معرفی و دانلود کتاب صوتی دسیدریوس اراسموس

عکس جلد کتاب صوتی دسیدریوس اراسموس
قیمت:
41000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دسیدریوس اراسموس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دسیدریوس اراسموس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دسیدریوس اراسموس

کتاب صوتی دسیدریوس اراسموس اثر فران ریس از مجموعه شخصیت‌های تأثیرگذار به روایت زندگی دانشمند، فیلسوف و ادیب هلندی و یکی از علمای مشهور قرن پانزدهم میلادی می‌پردازد.

دسیدریوس اراسموس در تاریخ 28 ماه اکتبر سال 1469 م در شهر رونزدام هلند به دنیا آمد. اراسموس فرزند نامشروع یک کشیش بود. پدر و مادر او در کودکی اراسموس درگذشتند و خانواده‌ای سرپرستی او را بر عهده گرفتند. اراسموس در دوران تحصیل خود نشان داد که حافظه‌ای فوق‌العاده دارد و بسیاری از آثار نویسندگان باستانی را از حفظ بود. رویای اراسموس نوشتن بود، اما افکار او بنیان جنبشی شد که اومانیسم مسیحی نامیده شد.

اراسموس پس از سالیان سال تلاش برای تامین معاش خویش، با فروش کتاب‌هایش مردی توانگر و مشهور شد. مردم در سرتاسر اروپا آثارش را می‌خواندند و از آموزه‌های دینی‌اش پیروی می‌کردند. افکار او منادی اصلاح فردی بود و زمینه را برای نهضت اصلاح دین مهیا کرد.

در قسمتی از این کتاب صوتی دسیدریوس اراسموس می‌‌شنویم:

وظایف اراسموس در سمت منشی اسقف هندریک کاملا در خور او بود. کار او این بود که به افراد مهم و با نفوذ از جمله پاپ اعظم و کاردینال‌های کلیسای کاتولیک نامه بنویسد. هم‌چنین هندریک از اراسموس خواست تا به رم، مرکز کلیسای کاتولیک، برود. اراسموس بسیار هیجان‌زده بود که سرانجام می‌توانست از ایتالیا، سرزمین دانشمندان و ایده‌های نو، دیدن کند. اما این سفر لغو شد. اسقف انتظار داشت که به مقام کاردینال، مقام دوم، تنها یک مقام پس از پاپ اعظم، رئیس کلیسای کاتولیک، ارتقاء یابد، اما او به این مقام دست نیافت و به همراه اراسموس در بروکسل بلژیک ساکن شد امیدها و آرزوهای اراسموس نقش بر آب شد.

زمانی که اسقف متوجه شد اراسموس تا چه حد غمگین است قدری از مسئولیت‌های او کاست تا او بتواند به مطالعه بپردازد. اکنون اراسموس فرصتی در اختیار داشت تا از کتابخانه‌ها دیدن کند و کتاب بخواند. او در کتابخانه نزدیک زونی، آثار سنت آگوستین را یافت و خود را غرق در کتاب‌های این نویسنده و متفکر شهیر کرد. او با کار کردن برای اسقف امرار معاش می‌کرد و با این حال، فرصتی هم برای مطالعه در اختیار داشت. هم‌چنین نخستین بار بود که بودن در کنار افراد مهم را تجربه می‌کرد. هندریک یکی از اعضای شورای دوره نیابت سلطنت دوک بزرگ فیلیپ عادل بود که بعدها پادشاه اسپانیا شد. اسقف اراسموس را همراه خود به دربار سلطنتی در بروکسل می‌برد. در آن‌جا اراسموس از نزدیک زندگی در دربار سلطنتی را مشاهده می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
13 دقیقه
فصل اول: آرزوها و رویاهای بزرگ
16 دقیقه
فصل دوم: اراسموس جوان
10 دقیقه
فصل سوم: اومانیست مسیحی
18 دقیقه
فصل چهارم: شهروند دنیا
9 دقیقه
فصل پنجم: ایتالیا و شهر مقدس
14 دقیقه
فصل ششم: بیان بی‌پروای افکار
8 دقیقه
فصل هفتم: در انتظار عصر طلایی
12 دقیقه
فصل هشتم: در میانه درگیری
9 دقیقه
فصل نهم: تدارک مرگ

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دسیدریوس اراسموس
نویسنده
مترجمپرستو رادمهر
راویسعید مرزبالی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
41000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دسیدریوس اراسموس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دسیدریوس اراسموس

برای دریافت کتاب صوتی دسیدریوس اراسموس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.