معرفی و دانلود کتاب صوتی دفاع از دیوانگی (بخش دوم)

عکس جلد کتاب صوتی دفاع از دیوانگی (بخش دوم)
قیمت:
46500 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دفاع از دیوانگی (بخش دوم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دفاع از دیوانگی (بخش دوم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دفاع از دیوانگی (بخش دوم)

کتاب صوتی دفاع از دیوانگی (بخش دوم) مجموعه‌ای از طنز نوشته‌های وودی آلن، کارگردان و طنز پرداز برجسته آمریکایی‌ست که با شنیدن آن می‌توانید با دیدگاه‌های او نسبت به زندگی و جامعه و بخشی از تجربیات شخصی‌اش آشنا شوید. این کتاب صوتی در دو بخش ضبط و منتشر شده است.

درباره کتاب صوتی دفاع از دیوانگی (بخش دوم):

وودی آلن در سال‌های 1971، 1975 و 1980 به ترتیب سه کتاب پرفروش طنز به نام‌های «بی‌حساب، بی بال و پر و عوارض جانبی» را نوشت که همگی در سال 2007 در کتاب صوتی دفاع از دیوانگی (بخش دوم) (The Insanity Defense) جمع‌آوری شده‌اند.

در واقع کتاب دفاع از دیوانگی منتخبی از بهترین مقالات و دست نوشته‌های آلن به شمار می‌رود که تجربیات و دیدگاه‌های فلسفی و اجتماعی او را با زبانی طنز بیان می‌کند و به نوعی تمامی سال‌های جوانی تا دوران پختگی این هنرمند را دربرمی‌گیرد. همچنین این نوشته‌ها پیش از این در رسانه‌های مشهور و معتبری همچون نیویورکر و نیویورک تایمز منتشر شده‌اند.

کتاب دفاع از دیوانگی بسیاری از جنبه‌های شخصیتی وودی آلن را نشان می‌دهد و ابعاد مختلف زندگی او را به تصویر می‌کشد؛ چه آن زمان که هنرمندی بی‌تجربه بود و شروع به فیلم سازی کرد و چه در دورانی که آلن در اوج شهرت و محبوبیت خود قرار گرفت.

همچنین او در نوشته‌های خود سوالات مختلفی اخلاقی و فلسفی را مطرح می‌کند؛ اینکه چرا انسان به کشتار حیوانات و هم‌نوعان خود دست می‌زند و یا در مورد مرگ و نیستی سوالاتی را می‌پرسد. البته او با طنازی و هنرمندی تمام، این چنین مسائل سخت و پیچیده را با زبان و شیوه خاص خود بیان می‌کند و باعث می‌شود خنده از روی لب‌هایتان محو نشود.

نکوداشت‌های کتاب صوتی دفاع از دیوانگی:

- کتابی درخشان با جزئیات کمیک که بسیار چشم‌گیر است. (نیویورک تایمز)
- اگر برایتان اهمیت ندارد که در اتوبوس، مترو یا هر جای دیگری که صدای خنده‌تان بلند شود و نتوانید آن را کنترل کنید، این کتاب را حتما بخوانید. (شیکاگو تریبون)

کتاب صوتی دفاع از دیوانگی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به ادبیات طنز علاقه دارید و می‌خواهید ساعاتی سرگرم کننده را تجربه کنید، این کتاب برای شما مناسب است.

وودی آلن را بیشتر بشناسیم:

او کارگردان، نویسنده، بازیگر و کمدین آمریکایی‌ست که در چندین دهه فعالیت حرفه‌ای خود موفق شده بارها برنده جایزه اسکار شود. وودی آلن (Woody Allen) کار خود را به عنوان یک نویسنده کمدی در برنامه‌های مختلف آغاز کرد و با نوشتن مطالبی برای تلویزیون و انتشار چندین داستان کوتاه طنز در نیویورکر بر تجربه‌های ادبی و هنری خود افزود.

در اوایل دهه 1960 وودی به عنوان یک استندآپ کمدین به روی صحنه رفت و در اواخر همان دهه سه آلبوم کمدی منتشر کرد که موفق شد نامزد جایزه گرمی شود. موفقیت او در این زمینه ادامه پیدا کرد و در سال 2004 میلادی، کانال Comedy Central ازمیان 100 استندآپ کمدین برتر او را به عنوان نفر چهارم اعلام کرد.

