معرفی و دانلود کتاب صوتی یک شب فاصله

عکس جلد کتاب صوتی یک شب فاصله
قیمت:
۹۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یک شب فاصله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یک شب فاصله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی یک شب فاصله

کتاب صوتی یک شب فاصله، نوشته‌ی جنیفر ای. نیلسن، داستانی مهیج و نفس‌گیر برای مخاطبان نوجوان است که داستان آن در آلمان و در میانه‌ی جنگ سرد می‌گذرد. در این کتاب، گرتا که یکی از ساکنان برلین شرقی است، باید برای آزادی خود و خانواده‌اش که توسط دیوار برلین از هم جدا شده‌اند، راهی بیابد.

درباره‌ی کتاب صوتی یک شب فاصله

جنگ سرد، یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین وقایع جهان در قرن بیستم بود. در طول جنگ سرد، کشورهای بلوک شرق و کشورهای بلوک غرب در کشمکشی دائمی به رقابت با یکدیگر می‌پرداختند. ریشه‌های جنگ سرد را می‌توان در پیروزی متفقین در جنگ جهانی دوم و پایان اتحاد بین آمریکا و شوروی علیه آلمان نازی یافت. آلمان پس از جنگ به دو نیمه‌ی شرقی و غربی تقسیم شده بود و در این میان، شهر برلین با اینکه در آلمان شرقی قرار گرفته بود، به علت اهمیت فراوانی که برای طرفین داشت، میان چهار کشور اصلی پیروز در جنگ تقسیم شده بود.

از آنجا که آلمان غربی، نسبت به همتای شرقی خود، آزادی و ثروت بیشتری داشت، بسیاری از شهروندان آلمان شرقی برای دستیابی به زندگی بهتر به آلمان غربی فرار می‌کردند و این مسئله باعث شده بود سیاستمداران شوروی و حاکمان دست‌نشانده‌شان در آلمان شرقی، تصمیم به بستن مرز‌های بین آلمان شرقی و غربی و همینطور برپا کردن دیواری در شهر برلین بگیرند. این دیوار در سال 1961 برپا شد و بعدها آن را نمادی از یک پرده‌ی آهنین نامیدند که اروپا را به دو نیمه تقسیم کرده بود.

داستان کتاب صوتی یک شب فاصله (A Night Divided)، دقیقاً در شب برپایی دیوار برلین آغاز می‌شود. گرتا که دختری ساکن برلین شرقی‌ست، با شنیدن سروصدای ساخت‌و‌ساز ساختمانی در میانه‌ی شب از خواب بیدار می‌شود و دیوارِ در حال ساخت را از پنجره می‌بیند. زمانی که او به طبقه‌ی پایین می‌رود، مادر و برادر گریانش را می‌بیند که نگران پدر و برادر بزرگ‌ترشان هستند که برای جست‌و‌جوی کار به آلمان غربی رفته بودند. آن‌ها سربازان آلمان شرقی را می‌بینند که به هر کسی که به دیوار نزدیک شود شلیک می‌کنند و این مسئله باعث می‌شود پدر و برادر بزرگ‌تر گرتا دیگر قادر نباشند به نزد خانواده‌شان برگردند.

در ادامه‌ی کتاب صوتی یک شب فاصله، گرتا در مسیر برگشت به خانه، پدرش را از آن‌سوی دیوار می‌بیند که به شکل عجیبی می‌رقصد. او از این حرکت پدرش این پیام را دریافت می‌کند که پدرش از گرتا و برادرش می‌خواهد زیر دیوار برلین تونل بزنند و خودشان را به برلین غربی برسانند. اما اگر آن‌ها موقع تونل زدن دستگیر شوند، مجازاتی مرگبار در انتظارشان خواهد بود. آیا آن‌ها می‌توانند به کسی اعتماد کنند؟ آیا گرتا و خانواده‌اش قادر خواهند بود به آزادی برسند و خانواده‌شان را دوباره متحد کنند؟

جنیفر ای. نیلسن (Jennifer A. Nielsen) این کتاب را بر اساس شواهد و مدارک تاریخی در مورد زندگی در آلمان شرقی و سرکوب وحشیانه‌ی حکومت این کشور نوشت. او ترس و وحشت زندگی در یک کشور دیکتاتوری را به شکلی ماهرانه تصویر کرده است و نشان می‌دهد برپایی دیوار برلین چه تأثیری بر زندگی خانواده‌های آلمانی داشته است. این کتاب توسط انتشارات پرتقال و به ترجمه‌ی عادله قلی پور منتشر شده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب، توسط نشر صوتی آوانامه و به گویندگی مریم پاک ذات تهیه شده است.

