معرفی و دانلود کتاب صوتی دره موفقیت (شیب!)

عکس جلد کتاب صوتی دره موفقیت (شیب!)
قیمت:
۴۹۰۰۰ 24500 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دره موفقیت (شیب!) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دره موفقیت (شیب!) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دره موفقیت (شیب!)

ست گودین در کتاب صوتی دره موفقیت (شیب!) که از عناوین پرفروش نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال به شمار می‌آید درباره مفهوم بااهمیت و چالش‌برانگیز «جا زدن» بحث می‌کند. گودین در این اثر ادعا می‌کند که گاهی جا زدن یک استراتژی مفید و یک راه زیرکانه محسوب می‌شود و به کمک آن می‌توانید زندگی و کار‌هایتان را برنامه‌ریزی و مدیریت کنید.

کتاب دره موفقیت (شیب!) (The dip: a little book that teaches you when to quit and when to stick) که در ایران به اشتباه با نام شیب شناخته می‌شود، اثری کوتاه درباره‌ی موضوعی مهم است: «جا زدن». اغلب در کتاب‌ها، نشریات و سایر رسانه‌ها و شاید حتی از طرف نزدیکانمان شنیده‌ایم که «جا زدن» کار نادرستی است. باید همواره با تمام تلاش ادامه داد، تحتِ هر شرایطی. اما ست گودین (Seth Godin) با این توصیه‌ها مخالف است. از دیدگاه او، «جا زدن» کاری است که باید فراوان انجام شود. فقط در مکان و زمان مناسب خود.

شاید همه‌ی ما در وضعیت و شرایطی قرار گرفته باشیم که بین «ترک کردن» و «ماندن و جنگیدن» دچار شک شده‌ایم. اینکه بدانیم دقیقا چه وقتی، کاری را که به بن‌بست رسیده، ترک کنیم و شکست را قبول کنیم و اینکه کجا با اراده و پشتکار به راهمان ادامه بدهیم، چندین قدم به موفقیت و کامروایی نزدیک شده‌ایم. در کتاب صوتی دره موفقیت (شیب!)، گودین به طور خلاصه به ما یاد می‌دهد که چه زمانی کار را رها کنیم و چه هنگام با ادامه کار به موفقیت و پیروزی برسیم.

زمانی که برای اولین بار آمادۀ انجام کاری می‌شوید آن عمل برایتان جذاب و سرگرم ‌کننده‌ است و شما قطعا فیدبک‌های مثبتی از اطرافیان‌تان خواهید گرفت. طی روزها و هفته‌های بعد یادگیری سریعی که تجربه‌ کردید، به شما کمک خواهد کرد تا در ادامه‌ مسیرتان قدم بگذارید. جدا از اینکه آن چیز جدید دقیقاً چه باشد، به آسانی درگیرش می‌شوید. حال اینجاست که دره‌ی موفقیت اتفاق می‌افتد.

ست گودین (Seth Godin) به شما نشان می‌دهد که دره‌ موفقیت گذرگاهی طویل و طاقت‌فرسا از نقطه‌ی آغاز تا نقطه‌ی موفقیت است. گذرگاهی که در واقع یک میانبر است، زیرا سریع‌تر از هر راه دیگری، شما را به موقعیت دلخواه‌تان می‌رساند.

در قسمتی از کتاب صوتی دره موفقیت (شیب!) می‌شنویم:

دره‌ی موفقیت انعطاف‌پذیره. اون به تلاش‌هایی که شما درش انجام میدین، پاسخ میده؛ درواقع احتمالش زیاده (تقریباً توی همه مواقع) که عملکرد‌های رادیکالی از طرف شما، دره‌ی موفقیت رو خیلی بدتر کنه یا خیلی بهتر. بیاین برای رسیدن به حالت بهتر تلاش کنیم.

