معرفی و دانلود کتاب صوتی دلایلی برای زنده ماندن

عکس جلد کتاب صوتی دلایلی برای زنده ماندن
قیمت:
۹۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دلایلی برای زنده ماندن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دلایلی برای زنده ماندن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دلایلی برای زنده ماندن

مت هیگ، نویسنده‌ی پرفروش بریتانیایی در کتاب صوتی دلایلی برای زنده ماندن تجربه‌ی شخصی خود را از یک افسردگی شدید و طولانی روایت می‌کند و از خلال آن به مفاهیمی مانند امید، عشق‌ورزی و تاب‌آوری می‌پردازد. این اثر در سال 2015 به عنوان نامزد نهایی جایزه‌ی کتاب سال واتراستونز برگزیده شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی دلایلی برای زنده ماندن

گمان می‌کنید به آخر جهان رسیده‌اید؟ احساس می‌کنید دیگر روی خوشی را نخواهید دید؟ تصور می‌کنید تمام زندگی‌تان به رنگی درآمده است که بالاتر از همه‌ی سیاهی‌های جهان است و با خودتان فکر می‌کنید پس چرا همیشه به شما می‌گفتند بالاتر از سیاهی رنگی نیست؟ باید بدانید شما کتاب درستی را انتخاب کرده‌اید. شما دلایل کافی و لازم را برای زنده بودن و دوام آوردن در این شرایط سخت و جان‌فرسا دارید؛ فقط کافی است که مانند نویسنده‌ی این کتاب، آن‌ها را به خود یادآوری کنید. مت هیگ (Matt Haig) در کتاب صوتی دلایلی برای زنده ماندن (Reasons to Stay Alive) از خلال روایت کردن تجربیات خود به شما کمک می‌کند تا در این به یاد آوردن خبره شوید و همچنین بدانید که اگر دچار افسردگی شده‌اید، تنها نیستید.

روزی در سپتامبر 1999، مت هیگ نویسنده‌ی کتاب صوتی دلایلی برای زنده ماندن احساس کرد الان است که از شدت غم تمام شود. او که در آن زمان 24 سال داشت، ابرهای تیره‌ای را در بالاسر خودش تصور می‌کرد که بی‌وقفه می‌باریدند و انگار هیچ‌وقت قرار نبود از باریدن دست بردارند. بارانی سیل‌آسا از اندوه که بر خلاف نقاشی‌ها و شعرها هیچ زیبایی شاعرانه‌ای نداشت و داشت به سیل کشنده‌ای تبدیل می‌شد. مت هیگ به درون غار انزوای خودش پناه برده بود و نمی‌دانست او از نظر پزشکی به افسردگی دچار شده است.

بعد از سه روز تظاهر به زنده بودن بدون هیچ خواب و خوراکی، مت هیگ دیگر نمی‌توانست اندوهی را که محاصره‌اش کرده بود تحمل کند. هر چه می‌شنید، هر چیزی که می‌دید فقط او را بیشتر و بیشتر افسرده می‌کرد. باران اندوه دیگر داشت فضای غار انزوای مت را هم پر می‌کرد و راهی برای نفس کشیدن نمانده بود. تا جایی که با خودش فکر کرد تنها راه باقی‌مانده این است که به زندگی‌اش پایان بدهد.

او خود را ایستاده در لبه‌ی صخره‌ای یافت که زیر پایش وسعت بی‌انتهایی از هیچ بود. حالا تنها یک قدم تا پایان دادن به همه‌ی دردها و رنج‌هایش فاصله داشت. به تمام افرادی که او را دوست داشتند فکر کرد. به زندگی‌اش در این بیست و چند سال. و به مرگ. سعی کرد تمام شجاعت خود را جمع کند تا یک بار برای همیشه همه چیز را به پایان برساند، اما بیش از حد می‌ترسید و با خودش فکر ‌کرد که اگر زنده بماند ممکن است دچار قطع نخاع یا حتی قطع عضو شود. مت هیگ به خودش آمد و دید که کلنجار رفتن با این فکرها بود که او را از پایان دادن به زندگی خود بازداشت.

از آن زمان به بعد، با وجود اینکه هنوز به شدت درگیر بیماری افسردگی بود، در بخش بسیار کوچکی از وجودش این قدرت را یافت که تلاش کند و با بیماری‌اش مبارزه کند و نگذارد افسردگیْ او را در خودش حل کند. مبارزه‌ای تن به تن که سه سال به طول انجامید.

