معرفی و دانلود کتاب صوتی داستان‌های مزرعه

عکس جلد کتاب صوتی داستان‌های مزرعه
قیمت:
۴۲۵۰۰ 29750 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستان‌های مزرعه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستان‌های مزرعه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی داستان‌های مزرعه

می‌دانستید گاوهایی هستند که می‌توانند تایپ کنند؟ بله، هستند! دورین کرونین در کتاب صوتی داستان‌های مزرعه، داستان گاوهای آقای براون را بازگو می‌کند که نه‌فقط نامه می‌نویسند، که اعتصاب هم می‌کنند. اردکی هم در این مزرعه هست که تصمیم گرفته برای ریاست جمهوری آمریکا خود را نامزد کند! برخی از داستان‌های این کتابِ گویا در لیست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز بوده‌اند و جوایز زیادی به دست آورده‌اند.

درباره‌ی کتاب صوتی داستان‌های مزرعه

«آقای براون عزیز،

طویله شب‌ها خیلی سرد است. از شما می‌خواهیم تعدادی پتوی برقی برایمان تهیه کنید.

ارادتمند شما،

گاوها»

در مزرعه‌ی آقای براون همه‌چیز خوب پیش می‌رود تا اینکه روزی گاوها یک ماشین‌تحریر قدیمی پیدا می‌کنند. این وسیله علاقه‌ی آن‌ها را به خود جلب می‌کند و باعث می‌شود شب و روز پشت این ماشین‌تحریر بنشینند و تایپ کنند: تق، تق، تق، ما! تق، تق، تق، ما!

دردسرهای آقای براون زمانی آغاز می‌شود که گاوها به او نامه می‌نویسند و خواسته‌شان را برای تهیه‌ی پتو اعلام می‌کنند. وقتی براون به این نامه اهمیتی نمی‌دهد و پشت گوش می‌اندازد، گاوها دست به اقدام می‌زنند: «شرمنده، تعطیلیم. امروز از شیر خبری نیست». گاوها این نوشته‌ی تایپ‌شده را روی در طویله می‌چسبانند و اعتصابشان را اعلام می‌کنند. آن‌ها برای دست یافتن به توافقی همه‌جانبه براون را وادار می‌کنند پای میز مذاکره بیابد. واسطه‌ی این مذاکرات اردک است. دیوانه‌ای که می‌خواهد رئیس‌جمهور آمریکا شود...

کتاب صوتی داستان‌های مزرعه متشکل از چندین داستان نوشته‌ی دورین کرونین (Doreen Cronin) است که به‌صورت سریالی آن‌ها را منتشر کرده است. این مجموعه در مزرعه‌ی کشاورزی به نام براون اتفاق می‌افتد و حیوانات مختلفی از مرغ و اردک گرفته تا گاو و خوک در آن حضور دارند. در هر داستان یکی از این حیوانات شخصیت اصلی است و قصه با کارها و اقدامات او اتفاق می‌افتد. کرونین موفق می‌شود داستان‌هایی با شخصیت‌های بامزه و جذاب خلق کند که دست به کارهای عجیب‌وغریبی می‌زنند. گاوهایی که تایپ می‌کنند، اردکی که سودای ریاست جمهوری را در سر دارد، و خوک‌هایی که نظافت را بر عهده دارند و تمیزکاری می‌کنند.

دورین کرونین از نویسندگان محبوب دنیای ادبیات کودک است و کتاب‌هایش معمولاً با استقبال و فروش خوبی مواجه می‌شوند. او اولین داستان این مجموعه، یعنی «نامه‌نگاری گاوی» را در سال 2000 منتشر کرد که بلافاصله موردتوجه قرار گرفت. به دنبال آن، او داستان‌های «Giggle, Giggle, Quack» و «اردک کاندیدای ریاست جمهوری» را هم منتشر ساخت که همگی موفق بودند.

در قصه‌ی دیگر کتاب صوتی داستان‌های مزرعه، آقای براون تصمیم می‌گیرد به مسافرت برود و کار مزرعه را به برادرش، باب می‌سپارد. او دستورالعملی می‌نویسد و به باب می‌دهد تا مطابق آن مزرعه را بگرداند. آقای براون به باب هشدار می‌دهد حسابی مراقب اردک باشد چون او یک دردسرساز واقعی است!

«سه‌شنبه‌شب، شب پیتزا است. (پیتزای گرم، نه سرد). مرغ‌ها ماهی کولی را ترجیح می‌دهند!»

روزی باب، این نوشته را میان دستورالعمل‌های برادرش پیدا می‌کند. او هم مطابق دستور سه‌شنبه‌شب برای همه‌ی حیوانات پیتزا سفارش می‌دهد. فردا نوشته‌ی دیگری همان‌جاست که از او می‌خواهد خوک‌ها را بشوید. و روز بعد نوشته‌ی دیگری می‌بیند که از او می‌خواهد یک فیلم سینمایی برای حیوانات نمایش دهد. باب به همه‌ی این دستورالعمل‌ها عمل می‌کند اما به نظرش چیزی درست نیست. نمی‌فهمد چرا باید برای گاوها پیتزا سفارش دهد و برای خوک‌ها فیلم «آوای موسیقی» را نشان دهد. علیرغم هشدار آقای براون، او اردک را دست‌کم گرفته و نمی‌داند همه‌ی این‌ها زیر سر اوست...

