معرفی و دانلود کتاب صوتی جنگی که نجاتم داد

عکس جلد کتاب صوتی جنگی که نجاتم داد
قیمت:
۸۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنگی که نجاتم داد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنگی که نجاتم داد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جنگی که نجاتم داد

کتاب صوتی جنگی که نجاتم داد نوشته‌ی کیمبرلی بروبیکر بردلی اثری‌ست که شاید بتوان آن را از پرافتخارترین عناوین در ادبیات داستانی کودک دانست. نویسنده در این کتاب، داستان آدا، دختربچه‌ی معلولی را تعریف می‌کند که در بحبوحه‌ی حوادث جنگ جهانی دوم در لندن، به امید ساختن یک زندگی بهتر از خانه می‌گریزد. گفتنی است که این اثر یکی از عناوین پرفروش آمازون است.

درباره‌ی کتاب صوتی جنگی که نجاتم داد

کیمبرلی بروبیکر بردلی (Kimberly Brubaker Bradley) که پیش از نوشتن کتاب صوتی جنگی که نجاتم داد (The War That Saved My Life) نیز از شهرت و محبوبیت بالایی برخوردار بود، بعد از انتشار این کتاب به یکی از پرطرفدارترین نویسندگان ادبیات کودک تبدیل شد. این کتاب که جوایز و افتخارات بسیاری را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورده است، تصویری جدید از زندگی کودکان معلول و همچنین زاویه‌ی دید تازه‌ای از جنگ جهانی دوم ارائه می‌کند. تقریباً تمام داستان‌هایی که در رابطه با جنگ جهانی نوشته شده‌اند، واقعیت خشن و خونین آن را به مخاطب نشان داده‌اند و از ویرانی‌ها و سختی‌هایش گفته‌اند. ولی آنچه در این کتاب می‌شنوید، داستان جوانه زدن دانه‌ی امید زیر سایه‌ی سنگین و سیاه جنگ است که زندگی تازه‌ای را برای شخصیت اصلی کتاب فراهم می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی جنگی که نجاتم داد

نویسنده در کتاب صوتی جنگی که نجاتم داد، قصه را از خانه‌ی کوچکی در شهر لندن آغاز می‌کند. دو کودک به همراه مادرشان در این خانه زندگی می‌کنند که نام‌هایشان جیمز و آداست. جیمز شش ساله است، و آدا که خواهر بزرگ‌تر اوست ده سال دارد. مادرشان بسیار بداخلاق و خشن است و بابت کوچک‌ترین اشتباهی آن‌ها را به شدت تنبیه می‌کند و کتک می‌زند. اما سهم آدا و جیمز از این زندگی، و به خصوص از خشونت مادر یکسان نیست. آدا بابت معلولیتی که در مچ پای راستش دارد، دائماً از سمت مادر تحقیر می‌شود و اجازه‌ی بیرون رفتن از خانه را ندارد. او زمانی که کوچک‌تر بود، از برادرش جیمز مراقبت و مثل یک مادر به او رسیدگی می‌کرد، اما با بزرگ‌تر شدن جیمز و دیدن رفتار ناعادلانه‌ی مادر نسبت به او در مقایسه با برادرش، حسادت کودکانه و خشمی که از بدرفتاری‌های مادر داشت ذهنش را پر کرد تا جایی که یک روز دست‌وپای جیمز را بست تا او هم مثل آدا در خانه زندانی باشد و نتواند بیرون برود. البته که خیلی سریع از کاری که کرده بود پشیمان شد و تمام تلاشش را کرد تا دوباره لبخند را به لب‌های برادرش بازگرداند.

حالا تابستان فرا رسیده است. قرار است جیمز در پاییز پیش رو، به مدرسه برود. آدا که دیگر تحمل رفتار ظالمانه‌ی مادرش را ندارد، تصمیم می‌گیرد که هرطور شده، ایستادن و راه رفتن با آن مچ پای پیچ‌خورده را یاد بگیرد. زمانی که مادر برای کار از خانه بیرون می‌رود، او دستش را به صندلی می‌گیرد و با تلاش بسیار روی پاهایش می‌ایستد. راه رفتن از هر کاری سخت‌‍تر و دردناک‌تر است، چون علاوه بر معلولیت، ماهیچه‌های ضعیفی که در ده سال گذشته هیچ حرکتی نکرده‌اند هم توان تحمل وزنش را ندارند و او مدام زمین می‌خورد. تمرین برای راه رفتن سخت است و پنهان کردنش از مادر و جیمز کاری سخت‌تر، اما او تمام تلاشش را می‌کند تا به خودش ثابت کند آن موجود ناتوانی که مادر می‌گفته نیست.

در ادامه‌ی داستان کتاب صوتی جنگی که نجاتم داد می‌شنویم که آتش جنگ جهانی دوم، به نزدیکی لندن رسیده و حالا فراخوان داده‌اند تا بابت خطر بمباران، بچه‌ها را از شهر خارج کنند و به منطقه‌ای امن ببرند. مادر تصمیم می‌گیرد تا جیمز را به همراه کودکان دیگر راهی کند و البته دور از ذهن نیست که آدا را چندان ارزشمند نمی‌بیند که بخواهد او را از این خطر دور نگه دارد. اینجاست که آدا بالاخره تصمیمش را می‌گیرد که پنهانی، به همراه برادرش از خانه بیرون بزند و همراه دیگر بچه‌ها، از لندن برود. او دختر سرسخت و مصممی است، ولی نمی‌داند که فرار از خانه شاید برایش راحت‌ترین بخش این ماجرا باشد...

