معرفی و دانلود سریال صوتی شوایک - قسمت یازدهم

عکس جلد سریال صوتی شوایک - قسمت یازدهم
قیمت:
9000 تومان - 1.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی سریال صوتی شوایک - قسمت یازدهم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی سریال صوتی شوایک - قسمت یازدهم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی سریال صوتی شوایک - قسمت یازدهم

یاروسلاو هاشک در سریال صوتی شوایک - قسمت یازدهم، با زبانی طنز و گزنده هجویه‌ای بر جنگ جهانی اول نگاشته و داستان مردی ساده‌لوح را روایت می‌کند که اشتیاق خدمت در سپاه اتریش – مجارستان را دارد. این رمان کلاسیک و کمدی تابه حال به 50 زبان ترجمه شده و به خوبی توانسته عصیان انسان‌های عادی در برابر بی‌عدالتی‌ها را به تصویر بکشد. این سریال صوتی به صورت متوالی هر پنج‌شنبه منتشر می‌شود.

درباره کتاب صوتی شوایک:

یکی از برترین آثار ضد جنگ در قرن بیستم کتاب شوایک نام دارد که یاروسلاو هاشک آن را کمی بعد از جنگ جهانی اول نگاشت و به شهرتی جهانی رسید. او در این اثر شخصیتی خاص و منحصربه‌فرد به نام «شوایک» را خلق کرده که در تمام داستان در تلاش است که به عنوان یک سرباز شجاع شناخته شود و در سپاه اتریش – مجارستان علیه دشمن بجنگد. شوایک به خاطر ساده‌دلی‌اش در موقعیت‌های طنزآمیز بسیاری قرار می‌گیرد و واکنشش به این موقعیت‌ها با حماقت همراه است.

نویسنده با روایت زندگی چنین فردی درواقع زندگی بسیاری از مردم را در آن زمان که زندگی‌شان تحت تأثیر جنگ قرار گرفته بود، به تصویر کشیده است. همچنین بسیاری از منتقدین بر این باورند که شوایک را می‌توان نمادی از تمام مردم چک در آن دوران دانست.

سریال صوتی شوایک (The Good Soldier Schweik) درواقع یک رمان ضد جنگ به شمار می‌آید که با لحنی طنزآمیز نوشته شده است. اما طنز آن به شکلی تلخ، گزنده و انتقادی است که می‌توان آن را در دسته کمدی سیاه قرار داد. این رمان درخشان در ابتدای سال 1921 به انتشار رسید و تقریباً یک سال بعد از آن، برنده جایزه دولتی مترجمان (Kääntäjien valtionpalkinto) شد.

سرانجام شخصیت اصلی داستان، بعد از تلاش‌های فراوان می‌تواند وارد ارتش کشورش شود. اما به علت ساده‌لوحی و حماقت‌هایی که از او سر می‌زند، از ارتش اخراج می‌شود. چیزی نمی‌گذرد که جنگ اوج می‌گیرد و او همه سعی‌اش را می‌کند تا دوباره به عنوان یک سرباز خدمت کند. البته می‌توان گفت که این شخصیت جذاب کمی دیوانه و عجیب به نظر می‌رسد ولی بعضی از دیالوگ‌هایش درمورد وطن‌پرستی و جنگ، شما را به فکر فرو می‌برد.

اقتباس‌های سینمایی کتاب صوتی شوایک:

در سال 1931 «مارتین فریش» یک فیلم سینمایی کمدی بر اساس این رمان ساخت که «ساشا راشیلوف» در آن نقش شوایک را بازی کرد. همچنین در سال 1955 انیمیشنی به همین اسم بر اساس این رمان به پرده نمایش درآمد. مشهورترین فیلمی که بر اساس این رمان ساخته شد به کارگردانی «کارل اشتکلو» بود که در سال 1957 نامزد جایزه کریستال گلوب شد.

در سال 1962 فیلمی سیاه‌وسفید با الهام از این کتاب با نام «سفر طولانی» محصول مشترک چکی - روسی ساخته شد که بخش‌هایی از زندگی شوایک در آن بازگو شده است. همچنین در سال 1972 مجموعه تلویزیونی 13 قسمتی ساخت اتریش به نام «ماجراهای سرباز خوب شوایک» به کارگردانی «ولفگانگ لیبناینر» ساخته و پخش شد.

