معرفی و دانلود کتاب صوتی پیدایش مسیحیت

عکس جلد کتاب صوتی پیدایش مسیحیت
قیمت:
۶۸۰۰۰ 47600 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پیدایش مسیحیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پیدایش مسیحیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پیدایش مسیحیت

کتاب صوتی پیدایش مسیحیت اثری تاریخی به قلم نویسنده‌ی پرکار آمریکایی، دان ناردو است. او در این کتاب کوشیده تا در عین رعایت اصل ایجاز و اختصار، گزارشی نسبتاً همه‌جانبه از ظهور مسیحیت، رشد و نمو آن و سرانجام سیطره‌‌اش بر جهان ارائه دهد.

درباره کتاب صوتی پیدایش مسیحیت:

نزدیک به بیست قرن پیش، جایی در حوالی فلسطین امروزی، فردی به نام عیسی ناصری چشم به جهان گشود که امروزه شمار کثیری از انسان‌ها او را خدای تجسم‌یافته پنداشته و خود را مرید و پیرو او و آموزه‌هایش می‌دانند. سرگذشت این مردِ مقدس به راستی عجیب و حیرت‌انگیز است.

او که به باور مسلمانان پیامبری عظیم‌الشأن و به باور مسیحیان فرزند خدا بود، در نظر عالمانِ دینی روزگار خود تنها یک مسیح دروغین بود، که به سبب گستاخی‌ها و اقدامات تحریک‌آمیزش باید از روی زمین محو می‌شد؛ اینگونه او به صلیب کشیده شد. اما اگر نه خودش، دست‌کم نام و حکمتش در رستاخیزی ابدی به میان مردمان بازگشت و طی قرن‌هایی که از پی آمد تا بلندای تاریخ عروج کرد.

تاریخِ دینی که نام عیسی مسیح را بر خود دارد نیز به اندازه‌ی سرگذشت بنیانگذارش حیرت‌انگیز و البته در پاره‌ای از موارد مبهم است. دان ناردو (Don Nardo) در کتاب صوتی پیدایش مسیحیت (The Rise of Christianity) کوشیده تا از ورای ابهامات و دشواری‌های تاریخی و الهیاتی، نظری تا حد ممکن شفاف و عاری از پیچیدگی به تاریخ مسیحیت بیندازد؛ دینی که هسته‌ی اصلی آموزه‌هایش پس از به صلیب کشیده شدن عیسی مسیح به وسیله‌ی حواریون وفادار او به اقصی نقاط کره‌ی خاکی برده شد و در این مسیر قلوب بسیاری را یکی پس از دیگری فتح نمود. فتحِ تاریخی اما هنگامی از آنِ مسیحیت گشت که کنستانتین، فرمانروای روم در در سال ۳۱۳ میلادی این دین را به عنوان مذهب رسمی امپراتوری خود برگزید. پس از آن مسیحیت بدل به نهادی مستقر گشت و با قدرتِ سیاسی درهم تنید؛ درهم‌تنیدگی‌ای که سرنوشت قرن‌های آتی قاره‌ی اروپا را تماماً دستخوش تغییر ساخت. دان ناردو در کتاب پیدایش مسیحیت راویِ همین ماجرای پرافت‌وخیز است؛ او مسیر تاریخیِ آیینی را برای شما ترسیم می‌کند که امروزه بیشترین پیرو را در جهان دارد.

کتاب صوتی پیدایش مسیحیت مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به تاریخ ادیان بیش از سایرین از مطالب این کتاب بهره‌مند می‌شوند.

درباره مجموعه تاریخ جهان:

عناوین این مجموعه‌ی جذاب توسط انتشارات ققنوس به چاپ می‌رسند. هدف کلی مجموعه آشنا ساختن مخاطبین نسبتاً مبتدی با مهم‌ترین تحولات تاریخی است. هر کدام از کتاب‌های مجموعه تاریخ جهان توسط یک پژوهشگرِ آشنا به حیطه‌های مربوط به موضوع کتاب نوشته شده‌ است. خوشبختانه تا امروز شمار زیادی از عناوین این مجموعه به چاپ رسیده و در بازار نشر موجود است.

