معرفی و دانلود کتاب صوتی حسد: هفت گناه کبیره

عکس جلد کتاب صوتی حسد: هفت گناه کبیره
قیمت:
۵۸۰۰۰ 40600 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حسد: هفت گناه کبیره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حسد: هفت گناه کبیره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حسد: هفت گناه کبیره

کتاب صوتی حسد: هفت گناه کبیره اثر جوزف اپستاین، به بررسی حسد ورزیدن که یکی از مهم‌ترین ناهنجاری‌های رفتاری در جامعه است و امروزه در زندگی انسان‌ها بسیار فراگیر شده، می‌پردازد.

کتاب حسد (Envy) سومین کتاب از مجموعه هفت گناه کبیره است. در بین هفت گناه کبیره تنها حسد است که به هیچ‌وجه لذت‌بخش نیست. ممکن است تن‌پروری یا غضب هم آن‌قدرها مفرح به نظر نرسند، اما تن‌سپاری به تنبلی محض و بروز دادن خشم چنان راحتی و آرامشی برای انسان به همراه دارد که خالی از لطف نیست. در عوض حسد در بین هفت گناه کبیره زیرکانه‌ترین گناه است.

مطمئناً در بین دیگر گناهان، حسد گناهی است که فرد کمترین تمایل به اقرار آن را دارد، چون در این صورت با زبان خود اقرار کرده که فردی بی‌گذشت، پست و بی‌احساس است. با این اوضاع همه‌گیرترین گناه هم همین حسد است. جوزف اپستاین (Joseph Epstein) در این کتاب بر آن است تا عوامل و دلایل این گناه کمابیش ناشناخته را تا حد ممکن واکاوی کند.

حسادت یکی از ناهنجاری‌های رفتاری است که به صورت یک حس درونی در فرد متبلور می‌شود و فرد را به شدت درگیر خود می‌کند. اساسا حسادت وقتی بوجود می‌آید که شخص احساس کند آنچه که دارد، اعم از مادی یا معنوی، کمتر از آن چیزی است که طرف مقابل او از آن برخوردار است.

هفت گناه کبیره در سنت مسیحی (غرور، طمع، بی‌بندوباری، حسد، شکمبارگی، غضب و تن‌پروری) فهرست تعدیل شده همان هشت عمل شیطانی (تکبر، حرص و آز، بی‌بندوباری، خودستایی، شکمبارگی، غضب، غم و یأس) است که راهبی یونانی به نام اِواگریوس پونتیکوس (Evagrius Ponticus) به دست داده بود، فهرستی که پاپ گرگوری در قرن شانزدهم با جایگزینی تن‌پروری به جای غم و یأس آن را به هفت گناه مهلک یا کبیره تقلیل داد. 

در سنت مسیحی ارتکاب این گناهان مستوجب دوزخ است و راه بخشایش این گناهان نیز دست‌کم با یکی از دو طریق ذیل میسر می‌شود: راه اول: برگزاری مراسم مذهبی اعتراف، راه دوم: توبه و پرهیز همیشگی.

در مجموعه پیش رو در باب این هفت گناه کبیره که به همت کتابخانه‌ عمومی نیویورک و انتشارات دانشگاه آکسفورد انتشار یافته است سعی شده تا در قالب مجلدهای مجزا و از چشم‌انداز جهان امروز، به‌ویژه سنت فرهنگی مغرب‌زمین، به استفسار از هر یک از این گناهان در گذشته و امروز و به‌ویژه در سنت مسیحی پرداخته شود. در این راه سعی شده تا با به کارگیری زبان‌های مختلف (جِد و طنز)، وضعیت اسفبار، انسدادها و وضعیت متناقض حاصل از ارتکاب این گناهان در جهان امروز به تصویر کشیده شود. 

در قسمتی از کتاب صوتی حسد: هفت گناه کبیره می‌شنویم:

چرا او داشته باشد و من نه؟ شاید این پرسش اصلی‌ترین و تنها پرسش پیش روی فرد حسودی باشد که تنها به دلیل رفتارهای خودمدارانه، ناعدالتی عمیق‌تری را نسبت به دیگران در خود حس می‌کند. رقابتی مملو از ناآرامی در دل این افراد در تلاطم است، که تا وقتی خود را در صف اول جای ندهند، دست از عیب جویی نمی‌شویند. اینان در حق تصرف تمام خوبی‌هایی که در به دست آوردنشان بخت یارشان نبوده، ناعدالتی عمیقی در جان خود احساس می‌کنند، که احساس پایدار ناخشنودی به آن دامن می‌زند. چرا آن مردک باید خانه جادارتر از من، زن خوشگل‌تر، شغل بهتر و زندگی شیرین‌تر داشته باشد؟

