معرفی و دانلود کتاب صوتی ثروتمندان چگونه فکر می‌کنند

عکس جلد کتاب صوتی ثروتمندان چگونه فکر می‌کنند
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ثروتمندان چگونه فکر می‌کنند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ثروتمندان چگونه فکر می‌کنند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ثروتمندان چگونه فکر می‌کنند

رازی در مکانیک پول نیست؛ بلکه در سطح فکری است که آن را تولید می‌کند. استیو بولد، کتاب صوتی ثروتمندان چگونه فکر می‌کنند را حول این نوشته و تلاش کرده تا با اشاره به مصداق‌هایی واقعی از آن دفاع کند. نویسنده در هر فصل از این کتاب به بررسی یکی از باورهای رایج میان طبقه‌ی متوسط و مقایسه‌ی آن با طرز تفکر طبقه‌ی ثروتمند پرداخته است.

درباره‌ی کتاب صوتی ثروتمندان چگونه فکر می‌کنند

به احتمال زیاد اغلب ما در موقعیت‌های مختلف و در بحث با اطرافیانمان، این باور رایج و مُدشده را شنیده‌ایم که: «ما که ثروتمند نیستیم، حتی در ذهن و تصورات خودمان هم فقیر هستیم.» به این معنا که حتی در تصورات و تخیلات خودمان هم نمی‌توانیم بزرگ فکر کنیم و رها باشیم. همیشه ذهن خودمان را با انواع و اقسام محدودیت‌ها، نگرانی‌ها و ترس‌ها پر می‌کنیم. استیو سیبولد (Steve Siebold) در کتاب صوتی ثروتمندان چگونه فکر می‌کنند (How Rich People Think)، نماینده‌ی چنین طرز تفکری است. او که ثروتمندان را می‌ستاید و آن‌ها را با القابی مانند «افراد فوق‌العاده»، «نابغه‌ها»، «آدم‌حسابی‌ها» و «بزرگان» خطاب می‌کند، معتقد است که تمایز اساسی میان ثروتمندان و دیگر افراد جامعه در میزان برخورداری آن‌ها از پول و رفاه نیست؛ بلکه در سطح فکر این دو گروه است.

استیو سیبولد در کتاب صوتی ثروتمندان چگونه فکر می‌کنند تمام نیروی خود را به کار گرفته تا افراد غیرثروتمند و به اصطلاحِ خودش طبقه‌ی متوسط را از گمراهی بیرون بیاورد و کمکشان کند تا افکار پوسیده و احمقانه‌ی خود را کنار بگذارند. از نظر استیو سیبولد طبقه‌ی متوسطی‌ها «میلیونرها را حریص و خودخواه می‌بینند و نه باهوش و منحصربه‌فرد» و این اشتباه آن‌هاست. طبقه‌ی متوسط تصور می‌کند که نمی‌تواند به باشگاه میلیونرها وارد شود، اما میلیونرها همیشه مشتاق هستند که آن‌ها را در جمع خود بپذیرند! از نظر نویسنده‌ی کتاب صوتی ثروتمندان چگونه فکر می‌کنند، فرصت موفقیت و بهره‌مند شدن از مزایای مالی، همیشه و برای همه‌ی افراد فراهم است. به این ترتیب اگر کسی به اهداف خود دست پیدا نمی‌کند، یا گمراه است یا تنبل و بی‌استعداد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ثروتمندان چگونه فکر می‌کنند

از نظر استیو سیبولد برخی افراد تصور می‌کنند که رسیدن به ثروت و رفاهی که افراد موفق از آن برخوردارند، برای آن‌ها ممکن نیست و همین آن‌ها را خشمگین و درعین‌حال تنبل می‌کند. به اعتقاد نویسنده‌ی کتاب صوتی ثروتمندان چگونه فکر می‌کنند، این نوع تفکرات حتی به برداشت‌های عجیب‌تری هم منتهی می‌شوند. در کمال تعجب برخی فکر می‌کنند ثروت هدیه‌ای بوده که به دامن میلیونرها افتاده و خودشان برای کسب آن تلاشی نکرده‌اند. بنابراین تمام این مزایا متعلق به آن‌ها نیست و آنان وظیفه دارند که آن را میان همه تقسیم کنند. درحالی‌که از نظر استیو سیبولد، تمایز مهم میان این نوابغ با افراد عادی جامعه در همین نهفته است که آن‌ها در انتظار رسیدن رفاه و پول از دست دیگران نمی‌مانند، رو پای خود می‌ایستند و موفقیت را به چنگ می‌آورند و حتی مشکلات جامعه را هم حل می‌کنند. در واقع تمام مزایا و تولیداتی که در جامعه مشاهده می‌کنیم نیز از جانب این افراد برای ما ایجاد شده، نه غیرثروتمندانی که تنها حسرت می‌خورند و تنبلی می‌کنند!

