معرفی و دانلود کتاب صوتی ثریا (رویایی که به کابوس مبدل شد)

عکس جلد کتاب صوتی ثریا (رویایی که به کابوس مبدل شد)
قیمت:
108000 تومان - 11.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ثریا (رویایی که به کابوس مبدل شد) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ثریا (رویایی که به کابوس مبدل شد) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ثریا (رویایی که به کابوس مبدل شد)

کتاب صوتی ثریا (رویایی که به کابوس مبدل شد) نوشته‌ی الکساندر شولر، به روایت خاطرات تلخ و شیرین ثریا اسفندیاری، همسر دوم محمدرضا پهلوی می‌پردازد.

الکساندر شولر (Alexander Schuller) نویسنده‌ی کتاب صوتی ثریا: رویایی که به کابوس مبدل شد (Soraya: der Roman zum groben Fernseh Ereignis)، جایگاه یکی از زنان زیبا در تاج و تخت محمدرضا پهلوی را به تصویر می‌کشد؛ روایتی واقعی، جذاب و شگفت‌انگیز از زبان همسر دوم محمدرضا پهلوی به اسم «ثریا اسفندیاری». ثریا خاطرات غم‌انگیز و شادی‌آور خود را در دروان کودکی، نوجوانی و ازدواجش با محمدرضا پهلوی را با زبانی شیرین و گویا بازگو می‌کند.

ثریا فراز و نشیب‌هایش در زندگی و دربار را به گوش همگان می‌رساند. او توسط شمس، خواهر محمدرضا پهلوی برای ازدواج با محمدرضا در مهمانی باشکوهی معرفی و دیده شد و سرانجام نیز توسط خانواده پهلوی مورد پسند قرار گرفت. بزرگترین آرزوی ثریا ملکه‌ی ایران شدن بود که در تاریخ 23 بهمن سال 1329 پس از درمان و سپری کردن دوره نقاهت بیماری‌اش (حصبه) به آن دست یافت.

دربار پهلوی در سال 1337 جدایی ثریا و شاه را اعلام کرد. شاه افسوس خود را برای ضرورت این کار، اظهار کرد و ثریا نیز گفت که حاضر است برای منافع ملی ایران، خود را قربانی کند. شاه دارایی بسیار زیادی را به ثریا اهدا کرد که مقدارش به صورت دقیق مشخص نیست، اما افرادی که آگاهی خوبی در این زمینه داشتند، این دارایی را روی هم هفده میلیون دلار برآورد کردند که در آن زمان ثروت بسیار کلانی بود. ثریا می‌توانست از عنوان خود که شهبانو بود، برخوردار باشد و همچنین جایگاه دیپلماتیک خود را حفظ کند.

محمدرضا پهلوی یک سال پس از طلاق از ثریا، در سال 1338 با فرح دیبا، دانشجوی 21 ساله ایرانی ازدواج کرد. فرح در سال 1339 ولیعهد رضا و تا سال 1349 چهار فرزند دیگر برای خاندان پهلوی به دنیا آورد. محمدرضا در سال 1346 تاج‌گذاری کرد و همسرش را شهبانو نامید.

گزارشگران بعد از جدایی ثریا باز هم در پی او بودند. غوغای او و شخصی که جایش را سر تخت طاووس گرفته بود، بیش از هر کجا در آلمان شنیده می‌شد. ثریا تلاش کرد فیلمی از زندگی خود خلق کند و از این راه به جهان هنرپیشگی قدم بگذارد، اما تلاش‌هایش به جایی نرسید.