شاید برای آن دسته از ما که با جان و دل حسادت واقعی را حس کرده‌ایم توضیحی مشروح بر وجه تمایز این احساس لزومی نداشته باشد، اما اجازه می‌خواهم تعریفی روان شناختی برای آن دسته از شنوندگان بسیار محترم این کتاب ارائه دهم که توانسته‌اند بر این حس فائق آیند. شما چیزی را می‌بینید، از آن خوشتان می‌آید و دلتان می‌خواهد آن را داشته باشید و احساس می‌کنید عقلانی و درستش این است که آن چیز متعلق به شما باشد نه آن شخص که مالک واقعی آن است. هنگامی که ناعدالتی فرد مالک محرز شد که معمولا چندان به طول نمی‌انجامد، بی‌ارزشی آن فرد باید، حداقل در ذهن شما، به تایید برسد. ارزش والاتر شما بدون هیچ گونه بحثی بر جای خود باقی خواهد ماند. ممکن است بارها و بارها با خود تکرار کنید که نفرت انگیزی او دیری نمی‌پاید. منشا این میل مفرط هر چه باشد، وسیله‌ای هنری یا تجملاتی، دوستی یا عشق فردی دیگر، وجهه و نفوذی که از جایگاه و مقام اجتماعی یا موهبت‌های زندگی نصیب فردی شده است، مادامی که فرد دیگر آن را در اختیار دارد و شما ندارید، دنیا در نظر شما از آن نظم همیشگی‌اش خارج می‌شود. کیفیت حالات شما در ارتباط با آن موضوع حالتی وسواس گونه به خود می‌گیرد. بیش از اندازه که باید، به آن موضوع می‌اندیشید، و اندیشیدن به چیزهای دیگر در نظرتان سخت می‌نماید. (وسواس امری است که فرد بارها و بارها به سراغش می‌رود و واقعا نمی‌تواند از آن دست بشوید.)

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
24 دقیقه
مقدمه
16 دقیقه
بخش اول: غبطه: مفهومی نامترادف
14 دقیقه
بخش دوم: تشخیص حسادت
11 دقیقه
بخش سوم: رذیلت نهان
10 دقیقه
بخش چهارم: آیا زیبایی دشمن تراش است؟
14 دقیقه
بخش پنجم: پاداش‌های درخشان
14 دقیقه
بخش ششم: جوانان، خدا لعنتشان کند
13 دقیقه
بخش هفتم: سیمای ساده رذالت
15 دقیقه
بخش هشتم: انسان‌ها تحت سلطه نظام سرمایه‌داری به هم حسادت می‌کنند و تحت سلطه سوسیالیسم، برعکس
10 دقیقه
بخش نهم: یهودیان، دوستان خوب ما
19 دقیقه
بخش دهم: لذت بردن از سقوط
13 دقیقه
بخش یازدهم: کین توزی تحت نامی دیگر
11 دقیقه
بخش دوازدهم: آیا حسد در ذات انسان است؟
8 دقیقه
بخش سیزدهم: حسد حرفه‌ای
7 دقیقه
بخش چهاردهم: سلامت روانی متزلزل
5 دقیقه
بخش پانزدهم: یادداشت فهرست‌وار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حسد: هفت گناه کبیره
نویسنده
مترجمنسترن ظهیری
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی دین و عرفان، کتاب‌های اخلاق و معارف
قیمت نسخه صوتی
۵۸۰۰۰ 40600 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حسد: هفت گناه کبیره

امیرحسین شیروانی
۱۳۹۹/۱۰/۱۶
شناختن حسد میتونه خیلی برای همه ما مفید باشه و از طرف دیگه وجود حسادت خیلی هم خوبه چون نشون میده که ما کم هستین. پس باید حسد رو شناخت و برای رفعش خودمون رو پر کنیم از چیزهای باارزش تا بخاطر نداشتن چیزهای بی ارزش خودمون رو اذیت نکنیم.
رضا رجبی
۱۴۰۲/۳/۱۸
با سلام خدمت همه دوستان
یکی از بهترین کتاب‌های بود که تو مدت عضویتم تو کتاب راه خواندم یا گوش کردم. البته صدای راوی با اینکه حس کتاب رو خوب منتقل می‌کرد برای من یکمی استرس زا بود.
اندیشه اروجعلیان
۱۴۰۰/۸/۱
کتاب خوب و خواندنی بود که با نگاه متفاوت به موضوع ریشه‌های وجودی عمیق حسد رو بیان کرد و در نهایت اثرات ویران گر حسد بر احساسات و روان و هدر رفتن انرژی بسیار تاثیرگذار بود.
Sudabeh Ariannejad
۱۴۰۱/۳/۱
این کتاب برای شناختن شرایطی که دچار حسادت شده اید اما نمیدانید مفیداست
اما راهکار مناسبی ارائه نمیدهد
پاییز ب.ن
۱۳۹۸/۳/۱۰
کتابی جامع و تحلیلی همه جانبه درباره‌ی حسد. مجموعه‌ی گناهان کبیره بسیار تاثیر گذار است.
کاربر مبهم
۱۳۹۷/۵/۱۱
کتاب صوتی بی‌بند و باری از سری کتاب‌های هفت گناه کبیره رو هم بزارین
مامک ناصح
۱۳۹۹/۴/۳۰
کتاب خوبی بود باید بارها و بارها گوش کرد
مریم محبی
۱۴۰۰/۱۱/۹
فوق العاده بود پیشنهاد میکنم گوش بدید
Amirreza Parhizkary
۱۳۹۷/۷/۱
این کتاب هالیه
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حسد: هفت گناه کبیره

برای دریافت کتاب صوتی حسد: هفت گناه کبیره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.