معرفی و دانلود کتاب صوتی در قلمرو پادشاهان: زندگی من در عربستان سعودی

عکس جلد کتاب صوتی در قلمرو پادشاهان: زندگی من در عربستان سعودی
قیمت:
۷۱۵۰۰ 50050 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در قلمرو پادشاهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در قلمرو پادشاهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی در قلمرو پادشاهان: زندگی من در عربستان سعودی

روایتی از درون خانواده‌ی یک تروریست! کتاب صوتی در قلمرو پادشاهان اثری جذاب به قلم کارمن بن لادن است. او در این کتاب ماجرای ازدواج و زندگی‌اش با یسلام بن لادن (برادر اسامه) را تعریف کرده است. کارمن که اکنون ساکن اروپاست، در این اثر کوشیده تا علاوه بر بازگو کردن سرگذشت تلخ خود، نگاهی به مسائلِ درونی خانواده‌ی ثروتمند بن لادن نیز بیندازد.

درباره کتاب صوتی در قلمرو پادشاهان:

نام اسامه بن لادن تا مدت‌ها طنینی هولناک در گوش جهانیان داشت. این تروریست مخوف که به عنوان رهبر گروه بنیادگرای القاعده، و عامل جنایاتی نظیر حمله به مرکز تجارت جهانی در یازده سپتامبر شناخته می‌شود، مدت ‌هاست از دنیا رفته است؛ او در سال 2011 توسط تکاوران آمریکایی به قتل رسید. با این حال میراث وی که می‌توان آن را ملغمه‌ای از خشک‌اندیشی و توحش دانست، هنوز که هنوز است در در جای‌جایِ خاورمیانه قابل مشاهده است. گروه‌های تروریستی‌ای نظیر داعش در عراق و جبهه النصره در سوریه، همگی نشأت‌گرفته از تشکیلاتی‌اند که اسامه بن لادن پایه‌ریزی کرد.

با این وصف، این واقعیت که اسامه در خانواده‌ای فوق‌العاده ثروتمند و نه چندان متعصب چشم به جهان گشود، برای بسیاری باورنکردنی به نظر می‌رسد؛ حقیقت اما جز این نیست. بن لادن نام یک خانواده‌ی سرشناس عربستانی است، که از دهه‌ها پیش در صنعت ساختمان‌سازی فعال بوده است. اعضای این خانواده، برخلاف تصویر مخدوشی که اقدمات اسامه در ذهن‌ها ساخته و پرداخته است، دلمشغولی‌های سیاسی یا مذهبی چندانی نداشته، و بیش از هر چیز به فکر سود اقتصادی و ارتقای مقام اجتماعی خود بوده‌اند.

کارمن بن لادن (Carmen bin Laden) در کتاب صوتی در قلمرو پادشاهان (Inside the Kingdom)، به خوبی مناسباتِ حاکم بر این خانواده را به تصویر کشیده است. او که اصالتی ایرانی - سوئیسی دارد، در سال 1974 به عقد یسلام، یکی از برادران اسامه درآمد. این ازدواج زمینه‌ساز ورود او به یکی از بزرگ‌ترین و سرشناس‌ترین خاندان‌ها در عربستان سعودی شد؛ اتفاقی که او را به سوی سرنوشتی دردناک سوق داد. کارمن که به واسطه‌ی تربیت غربی خود از ذهنیتی آزاد و مدرن برخوردار بود، به هیچ‌وجه به زندگی در فضای بسته‌ی عربستان عادت نداشت. او اگرچه همسر مردی محترم و ثروتمند بود، به دلیل جنسیتش، پیوسته با رفتاری نابرابرانه و تبعیض‌آمیز مواجه بود. اوضاع برای کارمن، بعد از به دنیا آمدن دخترهایش سخت‌تر نیز شد. این مادر جوان عزم خود را جزم کرده بود تا برای آزادی فرزندانش مبارزه کند؛ خودش چیز چندانی برای از دست دادن نداشت. اما نمی‌خواست با تن دادن به ادامه‌ی زندگی با بن لادن‌ها، برای دختران کوچکش سرنوشتی تلخ را رقم بزند. همین شد که نهایت کوشش خود را برای رهایی از آن وضعیت اسفبار به کار برد؛ این کتاب شرح همین کوشش‌ جسورانه است.

در پایان ذکر این نکته نیز ضروری است که کارمن بن لادن در کتاب در قلمرو پادشاهان، بیشتر از هر چیز بر زندگی شخصی خودش متمرکز بوده، با این حال، از خلال گوش سپردن به روایتش، می‌توان اطلاعات جذاب فراوانی درباره‌ی اسامه، سرشناس‌ترین عضو خانواده‌ی بن لادن نیز به دست آورد؛ علاوه بر این، با مرور مطالب این کتاب صوتی می‌توانید به واقعیت‌های فراوانی درباره‌ی ساختارهای اجتماعی - سیاسیِ مستقر در کشور عربستان، خصوصا در ارتباط با زنان، پی ببرید، که شاید از منابع دیگری قابل دریافت نباشند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی در قلمرو پادشاهان:

- یک روایت جسورانه و جذاب. (USA Today)
- شرح حالی باورنکردنی. (Publishers Weekly)
- نگاهی نافذ به جامعه‌ی عربستان. (amazon)

کتاب صوتی در قلمرو پادشاهان مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار اتوبیوگرافیک، و همچنین، دوست‌دارانِ روایت‌هایی درباره‌ی تاریخ امروز جهان، بی‌شک از این کتاب صوتی استقبال خواهند کرد.

