معرفی و دانلود کتاب صوتی ترانه‌های شبانه

عکس جلد کتاب صوتی ترانه‌های شبانه
قیمت:
72500 تومان - 7.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ترانه‌های شبانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ترانه‌های شبانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ترانه‌های شبانه

مجموعه داستانی خیال‌انگیز از نویسنده‌ی برنده‌ی نوبل، کازوئو ایشی گورو! کتاب صوتی ترانه‌های شبانه پیوند زندگی و موسیقی را از طریق پنج قصه‌ی به‌هم‌پیوسته روایت می‌کند. سرنوشت تمام افراد کتاب تحت‌تأثیر ساز و آواز متحول می‌شود اما در پایان، کدام یک رستگار خواهد شد؟ این اثر در سال 2009 جایزه‌ی Tomasi di Lampedusa را از آن خود کرد.

درباره‌ی کتاب صوتی ترانه‌های شبانه

موسیقی از چه ساخته شده جز شوق و شور آدمی؟‌ کتاب صوتی ترانه‌های شبانه (Nocturnes: Five Stories of Music and Nightfall) مجموعه‌ای متشکل از پنج داستان نوشته‌ی کازوئو ایشی گورو (Kazuo Ishiguro) است. او در این اثر زندگی شخصیت‌های متفاوتی را روایت می‌کند که همگی با ساز و آواز در ارتباطند. بعضی خواننده هستند و بعضی دیگر نوازنده اما به هر حال، تقدیر پایان منحصربه‌فردی برای تک‌تکشان رقم زده. درس بزرگ سرنوشت آن‌ها از طریق موسیقی اعلام می‌شود و هر کدام به شیوه‌ای خاص آن را تحویل می‌گیرند... .

داستان اول آوازخوان (Crooner) در ونیز می‌گذرد. خواننده‌ای آمریکایی که شهرتش رو به افول گذاشته، نوازنده‌ای جدید برای همراهی انتخاب می‌کند، به این امید که آینده‌ی اسف‌بارش را به تعویق بیاندازد. گر تیغ بارد (Come Rain or Come Shine) قصه‌ای از لندن است. یک معلم زبان انگلیسی به خانه‌ی زوجی دعوت می‌شود که آن‌ها را از سال‌ها پیش می‌شناخت اما وقایعی غیرمنتظره‌ در مهمانی رخ می‌دهد.

تپه‌های مالورن (Malvern Hills) ماجرای نوازنده‌ای جوان را به تصویر می‌کشد که پس از عدم موفقیت در موسیقی راک به منزل خواهرش برمی‌گردد. آنجا او با جمعی از گردشگران خارجی مواجه شده و نگاهی جدید نسبت به خودش پیدا می‌کند. چهارمین داستان به اسم ترانه‌های شبانه (Nocturne) اما حکایت دیگری است. یک ساکسیفونیست حین گذراندن ایام نقاهتش در هتل با زنی ثروتمند درگیر می‌شود، اتفاقی که نتایجی عجیب در پی دارد. آخرین قسمت ویولنسل‌نوازها (Cellists) نام دارد. این‌بار یک نوازنده‌ی ویولن‌سل از مجارستان مرکز ماجراست. او توسط همکارش، زنی مسن و آمریکایی تحت آموزش قرار دارد اما دوره‌ی موسیقی آنقدرها هم خوب پیش نمی‌رود.

نام کتاب صوتی ترانه‌های شبانه در زبان انگلیسی Nocturnes‎ است. این کلمه معمولاً به آوازهای عاشقانه‌ای اشاره دارد که شباهنگام برای محبوب خوانده می‌شوند. البته شخصیت‌های کتاب همه دلباخته نیستند اما هر کدام به‌نوعی با موسیقی ارتباط دارند و داستان هر یک در پایان روز یا ابتدای شب رخ می‌دهد. این اثر که توسط انتشارات اژدهای طلایی به چاپ رسیده، کاوشی است در عشق و اثر اجتناب‌ناپذیر گذشته بر وضعیت فعلی افراد. کازوئو ایشی گورو راویان داستان‌هایش را با دقت و ظرافت فوق‌العاده‌ای انتخاب کرده. او جزئیات احساسی آن‌ها را با روایتی گیرا که شاخصه‌ی آثارش است با ما در میان می‌گذارد و قدرت موسیقی در تغییر زندگی انسان‌ها را نشان می‌دهد.

کازوئو ایشی گورو استاد روایت زندگی درونی انسان‌هاست و هنرش را در کتاب صوتی ترانه‌های شبانه به اوج رسانده. این مجموعه داستان با ترجمه‌ی مهدی غبرایی، توسط نشر اژدهای طلایی و تدوین نشر صوتی جیحون، تجربه‌ای به یادماندنی خلق می‌کند که بعد از شنیدن اولین نت، چاره‌ای جز گوش سپردن به تمام آن نداریم. مهدی فضلی، شهره روحی و فریبا فصیحی روایت این داستان‌ها را به عهده دارند.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی ترانه‌های شبانه

  • برنده‌ی جایزه‌ی Tomasi di Lampedusa در سال 2009
  • نامزد جایزه‌ی James Tait Black Memorial برای ادبیات داستانی در سال 2009