جوایز و افتخارات کتاب یک شب فاصله

  • برنده‌ی جایزه‌ی نوجوان Whitney در سال 2015
  • فینالیست AML در سال 2015
  • کتاب منتخب نوجوان Mighty Girl Books در سال 2015
  • نامزد جایزه‌ی Rhode Island Teen Book در سال 2017
  • نامزد جایزه‌ی Vermont Golden Dome Book در سال 2017
  • دریافت مدال نوجوان California Young Readers در سال 2018
  • نامزد جایزه‌ی Truman Readers در سال 2018
  • دریافت جایزه‌ی Rebecca Caudill Young Readers در سال 2018

نکوداشت‌های کتاب یک شب فاصله

  • گرتا در این کتاب نشان می‌دهد، زنده ماندن و بقا حتی در تاریک‌ترین و تلخ‌ترین شرایط هم ممکن است. (پابلیشرز ویکلی)

  • گرتا، برادر بزرگترش، فریتس و در نهایت مادرش، که تونل را می‌کنند و با گرسنگی، خستگی و خطر دستگیری مواجه می‌شوند، خوانندگان را با خود همراه می‌کنند. (کرکوس رویوز)

  • رمانی تاریخی و شگفت‌انگیز درباره‌ی شجاعت، استقامت و اراده‌ی بقا. یک شب فاصله در تمامی جنبه‌ها و ابعادش موفق می‌شود. (The Times Herald).

  • فضایی که رمان تصویر می‌کند و اوج نفس‌گیر آن، خوانندگان را در خود غرق می‌کند و آن‌ها را تا آخرین صفحه‌ی داستان به خود جذب می‌کند. (School Library Journal)

  • یک اثر باشکوه. (VOYA)

کتاب صوتی یک شب فاصله برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانانی که به مطالعه‌ی داستان‌های تاریخی علاقه دارند و همینطور کسانی که می‌خواهند از فضای جنگ سرد و سرکوب در آلمان شرقی اطلاعات بیشتری کسب کنند، از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی یک شب فاصله می‌شنویم

از همان جمعه غروب، دو روز پیش از ساخته شدن دیوار که در خانه‌مان را زدند، می‌دانستم که اتفاق بدی در راه است. سر شام بودیم. مثل همیشه پدر و مادرم داشتند درباره‌ی اخبار روز حرف می‌زدند. اختلافات بین غرب و شرق، هر روز بیشتر می‌شد و برلین وسط معرکه‌ای به نام جنگ سرد گیر افتاده بود. معرکه‌ای که در آن همه برای هم سینه سپر کرده بودند و عربده می‌کشیدند. امیدوار بودیم که کار دو طرف به تفنگ و تفنگ‌کشی نرسد. آلمان هنوز کاملاً از جنگ قبلی بهبود نیافته بود.