دان ناردو را بیشتر بشناسیم:

وی نویسنده و آهنگساز آمریکایی است. ناردو تاکنون صدها اثر تاریخی نوشته، که مخاطب بیشتر آنان نوجوانان بوه‌اند. زبان ساده، روایت‌گری شیرین و نگاه منصفانه‌‌ی آثار او، سبب شده که مطالعه‌شان برای غالب مخاطبین جذاب و آموزنده باشد. گفتنی است که دان ناردو اکنون دهه‌ی هفتاد زندگی پربار خود را پشت سر می‌گذارد. او از سال 1980 شروع به نگارش کتاب‌های تاریخی کرده است. عناوین برخی از این کتاب‌ها عبارت‌ است از: «عصر پریکلس»، «بین النهرین باستان»، «اعلامیه استقلال آمریکا»، «امپراطوری ایران»، «جمهوری روم»، «عصر استعمارگری»، «زنان یونان باستان».

در بخشی از کتاب صوتی پیدایش مسیحیت می‌شنویم:

فصل دوم: عیسی، پولس و تولد یک دین تازه:

از مدت‌ها پیش اکثر پژوهشگران و علمای الهیات، سرآغاز سنتی پیدایش مسیحیت را آغاز زندگی و آموزه‌های عیسی مسیح دانسته‌اند. اسم کوچک او، عیسی، معادل خسوس یا جیزز (Jesus) بود و نام کرایست (Christ) (از واژه‌ی یونانی کریستوس به معنای مسایا معادل منجی یا مسیح) را پیروانش تنها پس از مرگش به کار برده‌اند.

مهم است تأکید شود که عیسی درصدد برنیامد دین تازه‌ای بنیاد نهد. حواریون و دیگر پیروان نخستین او نیز چنین نکردند. خوستو گونزالس توضیح می‌دهد: «مسیحیان اولیه خود را پیرو یک دین تازه نمی‌دانستند. آنها در تمام طول زندگی‌شان یهودی بودند، و خود را یهودی می‌دانستند. ایمانشان به معنای انکار یهودیت نبود. بلکه بیشتر در جهت این اعتقاد بود که عصر مسیحایی یا همان نجات‌بخشی فرا رسیده است.»...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
پیشگفتار: انقلاب مسیحی و روم
37 دقیقه
فصل اول: محیط رومی و ریشه‌های یهودی مسیحیت
9 دقیقه
ضمائم فصل اول
40 دقیقه
فصل دوم: عیسی، پولس و تولد یک دین تازه
8 دقیقه
ضمائم فصل دوم
46 دقیقه
فصل سوم: رشد و تلاش‌های کلیسای نخستین
7 دقیقه
ضمائم فصل سوم
50 دقیقه
فصل چهارم: انقلاب کنستانتین و پیروزی مسیحیت
8 دقیقه
ضمائم فصل چهارم
38 دقیقه
فصل پنجم: اندیشمندان مسیحی دین و جامعه را تغییر شکل می‌دهند
4 دقیقه
ضمائم فصل پنجم
26 دقیقه
فصل ششم: مسیحی شدن اروپا
5 دقیقه
ضمائم فصل ششم
12 دقیقه
پی‌گفتار: دینی که تغییر زیادی کرده اما هنوز نیرومند است

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پیدایش مسیحیت
نویسنده
مترجممهدی حقیقت خواه
راویاکرم پریمون
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی
۶۸۰۰۰ 47600 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پیدایش مسیحیت

