معرفی و دانلود کتاب صوتی فرندز: زندگی و خاطرات متیو پری

عکس جلد کتاب صوتی فرندز: زندگی و خاطرات متیو پری
قیمت:
۸۱,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فرندز: زندگی و خاطرات متیو پری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فرندز: زندگی و خاطرات متیو پری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فرندز: زندگی و خاطرات متیو پری

کتاب صوتی فرندز: زندگی و خاطرات متیو پری، اثری از متیو پری، یکی از بازیگران محبوب سریال پرمخاطب فرندز است. متیو پری در این زندگی‌نامه‌ی خودنوشت و پرفروشِ نیویورک تایمز با زبانی آمیخته به طنز، مخاطب خود را از پشت‌صحنه‌ی این سریال موفقِ بین‌المللی آگاه کرده و پرده از رازهای زندگی شخصی‌اش برمی‌دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی فرندز: زندگی و خاطرات متیو پری

متیو پری (Mathew Perry) در کتاب فرندز: زندگی و خاطرات متیو پری (Friends, Lovers, and the Big Terrible Thing) با شوخ‌طبعی و در کمال صراحت از فرازونشیب‌های زندگیِ شخصی خود و مبارزه‌ی طولانی‌مدتش با اعتیاد صحبت می‌کند. فرندز مکاشفه‌ای دردناک درباره‌ی غرق شدن و نجات دوباره‌ی متیو پری است.

فرندز یکی از بهترین سریال‌های کمدی در جهان به شمار می‌رود. این سریال، داستانِ زندگی شش دوست را روایت می‌کند که ماجراها و تجربه‌های مختلفی را از سر می‌گذرانند اما در تمام اتفاق‌های تلخ و شیرین زندگی، کنار یکدیگر هستند. آن‌ها در موقعیت‌های دشوار به هم کمک می‌کنند تا مسیر درست را پیدا کنند. پیوندهای عمیق شخصیت‌های داستان با همدیگر و موقعیت‌های کمیک، تأثیرگذار و منحصربه‌فردِ آن، میلیون‌ها نفر را به مخاطبانِ پرشور این سریال تبدیل کرده است. دوستی، اعتماد و عشق در لحظه‌لحظه‌ی این اثر جاری است و سادگی روایت‌ها بر جذابیتِ آن افزوده است. شما فرندز را نمی‌بینید؛ شما کنار شخصیت‌های آن زندگی می‌کنید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی فرندز: زندگی و خاطرات متیو پری

اما چه کسی می‌تواند حدس بزند که پشتِ چهره‌ی خندان و بذله‌گوی چندلر بینگِ دوست‌داشتنی، انسانی با این اندازه غم و اندوه و مشکل پنهان شده باشد؛ کسی که بیش از 65 بار سم‌زدایی انجام داده و میان مراکز ترک اعتیاد، سرگردان بوده است! متیو پری، بازیگر نقش چندلر بینگ در کتاب صوتی فرندز، از روزهای تاریک زندگیِ خود، عشق از دست‌رفته، بیماری اعتیاد، محبت و همراهی خانواده و دوستانش می‌گوید. کتاب با مقدمه‌ای از لیسا کودرو، یکی دیگر از بازیگران این سریال آغاز می‌شود. از نگاه او، متیو پری، باهوش، دوست‌داشتنی، منطقی و بسیار بامزه است. کودرو می‌گوید همیشه به‌خاطر اینکه نمی‌توانسته در رهایی متیو از اعتیاد کاری انجام دهد، احساس شرمندگی می‌کرده است اما با گذشت زمان و مطالعه‌ی کتاب او، متوجه شده که کسی جز خودِ متیو، نمی‌توانسته در این مسیر او را راهنمایی و کمک کند. کودرو خواندن این کتاب را به هر کسی که خود را غرق تنهایی، اعتیاد و مشکلات می‌بیند، پیشنهاد می‌کند.

برای شنیدن کتاب فرندز: زندگی و خاطرات متیو پری، نیازی نیست یکی از مخاطبانِ بی‌شمار سریال فرندز باشید. این کتاب، روایت زندگیِ پر از اوج و فرودِ ستاره‌ای است که اعتیاد و مشکلات زندگی، او را تا یک قدمی فروپاشی می‌برند اما با تلاش و پشتکار، از موانع بسیاری که سر راهش قرار داشتند، گذر کرده و دوباره به زندگی باز می‌گردد. کتاب فرندز: زندگی و خاطرات متیو پری را امید حسینی به فارسی ترجمه کرده و انتشارات کتابسرای همراز آن را با خوانش هوتن شاطری‌پور و شهره روحی، به انتشار رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب فرندز: زندگی و خاطرات متیو پری

