معرفی و دانلود کتاب صوتی فراز و نشیب تاریخ ایران - جلد دوم: از ظهور صفویان تا انقراض قاجاریان

عکس جلد کتاب صوتی فراز و نشیب تاریخ ایران - جلد دوم: از ظهور صفویان تا انقراض قاجاریان
قیمت:
۶۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فراز و نشیب تاریخ ایران - جلد دوم: از ظهور صفویان تا انقراض قاجاریان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فراز و نشیب تاریخ ایران - جلد دوم: از ظهور صفویان تا انقراض قاجاریان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فراز و نشیب تاریخ ایران - جلد دوم: از ظهور صفویان تا انقراض قاجاریان

کتاب صوتی فراز و نشیب تاریخ ایران - جلد دوم: از ظهور صفویان تا انقراض قاجاریان گردآوری‌شده توسط گروه تاریخ ایران، به ادامه‌ی بررسی تاریخ ایران پس از دوره‌ی تیموریان و به قدرت رسیدنِ صفویان و سلسله‌های پس از آن‌ها می‌پردازد. این کتاب با بررسیِ سلسله‌های صفویان، افشاریان، زندیان و قاجاریان و همینطور شاهانِ هر کدام از این سلسله‌ها، تصویر شفاف و جامعی از فراز و نشیب‌های تاریخ ایران ترسیم می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی فراز و نشیب تاریخ ایران - جلد دوم: از ظهور صفویان تا انقراض قاجاریان

کتاب صوتی فراز و نشیب تاریخ ایران - جلد دوم: از ظهور صفویان تا انقراض قاجاریان، در آغاز به وقایعی می‌پردازد که در اواخر دوره‌ی تیموریان در ایران رخ دادند. در این زمان، صفویان توانستند حکومت‌های ترکمنِ آق‌قویونلو و قراقویونلو که بر غربِ ایران حکم‌فرمایی می‌کردند را شکست دهند و تبریز را به تصرفِ خود درآورند. صفویان، که اولین سلسله‌ی تماماً ایرانی‌ای بودند که پس از 900 سال بر ایران حکمرانی می‌کردند، توانستند به مدت بیش از 200 سال بر ایران حکومت کنند و یکی از بزرگ‌ترین امپراتوری‌های تاریخِ ایران را تشکیل دادند.

کتاب در ادامه به بررسی زندگی و وقایقِ مهم در دورانِ صفوی می‌پردازد. در این بخش، اقدامات و حکمرانی شاهانی چون شاه اسماعیل اول، شاه عباس اول و شاه سلطان حسین مرور شده و دلایلِ سقوطِ این دودمان توسطِ هوتکیان نشان داده می‌شوند. در این دوران، آشوب‌ها و شورش‌های بسیاری در ایران رخ داد و قدرت‌های خارجی مانندِ روسیه و امپراتوری عثمانی، به ایران حمله کرده و بخش‌هایی از خاکِ ایران را تصرف کردند. در این زمان بود که نادرشاه افشار، که چوپان‌زاده‌ای بیش نبود، ظهور کرد و توانست با فتوحاتش سرزمین‌هایی را که ایران در سال‌های آشوب‌ناکِ گذشته از دست داده بود، دوباره پس بگیرد.

کتابِ صوتی فراز و نشیب تاریخ ایران - جلد دوم: از ظهور صفویان تا انقراض قاجاریان، در ادامه به سلطنت نادرشاه و سلسله‌ی کوتاهِ افشاریه می‌پردازد. نادرشاه که برخی مورخین او را «آخرین فاتح بزرگ آسیایی» و «ناپلئون ایران» می‌خوانند توانست ایران را به کشوری قدرتمند تبدیل کند، اما با کشته شدنِ وی توسطِ برخی از افسرانش، دوباره هرج‌و‌مرج ایران را در بر گرفت. از بین طوایف و کسانی که برای جانشینی نادر با یکدیگر به رقابت می‌پرداختند، طایفه‌ی زند با قدرت گرفتنِ جوانی بی‌نام‌و‌نشان که یکی از افسرانِ نادرشاه بود و بعدها به کریم‌خان شهرت یافت، توانست حکومتِ جدیدی در ایران بنا کند. سلسله‌ی زندیه اما دوامِ چندانی نداشت و با مرگِ کریم‌خان دچار آشوب و هرج‌و‌مرج شد.