کتاب داستان‌های مزرعه را پریجان بابایی ترجمه کرده و نسخه‌ی گویای آن را مؤسسه‌ی رها فیلم تهیه و منتشر نموده است.

جوایز و افتخارات داستان تق تق، ماا: گاوهایی که تایپ می‌کنند از کتاب صوتی داستان‌های مزرعه

داستان تق تق، ماا: گاوهایی که تایپ می‌کنند در کتاب صوتی حاضر، جوایز و افتخاراتی را از آن خود کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به جوایز زیر اشاره کرد:

  • برنده‌ی مدال افتخاری کالدکوت در سال 2001
  • برنده‌ی مدال کارنِگی در سال 2004
  • در لیست پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز
  • نامزد جایزه‌ی ALSC
  • نامزد جایزه‌ی شارلوت زولوتو
  • نامزد جایزه‌ی ایرما بلک در سال 2001
  • نامزد مدال خوانندگان جوان کالیفرنیا برای دوره اولیه در سال 2003

اقتباس‌ها از داستان‌های کتاب صوتی داستان‌های مزرعه

از داستان «نامه‌نگاری گاوی» تا کنون دو انیمیشن تلویزیونی اقتباس شده است که کارگردانی یکی از آن‌ها را مایک آلبرشت برعهده داشته. همین‌طور منبع اقتباس یک تئاتر موزیکال هم بوده.

کتاب صوتی داستان‌های مزرعه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب صوتی برای کودکان زیر 6 تا 12 سال کاملاً مناسب است. اگر به دنبال داستانی طنز برای بچه‌ها هستید، این کتاب گویا را از دست ندهید.

با دورین کرونین بیشتر آشنا شویم

دورین کرونین (متولد 1966) نویسنده‌ی آمریکایی کتاب‌های کودکان است. او بیشتر به خاطر مجموعه‌ی «جوخه‌ی جوجه‌ها» و کتاب‌های «نامه‌نگاری گاوی» و «اردک کاندیدای ریاست جمهوری» معروف است. کرونین به خاطر کتاب‌هایش جوایز زیادی به دست آورده که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به نشان افتخاری کالدکوت اشاره کرد. او در رشته‌ی حقوق تحصیل کرده و چند سالی به کارهای حقوقی مشغول بوده. اما خیلی زود آن را کنار گذاشت تا به کار موردعلاقه‌اش، یعنی نویسندگی برای کودکان بپردازد. کرونین از سال 2000 نوشتن را شروع کرده و در طول این دو دهه بیشتر از بیست داستان را به انتشار رسانده است.

در بخشی از کتاب صوتی داستان‌های مزرعه می‌شنویم

روز دوشنبه بود. داکی نامه‌ای را به نوک گرفت و برای آقای براون مزرعه‌دار آورد. بعضی جاهای آن با مداد رنگی نوشته شده بود. متن نامه این بود: «آقای براون عزیز! لطفا به مناسبت روز کشاورز، ناهار را مهمان ما باشید. در ضمن، حیوانات مزرعه را هم بیاورید. مدرسه‌ی ابتدایی دینکل مایر»

خیلی وقت بود که آقای براون به هیچ مدرسه‌ای نرفته بود. او از این دعوت بسیار هیجان‌زده شد. اولین کاری که باید انجام می‌داد، آماده کردن حیوانات برای مهمانی بود. پس اول سراغ گاوها رفت. آقای براون با این خبر آن‌ها را غافل‌گیر کرد: «ما فردا مهمون مدرسه‌ی دینکل مایر هستیم و شما هم دعوت شدین.»

گاوها سم‌هایشان را به زمین کوبیدند و کلّی ماییدند. ماااا... ماااا...

آن‌ها از این خبر خیلی خوشحال شدند. آقای براون به آن‌ها گفت که مدرسه جای جفتک انداختن و لگد زدن نیست. آنجا محیط آرامی است که ما ما کردن در آن ممنوع است. گاوها با شنیدن این حرف حسابی حالشان گرفته شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
داکی در کامیون می‌ماند
6 دقیقه
دوبی دوبی، ما
6 دقیقه
تق تق، ما
6 دقیقه
تق تق، غافلگیری
7 دقیقه
تق تق، نامه‌ای از مدرسه
6 دقیقه
تق تق، شب بخیر
10 دقیقه
رییس جمهور داکی
5 دقیقه
تق تق، جیک جیک

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی داستان‌های مزرعه
نویسنده
مترجمپریجان بابایی
راویباران بهرامی
ناشر چاپی موسسه فرهنگ و هنر رها فیلم
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
۴۲۵۰۰ 29750 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی داستان‌های مزرعه

فاطمه شرافت
۱۴۰۲/۵/۱۱
خیلی بامزه بود. داستان‌های کوتاه و جالبی داره. با پسرم گوش کردیم و گاهی هم خندیدیم. گوینده صدای خوبی داره که باعث میشه بچه‌ها جذب بشن. ما از شنیدن داستان ‌ها خیلی لذت بردیم.
حانیه امان محمدی
۱۴۰۲/۸/۱۸
خودم به دلیل صدای خیلی تیز خواننده‌ی کتاب تو بیشتر مواقع پیشنهاد نمیکنم. محتوای کتابو دوست داشتم ولی
بهاره صادقی
۱۴۰۲/۸/۲۰
دخترم ازش خوشش اومد و بنظرش بامزه اومد. صدای گوینده هم دلنشین وآروم بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی داستان‌های مزرعه

برای دریافت کتاب صوتی داستان‌های مزرعه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.