در بخشی از کتاب صوتی در قلمرو پادشاهان می‌شنویم:

در سال 1979 تغییراتی عظیم و ناگهانی در عربستان رخ داد. این تغییرات در ایام سال نو میلادی آغاز شد و چهره‌ی عربستان را دگرگون کرد. در طی سه سال، میان سال‌های 1976 تا 1979، عربستان کشوری بود که با سرعتی دیوانه‌وار به سوی دنیای مدرن حرکت می‌کرد. شهرها خود را از دل بیابان بیرون کشیده بودند و کم‌کم هویتی متفاوت می‌یافتند. بن لادن‌ها دیگر نیازی به خرید آب و ذخیره‌سازی آن در آب‌ انبارهای خود نداشتند. دخترانم خوشحال بودند. من از دوستی‌ام با حیفا لذت می‌بردم و او مایه‌ی آرامشم بود. یسلام در شرکت خانوادگی روز به روز قدرت بیشتری می‌یافت. برخی زنان سعودی حتی به خود اجازه می‌دادند بدون روبند در خیابان‌ها قدم بزنند. همه چیز برای پیشرفت مهیا بود. چگونه می‌شود تصور کرد عربستان، راهی را که به سرعت رو به دنیای مدرن طی کرده، به عقب بازگردد...؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
18 دقیقه
فصل اول: 11/9
14 دقیقه
فصل دوم: باغ پنهان
22 دقیقه
فصل سوم: عاشق شدن
33 دقیقه
فصل چهارم: عقد به رسم سعودی
20 دقیقه
فصل پنجم: آمریکا
16 دقیقه
فصل ششم: زندگی در میان بن لادن‌ها
14 دقیقه
فصل هفتم: بزرگ خاندان
32 دقیقه
فصل هشتم: زندگی غریبانه
11 دقیقه
فصل نهم: دو مادر، دو دختر
33 دقیقه
فصل دهم: زندان شخصی من
19 دقیقه
فصل یازدهم: برادرها
23 دقیقه
فصل دوازدهم: 1979
15 دقیقه
فصل سیزدهم: یسلام
22 دقیقه
فصل چهاردهم: دختربچه‌ها
18 دقیقه
فصل پانزدهم: زوج سعودی
23 دقیقه
فصل شانزدهم: خواهرها در آیین وهابی
28 دقیقه
فصل هفدهم: شاهزاده‌ها و شاهدخت‌ها
33 دقیقه
فصل هجدهم: ترک عربستان سعودی
14 دقیقه
فصل نوزدهم: پسگفتار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی در قلمرو پادشاهان: زندگی من در عربستان سعودی
نویسنده
مترجمعلیرضا میراسدالله
راویفاطمه سلطان زاده
ناشر چاپینشر ثالث
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۴۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۷۱۵۰۰ 50050 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی در قلمرو پادشاهان