در بخشِ بعدی کتاب صوتی فراز و نشیب تاریخ ایران - جلد دوم، نشان داده می‌شود که چگونه آقامحمدخان قاجار با انتقام و کینه‌کشیِ سختی از افشاریان و زندیان، که در قتل پدربزرگ و پدرش نقش داشتند، سلسله‌ی زندیه را برانداخت و مؤسسِ دودمانِ قاجاریه شد. سلسله‌ی قاجار، بیش از صد سال بر ایران حکم‌فرمایی کرد. در این دوران، به استثنایِ بازپس‌گیریِ برخی سرزمین‌های متعلق به ایران در شرق و غرب که توسطِ آقامحمدخان قاجار صورت گرفت، بسیاری از مناطقِ خاکِ ایران به علت شکست‌هایی که ایران از روسیه خورد، از کشور جدا شدند. بااین‌حال، در این دوره از تاریخ، کشورِ ایران دچار تغییرات و دگرگونی‌های فراوانی شد که از آن جمله می‌توان به افزایش واردات و صادرات، تأسیس دارالفنون و شکل گرفتنِ جنبشِ مشروطه‌ی ایران اشاره کرد.

کتاب صوتی فراز و نشیب تاریخ ایران - جلد دوم: از ظهور صفویان تا انقراض قاجاریان، توسط مؤسسه‌ی فرهنگی هنری قوی سفید کودکان در سال 1402 منتشر شده و گویندگی آن را مسعود حکمت‌پور برعهده داشته است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های فرازونشیب تاریخ ایران

مؤسسه‌ی فرهنگی هنری قوی سفید کودکان برای آشنا ساختنِ مخاطبینِ فارسی‌زبان، به‌ویژه نوجوانان با تاریخ ایران، دست به انتشار مجموعه‌ی فرازونشیب تاریخ ایران زده است. در این مجموعه، تنها چگونگی آمدن و رفتنِ حکومت‌ها بررسی نمی‌شود، بلکه علاوه بر آن، اوضاعِ اجتماعی، اقتصادی، مذهبی، علمی و هنریِ حاکم بر کشور در دوره‌های مختلف نیز تصویر می‌شود تا بهتر بتوان تاریخ تمدن و فرهنگِ ایران را درک کرد.

کتاب صوتی فراز و نشیب تاریخ ایران - جلد دوم: از ظهور صفویان تا انقراض قاجاریان برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی علاقه‌مندان به تاریخِ ایران و کسانی که به دنبالِ دانستنِ تحولاتِ سیاسی-اجتماعیِ ایران از زمانِ صفویه تا قاجاریه هستند، شنیدنِ این کتابِ صوتی را جذاب خواهند یافت.

در بخشی از کتاب صوتی فراز و نشیب تاریخ ایران - جلد دوم: از ظهور صفویان تا انقراض قاجاریان می‌شنویم

