معرفی و دانلود کتاب صوتی خداحافظ دلدادگی

عکس جلد کتاب صوتی خداحافظ دلدادگی
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خداحافظ دلدادگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خداحافظ دلدادگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خداحافظ دلدادگی

کتاب صوتی خداحافظ دلدادگی حاوی پانزده داستان کوتاه از نویسنده‌ی مشهور کرد،‌ شیرزاد حسن است. او در این مجموعه‌داستان نیز مانند دیگر آثارش جامعه‌ی زن‌ستیز و پدرسالار را نقد می‌کند و نگاهی تازه به مفاهیمی مانند زن، عشق، قدرت، فقر، جامعه و آزادی دارد. قابل ذکر است که این نویسنده‌ی کرد بیشتر این داستان‌ها را در دهه‌ی دوم و سوم زندگی‌اش نوشته است.

درباره‌ی کتاب صوتی خداحافظ دلدادگی

کتاب صوتی خداحافظ دلدادگی مجموعه‌ای از پانزده داستان کوتاه را در برمی‌گیرد که شیرزاد حسن (Sherzad Hassan) آن‌ها را به رشته‌ی تحریر درآورده. شیرزاد یکی از مهم‌ترین نویسندگان کرد، در سال 1951 در شهر اربیل به دنیا آمده و داستان‌های کوتاهی را در دهه‌های 70 و 80 میلادی در مجله‌ها و نشریات گوناگون منتشر کرده است. مریوان حلبچه‌ای نیز چند داستان کوتاه را از این دوران انتخاب و ترجمه کرده است.

اگر با قلم و آثار شیرزاد حسن آشنا باشید، می‌دانید که این نویسنده‌ی کرد داستان‌هایی می‌نویسد که در آن‌ها تابوها و محدودیت‌های جامعه‌ی سنتی و پدرسالار شکسته‌ می‌شود. یکی از مشهورترین آثار این نویسنده در ایران،‌ کتاب «حصار و سگ‌های پدرم» است که بسیاری از منتقدان آن را از منظر روان‌شناسی فروید نقد کرده‌اند. داستان‌های کتاب صوتی خداحافظ دلدادگی نیز مانند همان کتاب، جامعه‌ی زن‌ستیز را زیر سؤال می‌برند و از مفاهیمی مانند عشق، فقر، عقب‌افتادگی جامعه، تحقیر، رنج و... سخن می‌گویند.

شیرزاد حسن با بیان نکات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در آثارش، سعی دارد که سنت‌های اشتباه و رایج فرهنگ کردی را نقد کند. او به توتم و تابو و عقده‌ی ادیپ در آثارش بیش از دیگر مفاهیم روان‌شناسی فروید اشاره می‌کند. در کتاب صوتی خداحافظ دلدادگی، پدر، کابوسی قدرتمند و خشن است که انسان هرگز از آن رهایی ندارد. این موضوع به دوران کودکی این نویسنده‌ی کرد و زندگی با پدری خشن و نظامی برمی‌گردد. او با شهامتی مثال‌زدنی مفاهیم فمینیستی و حقوق زنان را در جامعه‌ی کرد، در دهه‌های 70 و 80 بیان می‌کند؛ دهه‌‌هایی که حزب بعث بر سر کار بود و آثار نویسندگان بیش از هر زمان دیگری سانسور می‌شد.

بازتاب زندگی شیرزاد حسن را می‌توان در کتاب صوتی خداحافظ دلدادگی شنید. زندگی‌ای که در آن رنج بزرگ به کار بزرگ تبدیل شد و او را به یکی از نویسنده‌های کرد بی‌بدیل تبدیل کرد. نشر صوتی رادیو گوشه این مجموعه داستان را با صدای رویا فلاحی منتشر کرده و نسخه‌ی متنی کتاب را نیز انتشارات ثالث به چاپ رسانده است.

کتاب صوتی خداحافظ دلدادگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های کوتاه مدرن با جنبه‌های روان‌شناختی، فمینیستی و جامعه‌شناختی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب صوتی خداحافظ دلدادگی را بشنوید.

در بخشی از کتاب صوتی خداحافظ دلدادگی می‌شنویم

همه‌ی هنرپیشه‌ها، دختر و پسر، برای بار دهم جمع شده بودند. دو ردیف روبه‌روی هم. ردیف پسران جوانی که هر کدام در رویایش می‌دید، «مَم» عاشق است. ردیف دختران جوان که هر کدام در رویایش می‌دید، «زین» است؛ معشوقه‌ی مم. همه دست روی قلب، ترسیده، بی‌صبرانه منتظر تصمیم نهایی کارگردان بودند.

کارگردان، خسته و مغموم، ته سالن نشسته بود. میان مم و زین‌ها چشم می‌چرخاند و گاه عصبی و خسته، بادقت نگاهشان می‌کرد. نه پسرها روح مم بودند و نه دخترها روح زین. چه گردابی! پسرها به هم نگاه می‌کردند. کارگردان خیلی ابهت داشت. دخترها صورتشان را با لایه‌ای قطور از سرخاب و سفیداب پوشانده بودند تا شاید از بانوزین، زیباتر به چشم بیایند.

نقش‌ها مشخص شده بودند. چیزی باقی نمانده بود. مکان‌ها تعیین شده و لباس‌های آن روزگار آماده بود. نوازنده حاضر بود. سناریو دست‌به‌دست می‌گشت. طراح صحنه، نور، صدا، دوربین اتومات، دو عکاس حرفه‌ای، بودجه‌ای درخور، سیاهی‌لشگر، عوامل صحنه، همه منتظر علامت کارگردان بودند. ولی کارگردان درمانده و متحیر بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
29 دقیقه
خط زدن شماره‌ها
32 دقیقه
کوکوی غریبی
26 دقیقه
چتر
20 دقیقه
راز
29 دقیقه
طوطیستان
27 دقیقه
غروب و چیزهای دیگر
12 دقیقه
مم و زین‌ها
29 دقیقه
عزرائیل
15 دقیقه
کودتای خرگوش‌ها - قسمت اول
26 دقیقه
کودتای خرگوش‌ها - قسمت دوم
30 دقیقه
کودتای خرگوش‌ها - قسمت سوم
22 دقیقه
بازی جابه‌جا کردن تخت‌خواب‌ها - قسمت اول
18 دقیقه
بازی جابه‌جا کردن تخت‌خواب‌ها - قسمت دوم
27 دقیقه
بازی جابه‌جا کردن تخت‌خواب‌ها - قسمت سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خداحافظ دلدادگی
نویسنده
مترجممریوان حلبچه ای
راویرویا فلاحی
ناشر چاپینشر ثالث
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خداحافظ دلدادگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خداحافظ دلدادگی

برای دریافت کتاب صوتی خداحافظ دلدادگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.