معرفی و دانلود کتاب صوتی بانو با سگ ملوس و داستان‌های دیگر

عکس جلد کتاب صوتی بانو با سگ ملوس و داستان‌های دیگر
قیمت:
۹۶۰۰۰ ۶۷,۲۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بانو با سگ ملوس و داستان‌های دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بانو با سگ ملوس و داستان‌های دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بانو با سگ ملوس و داستان‌های دیگر

کتاب صوتی بانو با سگ ملوس و داستان‌های دیگر اثری از آنتون چخوف است که در قالب یک مجموعه از داستان‌های کوتاه، حقیقت زندگی در روسیه‌ی زمان نویسنده را آشکار می‌کند. این داستان‌ها که اغلب مضمونی اجتماعی دارند، کشمکش‌ها و پیچیدگی‌های زندگی انسان‌ها را به شکلی هنرمندانه به تصویر می‌کشند.

درباره‌ی کتاب صوتی بانو با سگ ملوس و داستان‌های دیگر

آنتون چخوف (Anton Chekhov) از جمله نویسندگان مشهور روسیه در قرن نوزدهم است که به خاطر نوشتن داستان‌های کوتاه فوق‌العاده‌اش به شهرت رسیده. او علی‌رغم عمر کوتاهی که داشت، آثار فراوانی از خود به جا گذاشت که به بخش مهمی از ادبیات روسیه تبدیل شده‌اند. در روزگاری که روسیه، درگیر خفقان اجتماعی و سیاسی بود و انتقاد به شکل واضح و آشکار، مجازات سنگینی از سوی حکومت در پی داشت، چخوف با آثارش این ظلم و بی‌اخلاقی را به چالش می‌کشید و هوشمندانه در قالب داستان و با لحنی کنایه‌آمیز، از فرهنگ اجتماعی سست انتقاد می‌کرد. آثار آنتون چخوف گرچه مضمونی انتقادی دارند ولی هیچ‌گاه بن‌مایه‌ای نصیحت‌گونه نداشته‌اند و بیشتر به پیچیدگی‌های روانی انسان پرداخته‌اند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی بانو با سگ ملوس و داستان‌های دیگر

کتابی که پیش روی شماست، یعنی کتاب صوتی بانو با سگ ملوس و داستان‌های دیگر (The Lady With The Dog and Other Stories) مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه آنتون چخوف است که هر یک دارای مضمونی مستقل هستند. داستان «بانو با سگ ملوس»، قصه‌ی زندگی مردی به نام گورو را تعریف می‌کند که به شغل بانکداری مشغول است. او در سن کم ازدواج کرده و حالا علی‌رغم جوان بودنش، صاحب چند فرزند است، اما از زندگی زناشویی‌اش راضی نیست و همسرش را زنی خشک و بی‌احساس می‌داند. این ناکامی در زندگی مشترک، از او فردی زن‌ستیز و خیانت‌کار ساخته. او در عین اینکه نگاهی از بالا به پایین به زن‌ها دارد و آن‌ها را جنس «پست» می‌پندارد، اما یک شب را هم نمی‌تواند بدون همراهی یک زن بگذراند. جمع‌های مردانه او را کسل می‌کنند ولی در عوض در جمع زنان، به سبب جذابیت ظاهری‌ای که دارد مورد توجه قرار می‌گیرد و این توجه و شادابی همراهان، او را هم به وجد می‌آورد. همه‌چیز به همین منوال طی می‌شود تا اینکه سفری تفریحی به یالتا، سرنوشت این مرد هوس‌باز را تغییر می‌دهد...

داستان دیگر کتاب صوتی بانو با سگ ملوس و داستان‌های دیگر، «حربا» یا همان آفتاب‌پرست نام دارد. حربا بر خلاف داستان پیشین، دیدگاهی سیاسی-اجتماعی را از چخوف به نمایش می‌گذارد. ماجرا از این قرار است که در میدان شهر، سگی پای یک شهروند را گاز می‌گیرد و افسر نگهبانی مأمور رسیدگی به جزئیات این اتفاق می‌شود تا بلکه مقصر ولگردی آن سگ در سطح شهر را پیدا کند. او در ابتدا بر این باور است که صاحب سگ، که به شکلی غیرمسئولانه حیوان را در شهر رها کرده مقصر است. اما بعد که می‌فهمد سگ متعلق به یک سرتیپ می‌باشد، ناگهان از عقیده‌اش برمی‌گردد و کسی که مورد حمله‌ی سگ واقع شده را مقصر و متهم می‌شمرد که با حواس‌پرتی‌اش حادثه آفریده. داستان این افسر نگهبان که مانند یک آفتاب‌پرست یا همان حربا رنگ عوض می‌کند، نمایانگر فساد صاحبان قدرت و چاپلوسی زیردستان است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی بانو با سگ ملوس و داستان‌های دیگر

کتاب صوتی بانو با سگ ملوس و داستان‌های دیگر شامل قصه‌های جذاب دیگری نیز هست که شنیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. این کتاب به قلم آنتون چخوف نگاشته شده و عبدالحسین نوشین آن را به فارسی ترجمه کرده است. نشر صوتی ماه‌آوا و انتشارات ثالث ناشران این کتاب هستند و شما آن را با صدای پروین دشتی، آرش رستمی، محمود لواسانی، علی عبدل‌پور اصل، مریم اسماعیلی، پریسا ملک‌زاده و رضا عمرانی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب بانو با سگ ملوس و داستان‌های دیگر