مت هیگ در کتاب صوتی دلایلی برای زنده ماندن با بیان تجربه‌ی زیسته‌اش از دست و پنجه نرم کردن با یک افسردگی حاد، می‌کوشد به ما نشان بدهد که چگونه یاد گرفت درون خود را واکاوی کند و افسردگی خود را بپذیرد و با او «دوست» شود. او در این کتاب صوتی می‌گوید که با روشی که در مواجهه با این شرایط پیش گرفت، به‌جای این که او بخشی از افسردگی او باشد، افسردگی بخشی از او بود و مت هیگ بر آن کنترل داشت. او همچنین بیان می‌کند که چگونه با مطالعه‌ی تجربیات دیگران از افسردگی، و با نوشتن و حمایت خانواده و شریک زندگی‌اش آندریا، توانست بر این بیماری غلبه کند. درسی که سه سال پیاپی هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با افسردگی به او داد، این بود: او یاد گرفت که از زندگی و همه‌ی چیزهایی که حضورشان برای ما بدیهی به نظر می‌رسد، قدردانی کند.

کتاب صوتی دلایلی برای زنده ماندن قصد دارد به شنوندگان بیاموزد که هرگز ایمان خود را از دست ندهند. مت هیگ مخاطبانش را تشویق می‌کند که از شادی‌های کوچکی که زندگی در مسیر راهشان قرار می‌دهد، لذت ببرند و دلایل خود را برای زنده ماندن جست‌وجو کنند و در بزنگاه‌های سخت و تاریک زندگی آن‌ها را به خود یادآوری کنند. مت معتقد است خاصیت شفابخشی زمان کار خودش را می‌کند. هرچقدر هم که تونلی که در آن هستید، تاریک و طولانی به نظر برسد، در انتها نور و روشنی در انتظار شما خواهد بود.

نشر صوتی رادیو مثبت این اثر را در قالب کتاب صوتی منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی دلایلی برای زنده ماندن

  • پرفروش‌ترین کتاب در Sunday Times
  • قرار گرفتن در لیست 10 کتاب برتر انگلستان به مدت 46 هفته
  • نامزد نهایی جایزه‌ی کتاب سال واتراستونز در سال 2015

نکوداشت‌های کتاب صوتی دلایلی برای زنده ماندن

  • صادقانه و به طرز شگفت‌آوری خنده‌دار. مت هیگ یادآوری می‌کند که هر چقدر زندگی ناامید کننده به نظر برسد اما در واقعیت هرگز چنین نیست. (نیویورک تایمز)
  • این کتاب دلایل زنده ماندن برای همه کسانی که با افسردگی دست و پنجه نرم کرده‌اند را به زیبایی شرح می‌دهد. خواندن این کتاب برای تمام کسانی که از افسردگی رنج می‌برند ضروری‌ست. (Book Reporter)
  • بدون شک این کتاب ناجی زندگی بسیاری از افراد خواهد بود. (Amanda Craig)

کتاب صوتی دلایلی برای زنده ماندن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در حال دست و پنجه نرم کردن با سگ سیاه افسردگی هستید یا در اطرافیانتان کسی را می‌شناسید که در این شرایط باشد، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با مت هیگ بیشتر آشنا شویم

مت هیگ نویسنده‌ی معروف و پرفروش انگلیسی است که آثارش در تمام جهان از محبوبیت برخوردارند. او از دانشگاه هال، در دو رشته‌ی تاریخ و زبان انگلیسی فارغ‌التحصیل شده است. از آثار مشهور هیگ می‌توان به «انسان‌ها، چگونه زمان را متوقف کنیم، «کتابخانه‌ی نیمه‌ شب» و «دلایل زنده ماندن» اشاره کرد. او به واسطه‌ی آثار خود جوایز و افتخارات گوناگونی کسب کرده است.

در بخشی از کتاب صوتی دلایلی برای زنده ماندن می‌شنویم

دکتر دیوید آدام توی کتاب مردی که نمی‌توانست متوقف شود، درباره‌ی وسواس فکری-عملی گفت فقط احمق یا دروغگو می‌تونه ادعا کنه که از عملکرد مغز آگاهی داره. مغز پیچیده است. تقریباً یک کیلوگرم وزن داره و همه‌ی خاطرات و تجربه‌های یک زندگی رو در بر می‌گیره. مغز به‌طور نگران‌کننده‌ای اسرارآمیزه. به طوری که هنوز نتونستیم از عملکرد و سازوکارش کاملاً آگاه بشیم. مغز هم مانند ستاره‌ها از اتم تشکیل شده. اما اطلاعاتمون درباره‌ی اون ستاره‌های دوردست بیشتر از مغزمونه. مغز تنها چیزیه که می‌تونه درباره‌ی کل دنیا فکر کنه.

