معرفی و دانلود کتاب صوتی آخرین خنیاگر

عکس جلد کتاب صوتی آخرین خنیاگر
قیمت:
45000 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آخرین خنیاگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آخرین خنیاگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آخرین خنیاگر

کتاب صوتی آخرین خنیاگر اثر او. هنری دربردارنده‌ی مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه با پایانی هیجان‌انگیز و غیرقابل پیش‌بینی است.

آخرین خنیاگر نام یکی از این داستان‌های کتاب است. خنیاگرها بین قرون یازدهم تا سیزدهم در اوج بودند. «سام گالووی» آخرین خنیاگر بود. او قصد داشت بعد از سه ماه، مزرعه‌ی «رنو آلتیتو» را ترک کند و همه‌ی ساکنان مزرعه از رفتن او غمگین بودند. سام یک گیتاریست بود و روی اسبش، آواز می‌خواند. او بعد از ترک مزرعه، به دامداری «الیسون» رفت و پیرمرد از آمدن او استقبال کرد. یک روز السیون با «جیمز کینگ» برخورد کرد. او شرورترین مرد در جنوب غرب تگزاس بود و پیرمرد را تهدید کرده بود که مزرعه‌اش را تخلیه کند. الیسون این ماجرا را به سام گفت. بعد از مدتی الیسون برای بار دیگر جیمز را دید و دریافت آن‌ها از طریق خواهر ناتنی پیرمرد به نوعی با یک دیگر آشنا هستند و به همین دلیل اختلاف میانشان برطرف شد، اما همان شب سام بدون اطلاع از این ماجرا، جیمز را کشت.

اُ.هنری نویسنده شهیر و صاحب سبک آمریکایی سعی دارد در این کتاب مخاطب را با زندگی شهری مخصوصا شهری مانند نیویورک، زندگی به سبک غربی‌ها به‌ویژه وسترن‌های منطقه تگزاس آشنا کند و داستان‌ها بیشتر حول این محورها می‌چرخد. فضای این داستان‌ها دل‌نشین و خوش‌خوان است و مخاطب را به ‌سادگی جذب خود می‌کند. در داستان‌ها کمتر شاهد بار فلسفی و مفاهیمی از این ‌دست هستیم و بیشتر همان فضای ساده و داستانی آن‌هاست که به کتاب ارزش می‌بخشد.

ویلیام سیدنی پورتر،‌ معروف به اُ.هنری، نویسنده آمریکایی در طول عمر خود بیش از 400 داستان کوتاه به رشته تحریر در آورد. این کتاب مشتمل بر تعدادی داستان گردآوری شده از میان آثار این نویسنده است. تلاش این مترجم انتخاب داستان‌هایی بوده که با مضامین «زندگی شهری»،‌ «زندگی در غرب»، «طنز آمریکایی» و… به رشته تحریر در آمده‌اند.

وی در ادبیات آمریکا نوعی از داستان کوتاه را به وجود آورد که در آن‌ها گره‌ها و دسیسه‌ها در پایان داستان به طرزی غافلگیرانه و غیرمنتظره گشوده می‌شوند. این نویسنده در سال 1910 از بیماری سل در بیمارستان درگذشت.

مجموعه حاضر مشتمل بر داستان‌هایی تحت عنوان ذهن و آسمان‌خراش، استاد بشر دوست ریاضیات، قانون ناکارآمد، خانه‌ها و ساکنانش حاکم مردم، عرضه و تقاضا، پلیس و سرود، شاهدخت و شیرکوهی، قلب‌ها و دست‌ها، سیب اسرار آمیز، پس از بیست سال است.

در بخشی از داستان قلب‌ها و دست‌ها می‌‌شنوید:

