معرفی و دانلود کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی آقا محمدخان قاجار

عکس جلد کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی آقا محمدخان قاجار
قیمت:
۵۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی آقا محمدخان قاجار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی آقا محمدخان قاجار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی آقا محمدخان قاجار

کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی آقا محمدخان قاجار، بیست‌وهشت داستان درباره‌ی بیان‌گذار سلسله‌ی پادشاهیِ قاجاریه در ایران را در بر دارد. این کتاب شما را با جنبه‌های گوناگونِ شخصیت آقا محمدخان، شاه قاجاری و برخی از رویدادهای زمانه‌ی او آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی آقا محمدخان قاجار

آقا محمدخان قاجار در محرم سال 1155 هجری قمری در استرآباد (گرگان امروز) و در میانه‌ی کشمکش طایفه‌های قاجار به دنیا آمد. شش سال بیشتر نداشت که طایفه‌اش در جدالی شکست خورد، او اسیر و سپس اخته شد. محمد حسن خان، پدر آقا محمدخان، همیشه سودای پادشاهی ایران را در سر داشت و این رؤیای بزرگ را در ذهن فرزندش نیز پرورش می‌داد. هنگامی که کریم خان زند در جدال جنگاوران، مدعیان سلطنت و خوانین قاجار بر سر قدرت، توانست به پیروزی دست یافته و شاهِ ایران‌زمین شود، آقا محمدخان را به عنوان اسیر با خود به شیراز برد. آقا محمدخان بیست سال را در شیراز در اسارت کریم خان زند گذراند و از آنچه پس از رسیدن به تاج‌وتخت با مردمِ آن نواحی و بازماندگانِ خاندانِ زند کرد، پیداست که این حصر چه تأثیری بر او گذاشته است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی آقا محمدخان قاجار

حکایت جنگ و گریز آقا محمدخان قاجار با لطفعلی خان زند، آخرین بازمانده‌ی سلسله‌ی زندیه، و غلبه‌ی خانِ قاجار بر شاهزاده‌ی زند، شگفت، خشونت‌بار و غم‌انگیز است. لطفعلی خان در جنگ با آقا محمدخان توانسته بود در نبردهای گاه و بی‌گاه به پیروزی‌های کوچکی دست پیدا کند اما در نهایت به‌ناچار به کرمان پناه برد. آقا محمدخان به محض اطلاع به کرمان حمله کرد. کرمان 4 ماه در محاصره بود تا آنکه شخصی از داخل شهر، دروازه را برای آقا محمدخان گشود و او و سپاهیانش به شهر وارد شدند، فجایع آفریدند و بسیاری را کور کرده و کشتند. گفته می‌شود آقا محمدخان به سپاهیان خود دستور داده بوده تا کوهی بلند از چشمانِ مردم کرمان برای او بسازند. او لطفعلی خان را نیز دستگیر کرده و به تهران انتقال داد و پس از شکنجه و کور کردن او، آخرین مدعی سلطنت را نیز از میان برد و بر تختِ پادشاهی ایران نشست.

از هوش، ذکاوت، تدبیر و همین‌طور خشونت و خونریزی‌های خان قاجار، داستان‌های بسیاری گفته شده است. در هنگامه‌ی پادشاهی او، راه‌های بین شهرها امن‌تر شدند و سرزمینی که پریشان‌حال و گرفتار حکومت‌های ملوک‌الطوایفی بود، روی ثبات و آرامشی نسبی را به خود دید. شاه قاجار به جمع‌آوری مال و ثروت علاقه‌ی خاصی داشت اما تنگ‌نظری چندانی در رفتار با سربازهایش نشان نمی‌داد. به تملق و چاپلوسی تمایلی نداشت و این‌طور نبود که برای او فتح‌نامه‌ها و مدیحه‌های فراوان سروده شده باشد. زندگیِ 63 ساله‌ی آقا محمدخان قاجار مملو از رویدادهای عجیب و جالب‌توجه است و کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی آقا محمدخان قاجار، شما را با برخی از جذاب‌ترین و شنیدنی‌ترینِ آن‌ها آشنا می‌کند.

کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی آقا محمدخان قاجار به همت انتشارات قوی سفید و با خوانش مسعود حکمت‌پور در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی آقا محمدخان قاجار برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی آقا محمدخان قاجار به تمام نوجوانان و همین‌طور علاقه‌مندان به تاریخ، به‌ویژه تاریخ ایران پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی آقا محمدخان قاجار می‌شنویم

