معرفی و دانلود کتاب صوتی دخترک کبریت فروش

عکس جلد کتاب صوتی دخترک کبریت فروش
قیمت:
5000 تومان - 0.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دخترک کبریت فروش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دخترک کبریت فروش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دخترک کبریت فروش

کتاب صوتی دخترک کبریت فروش اثر هانس کریستین اندرسن نویسنده و شاعر معروف اهل دانمارک است که در قالب نمایشنامه اجرا شده است.

دختر کبریت‌فروش (The little match girl) قصه دردبار دختر بچه‌ای است که از فرط فقر و تنگدستی به کبریت فروشی رو می‌آورد. دختر تلاش می‌کند کبریت‌هایش را به مردمی که مشغول خرید هستند بفروشد اما کسی به او توجهی نمی‌کند و او که در پایان شب سرد زمستانی یکه و تنها در خیابان باقی‌ می‌ماند، سردش می‌شود و سعی می‌کند با روشن کردن تک‌تک کبریت‌ها خودش را گرم کند. او رویاهایش را در نور کبریت‌ها می‌بیند و در گوشه‌ی خیابان از سرما جان می‌سپارد.

نویسنده این کتاب هانس کریستین آندرسن (Hans Christian Andersen) داستان را براساس واقعیتی تلخ و با لحنی تأثیرگذار و رویکردی افشاگرانه و انتقادی می‌نویسد و با بیانی غیرمستقیم و داستانی، پرده از بیدادگری اقتصادی و اجتماعی جامعه طبقاتی اروپای آن‌روز برمی‌دارد. تلخی این لحن و تراژدی تنیده در داستان، همان‌قدر که روح شهروندان را می‌خراشد، قاعدتا بر وجدان مدیران ارشد جامعه دانمارک تلنگر می‌زند. این داستان بیانیه‌ای است در جهت محکوم‌کردن شرایط اجتماعی جامعه دانمارک است.

خانواده هانس کریستین آندرسن از افراد سرشناس دانمارکی بودند، اما آندرسن شهرت خود را از نوشتن داستان‌های تخیلی‌اش کسب کرد. از معروف‌ترین داستان‌های او می‌توان از پری دریایی کوچولو، بندانگشتی، جوجه اردک زشت، زندگی من، ملکه برفی، دخترک کبریت فروش و لباس جدید امپراتور نام برد.

داستان‌های او به ۱۵۰ زبان ترجمه شده‌است و هم‌چنان میلیون‌ها نسخه از آن‌ها در سراسر جهان چاپ می‌شود. او حدود ۲۲۰ داستان تخیلی نوشته است.

کتاب صوتی دخترک کبریت فروش را گروه گویندگان شامل مونا غنی نیا، پریما پوربیژن، غزال حسن زاده روایت کرده‌اند.

در داستان دخترک کبریت فروش می‌شنویم:

در شب سال نو، دخترکی فقیر و ژنده‌پوش که از شدت سرما به خود می‌پیچد سعی دارد تا کبریت‌‌هایش را به مردمی که برای خرید سال نو آمده‌اند بفروشد، اما کسی توجهی به او نمی‌کند. پدر دخترک او را تهدید کرده که اگر تمام کبریت‌هایش را به فروش نرساند حق بازگشت به خانه را ندارد و اکنون که شب سربرآورده و خیابان‌ها خالی از مردمی شده که در کنار آتش گرم خانه‌هایشان مشغول جشن گرفتن سال جدید هستند، او یکه و تنها با کبریت‌هایی که به فروش نرفته‌اند باقی‌مانده و جرأت بازگشت به خانه را ندارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
دخترک کبریت فروش

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دخترک کبریت فروش
نویسنده
راویمونا غنی نیا، پریما پوربیژن، غزال حسن زاده
ناشر صوتی آوارسا
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
5000 ت - 0.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دخترک کبریت فروش

سیدمحمد علی مرعشی پور
۱۳۹۹/۱/۲۵
شاهکاری دیگر از نویسنده‌ی ارجمند دانمارکی نقدی تاثیر گذار و مشمئز کننده از برخورد اجتماع و اختلاف طبقاتی در گذر دوران که همچنان باقی است و ادامه دارد را در قالب داستانی کوتاه از نگاه امیال و عواطف و نیازهای کودکی به تصویر کشیده است و شاید از این انزجار اجتماعی در داستان فقط مرگ را راه حل دانسته روحش شاد و قرین رحمت باد
Parmis Mirhoseini
۱۳۹۹/۴/۳۱
کتاب خیلی خوبی بود من خیلی این کتاب را دوست دارم
من صدای راوی را خیلی دو ست داشتم من گریم گرفت هانس کریستین داره واقعا داره واقعیت را میگوید
ساره
۱۳۹۸/۱۰/۱۰
کتاب بسیار زیبایی بود. نویسنده به خوبی امید رو به تصویر کشیده بود. دخترک تا روشنی آخرین کبریت امید داشت و به محض خاموشی به رویاش رسید. مهم رسیدن به آرزوست حتی اگر مرده باشی!!
Nil Sh
۱۴۰۱/۵/۲۳
صدای گوینده خوب بود و موسیقی متن هم به درستی انتخاب شده بود و داستان ملموس بود طوری ک میشد تموم اتفاقات رو توی ذهن تصویر سازی کرد و ازون لذت برد
عاطفه اصفهانی
۱۴۰۰/۱۰/۲۹
کتاب معروفی که هممون قصه شو شنیدیم و دیدیم با اینکه خیلی غم انگیزه ولی برای دخترم خریدم و گذاشتم گوش کنه گاهی خوبه همچین کتاب‌هایی هم برای بچه ها
علیرضا رضائیان
۱۴۰۰/۴/۲۲
معمولی بود ولی من لذت بردم یک شبی گوش دادم که حس غریبی داشتم دوست داشتم یک داستانی گوش بدم که همه چیش بدونم و آرومم بکنه که موثر بود نرسی کتابراه
نرگس بیگی
۱۳۹۷/۱/۲۵
گریه‌ام گرفت... همین الان خدا میدونه تو کشور خودمون چندتا بچه همین وضع رو دارن... 😓
سید یداله پناهی عزیزلو
۱۴۰۰/۱/۴
به نام خدا
قصه را گوش دادم، متن قصه خوب بود ولی با توجه به این که حزن انگیز بود و من با حزن و اندوه مخالفم بعد از گوش دادن، از کتابخانه‌ام پاک کردم.
Kimia Fathi
۱۳۹۷/۱/۲
من هم داستانش را خواندم هم فیلمش را دیدم واقعا زیبا بود
رضا حسین پور
۱۳۹۷/۲/۱۷
دقیقاً چیزی که برای دخترم دنبالش میگشتم و چه بسیار تاثیر گذار بود در مدت زمان کوتاه.
نیکی نیک اندیش
۱۳۹۷/۱/۲۲
تاثیرگذار و زیبا
lilith
۱۳۹۹/۱۰/۱۵
عالییییییییییییییییییی بود ولی خیلی غمگین است من هر وقت گوش میدم گریه میکنم
Monir Da
۱۳۹۸/۲/۳۰
قشنگ بود خصوصا صداپیشگان حس را ب خوبی منتقل کردند
علی رستمی
۱۳۹۷/۱/۱۱
بسیار دلنشین و برای نسل کودکان امروزی سودمند و اموزنده است
shabnam karimi
۱۳۹۶/۸/۱۴
سلام من شادی هستم برنامه کودک خوبی متشکرم
مشاهده همه نظرات 42

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دخترک کبریت فروش

برای دریافت کتاب صوتی دخترک کبریت فروش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.