در بخشی از کتاب صوتی ثریا (رویایی که به کابوس مبدل شد) می‌شنویم:

شمس برایش گفت که شام را در کاخ گلستان نخواهند خورد، بلکه در کاخ شهبانو مادر که نزدیک کاخ شاه است. شمس نگاهی بر ساعت مچی تازه‌اش انداخت و سرش را با خورسندی پایین داد. آنان پیاده شدند و به کاخ گام گذاشتند. تا پای به آنجا گذاشتند، ثریا یخ کرد. شاهدخت به پوزش گفت: «بدبختانه اینجا شوفاژ ندارد.» ثریا شانه‌هایش را بالا انداخت. یاد سرمای اصفهان افتاد که همیشه از سرمای اروپا هم بدتر بود. اما در آنجا دست‌کم بخاری و شومینه که بود..

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
29 دقیقه
پاره یکم - مقدمه
30 دقیقه
بخش اول
35 دقیقه
بخش دوم
22 دقیقه
بخش سوم - قسمت اول
20 دقیقه
بخش سوم - قسمت دوم
23 دقیقه
بخش چهارم - قسمت اول
15 دقیقه
بخش چهارم - قسمت دوم
33 دقیقه
بخش پنجم
22 دقیقه
بخش ششم - قسمت اول
29 دقیقه
بخش ششم - قسمت دوم
14 دقیقه
بخش ششم - قسمت سوم
24 دقیقه
بخش هفتم
35 دقیقه
بخش هشتم
40 دقیقه
بخش نهم
20 دقیقه
بخش دهم - قسمت اول
31 دقیقه
بخش دهم - قسمت دوم
21 دقیقه
بخش دهم - قسمت سوم
20 دقیقه
بخش یازدهم
30 دقیقه
پاره دوم - بخش اول - قسمت اول
21 دقیقه
بخش اول - قسمت دوم
37 دقیقه
بخش دوم
13 دقیقه
بخش سوم
30 دقیقه
بخش چهارم
13 دقیقه
بخش پنجم - قسمت اول
29 دقیقه
بخش پنجم - قسمت دوم
22 دقیقه
بخش ششم - قسمت اول
20 دقیقه
بخش ششم - قسمت دوم
33 دقیقه
بخش هفتم
17 دقیقه
بخش هشتم - قسمت اول
24 دقیقه
بخش هشتم - قسمت دوم
21 دقیقه
بخش نهم - قسمت اول
15 دقیقه
بخش نهم - قسمت دوم
24 دقیقه
بخش دهم - قسمت اول
25 دقیقه
بخش دهم - قسمت دوم
11 دقیقه
بخش یازدهم
7 دقیقه
پس سخن

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ثریا (رویایی که به کابوس مبدل شد)
نویسنده
مترجمامیرحسین اکبری شالچی
راویماهتینار احمدی
ناشر چاپینشر روزگار
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
108000 ت - 11.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ثریا (رویایی که به کابوس مبدل شد)