  • اگر می‌پرسید در جوانی چه نویسندگانی بر روی من تأثیر گذاشتند باید بگویم چخوف! به عنوان یک نمایشنامه‌نویس چطور؟ چخوف! به عنوان یک داستان‌نویس؟ چخوف! (Tennessee Williams)
  • داستان‌های چخوف در حال حاضر درست به اندازه‌ی زمانی که تازه برای اولین بار منتشر شده بودند شگفت‌انگیز هستند. (Raymond Carver)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب بانو با سگ ملوس و داستان‌های دیگر

داستان‌های چخوف تابه‌حال منبع الهام خلق آثار فرهنگی و هنری فراوانی بوده‌اند. سینما، تئاتر و حتی نمایش‌های رقص باله، هر یک با توجه به ساختار منحصربه‌فردشان به شکلی متفاوت و جذاب این داستان‌ها را روایت کرده‌اند. در سال 1960 اولین فیلم سینمایی بر اساس داستان بانو با سگ ملوس ساخته شد که یوسف خیفیتس (Iosif Kheifits) آن را کارگردانی کرده بود. فیلم چشمان سیاه (Dark Eyes) نیز اقتباسی از این داستان است که با روایتی متفاوت آن را به تصویر کشیده. نیکیتا میخالکوف (Nikita Mikhalkov) کارگردان این اثر است.

کتاب صوتی بانو با سگ ملوس و داستان‌های دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

دوست‌داران ادب روسیه از شنیدن داستان‌های اجتماعی و عاشقانه‌ی این مجموعه لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی بانو با سگ ملوس و داستان‌های دیگر می‌شنویم

پس از درس، در خانه می‌نشینم و کار می‌کنم. مجله‌ها یا تزهای دانشجویان را می‌خوانم یا برای درس آینده آماده می‌شوم، گاهی هم چیزی می‌نویسم. ولی در کارم وقفه پیش می‌آید چون ناگزیر باید از مراجعه‌کنندگان هم پذیرایی کنم. زنگ صدا می‌کند. رفیقی آمده است که درباره‌ی کاری با من صحبت کند. او با کلاه و عصا وارد می‌شود و آن‌ها را به طرف من پیش می‌آورد و می‌گوید: «یه دقیقه، فقط یه دقیقه بنشینید همکار عزیز. من فقط دوتا کلمه می‌‌گم.» قبل از هر چیز هر دو ما کوشش می‌کنیم به دیگری نشان بدهیم که فوق‌العاده باادب و تربیت‌شده هستیم و از دیدار یکدیگر بسیار خوشحالیم. من می‌خواهم او را روی راحتی بنشانم و او هم همین‌طور. پس مدتی با نزاکت تمام، به کمر یکدیگر دست می‌مالیم، به دکمه‌های یکدیگر دست می‌کشیم و درست مثل این است که همدیگر را لمس می‌کنیم و می‌ترسیم که دستمان بسوزد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
چاق و لاغر
12 دقیقه
حربا
19 دقیقه
ماسک
16 دقیقه
وانکا
16 دقیقه
شوخی
45 دقیقه
سرگذشت ملال‌انگیز
54 دقیقه
سرگذشت ملال‌انگیز ـ قسمت دوم
35 دقیقه
سرگذشت ملال‌انگیز ـ قسمت سوم
30 دقیقه
سرگذشت ملال‌انگیز ـ قسمت چهارم
32 دقیقه
سرگذشت ملال‌انگیز ـ قسمت پنجم
47 دقیقه
سبک‌سر
34 دقیقه
سبک‌سر ـ قسمت دوم
39 دقیقه
انگورفرنگی
62 دقیقه
ایونیچ
42 دقیقه
جان دلم
54 دقیقه
بانو با سگ ملوس

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بانو با سگ ملوس و داستان‌های دیگر
نویسنده
مترجمعبدالحسین نوشین
راویپروین دشتی، آرش رستمی، محمود لواسانی، علی عبدل پور اصل، مریم اسماعیلی، پریسا ملک زاده، رضا عمرانی
ناشر چاپینشر ثالث
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۹۶۰۰۰ ۶۷,۲۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بانو با سگ ملوس و داستان‌های دیگر

خانم براتی
۱۴۰۲/۱۱/۱۰
داستان‌های کوتاه چخوف که معروف هستند. در این نسخه هر داستان کوتاه با یک تم و راوی جداگانه اجرا شده و خیلی جذاب‌تر شده. مخصوصا باید تشکر کنیم که آقایون به جای مردها و خانم‌ها به جای خانم‌ها صحبت می‌کنند و به جای هم تقلید صدای ناشیانه نمی‌کنند. چیزی که از این داستان‌های کوتاه به من منتقل شد ارزش است. شرافت چاپلوس نبودن، مناعت طبع داشتن این داستان‌های کوتاه هر چند دقیقا بی اخلاقی را روایت کرده باشند زشتی و کراهت آن را تصویر می‌کنند و حس نمی‌کنید که آن را طبیعی و پذیرفتنی دانسته باشد
مریم
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
به عنوان یک طرفدار، تمام قصه‌ها رو قبلا خونده بودم اما صداگذاری‌ها به قدری دلنشین و گیرا هست که کتاب شکل جدیدی می گیره، واقعا زیبا بود.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بانو با سگ ملوس و داستان‌های دیگر

برای دریافت کتاب صوتی بانو با سگ ملوس و داستان‌های دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.