روزی کریم‌ خان در شیراز و در جلوی ایوانِ عمارت کلاه‌فرنگی که در آن برای خودش آرامگاهی ساخته بود، دو ستونِ عظیم سنگیِ یکپارچه را، که به‌سختی تا آنجا حمل شده بود، به‌نشانه‌ی قدرت خود و ابهت بنا بر پا می‌نمود. آقا محمدخان که در آن زمان گروگانِ خانِ زند بود، در موقع نصب این دو ستون حضور داشت و کریم‌ خان با خنده خطاب به او با کنایه گفت: «ای پسر محمد حسن خان، می‌دانم که تو از اکنون در این اندیشه‌ای که اگر حمل این ستون‌ها در این فاصله‌ی کوتاه این‌قدر سخت بوده است، تو چگونه باید آن‌ها را تا فاصله‌ی زیادی تا تهران حمل کنی؟» گو اینکه خانِ زند در آن زمان تغییر حکومت از زندیان به قاجاریان را پیشگویی می‌کرد. گفتنی‌ست عمارت تاریخیِ کلاه‌فرنگی اکنون میان باغ نسبتاً کوچکی در مرکز شهرِ شیراز قرار گرفته است که این باغ، بازمانده‌ی باغ بزرگ‌تری به نام باغ نظر می‌باشد که در دوران زند، مرکز حکومت شیراز محسوب می‌شد. باری، آقا محمدخان در آن روز پاسخی به کریم خان نداد و فقط به لبخند و تعارف پر کنایه‌ای بسنده کرد ولی آنچه شنیده بود و خصوصاً معنا و مفهوم ظریفی که در آن سخنان نهفته بود را خوب به‌ خاطر سپرد و از سال 1193 قمری که خانِ زند چشم از جهان فروبست تا سال 1209 قمری، که توانست لطفعلی خان، آخرین مدعی جدیِ خاندان زند را از پای درآورد، در شعله‌ی آتش انتقام از کریم خان و تبارش می‌سوخت و همین‌که بر لطفعلی خان غلبه کرد، مجالی یافت و در شیراز بر تخت پادشاهی نشست و تاج بر سر نهاد و در اولین قدم از سلطنت و اقتدار خود، کاری کرد که خان زند هرگز آن را پیش‌بینی نمی‌کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
پیشگفتار
10 دقیقه
مقدمه
9 دقیقه
حکایت اول: عقوبت بی‌حرمتی
8 دقیقه
حکایت دوم: اندیشه‌ی تاج و تخت
7 دقیقه
حکایت سوم: نهانخانه‌ی تقدیر
6 دقیقه
حکایت چهارم: پیش‌گویی تاریخی
10 دقیقه
حکایت پنجم: تدبیر برتر
10 دقیقه
حکایت ششم: پیران ویسه
6 دقیقه
حکایت هفتم: قلعه‌ی روس‌ها
5 دقیقه
حکایت هشتم: خویشی با چنگیز
7 دقیقه
حکایت نهم: انتقام مشتاقعلی شاه
5 دقیقه
حکایت دهم: ولیعهدی باباخان
8 دقیقه
حکایت یازدهم: تنبیه شاه‌کُشی
8 دقیقه
حکایت دوازدهم: پایبندی به قسم
7 دقیقه
حکایت سیزدهم: اخته‌خان، گوید و کند
6 دقیقه
حکایت چهاردهم: صندوق سر‌به‌مُهر
9 دقیقه
حکایت پانزدهم: تاوان شفاعت بی‌جا
7 دقیقه
حکایت شانزدهم: روغن فروش ستمکار
10 دقیقه
حکایت هفدهم: گستاخی بزرگ
10 دقیقه
حکایت هجدهم: شوخی بد عقوبت
7 دقیقه
حکایت نوزدهم: غلام خیره‌چشم
6 دقیقه
حکایت بیستم: وصیت‌نامه‌ی خان قاجار
5 دقیقه
حکایت بیست‌ویکم: معامله با میرغضب
3 دقیقه
حکایت بیست‌ودوم: نیمه‌ی راست مرغ
5 دقیقه
حکایت بیست‌وسوم: کنایه‌ی پُر دردسر
6 دقیقه
حکایت بیست‌وچهارم: نصایح خانِ قاجار
6 دقیقه
حکایت بیست‌و پنجم: شکار روباه
7 دقیقه
حکایت بیست‌وششم: شاهدختی که همسر یک قاطرچی شد
4 دقیقه
حکایت بیست‌وهفتم: محکمه‌ی خیابانی
7 دقیقه
حکایت بیست‌وهشتم: قتل نابهنگام
2 دقیقه
مراجع

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی آقا محمدخان قاجار
نویسنده
راویمسعود حکمت پور
ناشر صوتیموسسه فرهنگی هنری قوی سفید کودکان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی آقا محمدخان قاجار

حمیدرضا پیرمرادیان
۱۴۰۲/۷/۲۷
سلام و درود فراوان همیشه راغب بود بیش از آنچه در کتب درسی است از آقا محمدخان بدانم. ممنونم از زحماتتون که این کتاب را به صورت صوتی در اختیار شنوندگان قرار دادید.
یزدان بدیلی
۱۴۰۲/۸/۹
مردم ما خیلی از داستان‌های گذشته و تاریخ ایران باخبر نیستند و این کتاب یکی از بهترین کتاب هاییه که افراد علاقه مند به داستان‌های تاریخی میتونن انتخاب کنن داستان‌های جذابی داره
hosein red
۱۴۰۲/۱۰/۴
صدای گوینده بسیار بد بود
حکایت‌ها در بعضی جاها گیج کننده بودند
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی آقا محمدخان قاجار

برای دریافت کتاب صوتی حکایت‌هایی از زندگی آقا محمدخان قاجار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.