مجید پاکنژاد
۱۴۰۱/۷/۱
کتاب خوبیه و ارزش یکبار شنیدن یا خواندن را دارد فقط تنها ایرادی که میشه بر قلم نویسنده گرفت اینه که جاهایی که باید به جزییات می‌پرداخت خیلی گذرا و خلاصه گذشته و مواردی که خیلی نیاز به وارد شدن به دیتیل و جزییات را ندارد برعکس خیلی موشکافانه بررسی کرده
در کل کتاب خوبیه البته در مورد سرزمین اورشلیم
به صراحت مشخص کرده از ابتدا متعلق به یهودیان بوده که در این زمینه بیشتر باید تحقیق شود و بیت المقدس که یکی از اماکن مقدس یهودیان و مسیحیان و مسلمانان است
عَبِد
۱۴۰۱/۸/۹
کتابی عالی هستش که انسان رو وادار به فکر کردن به پیدایش تمامی ادیان می‌کنه، واقعا لذت بردم، همان مسیحیتی که دوران سیاهی برای پیروانش را به ارمغان آورده بود در اوایل پیدایش چقد امید بخش و نجات دهنده مردم بوده و این که واقعا ظهور ادیان نیاز جامعه جهانی بوده تا از دوره‌ای تاریک گذر کند. و چه بسی همین ادیان در دوره‌های بعد خود عامل تباهی بودند که باز با کنشهای اجتماعی همچون عصر روشنگری جامعه توانست از این دوران پست گذری به دوره عقلانیت داشته باشد.
احمد آملی
۱۴۰۲/۸/۱۵
کتاب بسیار عالی و گویندگی خوب. دوستانی که علاقه به پیدایش عصر مسیحیت و دلایل قدرت آن دارند در طول تاریخ می‌توانند اطلاعات خوبی از این کتاب بدست آورند هرچند که در برخی از قسمتها مسائل خوب بازگو نمی‌شود و در برخی دیگر زیاد توضیحات داده می‌شود به هر حال اطلاعات بسیار مفیدی از برخی از جزئیات در اختیار خوانندگان قرار میدهد
ali V
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
برخلاف تمامی اثار اوانامه که راضی بودم همیشه، از این گویندگی اصلا راضی نبود. گوینده اخر جملات رو یه خورده کشیده تر بیان میکرد منم وسواس فکری دارم خیلی رو اعصابم میرفت. کاشکی قبل خرید نمونه رو گوش میدادم. فصل اولشم به زور گوش دادم دیگه ادامه ندادم. اخر هر جمله رو با علامت تعجب میخونه
افشین آیتی
۱۴۰۱/۲/۱۶
کتابیست که دانش انسان رو از مسیحیت کامل میکنه و چه خوبه که انسان راجع به همه مذاهب مطالعه داشته باشه ممنون از عوامل عزیزکتابراه که این موارد با تخفیف خوب در اختیار مردم قرار میده و متشکرم از صدای بانو اکرم پریمون که باخوانش قوی و زیبا درک شنونده رو بالا میبرند۰ دست مریزادعزیزان
kamran jafarpour
۱۴۰۰/۷/۲
کتاب‌های این نویسنده را به علاقمندان به تاریخ پیشنهاد می‌کنم. بسیار روایتی دلنشین و بدون پیچیدگی دارد. و البته باز هم به لطف صدای حرفه ایی گوینده و ضبط حرفه ایی استودیویی شنیدن این کتاب را هم بسیار دلنشین نموده است.
ارمغان اسماعیل زاده
۱۴۰۰/۶/۲۲
خوب بود. کتاب رواج دین مسیحیت را از زمان ظهور و تولد مسیح به سادگی بیان کرده و تا قرن‌ها بعد ان ذکر کرده که چگونه این دین توانست مشکلات زمان خود را پشت سر گذارده و به دنیا معرفی شود
زهرا بابایی
۱۴۰۰/۶/۴
من علاقه زیادی به کتابهای تاریخی دارم و دوست دارم برمعلومات و اطلاعات عمومی‌ام اضافه شود ضمنا خواننده کتاب عالیست. این کتاب ر و پیشنهاد میکنم
کیارش کیان
۱۴۰۰/۱۱/۱۶
جدا از صدا و لحن خوب گوینده، به نظرم کتاب برای جزئیات بیشتر هنوز جا داشت اما درکل برای بدست آوردن اطلاعات از مسیحیت، این کتاب میتونه شروع خوبی باشه.
Masoum Ghafari
۱۴۰۱/۹/۲۱
این سری تاریخ جهان فوق العاده است... اجرا هم خوب بود. در مورد آغاز مسیحیت نکات قابل توجهی مطرح می‌کند و اطلاعات مفیدی را شامل می‌شود.
ali rostami
۱۴۰۱/۸/۵
پرداخت خوبی به چگونگی شکلگیری و گسترش دینی مسحیت داشت...
میتونه برای علاقه مندان به دین و تاریخ جالب باشه
Mahmood Ghasemi
۱۴۰۱/۷/۱۰
کمی دیدگاه مغرضانه و پیش داوری در متن میباشد که حاکی از اندیشه اسلامی است متن به این سمت گرایش بیشتری دارد
سورن نورزاد
۱۴۰۰/۸/۲
عالی... بیان ساده‌ای از تاریخ مسیحیت
مصطفی عمادی
۱۴۰۰/۷/۲۰
پیشنهاد میدم گوش بدید
علی اصغر قره داغی
۱۴۰۰/۵/۲۶
این برنامه حرف نداره
مشاهده همه نظرات 15

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پیدایش مسیحیت

برای دریافت کتاب صوتی پیدایش مسیحیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.