی جاهایه ابهامهایی وجود داشت و نمی شد درک مطلب کرد شاید سانسور بود شاید مترجم محترم جوردیگه‌ای نتونسته مفهوم رو برسونه ولی در مقایسه با داستانهای ایرانی من از داستانهای ایرانی خیلی بیشتر لذت می‌برم چراکه باگوشت و پوستمان عجین است
Fatima
۱۴۰۲/۱۲/۳
این کتاب میتونم توی یه کلمه توصیف کنم فوق العاده بود حتما توصیه میکنم که مطالعه کنید واقعا چیز‌های خیلی زیادی به من یاد داد و دوست نداشتم هیچوقت تموم بشه
Neda D
۱۴۰۲/۷/۱۲
صدای گوینده واقعا دلچسب بود و این کتاب و لذت بخش تر میکرد، نمیتونم بگم یکی از بهترین‌ها بود چون کتابهای خیلی بهتری هم خوندم، اما تجربه یک زندگی دیگه دلچسب بود
سارا حمزه لو
۱۴۰۲/۷/۱۲
این کتاب باید خواندنش اجباری بشه و بسیار بسیار آموزنده ست نقش تعصب و دانش و تغییر و رشد را به خوبی نشون میده و همه کتاب یکطرف و جمله آخر کتاب یکطرف عالی بود.
Shi.anv
۱۴۰۱/۱۲/۱
خیلی خوب بود. خصوصا از فصل دوم به بعدش بسیار جذاب و شنیدنی بود. صدا و لحن خوانش گوینده هم عالی. فقط اینکه من گوش دادن با دور تندتر ۱/۳ را ترجیح دادم 🥰
شیما شریفیان
۱۴۰۲/۹/۳
میتونم بگم نویسنده امید رو با این کتاب به دلم آورد و به این فکر کردم آدم از کجا به کجا میرسه ممنون از شما برای ارائه این کتاب
آرزو جمالان
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
واقعا زیبا بود لحظه‌هایی که با افکار پوسیده این خانواده مواجه میشدم احساس میکردم کتاب قرون وسطی است نه حال حاضر آمریکا
تیارا جمشیدی
۱۴۰۲/۳/۶
من حسابی جذب این کتاب شدم. این همه قدرت در وجود یک زن آسیب دیده من رو شگفت زده کرد
مشاهده همه نظرات 22

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تحصیل‌کرده

برای دریافت کتاب صوتی تحصیل‌کرده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.