  • کتاب پرفروش نیویورک‌ تایمز
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز برای بهترین زندگی‌نامه در سال 2022
  • کتاب برگزیده‌‌ی تایمز، یواس‌ای تودی و ایالات متحده‌ی آمریکا
  • حضور در فهرست نهایی جایزه‌ی بهترین کتاب غیرداستانیِ بریتیش بوک در سال 2023

نکوداشت‌های کتاب فرندز: زندگی و خاطرات متیو پری

  • نگارش کتاب فرندز شجاعت زیادی می‌طلبد. متیو پری ما را با اعتیاد و تنهایی‌های خود آشنا می‌کند. او تراژدی زندگی خود را برای ما به کمدی تبدیل می‌کند اما هم‌زمان به ما می‌گوید که این کار را به سختی انجام داده است. متیو پری ما را به گذشته‌ی تلخ خود می‌برد، به جهنمی که نورهای امید آینده از لابه‌لای حوادث آن هویداست. اگر می‌خواهید متیو پری را بشناسید، این کتاب را بخوانید. (مارتا کافمن، یکی از خالقان سریال فرندز)
  • کتاب فرندز، اثری صادقانه و خنده‌دار اما تیره و صریح است. نثر این کتاب فوق‌العاده و درخشان است هرچند که مخاطبان آن، با صفحات تلخی در کتاب مواجه خواهند شد. (نیویورک تایمز)
  • متیو پری واقعی را در این کتاب می‌بینید. او در این کتاب جزئیات مهم و جالب‌توجهی را نه فقط درباره‌ی سریال فرندز بلکه در مورد زندگی شخصی‌اش به اشتراک گذاشته است. (مگان لینچ، ناشر کتاب فرندز)
  • متیو پری کتاب فرندز را با زبان کنایه‌آمیز و طنز ویژه‌ی شخصیت چندلر بینگ نوشته است. (تلگراف)

کتاب صوتی فرندز: زندگی و خاطرات متیو پری برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی فرندز برای تمام افرادی که احساس می‌کنند در نبرد با اعتیاد و مشکلات زندگی تنها و درمانده شده‌‌اند، راهنما و راهگشا خواهد بود. طرفداران سریال پرمخاطب فرندز نیز با شنیدن این کتاب، به پشت صحنه‌ی این سریال و زوایای پنهان زندگی شخصیِ یکی از بازیگران محبوب آن پی خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی فرندز: زندگی و خاطرات متیو پری می‌شنویم

مدام به این حقیقت شگفت‌انگیز و گریزناپذیر فکر می‌کنم: من زنده‌ام. با توجه به احتمالات و شرایطی که آن موقع وجود داشت، این دو واژه بسیار ماورایی‌تر از حد تصور به نظر می‌رسند. برای من، آن‌ها ویژگی عجیب و درخشانی دارند، مثل سنگ‌هایی که از سیاره‌ای دور آورده شده‌اند. هیچ‌کس کاملاً باورش نمی‌شود. عجیب است که در دنیایی زندگی می‌کنم که خیلی‌ها از مرگم ناراحت می‌شوند، اما غافلگیر نمی‌شوند.

این دو واژه (من زنده‌ام) بیش از هر چیز، حس قدردانی عمیقی در من ایجاد می‌کنند. وقتی مثل من تا این حد به مرگ نزدیک شوید، حق انتخابی درباره‌ی قدردانی ندارید: او می‌آید و روی میز پذیرایی‌تان می‌نشیند – شاید خیلی بهش توجهی نکنید، اما هست. در کنار این قدردانی، نوعی عذاب آزاردهنده هم دارم که در هر جرعه‌ی نوشابه‌ی رژیمی و هر پکی که به سیگار می‌زنم، کنارم است.

