معرفی و دانلود کتاب صوتی دانشجویان کهکشان نیو: دستگاه زمان - جلد اول

عکس جلد کتاب صوتی دانشجویان کهکشان نیو: دستگاه زمان - جلد اول
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دانشجویان کهکشان نیو: دستگاه زمان - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دانشجویان کهکشان نیو: دستگاه زمان - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دانشجویان کهکشان نیو: دستگاه زمان - جلد اول

یک داستان ایرانی شنیدنی با محوریت سفر در فضا! کتاب صوتی دانشجویان کهکشان نیو: دستگاه زمان - جلد اول زندگی دختری به نام آنیتا را به تصویر می‌کشد که در سیاره‌ای تحت سلطه‌ی آدم فضایی‌ها زندگی می‌کند اما در جشن بزرگسالی‌اش توسط نیرویی بیگانه ربوده می‌شود... . آتوسا حسینی خالق این رمان تحسین‌برانگیز و خلاقانه است.

درباره‌ی کتاب صوتی دانشجویان کهکشان نیو: دستگاه زمان - جلد اول

رمان‌های علمی-تخیلی پیوندی قدیمی با سفرهای فضایی دارند چون مانند دانشمندان، ذهن بسیاری از نویسندگان درگیر این سوال بوده که آیا حیات در سیاره‌های دیگر وجود دارد؟ اگر روزی بین ما و آدم فضایی‌ها ارتباط برقرار شود کدام نوع یا گروه از قدرت بیشتری برخوردار است؟ کتاب صوتی دانشجویان کهکشان نیو: دستگاه زمان - جلد اول نیز نسخه‌ای وطنی از داستان‌های تخیلی است؛ قصه‌ای پرهیجان که با اولین جملات شما را درگیر خود خواهد کرد!

آتوسا حسینی -نویسنده‌ی کتاب- خیلی زود شما را با قهرمان داستان آشنا می‌کند: آنیتا. او و مردمش ساکن دنیایی کاملا متفاوت و بیگانه با ما هستند. آن‌ها همدیگر را به اسم صدا نمی‌زنند، دلبستگی عاطفی به یکدیگر ندارند و به سارسارها -نژادی برتر و قدرتمند- خدمت می‌کنند. در این سرزمین هر نوجوانی که به هجده سالگی می‌رسد موظف است در جشن آتش شرکت کند. شرکت‌کنندگان در این مراسم رسما اعضای بالغ جامعه محسوب می‌شوند و نشانه‌ی تمایزشان با افراد کم‌سن‌تر، علامتی است که توسط سارسارها روی پیشانی آن‌ها قرار می‌گیرد.

اما این نشان تنها ویژگی خاص جشن آتش نیست. هر نوجوان در مراسم بلوغ خود می‌فهمد مناسب چه کاری است و باید در کدام بخش جامعه‌اش خدمت کند. خانواده‌ی آنیتا با شور و شوق منتظر روز جشن هستند چون مطمئنند آینده‌ای درخشان در انتظار اوست اما دخترک چندان با والدینش موافق نیست. او شاهد بوده بزرگسالان سرزمینش چطور از همه‌ی احساسات تهی می‌شوند و خانواده‌ها مثل افرادی غریبه با هم برخورد می‌کنند. جشن آتش با همه‌ی هیجان و شکوهش آنیتا را می‌ترساند، ولی مگر راه دیگری هم هست؟

راوی کتاب صوتی دانشجویان کهکشان نیو: دستگاه زمان - جلد اول با اضطراب به مراسم بلوغ خود تن می‌دهد. درست در لحظه‌ای که دختر به کمی آرامش دست می‌یابد ناگهان صدایی بلند در فضا می‌پیچد. سارسارها بر زمین می‌افتند، آنیتا از هوش می‌رود و همه‌چیز برای همیشه تغییر می‌کند. صبح فردا او در سیاره‌ای دیگر بیدار می‌شود. مردی غریبه به آنیتا خوش‌آمد می‌گوید و از او می‌خواهد خودش را برای ورود به دانشگاه آماده کند. دختر می‌فهمد که قرار است توسط استادانی برجسته آموزش ببیند، اما برای چه هدفی؟ چرا او تابه‌حال اسمی از این سیاره نشنیده بود؟ آنیتا گیج و سردرگم به دنبال غریبه می‌رود تا زندگی جدیدش را کشف کند و به این ترتیب با دنیایی کاملا بیگانه آشنا می‌شود... .

شایان ذکر است که نسخه‌ی کاغذی این داستان علمی-تخیلی توسط انتشارات آرنا به چاپ رسیده است.