نکوداشت‌های کتاب صوتی ترانه‌های شبانه

  • معصومانه و لطیف. (لس‌آنجلس‌ تایمز)
  • اثری محکم و قدرتمند. (تایم)
  • رسا، ظریف، هارمونیک و غنی. (Christian Science Monitor)
  • شاهکاری در صنعت ادبی و محتوای داستانی! (Seattle Times)
  • کتابی دوست‌داشتنی و هوشمندانه درباره‌ی گذر زمان. (ایندیپندنت)
  • ایشی‌گورو مانند همیشه در سبک و روایت استاد است! (Time Out New York)
  • عالی! فریبندگی پنهان در روایت زندگی‌های معمولی، هر کسی را مجذوب می‌کند. (Providence Journal)
  • داستانی درخشان که درد و رستگاری توامان را به شما هدیه می‌دهد. (فرانک کرمود، بررسی کتاب لندن)
  • این داستان‌ها بهترین رمان نویسنده، یعنی «بازمانده‌ی روز» را به یاد ما می‌آورند. حال کاملاً واضح است که این داستان‌گوی توانا در روایت تجربیات عاطفی ما، استاد است. (تایمز لندن)

کتاب صوتی ترانه‌های شبانه مناسب چه کسانی است؟

اگر از داستان‌های کوتاه لذت می‌برید و به ژانر عاشقانه علاقه دارید، شنیدن این اثر را از دست ندهید.

با کازوئو ایشی گورو بیشتر آشنا شویم

او یکی از تحسین‌شده‌ترین نویسندگان معاصر است. کازوئو ایشی گورو به سال 1954 در ژاپن به دنیا آمد و از پنج‌سالگی ساکن انگلیس شد. او که آثارش را به زبان انگلیسی منتشر می‌کند، اولین‌بار جایزه‌ی وینفرد هولتبی سال 1982 را برای «منظر پریده‌رنگ تپه‌ها» برنده شد. رمان‌های بعدی او جایزه‌ی کتاب سال ویتبرد و بوکر را کسب کردند. این نویسنده‌ی ژاپنی‌الاصل در سال 2017 جایزه‌ی نوبل ادبیات را از آن خود کرد.

کازوئو ایشی گورو نویسنده‌ای توصیف شده که عواطفی قدرتمند در آثارش موج می‌زنند و گویی ارتباط واقعی میان انسان‌ها با جهان اطرافشان را کشف کرده است. او همچنین یکی از نویسندگان نسل پس از جنگ‌جهانی دوم به شمار می‌آید که توانسته با خروج از نثر رسمی گذشته و الهام از ادبیات غرب، آثاری ساده اما جاندار را تألیف کند. اسامی برخی از کتاب‌های او را در ادامه می‌خوانید: «کلارا و خورشید»، «هرگز رهایم مکن»، «بازمانده‌ی روز»، «تسلی‌ناپذیر»، «شام خانوادگی» و «غول مدفون».

در بخشی از کتاب ترانه‌های شبانه می‌شنویم

وقتی برگشتم دیدم رفتار امیلی از زمین تا آسمان فرق کرده. طوری به من خوش‌آمد گفت که آدم به یک خویشاوند سالخورده و نحیف می‌گوید. لبخندهای تشویق‌کننده‌ای پشت‌سرهم تحویلم می‌داد و با ملایمت به بازویم دست می‌زد. با فنجانی چای که موافقت کردم، مرا برد آشپزخانه، پشت میز نشاند، بعد چند لحظه آنجا ایستاد و با علاقه‌مندی براندازم کرد. سرِ آخر با ملایمت گفت: «متاسفم که قبلا اون رفتارو باهات کردم ریموند. حق نداشتم اونجوری باهات حرف بزنم.»

بعد روی برگرداند که چای دم کند و ادامه داد: «سال‌ها از وقتی‌که توی دانشگاه بودیم می‌گذره. همیشه یادم میره، هیچوقت خوابشم نمی‌بینم که با دوست دیگه‌ای اینجوری حرف بزنم. اما نوبت تو که میشه... اممم... خب، گمونم نگاهت می‌کنم و انگار که برگشتیم اونجا. اونجور که اون وقتا بودیم رو یادم میره! واقعا نباید به دل بگیری.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
1 دقیقه
متن پشت جلد
7 دقیقه
مقدمه
22 دقیقه
آوازخوان - قسمت اول
12 دقیقه
آوازخوان - قسمت دوم
14 دقیقه
آوازخوان - قسمت سوم
18 دقیقه
آوازخوان - قسمت چهارم
30 دقیقه
گر تیغ بارد - قسمت اول
26 دقیقه
گر تیغ بارد - قسمت دوم
19 دقیقه
گر تیغ بارد - قسمت سوم
22 دقیقه
گر تیغ بارد - قسمت چهارم
17 دقیقه
تپه‌های مالورن - قسمت اول
15 دقیقه
تپه‌های مالورن - قسمت دوم
22 دقیقه
تپه‌های مالورن - قسمت سوم
18 دقیقه
تپه‌های مالورن - قسمت چهارم
18 دقیقه
آواز شبانه - قسمت اول
19 دقیقه
آواز شبانه - قسمت دوم
27 دقیقه
آواز شبانه - قسمت سوم
26 دقیقه
آواز شبانه - قسمت چهارم
32 دقیقه
آواز شبانه - قسمت پنجم
22 دقیقه
ویولن‌سل‌نوازها - قسمت اول
21 دقیقه
ویولن‌سل‌نوازها - قسمت دوم
25 دقیقه
ویولن‌سل‌نوازها - قسمت سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ترانه‌های شبانه
نویسنده
مترجممهدی غبرایی
راویمهدی فضلی، شهره روحی، فریبا فصیحی
ناشر چاپیانتشارات اژدهای طلایی
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
72500 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ترانه‌های شبانه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ترانه‌های شبانه

برای دریافت کتاب صوتی ترانه‌های شبانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.