معرفی و دانلود کتاب صوتی گلستان یازدهم

عکس جلد کتاب صوتی گلستان یازدهم
قیمت:
۶۵۰۰۰ 45500 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گلستان یازدهم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گلستان یازدهم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گلستان یازدهم

کتاب صوتی گلستان یازدهم نوشته بهناز ضرابی زاده به روایت عاشقانه‌ای آرام در دل جنگ می‌پردازد. خاطرات جذاب و دل‌نشین از زهرا پناهی روا، همسر علی چیت‌سازیان که از سرداران شهید استان همدان است.

گلستان یازدهم در 17 فصل تدوین شده و از زمان تولد فرزند شهید آغاز می‌شود تا این روزهای راوی ادامه می‌یابد. این کتاب با زبانی صادقانه به شرح زندگی یک ‌سال و هشت‌ماهه مشترک شهید چیت‌سازیان و همسرشان پرداخته است.

فرمانده‌ای که در جبهه به دلیل مهارت‌های رزمی و شجاعتش به عقرب زرد معروف بود، در خانه با مادر و همسرش به اندازه‌ای با مهر و محبت رفتار می‌کرد که گویی این قلب رئوف هیچ‌گاه سابقه حضور در حرب و قتال را نداشت. «گلستان یازدهم» به زیباترین شکل توانسته‌ است قسمت مهمی از نیمه پنهان زندگی شهید چیت‌سازیان را به مخاطبان معرفی کند.

این کتاب در مقایسه با دختر شینا جذابیت بیشتری دارد. اگر در کتاب قبلی ضرابی‌زاده این روایت ساده و شیرینی خاطرات بود که مخاطب را به سمت خود جلب می‌کرد، در این کتاب نثر نویسنده به پختگی بیشتری رسیده؛ به طوری که ضرابی‌زاده تلاش دارد تا با استفاده از تکنیک‌های جدید، فضای متفاوتی را ایجاد کند. ایجاد جریان سیال ذهن در روایت خاطرات، فضاسازی، حفظ لهجه شخصیت‌ها در کتاب و شخصیت‌پردازی با استفاده از گفت‌وگو از جمله تکنیک‌هایی است که در این کتاب بیشتر از دختر شینا قابل درک است.

این کتاب هرچند نشان دهنده ویژگی‌های یک شهید است، اما بیش از آن می‌توان وضعیت خانواده‌های شهرستانی در جنگ را دید. خانواده‌‌هایی که چند فرزند را به جبهه فرستاده‌اند و هیچ‌کدامشان بازنگشته‌اند و در عین ناراحتی و حزن، سعی دارند به آینده امیدوار باشند و راه شهیدشان را ادامه دهند. سبک زندگی مطرح شده در کتاب‌هایی مانند «گلستان یازدهم» مخصوص دهه 60 است؛ سبکی که گاه با ورق زدن آلبوم‌های عکس دوباره به یاد می‌آیند.

پناهی روا از جمله همسران شهیدی است که فرزندش پس از شهادت همسر، متولد می‌شود. ضرابی‌زاده نیز کتاب را با همین قسمت از زندگی راوی آغاز می‌کند، به نظر می‌رسد که یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کتاب را در فصل نخست با عنوان «زندگی‌ام فیلم می‌شود» انتخاب و روایت می‌کند.

در قسمتی از کتاب صوتی گلستان یازدهم می‌شنویم:

برگشتم توی اتاق نشستم بالای سرش. چراغ خاموش بود و اتاق تاریک. همین که می‌دانستم توی آن اتاق است و دارد نفس می‌کشد برایم کافی بود. آرام شدم. دلم می‌خواست در آن حالت زمان متوقف بماند و هرگز جلو نرود. هرگز...
اما عقربه‌های ساعت با من سر لج داشتند از همیشه تندتر می‌چرخیدند، می‌چرخیدند و می‌چرخیدند، ساعت شد دو وربع. دست روی شانه‌هایش گذاشتم و آرام شانه‌اش را تکان دادم و گفتم: (علی، علی آقا جان بیدار شو)