کتاب صوتی دانشجویان کهکشان نیو: دستگاه زمان - جلد اول مناسب چه کسانی است؟

اگر از داستا‌ن‌های علمی-تخیلی لذت می‌برید، شنیدن این رمان ایرانی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی دانشجویان کهکشان نیو: دستگاه زمان - جلد اول می‌شنویم

صبح روز بعد بچه‌ها در کلبه با هم صبحانه خوردند و سپس مشغول بررسی کتابی که آنیتا آورده بود شدند. کتاب پر بود از تکنیک‌های مختلف درمورد ایمنی و حفاظت، از خانه و سفینه گرفته تا افراد خانواده. حتی طریقه ساختن سپر که پروفسور بل به آن‌ها آموزش داده بود در این کتاب توضیح داده شده بود.

حفاظت از خانه شامل یک سری کارهای مختلف و تهیه‌ی وسایلی برای بررسی اطراف خانه می‌شد. یعنی بچه‌ها نه تنها باید یک سری رمزها را می‌خواندند بلکه باید یک سری وسایل نیز تهیه می‌کردند و با کمک دستورهای داخل کتاب دستگاه‌هایی مانند دوربین مداربسته و دزدگیر می‌ساختند. دستگاه‌هایی که اگر کسی یا چیزی به حریم کلبه‌شان تجاوز می‌کرد زنگ خطر آن‌ها روشن می‌شد و به آن‌ها حتی زمانی که در کلبه نبودند خبر می‌داد. همگی ابتدا به بازار رفته و وسایل مورد نیازشان را تهیه کردند و سپس تا عصر روی آن‌ها کار کردند. کار خیلی سختی بود و حتی از ناهارشان چیزی نفهمیدند. بالاخره ساعت هشت شب کارشان تمام شد و توانستند نفس راحتی بکشند... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
14 دقیقه
فصل اول: روز انتخاب
46 دقیقه
فصل دوم: کهکشان نیو منظومه بست
31 دقیقه
فصل سوم: شهر یوردریم - قسمت اول
37 دقیقه
فصل سوم - قسمت دوم
33 دقیقه
فصل چهارم: استادان و کلاس‌ها - قسمت اول
39 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دوم
21 دقیقه
فصل پنجم: امنیت کلبه
11 دقیقه
فصل ششم: گروه پنج نفره
18 دقیقه
فصل هفتم: امتحانات
12 دقیقه
فصل هشتم: روز جشن
55 دقیقه
فصل نهم: سیاه چاله
62 دقیقه
فصل دهم: خطر در سیاره
53 دقیقه
فصل یازدهم: گوی شیشه‌ای
24 دقیقه
فصل دوازدهم: جیسان‌ها
8 دقیقه
فصل سیزدهم: سفر به سیاره ریتال
40 دقیقه
فصل چهاردهم: گل ریسیتالابولا
50 دقیقه
فصل پانزدهم: غار هراسناک
8 دقیقه
فصل شانزدهم:‌ پایان سفر
13 دقیقه
فصل هفدهم: زاگ‌ها
31 دقیقه
فصل هجدهم: دعوت به سیاره اوپاکس

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دانشجویان کهکشان نیو: دستگاه زمان - جلد اول
نویسنده
راویساغر مشهدی زاده
ناشر چاپیانتشارات آرنا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دانشجویان کهکشان نیو: دستگاه زمان - جلد اول