کتاب صوتی شوایک به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به ادبیات کلاسیک و داستان‌های طنز و انتقادی علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید.

یاروسلاو هاشک را بیشتر بشناسیم:

او نویسنده اهل چک و طنزپردازی آنارشیست بود که در سال 1883 در شهر پراگ به دنیا آمد. یاروسلاو هاشک (Jaroslav Hasek) پس از نوشتن رمان «سرباز خوب شوایک» به شهرت فراوانی رسید. به غیر این اثر، او 1500 داستان کوتاه نوشته و بیشتر نوشته‌هایش در سال‌های اولیه قرن بیستم بوده است که محتوایی انتقادی داشته‌اند.

هاشک در زمان شروع جنگ جهانی اول به ارتش اتریش فراخوانده شد و هم‌زمان با بسیاری از روزنامه‌های روس در جبهه با بلشویک‌ها همکاری کرد. این نویسنده چک در سال 1920 به کشور خود برگشت و نوشتن شاهکارش، رمان شوایک را آغاز کرد و تا زمان مرگ در سال 1923 مشغول همین کار بود.

در بخشی از کتاب صوتی شوایک می‌شنویم:

شوایک گفت: «از قدیم گفتن هر جور که جات رو بندازی، همونجور هم می‌خوابی. نباس که تعجب کنی کفری شدم. باید اون همه شراب رو می‌ذاشتن روی میز و توی تاریکی لای باغ‌ها دنبال تو می‌کردن. بهتر بود همونجا فی‌المجلس ترتیبت رو می‌دادن و مینداختنت از میخونه بیرون. اگه همونجا تکلیفت رو مشخص می‌کردن، واسه تو بهتر میشد هم واسه خودشون. یکی رو می‌شناختم توی لیبل به اسم پاراوبگ که مغازه عرق فروشی داشت. یه روز یه تله ساز اومد دم مغازه‌اش و اونقدر عرق خورد که لول لول شد و بنا کرد به فحش عرض و ناموس که عرقش عرق نیست و آب قاطیش می‌کنه و اون صد سال آزگار تله بسازه و همه کاسبیش رو بده، از این عرق‌ها بخره باز هم می‌تونه این پاراوبگ رو قلمدوش کنه و رو طنابی که سفت کشیده باشنش، از این سر تا اون سر ببره. شارلاتان و نخاله و از این دست حرفا.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
29 دقیقه
بخش اول
27 دقیقه
بخش دوم
19 دقیقه
بخش سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابسریال صوتی شوایک - قسمت یازدهم
نویسنده
مترجمکمال ظاهری
راویاطهر کلانتری
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
9000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات سریال صوتی شوایک - قسمت یازدهم

Alireza Mahmoodi
۱۴۰۰/۱۱/۱۰
یکی از رمان‌های تاریخ در قالب طنز که از تلخی جنگ می‌گوید و به داستانی جذاب تبدیل شده است یاروسلاو هاشک با طنزی گزنده تصویری از بیهوده بودن جنگ ارائه می‌دهد البته این داستان را قبلا تهیه و خوانده بودم از صدا و اجرای عالی گوینده آقای اطهر کلانتری لذت بردم از دست اندرکاران کتابراه کمال تشکر دارم
ساسان بهرامی
۱۴۰۲/۳/۲۸
این کتاب بسیار زیبا و جذاب است و ترکیبی از تاریخ و طنز میباشد که زندگی مردم اروپا در زمان جنگ جهانی اول را با چاشنی طنز روایت میکند عالی بود
مجتبی قاسمی
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
داستان عالی بود و همچنین گویندگی و صدای گرم آقای کلانتری جذابیت آن را دو چندان می کند.
Magnolia RP
۱۴۰۲/۱/۱۹
تازه تو این قسمت بعد ورود کتاب ب جبهه داستان دوباره داره اوج میگیره
Hamed Sadeghzade
۱۴۰۱/۶/۹
کتاب خوب و زیبایی هست از زندگی یک فرد نیمه خل که از صد آدم عاقل هم عاقلتره
شاهد زمان
۱۴۰۳/۱/۲۳
انگار وسط داستان رو نویسنده دیگری نوشته
علیرضا رخشان
۱۴۰۱/۱/۱۵
کتاب خیلی خوبیه، کاش میشد یکجاخرید
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه سریال صوتی شوایک - قسمت یازدهم

برای دریافت سریال صوتی شوایک - قسمت یازدهم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.