marjan
۱۴۰۱/۱۱/۶
کتاب خیلی حوصله سر بر هست جزئییات زیاد و پر تکرار
و در واقع چندین مطلب چند بار با همان شبوه تکرار شده و این خسته کننده است در شنیدنش
و گوینده صدای ثریا را بچگانه قرائت میکند
یه جوریه...
کلا خوانش خیلی قوی نیست و مطلب و کتاب هم خیلی چیزی اصافه نمیکنه نخوندنش صرفه جویی در وقته...
الهام سلیمی
۱۴۰۱/۳/۲۵
کتاب از نظر تاریخی بسیار زیبا و ارزشمنده اما متاسفانه ترجمه با فارسی خیلی نامتعارفی انجام شده به طوری که ترجمه خودش به ترجمه نیاز داره و همینطور خانم گوینده تا آخر کتاب صدای یه کودک۶ ساله رو برای شخصیت ثریا اجرا میکنه که واقععععا اعصاب خردکنه. حیف شد واقعا میشد کتاب به یه شاهکار تبدیل شه.
ATENAN NooN
۱۴۰۰/۲/۱۴
این کتاب خاطرات ثریا را بازگو میکند کند نویسنده بسیار عالی کتاب را نوشته است است اما متاسفانه مترجم کار خود را خوب انجام نداده است و با ترجمه بد خود از زیبایی کتاب کاسته است و پارسی گویی بیش از حد به کتاب حالتی نامانوس داده است مثلاًبه جای کلمه بوسه از کلمه پچ استفاده کرده است!!
فاطمه آفتابی
۱۳۹۹/۶/۶
کتاب را تا اواخر بخش اول شنیدیم و کاش وقت نمیگذاشتم چیزی جز تشریفات اشرافی در محتوا نیست، لحن ترجمه پر تکلف است و صدایی که جای ثریا نقل قول میکند خیلی کودکانه است. توصیه میکنم وقتتان را تلف نکنید.
ب.ز
۱۴۰۲/۵/۶
با توجه به مطالب مرتبتی که قبلاً خوانده‌ام بنظرم نویسنده کتاب در جاهایی دخل و تصرف کرده و به داستان سرایی از دیدگاه خود و شاید تحریف کمی دست زده و در مورد حوداث خیلی کامل و درست صحبت نکرده است
آزاده سعیدی مطهر
۱۳۹۹/۴/۲۱
عالی بود صداگذاری عالی بود و چقدر لذت بردم از اینکه گوشه‌ای هرچند کوچک از تاریخ کشورم رو مطالعه کردم به نظر من فوق العاده بود. برای افرادی که دوستدار تاریخ هستن انتخاب خوبی هست.
آنه شرلی
۱۳۹۹/۴/۲۱
از بچه گی ثریا تا مراسم خواستگاری و ملکه شدن را شرح می‌دهد. اگر کتاب کاخ تنهایی (خاطرات ثریا) را خوانده باشید چیز بیشتری این کتاب ندارد اما اگر آن کتاب را نخوانده آید این کتاب برایتان جالب خواهد بود
ساحل کامکار
۱۴۰۰/۶/۲۴
بسیار کتاب قشنگ و جذابی بود و بیانی به دور از تعصب داشت …. داستان‌های بر اساس واقعیت همیشه جذاب هستن و مخصوصا این، که بخشی از تاریخ معاصر خودمونم درونش بود
فاطمه غواص نژاد
۱۴۰۰/۱/۲۶
جالب بود که همش از شاه بد نگفته بود تو ترجمه. من منتظر خیلی بدتر‌از اینها بودم به نظرم واقع گرایانه بود. یعنی چیزیو تعریف میکنه خوب و بدش با منه مخاطبه
سودابه کلهر
۱۴۰۱/۴/۲۴
محتوا افتضاح بود، در کتاب بیوگرافی از شخصیت‌های خیالی استفاده شده بود، وصدا سازی گوینده اصلا صحیح و بجا نیست
Azadeh Akbari
۱۳۹۹/۱۱/۲۶
ملکه ناکام ولی زیبا
محمد رضا با این که چند بار پدر شد ولی هیچ کدوم به سلطنت نرسیدن
شاید نباید دل اینو میشکست
میترا یزدان خواه
۱۳۹۹/۶/۳۱
صدای ثریا چرا هیچ وقت بزرگ نشده کودکانه مانده... به نظرم در کتاب‌های صوتی نیازی به تغییر صدا نیست
زهرا بوشهری
۱۴۰۲/۴/۷
چقدر صدای بدی روی ثریا گذاشتن، اصلا شنیدن این کتاب لذتبخش نبود
زهرا وطن خواه
۱۴۰۰/۱۱/۱۳
چقدردوسش داشتم از کتاب کاه تنهایی خیلی بهتره اون کتاب بیشتر حالتا بدمیکنه
m h
۱۳۹۹/۵/۱
به نصفه‌های کتاب رسیدم به نظرم کتاب خوبیه صداگذاری هم خوبه
مشاهده همه نظرات 19

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ثریا (رویایی که به کابوس مبدل شد)

برای دریافت کتاب صوتی ثریا (رویایی که به کابوس مبدل شد) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.