زیبا طاهری نیا
۱۴۰۱/۲/۱۸
به نظرم کتابی جذاب و صدای راوی بسیار گرم و گیرا بود، و ذهن من با پرسش چرا تا این حد ظلم در حق زنان دنیا بوده و هست، روبرو می‌شوم، چه در ایران زمان قاجار و قبل آن، در ترکیه دوران عثمانی، و در ژاپن جنگ‌جهانی اول (کتاب گیشا که از کتابراه شنیدم) و خیلی از کشورهایی که قطعا بوده ولی من نمی‌دانم، البته با وجود معایبی که پیشرفت در تکنولوژی داشته، دسترسی به رسانه‌ها، زنان دنیا آگاه تر و برای اثبات وجود خود قدمهای بسیاری برداشتند. به امید روزی که هیچ فرقی از نظر حقوقی میان جنسیت انسانها نباشد. از خرید کتاب بسیار راضی هستم.
نازنین شریفی
۱۴۰۲/۵/۲۰
سرگذشت زندگی دختری غربی با پسری صعودی بسیار جالب و هیجان انگیز است زندگی پراز تضاد که انسان رو وادار میکنه تا آخر کتاب رو گوش بده و بفهمد سرانجام این زندگی به کجا ختم میشه چقدر درد آور بود شرح زندکی زنان در عربستان متاسفانه کرامت و ارزش زن در اسلام را زیر پا گذاشتند و رسم و ظلم اعراب جاهلی را در از مورد زنان پیش گرفته اند شاید الان وضعیت زنها بهتر ۴۰ سال پیش شده باشه به هرحال کتاب خوب و آموزنده ای بود که ضربالمثل کبوتر با کبوتر باز با باز رو یاد آدم میاره
bahar ashkani
۱۴۰۱/۸/۶
در ابتدا فکر میکردم کتاب قراره زندگینامه عثامه بن لادن باشه اما زندگینامه شخصی زن برادر اون هست
نکته دیگه اینکه به طرز اغراق آمیزی میگه اسلام شیعه توی ایران خیلی خوب و درسته اما اسلام در عربستان وهابیت هست و خیلی بد و زجرآور هست جالب اینجاست قوانین سفت و سختی که بر علیه زنان توی عربستان هست موارد
بسیاریش توی ایران هم اجرا میشه من قبول دارم زندگی زنان عربستان ۴۰ یا ۳۰ سال پیش خیلی سخت بوده و تا حدودی الانم هست اما توی ترجمه یا خود داستان تحریف وجود داره
علیرضا کیانی
۱۴۰۱/۹/۷
کتاب خوبی بود اطلاعات خوبی در رابطه با وضعیت زنان در جامعه وهابی عربستان به ما میدهد جالب برای من این است که عربستانی که زنان در آن مثل یک برده و زندانی در قفس خانه هاشون هستند و از کوچکترین حقوق یک انسان بی بهره هستند چطور در رسانه اینترنشنال برای زنان جامعه ما درس آزادی میده و شعار زن زندگی آزادی را سر میده خیلی مضحک و خنده دار واقعاً
کامران بخت آور
۱۴۰۱/۳/۷
اطلاعات خوبی داد، کلا عالی بود, یک شیرزن ایرانی مثل کارمن که هیجوقت اصالتش را از دست نداد. تا جاییکه ممکن بود زندگی را حفظ کرد که تنها از زن ایرانی برمیاید ولی وقتی دید شخصیتش زیر سوال میرود رها کرد و رفت. البته ناگفته نماند، یسلام هم در مردان عرب شخصیتی متفاوت داشت و معلوم بود عاشق کارمن است ولی..
مهران راستی
۱۴۰۱/۲/۷
کلیت کتاب عالی بود
غیر از اینکه 11سپمتامبر رو به القاعده نسبت داده بود در صورتی که کاملا یه قضیه یهودی صهیونیستی واضح بوده و اینکه (طبق گفنه صریح هیلاری کلینتوک) القاعده رو خود آمریکایی‌ها در منطقه درست کردن، یکی از نشونه هاش اینه که اینها علیه اسرائیل هیچ کار نکردن تاحالا...
Elham Ghavami
۱۴۰۰/۱۲/۱۳
بسیار عالی ودلنشین واقعا پیشنهاد میکنم گوش کنید صدای راوی عالی و گوش نواز کتابی از دختری که سختیهای دیادی در عربستان میکشد ودر اخر خود رانجات میدهد ممتون از کتابراه به خاطر زحمات زیادی که میکشد وبه نظر مخاطبان خود احترام میگذارد
آزیتا مهندس
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
داستان بسیار زیبا و خیلی آموزنده در مورد آداب و رسوم و همچنین تاریخ معاصر عربستان بود که در حالی که زندگینامه نویسنده را به زیبایی توصیف می‌کرد از فرهنگ عربستان هم به شیوایی بیان می‌شد
میخک پ
۱۴۰۰/۱۲/۴
بسیار جذاب و بیان کننده جزییات فراوان از نحوه زندگی، شخصیت و باورهای مردم عربستان
حتی تصور حضور چنین زن آگاه و روشنفکری در بین آن خانواده با چنان افکار پوسیده و خرافی آزاردهنده بود.
M M
۱۴۰۱/۱/۲۲
با سلام.
کتاب خوبی هست اما آنگونه که باید مورد انتطار نیست. از یک جای کتاب به بعد؛ خسته کننده می‌شود تنها عاملی که باعث می‌شود کتاب را تمام کنی کنجکاوی است و نه جذابیت کتاب.
احمد راستگار
۱۴۰۰/۶/۱۱
نه خوب نه بد، یک سری اطلاعات که همه جا میتوان از این اخبار و اطلاعات را در مورد عربستان و نحوه زندگیشان پیدا کرد.
رضابهرامی
۱۴۰۱/۷/۹
یکی ازبهترین کتابها بود، بیان زیبا وداستان نگفتنیه نویسنده. ولی پایانی سردرگم داشت.
بهاره بشیری
۱۴۰۰/۶/۱۳
به نظر جالب بود و پیش زمینه‌ی خوبی از نحوه زندگی و دغدغه‌های مردم عربستان در پیش چشم می‌آورد.
T. Sedaghat
۱۴۰۱/۱۱/۴
کتاب خیلی خوبی بود. بسیار خوب ترجمه شده و صدای راوی نیز عالی بود.
فرناز فتحنایى
۱۴۰۰/۱۰/۱۷
برحال خاورمیانه باید گریست که معضلاتش مانند سرطان در جهان ریشه میدواند...
مشاهده همه نظرات 20

راهنمای مطالعه کتاب صوتی در قلمرو پادشاهان

برای دریافت کتاب صوتی در قلمرو پادشاهان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.