ارمین
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
درود
اولا خیلی خوشحالم که کتابهای فانتزی -علمی تخیلی تو ایران داره اینقدر پیشرفت میکنه، هم از لحاظ دنیا سازی، هم از لحاظ شخصیت پردازی تو این سبک نوشتار. گرچه هنوز راه طولانیه اما تبریک میگم به نویسنده. دوما، ناخوداگاه با شنیدن چند فصل اول، یاد کتاب اول هری پاتر افتادم. البته نمیخوام بگم تقلید شده
و کتاب بی ارزشیه، اصلا. چرا که تایتانهای بزرگ ژانر فانتزی مثل Gaiman, Partchett, مارتین، سندرسون، پروفسور تالکین و تا حدود کمی (از لحاظ تایتان بودن🫣) خانم رولینگ هم از گذشتگان سرمشق میگرفتن تا برسن به حضرت شکسپیر که سرمشق همه نویسندگانه تاریخه، و دنیای خودشونو میساختند. پس کار واقعا در حد و اندازه یک نویسنده ایرانی که امکانات دنیای غرب رو برای تحقیق و بررسی نداره، نه شاهکار، ولی قابله قبوله. از نظر من، احساس میکنم چون کتاب از کتاب هری پاتر الگو گرفته شده، پس تا حدودی کودکانه نوشته شده که طبیعی هم هست، اما در ادامه روایت داستان انقدر جذاب میشه که مخاطب بزرگسال رو هم به خودش جذب میکنه.
در بحث روایتگری همچون اطلاعاتی ندارم، پس نظری هم ندارم. فقط از کتابراه ممنونم که این مجموعه رو به فهرستش اضافه کرد.
مهدی
۱۴۰۲/۶/۹
سلام کتابراه این کتاب کتابی است درمورد دختری بنام انیتا که در اینده در زمین سکونت دارد و در روز انتخاب اتفاقی برایش می‌افتد که او را وارد سلسله اتفاقاتی دیگر میکند و او دراین راه با افراد زیادی اشنا میشود و برای خود از دوستان مورد اعتمادش گروهی میسازد و با انها موانع را پشت سر میگذارد او که در این راه با عنوان دانشجو تمام اتفاقات را پشت سر میگذارد در همین حین در دانشگاهی درس میخواندو سعی در کسب بهترین نمرات را دارد. این کتاب از جمله معایبی که دارد اسم‌های ان است که بین ایران و اروپا در حرکت است بهتر بود که اسم‌های یکدست ایرانی یا غیر ایرانی بود تا شخصیت‌ها فراموش نشوند از عیب دیکر این کتاب این بود که در عین داستانی روان و زیبا بهتر بود از گویندگانی بیشتر استقاده میشد تا جذابیت داستان چند برابر شود. متن داستان روان و زیبا و در مواقعی قابل پیش بینی و یا غیرقابل پیش بینی بود ولی قلم نویسنده روان و جذاب بود در هر حال امیدوارم نقد بنده باعث ناراحتی افراد نباشد و ان را در حد نقد بدانند از کتابراه و نویسنده‌ی محترم کمال تشکر را دارم
محمد پوران دوست
۱۴۰۱/۱۲/۱
با سلام. ممنونم از نویسنده، گوینده و کتابراه بابت این کتاب. موضوع کتاب خیلی جذابه، نویسنده خیلی روان و ساده نوشته که قابل فهمه و کلمات بزرگ با معنی‌های سخت استفاده نکرده. نکته مثبت دیگه اینه که قانون جذب رو خیلی قشنگ داخل داستان شرح داده.
اما بعد... اسم سه نفر شخصیت اصلی داستان که تقریبا همه جای
داستان هستند خیلی شبیه هم انتخاب شده، آیدا، آرمیتا، آنیتا، که میتونست یکم متفاوت تر باشه.
نکته دوم این که مکالمات اشخاص با هم خیلی به صورت کتابی نوشته شده در حالی که میتونست راحت تر و غیر رسمی تر باشه. مثلا استفاده از کلماتی مثل (است، وی گفت، با هم در میان میگذاریم، ۱۰ دقیقه دیگر نزد تو هستم،) واقعا باید رو مکالمات کار بشه و عادی تر نوشته بشه.
نکته بعد اینه که شخصیت نقش اول و حتی کل گروه پنج نفرشون خیلی به راحتی به دیگران اعتماد میکردند، مثل اعتماد به رهبر اون شهر در یک سیاره دیگر، یا اون زنی که در گوی نمایان میشد.
نکته بعدی این بود که این گروه حتی اسم اون خانوم زیبا که داخل گوی بود رو نپرسیدن و حتی اسم رهبر اون شهر رو،
نکته بعد این که اتفاقات خیلی ساده پیش میرفت و مسائل خیلی به راحتی حل میشدن و بار معما گونه داستان کم بود بنظرم.
نکته بعدی اینکه تمام اشخاصی که سن بیشتری از نقش اول داستان داشتن اون رو دخترم صدا میکردن بدون هیچ تفاوتی در گفتار. واین مربوط به شخصیت پردازی میشه.
در کل می‌خوام بگم که نویسنده باید در اثرات بعدی خود به جزییات بیشتری توجه کنه. ممنون
mahdi yasaghi
۱۴۰۲/۵/۷