دست خودم نیست، اما مدام این سؤال آزاردهنده را هم می‌پرسم: چرا؟ چرا زنده‌ام؟ تا حدی به جواب رسیده‌ام، اما هنوز کامل نیست. جوابم به کمک‌ کردن به دیگران مربوط می‌شود، اما نمی‌دانم چطور. بدون شک، بهترین ویژگی من این است که اگر یک الکلی به سراغم بیاید و ازم بخواهد که در کنار گذاشتن الکل کمکش کنم، به او جواب مثبت می‌دهم و واقعاً هم این کار را می‌کنم. می‌توانم به انسانی ناامید و درمانده کمک کنم تا به زندگی برگردد. به نظرم، گاهی جواب این که «چرا زنده‌ام» همین است. به هر حال، تنها جوابی است که حس خوبی برایم دارد. شکی ندارم که این کار خداست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد کتاب
4 دقیقه
پیش‌گفتار به قلم لیسا کودرو
24 دقیقه
مقدمه‌ی نویسنده
24 دقیقه
یک: منظره - قسمت اول
27 دقیقه
یک: منظره - قسمت دوم
8 دقیقه
یک: میان‌پرده - نیویورک
14 دقیقه
دو: نسل دیگری که به فنا رفت - قسمت اول
20 دقیقه
دو: نسل دیگری که به فنا رفت - قسمت دوم
21 دقیقه
سه: چمدان‌ها - قسمت اول
25 دقیقه
سه: چمدان‌ها - قسمت دوم
17 دقیقه
چهار: همون‌طور که قبلاً کنارت بودم - قسمت اول
18 دقیقه
چهار: همون‌طور که قبلاً کنارت بودم - قسمت دوم
22 دقیقه
پنج: وقتی دیوار چهارم فرو می‌ریزد - قسمت اول
18 دقیقه
پنج: وقتی دیوار چهارم فرو می‌ریزد - قسمت دوم
20 دقیقه
پنج: وقتی دیوار چهارم فرو می‌ریزد - قسمت سوم
24 دقیقه
شش: بروس ویلیس - قسمت اول
25 دقیقه
شش: بروس ویلیس - قسمت دوم
15 دقیقه
هفت: مزیت دوستان - قسمت اول
24 دقیقه
هفت: مزیت دوستان - قسمت دوم
17 دقیقه
هشت: اودیسه - قسمت اول
10 دقیقه
هشت: اودیسه - قسمت دوم
15 دقیقه
نه: سه نفر خوب نیست، سه نفر همه‌چیز را خراب می‌کند
5 دقیقه
نه: میان‌پرده - خشونت در هالیوود
20 دقیقه
ده: آن فاجعه‌ی بزرگ - قسمت اول
26 دقیقه
ده: آن فاجعه‌ی بزرگ - قسمت دوم
21 دقیقه
ده: میان‌پرده - سیگار
10 دقیقه
یازده: بتمن - قسمت اول
8 دقیقه
یازده: بتمن - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فرندز: زندگی و خاطرات متیو پری
نویسنده
مترجمامید حسینی
راویهوتن شاطری پور، شهره روحی
ناشر چاپیانتشارات کتابسرای همراز
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فرندز: زندگی و خاطرات متیو پری

