معرفی و دانلود کتاب صوتی جمعه سیاه

عکس جلد کتاب صوتی جمعه سیاه
قیمت:
۲۲۰۰۰ 11000 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جمعه سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جمعه سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جمعه سیاه

حسین نیری در کتاب صوتی جمعه سیاه، با استناد به منابع و خاطرات موثق، روایت کشتار مردم در میدان ژاله در 17 شهریور 1357 را با زبانی شیوا و ساده بیان می‌کند. این کتاب جذاب یکی از آثار مجموعه روزهای انقلاب است.

درباره کتاب صوتی جمعه سیاه:

جلد شانزدهم از مجموعه روزهای انقلاب به کتاب صوتی جمعه سیاه اختصاص دارد. این کتاب ماجرای کشتار مردم در تظاهرات 17 شهریورماه علیه محمدرضا شاه را روایت می‌کند و با زبانی ساده و داستان‌گونه حال و هوای آن روزهای مردم و جنایت‌های حکومت پهلوی را به خوبی نشان می‌دهد.

برای آنکه با کتاب جمعه سیاه بیشتر آشنا شوید، باید بدانید که در تاریخ 17 شهریورماه 57 و روزهای ملتهب انقلاب، مردم علیه حکومت شاه تظاهراتی را در میدان ژاله به راه انداختند، اما نیروهای نظامی ارتش شاهنشاهی ایران با خشونت زیاد، مردم را سرکوب کردند و این واقعه تاثیر زیادی بر روند پیروزی انقلاب اسلامی گذاشت.

با مجموعه روزهای انقلاب بهتر آشنا شویم:

انتشارات سوره مهر به سرپرستی مسعود امیرخانی مجموعه روزهای انقلاب را تهیه کرده که شامل روایت‌های داستانی می‌شود که رخدادهای مهم تاریخی و مهم انقلاب اسلامی را تعریف می‌کند. مخاطب این آثار نوجوانان هستند و هدف آن آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با آرمان‌های انقلاب است.

در این مجموعه به موضوعاتی همچون: «کودتای 28 مرداد سال 32، اعلام انقلاب سفید، تبعید امام خمینی به ترکیه و نجف، دستگیری امام و قیام 15 خرداد سال 42، حادثه سینما رکس آبادان، سخنرانی امام خمینی علیه کاپیتولاسیون، آزادی زندانیان سیاسی در 8 آبان ماه 57، رخداد 13 آبان، بازگشت امام به ایران، فرار شاه از کشور و ...» پرداخته می‌شود.

همچنین نام بعضی از کتاب‌های مجموعه روزهای انقلاب نیز به این شرح است: «یک نیم روز سوخته، ملاقات در جنگل بلوط، وقتی از خواب بیدار شدم، اولین مشت، فرار شاهانه، زمستان و چله‌ها و ...»

حسین نیری را بیشتر بشناسیم:

یکی از داستان نویسان دوران معاصر که دغدغه‌های انقلابی و ارزشی دارد، حسین نیری است. او با تکیه بر مصاحبه‌ها و تحقیقات گوناگون، آثار ارزشمندی در حوزه داستان و تاریخ شفاهی به نگارش درآورده که برخی از آن‌ها عبارتند از: «فرار از موصل، بزرگمرد کوچک، فرمانده جدید، اسیر کوچک، یک مرد یک زندگی، مجموعه قصه فرماندهان و ...»

کتاب صوتی جمعه سیاه به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب برای نوجوانانی که می‌خواهند روایتی دقیق و جذاب از روزهای انقلاب و حکومت پهلوی بشنوند، مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی جمعه سیاه می‌شنویم:

قرار راهپیمایی بعدی برای روز پنجشنبه شانزده شهریور در میان تظاهرات کنندگان گذاشته می‌شود و جمعیت به خانه‌های خود برمی‌گردند. دولت شریف امامی پس از آگاهی از این اقدام مردم، ناچار به انتشار اطلاعیه‌ای شد و در آن یادآوری کرد که تشکیل هرگونه اجتماع بدون اجازه شهربانی ممنوع است.

این همان اطلاعیه معروف برای برپایی حکومت نظامی نبود؛ اما در آن تاکید شده بود که به مسئولان انتظامی دستور داده شده از تشکیل اجتماعات بدون اجازه در معابر عمومی شدیدا جلوگیری کنند.

اقدام دیگری که از سوی دولت صورت گرفت، انتشار خبری در مطبوعات بود که مراجع تقلید برای راهپیمایی شانزدهم شهریور از مردم دعوتی نکرده‌اند.

روز چهارشنبه پانزدهم شهریور، روحانیون تهران دور هم جمع می‌شوند تا درباره پیشنهادی که آقای مفتح بریا تعطیلی و راهپیمایی داده بود، تصمیم جدی بگیرند. آقای محلاتی در خاطراتش درباره آن جلسه می‌گوید: روز چهارشنبه جلسه داشتیم و از صبح تا عصر رفقا بحث می‌کردند. بعضی‌ها می‌گفتند که خون ریزی می‌شود؛ بعضی‌های دیگر می‌گفتند که باید اعلامیه داد. یادم است که من مسئول برگزاری ستاد راهپیمایی شده بودم. با یکی از رفقا اعلامیه هم نوشتیم. مع ذالک خیلی از رفقا ترسیدند و رفتند ولی ما رفتیم تا این راهپیمایی را اداره کنیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
24 دقیقه
بخش اول: نماز عید فطر
15 دقیقه
بخش دوم: حضور یکپارچه در راهپیمایی
8 دقیقه
بخش سوم: جمعه سیاه - قسمت یک
76 دقیقه
بخش سوم: جمعه سیاه - قسمت دو
27 دقیقه
بخش چهارم: شمارش معکوس

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جمعه سیاه
نویسنده
راویمهبد قناعت پیشه
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی قناری
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی
۲۲۰۰۰ 11000 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جمعه سیاه

ARASH Kamangir
۱۳۹۹/۱۱/۲۴
مسئله سینمارکس و حقایق مربوط به آن که از زبان خیلی از سیاستمداران اول انقلاب مشخص شد و کاملن صریح به انجام به آن اعتراف کردند.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جمعه سیاه

برای دریافت کتاب صوتی جمعه سیاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.