داستا زیبا جذاب و روانی داشت ولی یه مشکلی که تو اکثر (بلکه تقریباً همه) داستان‌ها یا رمان‌های تخیلی نویسنده‌های ایرانی هست اینکه از اسامی عجیب غریب بیگانه استفاده میکنند مثلاً در همین داستان کلا یک یا دو اسم ملموس ایرانی دیدم مثل دانیال، امیر و آنیتا که اگه آناهیتا میشد خیلی بهتر بود یا مثلا اگه با دیوید، داوود، بود جالب نمی‌شد؟ اینکار به اسامی ایرانی و فرهنگ خودمون اعتبار می‌بخشیم و به نوعی باعث تبلیغ فرهنگ هشت هزار ساله ایرانی میشیم
Edwin Nayebnajar
۱۴۰۲/۱/۸
با عرض سلام و تشکر فراوان از نویسنده داستان بابت کتاب زیبایی که نوشته اید
از راوی داستان یک نقد کوچک داشتم
داستان را از روی کتاب لغت به لغت باز خوانی کرده و صحبتهای کلی بین دو نفر را هم کاملا کتابی بیان میکنن که کمی از جذابیت را کاهش میده و پیشنهادم اینه که در کارهای بعدی صحبتهای معمولی بصورت و
عادی عمومی بیان کنید
مثلا بجای گفتن، حالت خوب است؟
بگید حالت خوبه؟
با تشکر مجدد از زحماتتان و برم جلد دوم را شروع کنم
صدرا صدریان
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
خوشحالم از اینکه ژانر علمی - تخیلی و فانتزی دراه تو ایران پیشرفت می‌کنه. فقط یه نکته عجیب اینکه اکثرا نویسندگان از اسم‌های انگلیسی استفاده میکنن. در حالی که اسم‌های ایرانی زنانه و مردانه قشنگی وجود داره و تازه از نامهای ملل دیگه هم میشه استفاده کرد.
یه نکته دیگه اینکه در هنگام نوشتن علمی تخیلی یه
بهتره مقدار بار علمی به داستان اضافه بشه و همزمان یه سری عناصر افسانه‌ای و سلحشورانه هم به داستان اضافه بشه بد نیست.
محمدعلی احمدپور
۱۴۰۲/۴/۸
با تبریک و تشکر از نویسنده محترم یا بهتر بگم نویسندگان محترم
داستان خوبی بود خیلی قشنگ بود
به نویسندگان از تخیل قوی و زیبایی برخوردار هستند
اما یک مشکل داخل داستان وجود داره و اون اینه که داستان خیلی خودمونی نوشته نشده و به خاطر همین وقتی راوی داره روایت می‌کنه داستان رواونجوری که باید و شاید به دل نمی‌نشیند
ولی در کل داستان زیبایی بود و تقریباً دلم می‌خواد که قسمت دوم رو هم بشنوم
سعید اکبری
۱۴۰۲/۱۰/۳
سلام داستان بر گرفته از ایده چاکراهای بدن و خسته کننده و بدون هیجان که نصبت به کتاب‌های دیگه سطح پایینی داره خیلی جالب کار نشده روی داستان من پشیمون شدم از گوش کردن این کتاب اصلا توصیه نمیکنم‌ای کاش مثل بقیه کتاب‌های صوتی جلد اول رایگان میزاشتین که آدم فرصت انتخاب بهتر داشته باشه
بیش از حد در داستان مسائل کش اومده کاملا خسته کننده
امیدوارم نظرم ثبت بشه
تشکر
خلیل احمدی
۱۴۰۲/۴/۴
با سلام وعرض خسته نباشید در کل کتاب خوبی بود
ولی اشکالاتی داشت مثل کتاب به صورت رو خوانی بود که شنونده اذیت میکرد یا بساط جشن، قهوه کیک که همه جا به راه بود
این کتاب میتونه به صورت انیمیشن ساخته بشه که فکر کنم استقبال خوبی ازش بشه
حمید رضا
۱۴۰۲/۹/۲۱
کتابی ضعیف، کودکانه، بدون فضا سازی، داستان بچه گانه. یادارن نهار میخورن یا قهوه، یا خوابن یا دوش میگیرن. خانم نویسنده خواهشا به خواننده احترام بزار. امیدوارم کتاب‌های بعدی بهتر بشه. ممنون
مهران بلوچی
۱۴۰۲/۸/۱۲
سلام به همه.
کتاب جذابی بود صدای گوینده با اینکه مونولوگ بود اما گیرایی خاصی داشت
طوری که همش دوست داشتم ببینم بعدش چی میشه.
از کلیه دست اندر کاران کمال تشکر رادارم
Ani sha
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
عالی بود، بسیار لذت بردم^^
فضاسازی جدید و دیدگاه نوی داستان بسیار قابل تامل بود
ساسان
۱۴۰۱/۱۲/۱۷
با سلام گوینده بسیار زیبا و جذاب بود خود کتاب هم برای سنین پایین خوبه جالب هست
Somaye g
۱۴۰۲/۸/۲۲
خوب بود، تخیلی جالب کاش اون قدرتا توی واقعیت هم وجود داشت
ن ب
۱۴۰۱/۱۲/۹
بسیار ضعیف و کودکانه و مناسب افراد زیر بیست سال
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دانشجویان کهکشان نیو: دستگاه زمان - جلد اول

برای دریافت کتاب صوتی دانشجویان کهکشان نیو: دستگاه زمان - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.