عده‌ی زیادی هنوز فکر می‌کنن افسردگی ناشی از نبود تعادل مواد شیمیایی توی مغزه. کورت ونه‌گوت توی کتاب صبحانه‌ی قهرمانان می‌گه دیوونگی در وهله‌ی اول عمدتاً مربوط به بدنه. دویین هوفر مواد شیمیایی خاصی تولید می‌کرد که ذهنش رو نامتعادل کرده بود. این نظریه‌ی جالبیه و سال‌هاست که توسط تحقیقات علمی متعددی تأیید شده. تحقیقات مختلفی که علل علمی افسردگی رو بررسی کرده‌ان، روی مواد شیمیایی مثل دوپامین و سروتونین تمرکز داشتن.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
17 دقیقه
قسمت یک
17 دقیقه
قسمت دو
16 دقیقه
قسمت سه
18 دقیقه
قسمت چهار
17 دقیقه
قسمت پنج
18 دقیقه
قسمت شش
17 دقیقه
قسمت هفت
18 دقیقه
قسمت هشت
17 دقیقه
قسمت نه
15 دقیقه
قسمت ده
18 دقیقه
قسمت یازده
16 دقیقه
قسمت دوازده
17 دقیقه
قسمت سیزده
11 دقیقه
قسمت چهارده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دلایلی برای زنده ماندن
نویسنده
راویبابک مینایی
ناشر صوتی رادیو مثبت
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دلایلی برای زنده ماندن

آرشاوین
۱۴۰۱/۱۲/۱۰
یه کتاب جمع و جور و مفید. بدون اینکه بخواد پیچیده کنه قضیه رو خیلی صاف و مستقیم بیان میکنه که همانطوریکه انسانها دچار بیماری جسمی میشوند دچار بیماری روحی و روانی هم خواهند شد و با ارائه تجربیات شخصی خود نویسنده و مثالهایی از انسانهای افسرده دیگه به کسانی که با این بیماری دست به گریبان هستن کمکها و راهنماییهای بسیار بسیار خوبی ارائه میده و به شکل خیلی جالبی هم نشان میده که این بیماری چگونه میتونه از یک تهدید به یک فرصت برای رشد تبدیل بشه همانطوری که چرچیل و آبراهام لبنکلن و آنجلبنا جولی و.. توانستن از این فرصت استفاده کنند.
ریحانه محمدی
۱۴۰۱/۱۰/۲
برای کسایی که تجربه‌ی افسردگی دارن خیلی کتاب مفیدیه 👍
با آشنا شدن بهتر با افکار و احساساتی که دارید و اینکه کسای دیگه‌ای هم جز شما تجربه‌اش کردن و با هزاران نفر دیگه هم به اشتراک گذاشتند دیگه احساس تنهایی نمیکنید
زهرا ختنی
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
کتاب خوبیه و افسردگی رو بخوبی درک می‌کنه، فقط کاش آهنگاش فرق می‌کرد، یه فرد افسرده خیلی نیاز به آهنگای جیغ نداره، شایدم برای امیدبخشیه، ولی لطفا تجدیدنظر کنید، صدای خواننده هم عالی بود
سپیده کریمی
۱۴۰۱/۱۲/۹
مطالب کتاب به تشخیص نشانه‌های افسردگی در افراد کمک می‌کند. آنچه به عنوان لذت‌های زندگی معرفی شده نیز قابل تامل است. لذت بردن از زندگی و سپاسگزاری بسیار اسان‌تر از آن است که فکر می‌کنیم.
Maryam Bagheri
۱۴۰۲/۵/۲۶
جزو کتاب‌های حوزه مدیریت خود محسوب میشه و صرفا خاطرات کسیه که مشکلات افسردگی دست به گریبان بوده. خوندنش برای افراد مشابه خوبه ولی برای همه شاید مفید نباشه
Zahra Chitsaz
۱۴۰۲/۲/۱۸
خیلی کناب مفیدی برای انگیزه دادن به خودمون و رهایی از انرژی منفی هست، انگار این کتاب رو از رو زندگی من ساختن، عالی بود
Mahtab Faraji
۱۴۰۲/۲/۱
کتاب کوتاه و خوبی بود، نشانه‌های افسردگی و یکسری راهکار رو به زبان ساده بیان کرده بعلاوه صدای گوینده عالی بود
ملیکا پیروز
۱۴۰۲/۱۰/۵
دوران افسردگی این کتاب رو تهیه کردم و این کتاب به همراه کتابهای جول اوستین امیدبخش بود
H&M
۱۴۰۲/۱/۲۴
اصلا خوب نبود داستانش گوینده‌اش عالی بود ولی داستان حس خوب به من نداد و مفید نبود
Khoshi
۱۴۰۱/۱۰/۴
چقدر خوب است...
بودن درکنار مردمانی که....
مطالعه میکنند.....
Sharareh Norouzi
۱۴۰۲/۹/۲۲
خیلی جذاب نبود در انتخاب کتاب اشتباه کردم
Farnaz Farzane
۱۴۰۱/۱۰/۱۵
کتابی زیبا و پر از همدردی و حس خوب
محمد حسین قنبریان
۱۴۰۱/۸/۳۰
فقط دو قسمت پایانی بد نبود
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دلایلی برای زنده ماندن

برای دریافت کتاب صوتی دلایلی برای زنده ماندن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.