Sara kazemi
۱۴۰۲/۸/۳۰
درود به همه همراهان و کتابخوانهای فرهیخته.
من این کتاب رو خیلی دوست داشتم و خوندن یاشنیدنش رو پیشنهاد می‌کنم. خیلی صادقانه نوشته شده. اهمیت نقش پدر و مادر در سرنوشت بچه‌ها رو خیلی خوب نشون میده. برای کسانی که تصمیم دارن بچه دار بشن پیشنهاد می‌کنم این کتاب رو بخونید و بدونید قراره چه مسئولیت به و
سنگینی عهده بگیرید. قراره جسم جان و آینده یک انسان در دستان شما باشه. می‌بینیم که متیو پری چقدر به کودک بدون همراه تاکید می‌کنه و به نظرم در همه زندگی با وجود رفاه مالی زیاد تحت تاثیر اون و از درون افسرده هست، بعد از نقش پدر و‌مادر در تعیین خوشبختی فرزند، به نقش سرنوشت ساز پیدا کردن و داشتن یک دوست و همراه واقعی می‌رسیم. نیمه گمشده یا جفت روحی یا همسر خوب یا هر اسم دیگری که روی اون بگذاریم و اینکه چقدر مهم و‌تاثیر گذار هست. در واقع مهمترین هست. اینکه بدون عشق در زندگی، با داشتن میلیونها دلار باز هم احساس خوشبختی نمی‌کنیم. و اینکه در کل مهمترین چیز در زندگی عشق واقعی هست که باعث حس خوشبخت بودن می‌شه. از اینکه چند روز بعد از فوت متیو پری این کتاب رو خوندم غمم گرفت کودک بدون همراه بالاخره از دست رفت... اثر و تجربه‌ای بزرگ و‌ماندگار برامون به جا گذاشت. روحش شاد.
Aynaz Q
۱۴۰۲/۸/۳۰
زندگی و مرگ متیو، تراژدی بزرگی برای من بود. دوس داشتم الان زنده بشه و بگه از پس مرگ هم براومدم...
کتاب اثرگذاری بود و البته فکر میکنم برای کسایی که فن فرندز هستن خیلی جذاب باشه.
به قول خودش "عجیب است در دنیایی زندگی میکنم که خیلی‌ها از مرگم ناراحت میشوند اما غافلگیر نمیشوند. "
ممنونم از هوتن شاطری پور با این روایت بینظیرش🤌
سیدمحمد موسوی
۱۴۰۲/۹/۳
فقط باید این بلاها سرتون اومده باشه و تجربه‌های تلخشو داشته باشید تا بتوانید تک تک جملات رو درک کنید و اونوقته که اشکتون دربیاد... خصوصا بعد از خودکشیه متیو همه چیز دستتون میاد... ۲تا کتاب تونستن انقدر باهاشون اشک بریزم یکی همین یکی هم کلیدر.. هیچوقت فکرنمیکردم با یه امریکاییه ثروتمند انقدر همذات پنداری داشته باشم... روحت شاد چندلربینگ
مهناز هستم
۱۴۰۲/۹/۲۵
چقدر کتاب عالی بود هم نگارش عالی هم ترجمه عالی و هم راوی خیلی عالی سعی کرده احساسات نویسنده را بیان کند عالی و تلخ بود.... ولی متیو جان خدایی از کیانو ریوز، نایس تر مگه داریم تو دنیا؟؟؟؟ داریم خدایی از این بشر، بی آزارتر آخه؟؟؟ چندلر بازی درآوردی‌ها روحت در آرامش
Soniya mohammadali
۱۴۰۲/۱۰/۵
بی نظیر بود واقعاً من توی سریال friend's عاشق کارکتر و شخصیت خودش بودم جالب تر هم شاید خیلی از ما چه تو بچگی و چه در بزرگسالی بهش شباهت داشتیم امیدوارم روحش در آرامش باشه. قطعاً پیشنهاد میکنم گوش کنید برای من خیلی جالب و تأثیر گذار بود
marjan eslami
۱۴۰۲/۹/۲۷
کتابی جذاب با نثری عالی البته مشخصا سانسور داشته. متیو پری شخصیت دوست داشتنی سریال فرزند مرگ غم انگیزی داشت و همین باعث شد ترغیب بشم که زندگینامه‌اش رو گوش بدم.
حتما برای این کتاب وقت بذارید.
صدای راوی هم کاملا روی کتاب نشسته بود.
neda gudarzi
۱۴۰۳/۱/۵
انگار آخرین هدف زندگیش نوشتن این کتاب بوده…نمیدونم چی بگم واقعا دیدن فرندز دیگه لذت قبل رو نداره…ولی خیلی خوشحالم که این کتاب رو داریم. امیدوارم متیو پری عزیز روحش در آرامش باشه💔لذت بردم از گوش دادن این کتاب
فیروزه
۱۴۰۲/۱۲/۸
فوق‌العاده بود. در رده‌ی کتاب های آموزنده. ترجمه‌اش نسبت به یکی دو تا ترجمه‌ی دیگه واقعا بهتر بود. اجرای خوبی داشت. فقط نکته‌ای که باید بگم این هست که برای افرادی که روحیه‌ی حساسی دارن خیلی میتونه ناراحت‌کننده باشه.
پریسا روح الهي
۱۴۰۲/۹/۲
جزو بهترین کتاب‌هایی بود که خوندم و با داستان و روایت جذابش نوع نگرشم را نسبت به خیلی مسائل تغییر داد. از کتاب بهتر لحن و صدای گوینده که بی نظیر بود و جذابیت کتاب را دو چندان می‌کرد. تدوین و صدا گذاری هم خیلی خوب بود.
Masoomeh Ghasemi
۱۴۰۲/۹/۲۲
اجرا عالی بود، انگار خود چندلر اجرا می‌کرد. ترجمه هم عالی. خود کتاب هم بیوگرافی هست که در عین تلخ بودن، تجربه‌های دست اول یه شخص معتاد رو بیان می‌کنه که دونستنش خیلی مفیده.
مصطفی موسی پور
۱۴۰۲/۸/۲۷
این یک کتاب خود نوشت است. نویسنده از تنهایی خود می‌گوید و چالش‌هایش. اینکه هر کسی در سرزمین خود در حال جنگ است. شنیدن این کتاب می‌تواند به ماپر مشکلات شخصی خود کمک کند.
مژگان خواجوی
۱۴۰۲/۱۰/۶
چقدر سرنوشت متیوپری غم انگیز بود و چقدر با فرندز خندیدم ولی نمی‌دونستم چندلر دوست داشتنی چه زجری میکشیده
مریم سعیدی
۱۴۰۲/۸/۳۰
خیلی خیلی کتاب خوبی بود فکر میکنم همه ادمها بخصوص جوانان بایستی این کتاب رو بخونن
Sheydasaedi
۱۴۰۲/۸/۱۰
خوانش معرکه است، کتاب شرح حال یک زندگی است
ساحل رضایی
۱۴۰۲/۸/۱۲
شخصیتش شبیه شخصیت منه
مشاهده همه نظرات 20

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فرندز: زندگی و خاطرات متیو پری

برای دریافت کتاب صوتی فرندز: زندگی و خاطرات متیو پری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.