در طول حکومت رسمی 14 ساله‌ی کریم‌خان، به جز چند حادثه‌ی داخلی از جمله شورش تقی‌خان بافقی در کرمان، شورش نصیرخان در لار، شورش میرمهنای ریگی و شورش حسین‌قلی‌خان قاجار و نیز درگیری‌هایی در سواحل جنوب و یک جنگ خارجی، اتفاق دیگری رخ نداد و این دوران در مقایسه با دوران حکومت نادرشاه با آرامش نسبی همراه بود. کریم‌خان در دوران حکومت خود مالیات‌ها را کاهش داد و آنچه از درآمد‌های دولت حاصل می‌شد را برای امور عمومی و ساخت‌وسازِ کشور صرف می‌کرد. اما این هزینه‌ها و ساخت‌و‌سازها، بیشتر معطوف به شیراز و اصفهان، دو شهرِ مورد علاقه‌ی وی بود. در این دوران، مردم اوضاعِ به مراتب بهتری داشتند و خانِ زند، راه‌ها را از راهزنان و دزدان پاک نمود. اقدامات عمرانی کریم‌خان نیز چشم‌گیر بود: به دستور وی در شیراز بازار، حمام، زندان و مسجد بنا گردید که این همه با عنوانِ «مجموعه‌ی وکیل» هنوز هم پابرجاست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
پیش‌گفتار
7 دقیقه
فصل اول: صفویان، صوفیان اورنگ‌نشین | مقدمه
7 دقیقه
شاه اسماعیل اول
3 دقیقه
شاه تهماسب اول
3 دقیقه
شاه اسماعیل دوم
3 دقیقه
سلطان محمد شاه
3 دقیقه
شاه عباس اول
3 دقیقه
شاه صفی
3 دقیقه
شاه عباس دوم
2 دقیقه
شاه سلیمان
4 دقیقه
شاه سلطان حسین
7 دقیقه
فصل دوم: هوتکیان، غاصبان تاج و تخت | مقدمه
3 دقیقه
شاه ‌محمود هوتکی
7 دقیقه
شاه ‌اشرف هوتکی
3 دقیقه
فصل سوم: افشاریان، برپاکنندگان عظمت ایران | مقدمه
11 دقیقه
نادرشاه افشار | قسمت اول: دوره‌ی پیش از سلطنت
7 دقیقه
نادرشاه افشار | قسمت دوم: دوره‌ی نیابت سلطنت
9 دقیقه
نادرشاه افشار | قسمت سوم: دوره‌ی باشکوه سلطنت
5 دقیقه
علیقلی‌خان یا عادل‌شاه و ابراهیم‌خان
4 دقیقه
شاهرخ میرزا و پسرانش
4 دقیقه
فصل چهارم: زندیان، راهزنان خوش‌عاقبت | مقدمه
4 دقیقه
کریم‌خان زند | قسمت اول: دوره‌ی پیش از سلطنت
8 دقیقه
کریم‌خان زند | قسمت دوم: دوره‌ی وکالت سلطنت
5 دقیقه
کریم‌خان زند | قسمت سوم: دوره‌ی چهارده ساله‌ی سلطنت
9 دقیقه
جانشینان کریم‌خان
5 دقیقه
فصل پنجم: قاجاریان، کینه‌کِشان جویای تاج | مقدمه
6 دقیقه
آقامحمدخان قاجار
3 دقیقه
فتحعلی شاه
3 دقیقه
محمد شاه
7 دقیقه
ناصرالدین شاه
5 دقیقه
مظفرالدین شاه
5 دقیقه
محمدعلی شاه
9 دقیقه
احمد شاه
2 دقیقه
مراجع

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فراز و نشیب تاریخ ایران - جلد دوم: از ظهور صفویان تا انقراض قاجاریان
نویسنده
راویمسعود حکمت پور
ناشر صوتیموسسه فرهنگی هنری قوی سفید کودکان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فراز و نشیب تاریخ ایران - جلد دوم: از ظهور صفویان تا انقراض قاجاریان

Adib safari
۱۴۰۲/۳/۲۴
آخه خلاصه گفتن تا کلی گویی دو امر متفاوتن بعد هم تا آن جا که من اطلاع دارم و در مورد تاریخ ایران کتاب‌هایی خواندم که همه‌شان تقریبا با ذکر جزییات بیان شدن که کاملن با گفته‌های شما که فرمایش کردید متفاوت خوب هیچ کاملا برعکس بودن بعضی از جاهای فرمایشاتون آخه چرا تاریخ ایران بزرگ رو بی‌اعتبار میکنید لطفا دیگه مردم رو با گفته‌هاتون به اشتباه نندازید به خیالتون ملت ایران انقده از گذشته‌های خودشون بی‌اطلاع هستند دیگه گویندگی نکن اصلن اعصابم خراب شد
منصور مهرانفر
۱۴۰۲/۳/۱۵
بهر حال کتاب تاریخی رو فکر کنم همه دوست دارن ومن هم فوق العلاده به وکتابهای تاریخی علاقه دارم و اطلاعات این کتاب هم خوبه فقط عیب بزرگی که میتونم به این کتاب بزارم صدای خیلی خیلی بد گوینده هست حیف که اول نموته رو گوش ندادم والا دانلودش نمیکردم
علی مرادخانی
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
مطالب تاریخی خوب و به درد به خور
منتها صدای راوی جذاب نیست
حبیب احمدی
۱۴۰۲/۶/۲۴
حیف که خیلی گذرا رد میشه و به جزئیات نمی‌پردازد
رضا غفرانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
برای سطح ابتدایی خوبه
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فراز و نشیب تاریخ ایران - جلد دوم: از ظهور صفویان تا انقراض قاجاریان

برای دریافت کتاب صوتی فراز و نشیب تاریخ ایران - جلد دوم: از ظهور صفویان تا انقراض قاجاریان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.