وقتی فشار اونقدر زیاد میشه که آماده‌ی جا زدن می‌شین، ‌خودتون رو در شرایطی می‌بینین که انگار هیچ چیزی برای از دست دادن براتون باقی نمونده. و کسی که چیزی برای از دست دادن نداره، قدرت خیلی کمی داره. می‌تونین به سمتِ‌ شکست برین. توانایی‌تون رو به چالش بکشین. گزینه‌های جایگزینی که تا به حال ازشون استفاده نکردین رو استفاده کنین. به دلِ‌ مشکل بزنین، اونقدر این کارو بکنین تا شاید ازش رد بشین.

دیوید متوجه شد که توی شرکتی که براش سال‌ها کار می‌کرد، با بن‌بست مواجه شده‌ و آماده‌ی جازدن بود. رئیسش خیلی بد‌اخلاق بود، کاری که انجام می‌داد هیچ ارزشی رو به رزومه یا روزش اضافه نمی‌کرد‌ و خوشحال هم نبود. دیوید به سمتِ‌ شکست رفت. ملاقاتی با رئیسش و رئیسِ‌ رئیسش داشت و با آرامش مشکلش رو توضیح داد. اون گفت که متوجه شده که اگه همین‌طور پیش بره حتماً جا می‌زنه، ‌اما اونقدر شرکت رو دوست داره که می‌خواد یه گزینه‌ی جایگزین ارائه کنه. بنابراین این ‌کارو کرد.

اون با یه ارتقای شغلی خیلی خوب اومد بیرون، با یه چالش خیلی جدید روبه‌رو شد، و با یه رئیسِ‌ جدید.
اگه دیوید مشکل خودش رو مخفی نگه داشته بود، در مورد اتفاقات کوتاه‌مدت نگران می‌شد و همون روز مشخص، این‌قدر برای کنار کشیدن آمادگی نداشت، هرگز این اتفاق نمی‌افتاد. اون بلوف نمی‌زد. واقعاً آمادگی این رو داشت که یا بره از شرکت بیرون یا به این شغل جدید بره، تا دوباره خودش رو وقف شرکت کنه و اتفاق جدید رو رقم بزنه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
40 دقیقه
بخش اول
28 دقیقه
بخش دوم
28 دقیقه
بخش سوم
35 دقیقه
بخش چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دره موفقیت (شیب!)
نویسنده
مترجمعلیرضا پیر، لیلا کشاورز افشار
راویحسین غلامی
ناشر صوتی نشر نوین
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۴۹۰۰۰ 24500 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دره موفقیت (شیب!)