آن طرف میز، روبه‌روی من، فریتس و دومینیک نشسته بودند و بحث می‌کردند که ته‌مانده‌ی پودینگ میوه‌ای را چه کسی باید بخورد؛ آن‌که از همه بزرگ‌تر است؟ یا آن‌که گرسنه‌تر است؟ من داشتم بهشان می‌گفتم ساکت باشند که صدایی شنیدم. یک بار دیگر در زدند. این بار، همه ساکت شدیم. پدر دهنش را با دستمال پاک کرد و بعد از آن که با نگاهش به ما فهماند که باید ساکت بمانیم، رفت که در را باز کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
فصل اول
19 دقیقه
فصل دوم
10 دقیقه
فصل سوم
19 دقیقه
فصل چهارم
17 دقیقه
فصل پنجم
14 دقیقه
فصل ششم
11 دقیقه
فصل هفتم
18 دقیقه
فصل هشتم
14 دقیقه
فصل نهم
10 دقیقه
فصل دهم
15 دقیقه
فصل یازدهم
12 دقیقه
فصل دوازدهم
12 دقیقه
فصل سیزدهم
16 دقیقه
فصل چهاردهم
13 دقیقه
فصل پانزدهم
8 دقیقه
فصل شانزدهم
15 دقیقه
فصل هفدهم
12 دقیقه
فصل هجدهم
11 دقیقه
فصل نوزدهم
11 دقیقه
فصل بیستم
9 دقیقه
فصل بیست و یکم
11 دقیقه
فصل بیست و دوم
10 دقیقه
فصل بیست و سوم
13 دقیقه
فصل بیست و چهارم
13 دقیقه
فصل بیست و پنجم
11 دقیقه
فصل بیست و ششم
21 دقیقه
فصل بیست و هفتم
9 دقیقه
فصل بیست و هشتم
11 دقیقه
فصل بیست و نهم
13 دقیقه
فصل سی‌ام
15 دقیقه
فصل سی و یکم
17 دقیقه
فصل سی و دوم
14 دقیقه
فصل سی و سوم
9 دقیقه
فصل سی و چهارم
11 دقیقه
فصل سی و پنجم
12 دقیقه
فصل سی و ششم
10 دقیقه
فصل سی و هفتم
10 دقیقه
فصل سی و هشتم
12 دقیقه
فصل سی و نهم
9 دقیقه
فصل چهلم
11 دقیقه
فصل چهل و یکم
19 دقیقه
فصل چهل و دوم
12 دقیقه
فصل چهل و سوم
12 دقیقه
فصل چهل و چهارم
21 دقیقه
فصل چهل و پنجم
12 دقیقه
فصل چهل و ششم
12 دقیقه
فصل چهل و هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی یک شب فاصله
نویسنده
مترجمعادله قلی پور
راویمریم پاک ذات
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی یک شب فاصله

nooya maleki🩷
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
عالی بود واقعا من پیشنهاد میکنم به زور هم که شده تجربش کنید من واقعا از گوش دادنش لذت بردم با اینکه من دیروز این کتاب رو خریدم ولی تا امروز بعد از ظهر انقدر لذت می‌بردم تمومش کردم خیلی لذت بخش بود و من باز هم پیشنهاد میکنم شماهم گوش بدید کتاب صوتی یک شب فاصله رو من کلا از برنامه‌ی کتابراه واقعا و و واقعا راضی هستم بسیار بسیار کتاب دارن صدای گوینده‌های کتاب صوتی هرکتاب یک قشنگی‌ای داشت من دوست دارم هرچه زودتر کتاب‌هایی که دوست دارم و نشانشان کردم رو گوش بدم و بخونم کتابراه برنامه‌ی بسیار شگفت انگیزی هست اگه شما کتاب بخرید بهتون امتیاز میده و میتونید با استفاده از امتیازهاتون کیف پولتون رو شارژ کنید تا بتونید کتاب‌های مورد نظرتون رو بخرید و من با اینکه تازه یک ماهه وارد کتابراه شدم واقعا عالی بود من کلی تعریف گتابراه رو از دوست هایم شنیده بودم و اون‌ها می‌گفتند که کتابراه خیلی برنامه‌ی عالی‌ای هست کتاب‌هایی که میگم رو حتما گوش کنید و گرنه نصف عمرتون بر هوا هست [دختره که ماه را نوشید] {تیمارستان متروک}.... و بسیار بسیار کتاب‌های محشر دیگه که کتاب صوتی‌ها قشنگی شون به صدای گوینده ربط داره اگه گوینده هنر نداشته باشه کلا کتاب رو هوا هست این هم نظر من بود خوشحال شدم که یک دستی داشتم که شما این کتاب‌های محشر رو گوش بدید و بخوانید🧚🩷
عسل
۱۴۰۳/۱/۱۸
بسیار عالی بود. شاهکاره صدای راوی، خانم پاک ذات بسیار جذاب و کاملا حرفه ایه، موضوع کتاب راجع به مسائل بعد از جنگ جهانی دومه، راجب دیواریه که روس ها بین برلین شرقی و غربی کشیدند که باعث جدایی بین خانواده ها شد . داستان توسط دختر ۱۲ ساله ای روایت میشه که در برلین شرقی به دور از پدر و یکی از برادرهایش (در برلین غربی)، نزد مادر و برادر بزرگش زندگی می کند. داستان جذاب و جالبی بود با ترجمه ی ای روان. حتما این کتاب رو گوش کنید. ممنون از عوامل سازنده و کتابراه عزیز...
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی یک شب فاصله

برای دریافت کتاب صوتی یک شب فاصله و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.