یکی از مشهوترین فیلم‌های این کارگردان آمریکایی فیلم سینمایی آنی هال (1977) است که خود وودی آلن و دایان کیتون در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند و این اثر موفق شد برنده چهار جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول زن شود.

منتقدان سینمایی دهه 1980 را پیشرفته‌ترین دوره کاری آلن می‌دانند. او اولین کارگردانی است که توانسته بیشترین نامزدی اسکار را برای فیلمنامه‌هایش دریافت کند و همچنین تاکنون موفق شده برنده 9 جایزه فیلم آکادمی انگلستان شود.

برخی از مهم‌ترین آثار وودی آلن عبارتند از: «زلیگ (1983)، برادوی دنی رز (1984)، رز ارغوانی قاهره (1985)، هانا و خواهرانش (1986)، روزگار رادیو (1987)، زنی دیگر (1988) و جرم‌ها و بزهکاری‌ها (1989) و...» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی دفاع از دیوانگی می‌شنویم:

با کافلمن در اغذیه فروشی نشسته بودیم و درمورد سطحی بودن آدم‌های دور و برمان صحبت می‌کردیم که او به لنی مندل اشاره کرد. کافلمن گفت مندل سطحی‌ترین انسانی‌ست که می‌شناسم و بعد این داستان را تعریف کرد.

مدت‌ها بود که هر هفته با دوستان در هتلی جمع می‌شدیم و بازی می‌کردیم. یک روز متوجه شدیم میر اسکوییپ حالش خوب نیست؛ حال او در طول چند ماه آینده بدتر شد و سر قرارهایمان نمی‌آمد تا اینکه یک روز خبر رسید که به خاطر ابتلا به هپاتیت در بیمارستان بستری شده.

همه حقیقت تلخ را پذیرفتند و سه هفته بعد کسی تعجب نکرد که سروکاتس به لنی مندل زنگ زد و گفت: بیچاره میر، سرطان دارد؛ سرطان غدد لنفاوی. بدخیم است و تمام بدنش را گرفته. در بیمارستان استون کترینگ بستری است.

مندل با صدای لرزان گفت: چه وحشتناک! کاتس گفت: ما امروز رفتیم ملاقاتش، بیچاره قوم و خویشی ندارد. وضعش خیلی بد است قبلا خیلی تنومند بود. عجب دنیایی! به هر صورت در بیمارستان استون کترینگ بستری است؛ شماره 1275 خیابان یورک. ساعت ملاقات از 12 تا 8 است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
محکوم
3 دقیقه
ذاتا نادیده‌گرفته‌شده
4 دقیقه
ملاقات دشوار
15 دقیقه
تهدید بشقاب‌پرنده‌ها
12 دقیقه
اعتذار من
10 دقیقه
سخنرانی‌ام برای فارغ‌التحصیلان
14 دقیقه
رژیم
11 دقیقه
خاطرات: مکان‌ها و مردم
14 دقیقه
گام بلندی برای بشریت
22 دقیقه
سطحی‌ترین انسان
13 دقیقه
فابریتزیو: نقد و واکنش
11 دقیقه
حکایت‌های فرقه یهودی حسیدی
5 دقیقه
کشف و کاربرد لکه‌ی جوهر سرگرمی
30 دقیقه
اپیزود کوگلماس
9 دقیقه
راهنمای مختصر و البته مفید نافرمانی مدنی
12 دقیقه
چنین خورد زرتشت
14 دقیقه
قانون پینچاک
11 دقیقه
غافل‌گیری در دادگاه دیزنی
14 دقیقه
خشم گاوی
11 دقیقه
دمباله‌های منهتن
12 دقیقه
هیچ‌کس جُم نمی‌خورد
11 دقیقه
بیماری‌هراسی: نگاهی از درون

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دفاع از دیوانگی (بخش دوم)
نویسنده
مترجممازیار عطاریه، روزبه استیفایی
راویاردشیر منظم
ناشر چاپینشر شورآفرین
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
46500 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دفاع از دیوانگی (بخش دوم)

مهدی قریشی
۱۴۰۲/۶/۱۹
عاشق استعداد وودی آلن هستم از یک موضوع پیش و پا افتاده شاهکار خلق می‌کند
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دفاع از دیوانگی (بخش دوم)

برای دریافت کتاب صوتی دفاع از دیوانگی (بخش دوم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.