کتاب صوتی ثروتمندان چگونه فکر می‌کنند حتی مسائل شخصی و خانوادگی افراد طبقه‌ی متوسط را مورد سنجش و قضاوت قرار می‌دهد. استیو سیبولد ویژگی‌های روان‌شناختی این افراد را هم به چالش می‌کشد و برای مثال در بخشی از کتاب، پرده از ذهنیت منفی‌نگرانه‌ی آن‌ها نسبت به امور مختلف زندگی برمی‌دارد. افراد عادی با بدبینی‌های خود که آن را واقع‌نگری می‌نامند، بسیاری از فرصت‌های طلایی زندگی خود را از دست می‌دهند؛ در مقابل آن اما ثروتمندان، با خوش‌بینی و ریسک‌پذیری خود از موقعیت‌هایشان استقبال می‌کنند. در بخشی دیگر از کتاب نیز نویسنده به مقایسه‌ی شیوه‌ی تربیت فرزند این دو گروه می‌پردازد و نشان می‌دهد که ثروتمندان، ذهنیت پول‌ساز خود را به فرزندانشان نیز منتقل می‌کنند (و به همین علت است که معمولاً فرزندان موفقی هم دارند!) و افراد عادی نیز ذهنیت فقیر خود را به نسل بعدی انتقال می‌دهند.

استیو سیبولد در هر بخش از کتاب صوتی ثروتمندان چگونه فکر می‌کنند، به مقایسه‌ی قضاوت ثروتمندان و افراد طبقه‌ی متوسط درباره‌ی یک موضوع واحد پرداخته است که با مرور عناوین برخی از آن‌ها، می‌توان به سبک مباحث او پی برد: «طبقه‌ی متوسط بچه‌هایشان را تشویق می‌کنند که خوب باشند و دوست پیدا کنند؛ ثروتمندان بچه‌هایشان را تشویق می‌کنند که باهوش باشند و شبکه بسازند»، «طبقه‌ی متوسط پول را با استرس یکی می‌داند؛ ثروتمندان پول را برابر با آرامش روانی می‌دانند»، «طبقه‌ی متوسط معتقدند در اختیار داشتن بیشتر پول توسط گروه کوچکی از مردم اشتباه است؛ ثروتمندان از پیوستن طبقه‌ی متوسط به آن‌ها استقبال می‌کنند»، «تمرکز طبقه‌ی متوسط بر پس‌انداز است؛ ثروتمندان بر کسب درآمد است» و «طبقه‌ی متوسط بر این باورند که بدبینی زیرکی است؛ ثروتمندان معتقدند خوش‌بینی زیرکی است».

کتاب صوتی ثروتمندان چگونه فکر می‌کنند را نشر صوتی زمان تغییر با صدای سهراب صفا و بر اساس ترجمه‌ی ساسان جعفرنیا منتشر کرده و نسخه‌ی متنی کتاب را نیز انتشارات زمان تغییر به چاپ رسانده است.

کتاب صوتی ثروتمندان چگونه فکر می‌کنند برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم تصور می‌کنید مانع ثروتمند شدن و به خوشبختی و موفقیت رسیدنتان، افکار و سبک زندگی شما هستند، از شنیدن کتاب صوتی ثروتمندان چگونه فکر می‌کنند لذت خواهید برد.

در بخشی از کتاب صوتی ثروتمندان چگونه فکر می‌کنند می‌شنویم

طبقه‌ی متوسط معتقدند که افراد ثروتمند بی‌رحم هستند؛ ثروتمندان معتقدند که افراد پولدار سخاوتمندند:

به‌طور کلی افراد طبقه‌ی متوسط بر این باورند که ثروتمندان، خودشیفته‌هایی بی‌رحم و خودخواه هستند که فقط برای درو کردن مزایای مالیاتی که خیریه و بشردوستی ارائه می‌کند، به دیگران پول می‌دهند. درحالی‌که آن‌ها گاهی از مزایای مالیاتی و امتیازات سیاسی برخوردار می‌شوند. اکثریت افراد ثروتمند به این دلیل پول می‌دهند که می‌توانند. آن‌ها تحت این باور اصلی عمل می‌کنند که مهم نیست چقدر پول خرج می‌کنند یا می‌بخشند؛ توانایی بازگرداندن آن را دارند.

ثروتمندان در یک سال، مالیات بیشتری نسبت به افراد طبقه‌ی متوسط در طول زندگی، پرداخت می‌کنند. بنابراین درحالی‌که طبقه‌ی متوسط دائماً از افراد فوق‌العاده انتقاد می‌کنند، واقعیت این است که دولت و جامعه بدون ثروتمندان نمی‌تواند دوام بیاورد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
شناسنامه - مقدمه
3 دقیقه
متن پشت جلد
32 دقیقه
بخش اول
35 دقیقه
بخش دوم
32 دقیقه
بخش سوم
33 دقیقه
بخش چهارم
33 دقیقه
بخش پنجم
33 دقیقه
بخش ششم
33 دقیقه
بخش هفتم
35 دقیقه
بخش هشتم
35 دقیقه
بخش نهم
33 دقیقه
بخش دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ثروتمندان چگونه فکر می‌کنند
نویسنده
مترجمساسان جعفرنیا
راویسهراب صفا
ناشر صوتیانتشارات زمان تغییر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ثروتمندان چگونه فکر می‌کنند

بهزاد بشارتی
۱۴۰۳/۱/۳
به نظر من فکر کردن به تنهایی موثر نیست باید در عمل هم از دیگران الگو برداشت البته نه از نظر ساختاری چون در هر فردی متفاوته بلکه از نظر روانی (روش و استقامت و انتخاب و تصمیم و مدل پروژه) میشه به مانند افراد موفق و ثروتمند نتیجه گرفت
علی
۱۴۰۲/۸/۲
استیو سیبولد، ناپلئون هیل قرن ۲۱ هست.
محسن
۱۴۰۲/۹/۲۹
عالی هست مطالعه کنید
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ثروتمندان چگونه فکر می‌کنند

برای دریافت کتاب صوتی ثروتمندان چگونه فکر می‌کنند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.