معرفی و دانلود کتاب صوتی تنها گریه کن: روایت زندگی اشرف سادات منتظری مادر شهید محمد معماریان

عکس جلد کتاب صوتی تنها گریه کن: روایت زندگی اشرف سادات منتظری مادر شهید محمد معماریان
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تنها گریه کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تنها گریه کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تنها گریه کن: روایت زندگی اشرف سادات منتظری مادر شهید محمد معماریان

مادر تنها گریه کن! اکرم اسلامی در کتاب صوتی تنها گریه کن، خاطرات یک مادر شهید به نام اشرف سادات منتظری را در قالب یک کتاب درآورده است؛ مادری که فرزندش در وصیت خود به او خواسته بود درجمع زاری نکند و در خلوت خودش گریه کند. این وصیت میان بسیاری از شهدای جنگ هشت‌ساله‌ی ایران و عراق مشترک است. آن‌ها دوست دارند همان‌طور که خودشان با شجاعت به استقبال مرگ رفتند، بازماندگانشان نیز سر خود را بالا بگیرند و به آن‌ها افتخار کنند. این کتاب، داستان فداکاری‌های یک مادر برای پرورش چنین فرزندی است.

درباره‌ی کتاب صوتی تنها گریه کن

زندگی مادران شهدا را نمی‌توان تنها به خاطرات آن‌ها با فرزندشان خلاصه کرد. شهادت فرزند، یکی از نقاط اوج داستان آن‌هاست که پیش از آن دانه‌های زیادی برای رسیدن به این محصول کاشته شده. کتاب صوتی تنها گریه کن، داستان یکی از همین مادران است. اکرم اسلامی در این کتاب، خاطرات اشرف‌سادات منتظری، مادر شهید محمد معماریان را به نگارش درآورده است. اما این کتاب تنها خاطرات یک مادر شهید از فرزندش و زندگی و شهادت او نیست، بلکه فراتر از آن، خاطراتی زنی مبارز و فعال است که در متن تحولات مربوط به انقلاب ایران و جنگ هشت‌ساله‌ی ایران و عراق نقش‌های زیادی ایفا کرده است.

کتاب صوتی تنها گریه کن، روایت زندگی اشرف‌سادات منتظری از کودکی تا دوران کهن‌سالی اوست. از زمانی که کودکیِ شاد خود را در خانه‌ی پدری‌اش می‌گذراند، تا ازدواج با همسرش و تولد فرزندشان، تا فعالیت‌های او برای پیروزی انقلاب در قم و تهران، تا به جبهه فرستادن فرزندش، تا فعالیت شبانه‌روزی در پشتیبانی جبهه و در نهایت شهادت محمد، پسرش، و روزهای بعد از آن.

اشرف‌سادات پیش از انقلاب، هرکاری که از دستش برمی‌آمد را برای پیروزی انقلاب انجام می‌داد؛ از پخش اعلامیه گرفته تا شرکت در تظاهرات و پناه دادن به کسانی که از دست ساواک فرار می‌کردند. پس از انقلاب و با شروع جنگ هشت‌ساله‌ی ایران و عراق نیز، خانه‌اش شد یک پایگاه فعال بسیج که تمام کارهای مربوط به پشتیبانی در آن انجام می‌شد. اشرف‌سادات تنها سی‌وشش سال داشت که پسرش شهید شد. کتاب صوتی تنها گریه کن ماجرای زنی است که هیچ اتفاقی نتوانست فعالیت‌ها و تلاش‌های او را متوقف کند و انگیزه‌اش را بگیرد.

اکرم اسلامی برای تهیه‌ی این کتاب، تقریباً یک سال‌ونیم را به تحقیق، پژوهش و مصاحبه در این حوزه پرداخت. نگاه او در نگارش کتاب متکی بر این اصل بوده که داستان باید شکل مستندوار خود را حفظ کند و تمام ماجراها و روایت‌ها صادقانه و واقعی باشند. بنابراین در کتاب صوتی تنها گریه کن، با داستانی واقعی روبه‌رو هستیم که اکرم اسلامی از تخیل خود چیزی به آن نیفزوده و تنها ماجراها را پرورانده است. داستان این کتاب با ریتم بالا و پراحساس خود، خواننده را ساعت‌ها جذب می‌کند.

کتاب صوتی تنها گریه کن را نشر صوتی سماوا با صدای ملیحه شبانیان منتشر کرده و نسخه‌ی متنی کتاب را نیز انتشارات حماسه یاران به چاپ رسانده است.

کتاب صوتی تنها گریه کن برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی تنها گریه کن برای علاقه‌مندان به کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس، زندگی‌نامه و خاطرات شهدا و خانواده‌ی شهدا مناسب است.

با اکرم اسلامی بیشتر آشنا شویم

اکرم اسلامی، متولد سال 1364 و اهل تهران است، اما چند سالی می‌شود که در قم زندگی می‌کند. وقتی برای زندگی به قم آمد، به‌واسطه‌ی یکی از دوستانش با انتشارات حماسه یاران و آقای کاجی، مسئول آن آشنا شد. انتشارات حماسه یاران قرار بود مجموعه‌ای کار کند با محوریت مادران شهدا. اکرم اسلامی هم کم‌کم وارد این فضا شد و در تهیه‌ی چندین کتاب با این مؤسسه همکاری کرد. در نهایت هم کار مادر شهید محمد معماریان به او پیشنهاد شد که نتیجه‌ی آن تبدیل به کتابی خواندنی و پرفروش شد.