دست راستش را بالا برد و دستبند نمایان شد. کم‌کم شادی از چهره زن محو شد و هراس و گیجی جای آن را گرفت. گونه‌ها و لب‌هایش نشان می‌داد که ترسیده است. ایستن که خندان و سرحال بود می‌خواست دوباره چیزی بگوید که همراهش مانع شد. مرد افسرده زیرچشمی و با زیرکی دختر را می‌پایید. لحظه‌ای بعد گفت: عذر می‌خوام دوشیزه، می‌بینم که شما با کلانتر اینجا آشنایید، اگه ازش بخواهید که سفارش من رو بکنه، خب اوضاع خیلی بهتر می‌شه. این آقا داره من رو می‌بره زندان «لیون ورث». هفت سال حبس به جرم جعل اسناد. دختر با تعجب آه عمیقی کشید و گفت: آه، پس شغلتون اینه! کلانتر! ایستن با آرامش گفت: دوشیزه فرچایلد عزیز. خب من باید شغلی دست و پا می‌کردم. پول خیلی شیرینه و باعث می‌شه آدم تو واشنگتن سری تو سرا در بیاره. من آگهی این شغل رو در غرب دیدم، اما خب کلانتر شدن، سفیر شدن که نیست! دختر با لحنی صمیمی گفت: سفیر شدن که چیزی نیست. از اولش چیزی نبوده، باید اینو بدونید. که این‌طور… پس حالا شما یکی از قهرمانان پر جنب‌و‌جوش غرب هستید که سوار بر اسب تیراندازی می‌کنه و به استقبال خطر می‌ره. این با زندگی در واشنگتن فرق می‌کنه. شما دیگه تو اون‌جور اجتماعات جایی ندارید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
18 دقیقه
ذهن و آسمان خراش
30 دقیقه
آخرین خنیان‌گر
17 دقیقه
استاد بشر دوست ریاضیات
27 دقیقه
پول آزاد سازی رییس قرمز
25 دقیقه
اعترافات یک طنز نویس
34 دقیقه
نیرنگ هارگریوز
32 دقیقه
قانون ناگار آمد
13 دقیقه
خانه‌ها و ساکنانش
41 دقیقه
حاکم مردم
24 دقیقه
عرضه و تقاضا
18 دقیقه
پلیس و سرود کلیسا
11 دقیقه
گنجشک های میدان مدیسن
17 دقیقه
شاهدخت و شیر کوهی
6 دقیقه
قلب‌ها و دست‌ها
37 دقیقه
سیب اسرار آمیز
9 دقیقه
پس از بیست سال
30 دقیقه
چراق فروزان
11 دقیقه
عکس یادگاری با رییس جمهور
10 دقیقه
وقتی همه باهم مهربان می‌شوند
14 دقیقه
درس عبرتی داگرتی
11 دقیقه
پاندول
14 دقیقه
کمیت نامعلوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آخرین خنیاگر
نویسنده
مترجمعلی فامیان
راویشاهین علایی نژاد
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۲۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
45000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آخرین خنیاگر

ش شهبازی
۱۳۹۹/۳/۸
اگرچه نویسنده این مجموعه داستانی آنقدر نام آشنا و شناخته شده هست که نیازی به ستایش یا نقد نداشته باشد لیکن برای آندسته افرادی که در خرید این کتاب تردید دارند و میخواهند با خواندن نظرات ثبت شده تصمیم شان را بگیرند این نکته قابل ذکراست که لذت خواندن این مجموعه وقتی حاصل میشود که خواننده با فرهنگ و و آداب رسوم غربی علی الخصوص فرهنگ و تاریخ آمریکا آشنا باشند.
برخلاف اکثر نویسندگان نام آشنا، آثار این نویسنده به شدت وابسته به محدوده زمان و مکان است و به نوعی میشود گفت بسیاری از آن‌ها تاریخ مصرف دارد!! تقابل روابط بین شمالی‌ها و جنوبی‌ها، حوادث زیر پوستی در خیابانهای برادووی، بی‌پولی ناشی از دوران سقوط سهام وال استریت و موارد مشابه اینها چیزهائی نیستند که برای نسل جوان تکنولوژیک زده گوشی به دست، جالب توجه و حتی قابل فهم باشد. به همین دلیل طنز بسیار خاص "اوهنری" که با ظرافت زیاد در لایه‌های زیرین سطح داستان بافته شده اگر بدون توجه به شرایط زمانی و مکانی خوانده شود به طور قطع جالب بنظر نخواهد رسید، گرچه معدود مواردی نیز وجود دارند که از این قائده مستثنی بوده و لذت بردن از آن‌ها هیچ محدودیتی ندارد. بسیاری از این داستانها منبع و الهام بخش ساخت فیلم و نمایش نامه‌ها بوده‌اند و جذابیتی ابدی و ماندگار داشته و خواهند داشت....
Hamed Memarian
۱۳۹۷/۱۰/۲۲
داستانها شاید زیاد نقطه اوج و عمق شگفتی نداشت، اما صدای راوی اقای اعلایی نژاد و نحوه بیان و گیرایی صدای ایشان کاستی‌های متون را تا حد زیادی از بین میبرد.
به نوبه خودم از اقای شاهین اعلایی نژاد و از حس خوبشون در اجرا تشکر میکنم. ارزوی موفقیت دارم همچنین... ❤️
Hamed Baserinia
۱۳۹۸/۱۰/۹
بعضی از داستانها قشنگ هستن. مخصوصا داستان اول
ولی داستان‌ها پر از اسامی هستن به طوری که به خاط سپردن اونها خیلی سخت میشه. راوی هم خیلی سریع میخونه و ذهن شما همش از داستان اصلی جا میمونه. چون اغلب تلاش میکنید اسمها رو به خاطر بیارید
فائزه اسماعیلی
۱۳۹۸/۱۰/۶
میشه گفت فقط دو سه تا از داستاناش خوب بود. بقیه ش فقط یه عالمه توصیف کسل کننده بود...
مریم جنت خواه
۱۴۰۰/۳/۳
بسیار نثر زیبا. روان و جالبی داشت گوینده بسیار توانمند
دانش باقری
۱۴۰۲/۲/۳
داستان بعد از بیست سال
فوق العاده بود
اران جروند
۱۳۹۷/۹/۲۶
یکم مفهومهاش سخت بود
alef zed
۱۳۹۷/۹/۲۱
کتاب خوب و سرگرم کننده ایه. اما داستانها عمق زیادی ندارند
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آخرین خنیاگر

برای دریافت کتاب صوتی آخرین خنیاگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.