مهرنوش کبیری
۱۳۹۸/۸/۴
«تقریبا هر چیزی که در زندگی ارزش انجام دادن داشته باشد، شیب نامیده می‌شود، تقلا و تلاشی که شیب پیدا کند نشانه‌ی خوبی است، شیب چیست؟ سختی بین شروع یک کار تا مهارت در آن، سختی‌های زندگی به مانند تمرینات بدنسازی است، درد را برای لحظاتی تحمل کنید تا از تمام منافع به پایان رساندن یک شیب بهره مند شوید، و افرادی که نمی‌رسند یا موفق نمی‌شوند درست به همان اندازه زحمت می‌کشند اما فقط چند ثانیه زودتر دست از کار می‌کشند. زمان سختی است که شیب را می‌سازد، انسانها حاضرند هر رنجی را بپذیرند، ولی از کارهایی که بدان عادت کرده اند، دست نکشند. انسانها سه استراتژی در زندگی دارند: ۱- کوتاهترین صف را پیدا می‌کنند و واردش می‌شوند و هر اتفاقی که بیفتد در همان صف باقی می‌مانند. ۲- وارد کوتاهترین صف می‌شوند و حداکثر یکبار صفشان را عوض می‌کنند، آن هم موقعی که صف به کندی پیش می‌رود. ۳- وارد کوتاهترین صف می‌شوند و مدام صف‌های دیگر را مد نظر دارند، اگر صف کوتاهتر دیگری به وجود بیاید سریع به آن یکی می‌روند. مشکل استراتژی سوم این است که هربار که صفتان را عوض می‌کنید، انگار دارید از نو شروع می‌کنید و دیرتر به نتیجه رسیده و انرژی زیادی را هدر داده اید. تا وقتی از شیب هر کاری عبور نکنید، پاداش زحماتتان را نخواهید گرفت، بنابراین تا قبل از حصول نتیجه‌ی نهایی متوقف نشوید اما با بی‌حالی نشستن و به سوی یک هدف یا مقصد نزدیک شدن همان درجا زدن است، شیبها منعطفند، به تلاشی که در آن می‌کنیم واکنش نشان می‌دهد، در واقع اگر حرکت شدیدی از ما سر بزند، شیب خیلی بدتر یا خیلی بهتر می‌شود. #شیب#ست_گادین
مینا معتمدی
۱۴۰۱/۳/۱۶
من اولین بار یک سال پیش با معرفی استادم این کتاب رو گوش کردم و در اون زمان کمک شایان توجهی به جهت دهی مسیر من در زندگی برای ساختن مسیر زیباتر در زندگی شخصی شد، اچن زمان به درک عمیق این کتاب نرسیدم و سطحی گوش کردم، اما امروز با بینشی جدید نقد کتاب رو مینویسیم،
هر کاری که میخوایم انجام بدیم، چه به
مربوط کسب و کار باشه یا رشد و پیشرفت شخصی مفاهیمی که آقای ست گودین معرفی میکنند، جزو مفاهیم کلیدی و اساسی هست، باید در نظر داشت که مسیر پیشرفت یک خط صاف نیست و ناهموار هست درست مثل منحنی سینوسی، ما باید تشخیص بدیم اون چیزی که جلوی ماست، کدومه صخره؟ دره موفقیت؟ یا بن بست؟
و با توجه به جواب این سوال به مسیرمون ادامه بدیم، اما قبل از ورود به دره موفقیت باید متوجه باشیم که آیا هدف ما از این کار چیست و هدفمند جلو بریم چون زمان و انرژی ما محدوده و پراکندگی و تعداد کارهای زیاد از انرژی ما میکاهد، یادتون باشه وقتی یک کار رو انتخاب میکنید، این خاصیت رو داشته باشه در اون کار غرق بشید اونقدر که حساب زمان از دستتون در بره و دوم اگر بدون پول هم باشه اون کار رو با عشق انجام میدهید، (هدف برایان تریسی) و در. این کار شناخت تیپ شخصیتی به شما کمک شایان توجهی میکنه، تست هارتمن و‌ام بی تی آی، در این زمینه عالیه.
و در نهایت آنچه در فصل آخر کتاب مطرح میشه اینه که یاد بگیریم که رها کنیم و کی ادامه بدیم، هنر رها کردن کاری که نتیجه نمیده خیلی مهمه، اگه قراره کاری انجام بدیم اول ببینیم ما چه ارزشی میتونیم خلق کنیم و آیا افراد دیگری قبل از ما اون نردبان رو فتح کردند یا نه، اگه جواب سوال قبل مثبت بود باید در حوزه کسب و کارمان نربان جدید بسازیم گوش دادن به این کتاب رو بشدت در حوزه مارکتینگ توصیه میکنم
تشکر از تیم کتابراه
ساسان بهرامی
۱۴۰۱/۷/۱۳
این کتاب یک جمع بندی خیلی خوبی در زمینه موفقیت و رشد فردی دارد و بسیار عالی شما را برای برنامه ریزی و تلاش برای موفقیت آماده مبکند خیلی لذت بردم
فاروق نیک خواجه عطایی
۱۳۹۹/۴/۲
من از دوستانم شنیده بودم این کتاب محشره و چند صفحه واسم فرستاده بودن که مشتاق خریدن شدم
سید صادق موسوی
۱۴۰۱/۵/۲۲
من که خوشم اومد
عالی
سید اسماعیل میرزاده
۱۴۰۰/۱۱/۹
پیشنهاد میکنم گوش کنید
Ebrahim Mikaeili
۱۴۰۰/۱/۲۷
واقعا به نظر من کتابی بی نظیر بود
نیک تن طب
۱۳۹۹/۱۲/۲۸
این کتاب از استاد گادین عالیه
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دره موفقیت (شیب!)

برای دریافت کتاب صوتی دره موفقیت (شیب!) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.