معرفی و دانلود کتاب صوتی جنگی که نجاتم داد

کتاب صوتی جنگی که نجاتم داد اثری از کیمبرلی بروبیکر بردلی است که به همت مرضیه ورشوساز به فارسی ترجمه شده. نشر صوتی آوانامه و انتشارات پرتقال ناشران این کتاب هستند و شما آن را با صدای ماهتینار احمدی می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب جنگی که نجاتم داد

  • برنده‌ی جایزه‌ی نیوزبری
  • برنده‌ی جایزه‌ی اشنایدر فمیلی
  • برنده‌ی جایزه‌ی جوزت فرنک
  • برنده‌ی جایزه‌ی سان‌شاین استیت
  • کتاب منتخب وال‌استریت ژورنال برای کودکان
  • جزو صد کتاب برتر کتابخانه‌ی نیویورک
  • بهترین کتاب کتابخانه‌ی شیکاگو
  • بهترین کتاب پابلیشرز ویکلی
  • پرفروش‌ترین کتاب آمازون
  • نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین کتاب گودریدز
  • و...

نکوداشت‌های کتاب جنگی که نجاتم داد

  • آدا با اثبات اینکه شجاعت و شفقت او قدرتی بسیار بیشتر از ناتوانی‌اش دارد، عزت‌نفس به دست می‌آورد، تبدیل به یک قهرمان می‌شود و معنای خانه را می‌آموزد. (Publishers Weekly)
  • درگیرکننده، تکان‌دهنده و ظریف. (The Horn Book)
  • چیزهای زیادی برای دوست داشتن در این قصه وجود دارد؛ روایت جذاب آدا، محیط زنده، شوخ‌طبعی، دل‌شکستگی، اما مهم‌تر از همه اراده‌ی سرسختانه برای زنده ماندن. (School Library Journal)
  • واقعیت‌های اصلی جنگ جهانی دوم، و همچنین خشم و ترس واقع‌گرایانه‌ی آدا، در داستان تأثیرگذار و سخت‌گیرانه‌ی بردلی زنده می‌شوند. (Booklist)
  • داستانی تکان‌دهنده با روایتی معتبر و زیبا. (Patricia MacLachlan)
  • داستان این کتاب به‌طرز دردناکی دوست‌داشتنی است. (The Wall Street Journal)

کتاب صوتی جنگی که نجاتم داد برای چه کسانی مناسب است؟

این داستان مهیج برای کودکان 8 تا 12 ساله مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی جنگی که نجاتم داد می‌شنویم

تا آن موقع، آن روز صبح، ماجرای بمب‌ها را فراموش کرده بودم. قرار بود که در لندن باشند، نه اینجا، در خانه‌ی خانم اسمیت. باوجوداین، به‌کلی فراموششان کرده بودم. شاید باورتان نشود کسی بتواند موضوعی مثل بمباران را فراموش کند.

حس پیچ‌وتاب‌خوردن شکمم برگشت. پرسیدم: «منظورشون چیه حالا وارد جنگ شدیم؟ مگه تا الان نمی‌جنگیدیم؟ برای همین بود که ما اومدیم دیگه.»

خانم اسمیت توضیح داد: «دولت زودتر شهرا رو خالی کرد. می‌دونستن قراره جنگ بشه، ولی نمی‌دونستن دقیقاً کی.»

«اگه می‌دونستن می‌خواد جنگ بشه، می‌تونستن جلوش رو بگیرن.»

خانم اسمیت سرش را تکان داد: «بدون جنگ نمی‌شه جلوی هیتلرو گرفت. نگران نباش آدا! جات امنه، برای مامانت هم اتفاقی نمی‌افته و مطمئنم خیلی زود می‌تونی برگردی خونه.»

طرز گفتنش و لبخند مصنوعی‌اش گفت که دروغ می‌گوید. نمی‌دانستم چرا باید دروغ بگوید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
14 دقیقه
فصل اول
15 دقیقه
فصل دوم
19 دقیقه
فصل سوم و چهارم
19 دقیقه
فصل پنجم و ششم
28 دقیقه
فصل هفتم و هشتم
21 دقیقه
فصل نهم و دهم
28 دقیقه
فصل یازدهم و دوازدهم
21 دقیقه
فصل سیزدهم و چهاردهم
20 دقیقه
فصل پانزدهم
29 دقیقه
فصل شانزدهم و هفدهم
21 دقیقه
فصل هجدهم و نوزدهم
24 دقیقه
فصل بیستم و بیست‌ویکم
15 دقیقه
فصل بیست‌ودوم و بیست‌وسوم
25 دقیقه
فصل بیست‌وچهارم و بیست‌وپنجم
29 دقیقه
فصل بیست‌وششم و بیست‌وهفتم
27 دقیقه
فصل بیست‌وهشتم و بیست‌ونهم
25 دقیقه
‌فصل سی‌ام و سی‌ویکم
15 دقیقه
فصل سی‌ودوم و سی‌وسوم
29 دقیقه
فصل سی‌وچهارم و سی‌وپنجم
28 دقیقه
فصل سی‌وششم و سی‌وهفتم
11 دقیقه
فصل سی‌وهشتم
17 دقیقه
فصل سی‌ونهم
18 دقیقه
فصل چهلم و چهل‌ویکم
23 دقیقه
فصل چهل‌ودوم و چهل‌وسوم
17 دقیقه
فصل چهل‌وچهارم، چهل‌وپنجم و چهل‌وششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جنگی که نجاتم داد
نویسنده
مترجممرضیه ورشوساز
راویماهتینار احمدی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جنگی که نجاتم داد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جنگی که نجاتم داد

برای دریافت کتاب صوتی جنگی که نجاتم داد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.