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
بخش اول
26 دقیقه
بخش دوم
27 دقیقه
بخش سوم
26 دقیقه
بخش چهارم
27 دقیقه
بخش پنجم
27 دقیقه
بخش ششم
28 دقیقه
بخش هفتم
27 دقیقه
بخش هشتم
25 دقیقه
بخش نهم
27 دقیقه
بخش دهم
28 دقیقه
بخش یازدهم
25 دقیقه
بخش دوازدهم
26 دقیقه
بخش سیزدهم
25 دقیقه
بخش چهاردهم
27 دقیقه
بخش پانزدهم
27 دقیقه
بخش شانزدهم
25 دقیقه
بخش هفدهم
27 دقیقه
بخش هجدهم
27 دقیقه
بخش نوزدهم
28 دقیقه
بخش بیستم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گلستان یازدهم
نویسنده
راویسعیده فرضی
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۲۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی
۶۵۰۰۰ 45500 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گلستان یازدهم

زهرا سمیعی
۱۴۰۲/۲/۲۷
سلام
من این کتاب رو چند بار گوش کرم از جا‌های دیگه
ولی انقدر خوبه که کتاب خوبی هست که من بهتون پیشنهاد میکنم واقعا این کتاب رو حتا شده یک بار هم گوش کنید
پیشنهاد من به شما فصل 10 و 11 و 12 این کتاب هست
به خصوص فصل 11 که دیگه کار رو تموم میکنه
داستان زندگی شهید علی چیتسازیان و همسرشون هست که
از زندگی خودشون تعریف میکنن و به نظرم توضیحات کاملی داره اگر میخواهید برای خودتون تصور کنید که چه حال و زندگی داشتن اون موقع
صدای گوینده هم خوبه بد نیست ولی به سلیقه من گوینده کتاب یادت باشد بهتره
مهدی خندان
۱۳۹۷/۱۱/۲۸
این کتاب عالی بود- قلم نویسنده بسیار عالی بود - زمان کم زندگی مشترک علی چیت سازیان و همسرش را به قدری زیبا نوشته بود گویی سالها با هم زندگی می‌کنند. کاش از رشادتهای خود شهید علی چیت سازیان هم در جبهه خاطراتی اضافه می‌کرد اما در کل واقعا عالی بود و خواندش را به همه به همه به همه (خانم‌ها، آقایان، تا نوجوانان، مسئولین) توصیه می‌کنم. بدانند که این انقلاب نتیجه فداکاری و گذشت امثال علی چیت سازیان و خانواده هایشان هست و بابت این نعمت بزرگ دائما در حال شکرگزاری باشند نه نق زدن و تضعیف این نظام
شیدا فانی
۱۴۰۰/۹/۱۷
بعد از شنیدنش حال بهتری داشتم اما جا دارد در مورد شخصیت شهید چیت سازیان کتابی مفصل تر نوشته شود. شخصا از آن مطالبی که در کتاب "وقتی مهتاب گم شد" مرتبط با ایشان نوشته شده بود بیشتر و بهتر شناختمشان نسبت به این کتاب که گمان می‌کردم موضوع اصلی‌اش شهید علی چیت سازیان است. البته زاویه دید‌ها تفاوت دارد و اینجا بیشتر زندگی خانوادگی شان مورد نظر بوده است. کتاب خوبی است و نخواندن و نشنیدنش ضرر است اما اگر به دنبال شناخت شهید هستید بسیار کم است.
Nasim Nasim
۱۴۰۰/۸/۲۷
یک کتاب عالی از زوایای شخصی زندگی یک قهرمان، یک گوهر ناشناخته از گنجِ جنگ؛ کسانی که با تربیت امام تربیت شدند. قهرمان‌هایی که حتی در خصوصی‌ترین حالات زندگی شون هم یک الگوی کامل بودند.
شنیدن این کتاب را توصیه میکنم
حتما کتاب شبی که مهتاب گم شد را هم گوش بدهید، برای آشنایی با زندگی شهید چیت سازیان این دو کتاب مکمل هستند.