در بخشی از کتاب صوتی تنها گریه کن: روایت زندگی اشرف سادات منتظری مادر شهید محمد معماریان می‌شنویم

نمی‌دانم اولین‌بار چه کسی گفته؛ هر که بوده راست گفته که مادرها پسری‌اند، پسرها مادری. من هنوز یادم مانده که محمد کدام طرف این خانه می‌نشست. یادم مانده آن روز با چه حالی از در خانه آمد داخل. رفت و بغ‌کرده نشست یک گوشه و زانوهایش را بغل کرد.

کار محمد رونق گرفته بود. آن‌‌قدر که شده بود بهانه‌ی رفت‌وآمد رفقایش به خانه‌مان. بعضی‌وقت‌ها آمدن و رفتن یک مشتری دو ساعت طول می‌کشید. برایشان چای می‌بردم و می‌‎شنیدم که حرفشان حسابی گل انداخته است. محمد خوش‌صحبت و خنده‌رو بود. وقتی کنارش می‌نشستی به صحبت کردن، دلت نمی‌آمد بلند شوی. حاج‌حبیب جبهه بود. من سرم گرم کارهای جهاد و پشتیبانی بود و محمد جای خودش را باز کرده بود. شده بود محمدآقا...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
21 دقیقه
فصل اول: ادخلوها بسلام آمنین
23 دقیقه
فصل دوم: سرنوشتی خوش
26 دقیقه
فصل سوم: بارش ستاره‌ها
39 دقیقه
فصل چهارم: تا یار سر کدام دارد؟
55 دقیقه
فصل پنجم: به تمام جان، حاضر
59 دقیقه
فصل ششم: مثل چرخش گل به‌سمت نور
59 دقیقه
فصل هفتم: انارهای ترک‌خورده
18 دقیقه
فصل هشتم: صدای پر دادن کبوتر
55 دقیقه
فصل نهم: رب ادخلنی مدخل صدق و اخرجنی مخرج صدق
32 دقیقه
فصل دهم: سبزآبی
2 دقیقه
تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب تنها گریه کن

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تنها گریه کن: روایت زندگی اشرف سادات منتظری مادر شهید محمد معماریان
نویسنده
راویملیحه شبانیان
ناشر چاپیانتشارات حماسه یاران
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تنها گریه کن

مانا
۱۴۰۲/۹/۲۲
کتاب صوتی تنها گریه کن با متنی زیبا و حیرت اور و با صدای زیبای خانم شبانیان کاملا خواننده را به زمان جبهه و جنگ میبره این داستان که از زبان مادر شهید محمد معماریان شهید شانزده ساله روایت میشود از ابتدا زندگی مادر شهید شروع و به شهادت فرزندش ختم میشود و فعالیت‌های این مادر شهید و صبر و تحملش را در و هنگام شهادت پسرش را بیان میکند نکته‌ای که خیلی در این داستان قابل تامل بود صبر توکل بیش از اندازه این مادر در همه موارد زندگی‌اش بود که به نظرم با خواندن این داستان و دیدن رفتارهای این مادر باعث نزدیک شدن خواننده به خدا میشود این کتاب تقریبا به دو لخش تقسیم شده بخش اول از زندگی و جهادگری این مادر صحبت میکند و بخش دوم از جبهه رفتن و بسیجی شدن محمد و شهادت و صبر این مادر صحبت می‌کند به هر حال برای جوانان و نوجوانان میتواند کتاب خوبی برای اشنایی با ان زمان باشد با توجه به اینکه با زبان ساده و بدون اضافه گویی بیان شده است. ممنون از کتابراه
اکرم خدادوست
۱۴۰۳/۲/۸
من دوران جنگ مدرسه میرفتم ویادمه زمانی که خبرشهادت عموم روبه پدرم دادن وگریه‌های پدرم روبه خاطردارم، نمیدنم چطوری مابایداون دنیاجواب خانواده‌های شهداروبدیم که اینطوراین عزیزان سختی کشیدن وجوناشونودرراه اسلام وانقلاب دادن، این کتاب واقعاعالی بودومنوبه دوران جنگ زمانی که مردم بی ادعابه هم کمک میکردن برد، بازم ممنون ازنویسنده عزیز، گوینده محترم وکتابراهیهای گرامی
زهرا شعبانزاده
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
کتاب فوق العاده‌ای بود مادر شهید بسیار صبور و شکیبا بودن. نویسنده بسیار عالی نوشته بود و راوی بسیار صدای خوبی داشتن. همه چیز عالی بود.
sara jb
۱۴۰۲/۷/۲۷
خیلی کتاب فوق العاده‌ای بود. شخصیت مادر شهید هم واقعا ستودنی بود. قلم نویسنده و بیان راوی هم واقعا عالی بود.
رحیمه رئوفی
۱۴۰۳/۱/۵
خیلی خیلی عالی روایت زندگی یک شیرزن و الگوی کامل برای زنان مسلمان
واقعا جالب بود💚
خادم الزهرا علیها سلام
۱۴۰۲/۸/۳۰
بسیار عالی و پر از درس زندگی همراه با قلمی شیرین و دلنشین
الگویی بسیار مناسب
عباس صبوحی
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
بسیار عالی و شنیدنی به حال این نادر غبطه خوردم
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تنها گریه کن

برای دریافت کتاب صوتی تنها گریه کن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.