خداوندا امام و شهدا را با اهل بیت پیامبرت محشور بفرما
زهرا قنبری
۱۳۹۹/۱۰/۲۶
دفعه دوم بود صوت این کتاب رو بعد از یکسال گوش میکردم... چقدر لذت بردم، چقدر صدای خانم سعیده فرضی عالی بود، چقدر احساس واقعی داشتم به کتاب،
این انسانها واقعا قهرمانان واقعی بودند، و همسرانشون هم قهرمان هستند.... تشکر از خانم ضرابی زاده، ممنونم از خانم سعیده فرضی
sarbaz cyberi
۱۳۹۷/۷/۷
کتاب نثر ساده و روانی داشت. صدای گوینده هم خوب بود.
کسانی که کتاب وقتی مهتاب گم شد را خوندن و تاحدودی با شخصیت کاری شهید علی چیت سازیان آشنا شدن پیشنهاد میکنم این کتاب را هم بخونن تا با بعد فردی و زندگی شخصی این شهید بزرگوار نیز آشنا بشن.
saeid ahadi
۱۴۰۰/۹/۲۳
چند بار خوندم و برام هی تازگی داره. واقعا تو کی بودی شهید علی چیت سازیان که همه چا از تو سخن بود. هست کاش میشد کتاب دلیل روایت حماسه علی چیت سازیان نیز صوتیش قرار بگیره واز شنیدن کتابش لذت ببریم. سپاس گذار از کتاب راه برنامه خوب دوست همیشه همراه من
علی رضایی
۱۳۹۹/۸/۲۳
دو ستانم این کتاب را معرفی کردند هم نویسنده این کتاب شخصیت مورد قبولی هست هم شهید چیت سازیان شهید بزرگواری هستند وهم انتشارات سوره مهر بهترین انتشارات در نشر کتاب‌های کشور هست خلاصه کتاب خیلی خوبی هست
Sude Neshat
۱۳۹۷/۶/۲۰
وقتی این کتاب رو میخوندم مدتها تو این فکر بودم که آدمهایی از این جنس واقعا زمینی نبودند که روی زمین آرام و قرار بگیرند خدا ما رو با شهدا محشور کنه
علی اوسط دلیری
۱۴۰۱/۴/۲۱
همسر شهید چیت سازیان خاطرات وعاشقانه‌های خود را به خوبی بیان کرده‌اند به وضوح شاهد شجاعت و فداکاری و ایثار شهدا وهمسران و مادران شهدا هستیم واقعا ما مدیون شهدا و همسر و مادر و پدر شهدا هستیم
مریم صالحی
۱۳۹۸/۸/۱۸
خیلی خوب بود. ولی شاید بهتر باشه از بعد احساسی کتابهای زندگی نامه شهدا و افراد تاثیر گذار وتلاش برای سوزاندن دل خواننده کمتر بشه و به روش زندگی و رشادتهای این عزیزان پرداخته بشه.
زهرا شعبانزاده
۱۴۰۱/۹/۲۸
کتاب بسیار خوبیست. با اینکه همسر شهید مدت زمان کمی با شهید زندگی مشترک داشتن اما همون مدت کم پر از معنویت و خاطرات شیرین هست. هم نویسنده قلم خوبی داشت و هم گوینده صدا عالی بود.
هادی باقری
۱۳۹۹/۸/۲۸
این چندمین کتابه که در مورد انصارالحسین همدان خوندم. هر چه بیشتر خوندمشون بیشتر عاشق "علی آقا" چیت‌سازیان شدم. کاش دست ما به درد نخورها رو هم بگیره...
فاطمه پیوندی
۱۴۰۱/۷/۲
یک داستان عاشقانه و واقعی از دل تاریخ معاصر کشورم.. باعث افتخار و غرور... خانواده شهدا نماد صبر و مقاومت و ایثارند... خدا حفظشون کنه..
مهدی خاکی
۱۴۰۰/۱۰/۲۲
من اسم علی چیت سازیان رو تو کتابهای دیگه شنیده بودم.
خیلی دوست داشتم در مورد این فرمانده بی باک مطالب بیشتری بشنوم.
عالی بود.
با تشکر
مشاهده همه نظرات 28

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گلستان یازدهم

برای دریافت کتاب صوتی گلستان یازدهم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.