معرفی و دانلود کتاب صوتی دنی قهرمان جهان

عکس جلد کتاب صوتی دنی قهرمان جهان
قیمت:
60500 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دنی قهرمان جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دنی قهرمان جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دنی قهرمان جهان

کتاب صوتی دنی قهرمان جهان اثری ماندگار از رولد دال، نویسنده‌ی بزرگ ادبیات کودک و نوجوان است. این رمان هیجان‌انگیز و بامزه درباره‌ی پسربچه‌ای به نام دنی‌ست که قرار است با پدر ظاهراً اخمو اما باطناً مهربان خودش کلی ماجرای جذاب را پشت سر می‌گذارد. کتاب حاضر علاوه بر برانگیختن تحسین عموم مخاطبین، افتخاراتی از قبیل جایزه‌ی California Young Readers را نیز برای خالق خود به ارمغان آورده است.

درباره کتاب صوتی دنی قهرمان جهان:

مخاطبین کودک و نوجوانی که این نوشته را می‌خوانند، احتمالاً نام رولد دال را شنیده‌اند. چرا که او یکی از مشهورترین نویسندگان داستان کودک و نوجوان است، و بیشتر آثارش هم به فارسی ترجمه و منتشر شده است. از جمله کتابی با عنوان دنی قهرمان جهان (Danny the Champion of the World)، که همین حالا نسخه‌ی صوتی آن را در مقابل خود می‌بینید. این رمان شنیدنی که امروزه از کلاسیک‌های ژانر خود به شمار می‌رود، اولین بار در سال 1975 منتشر شد. یعنی حدود 45 سال پیش! با این حال، با گذر زمان نه تنها رنگ کهنگی به خود نگرفت و فراموش نشد، بلکه روز به روز بر تعداد خوانندگان و طرفدارانش افزوده گشت.

قهرمان اصلی رمان، دنی نام دارد. البته او فقط قهرمان رمان نیست، بلکه همانطور که عنوان کتاب می‌گوید، قهرمان جهان است. البته ما لو نمی‌دهیم که قهرمانی او در چه زمینه‌ای است. فقط همینقدر می‌گوییم که این دنی کوچولو، پسرک بامزه و شیطان و شیرین‌زبانی است که با پدرش، در یک کاروانِ مخصوصِ کولی‌ها زندگی می‌کند. او در ضمن بهترین مکانیک کم‌سن‌وسال تاریخ است، و حسابی از این بابت به خودش می‌بالد. بابای دنی ظاهراً مثل بیشتر باباهای دنیاست: اخمو و جدی. ولی در واقع اصلاً اینطور نیست. برعکس، او هم مثل پسرش حسابی بامزه و پرحرف و شوخ است. مشکل فقط اینجاست که بلد نیست با دهانش بخندد!

حالا بگذریم از ویژگی‌های دیگرِ این پدر و پسر عجیب. آخر راستش، هر چه هم ما بگوییم، شما تا خودتان کتاب را گوش نکنید باورتان نمی‌شود. پس خواهشاً تعارف را کنار بگذارید و همین حالا سوار کاروان درب‌وداغان ولی باصفای دنی و بابای دنی بشوید، و سفری هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی را به همراهی این دو شخصیت دوست‌داشتنی شروع کنید.

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی دنی قهرمان جهان:

از این رمان فیلمی به کارگردانی Gavin Millar در سال 1989 ساخته شده که تماشای آن پس از مطالعه‌ی کتاب، خالی از لطف نیست.

افتخارات کتاب صوتی دنی قهرمان جهان:

- برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کالیفرنیا
- برنده‌ی جایزه‌ی Zilveren Griffel
- نامزد جایزه‌ی جایزه ادبیات جوانان آلمان (Deutscher Jugendliteraturpreis)

کتاب صوتی دنی قهرمان جهان مناسب چه کسانی است؟

از تمام کودکان 9 تا 12 سال دعوت می‌کنیم که شنونده‌ی این کتاب جذاب و هیجان‌انگیز باشند.

با رولد دال بیشتر آشنا شویم:

او در سال 1916، در کشور ولز دیده به جهان گشود. دوران کودکی خود را در انگلستان گذراند و اوایل جوانی برای کار در یک شرکت نفت به آفریقا رفت. با شروع جنگ جهانی دوم، به نیروی هوایی سلطنتی پیوست و خلبان یک جنگنده شد اما سرانجام در سن بیست و شش سالگی به واشنگتن دی سی سفر کرد و آنجا بود که به طور جدی وارد دنیای داستان نویسی شد.

از مهم‌ترین آثار رولد دال (Roald Dahl) می‌توان به سه کتاب «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی»، «جیمز و هلوی غول پیکر» و «جادوگرها» اشاره کرد. البته دال چندین مجموعه داستان، شعر کودک، فیلمنامه، داستان بزرگسال، نمایشنامه و آثار غیرداستانی نیز در کارنامه‌ی هنری‌اش دارد، که همگی در نوع خود عناوینی درخور توجهند.

جالب است بدانید که مجله‌ی تایم رولد دال را یکی از اثرگذارترین و محبوب‌ترین نویسندگان معاصر لقب داده است.

در بخشی از کتاب صوتی دنی قهرمان جهان می‌شنویم:

صبح یکی از روزها، فکر کنم شنبه بود، به من گفت: «امروز باد خوبی می‌آد. جون می‌ده برای بادبادک هوا کردن. دنی، بیا بادبادک درست کنیم.» این بود که یک بادبادک درست کردیم. یادم داد که چطور چهار تا ترکه رو به شکل ستاره به هم متصل کنیم و دو تا ترکه‌ی دیگه رو وسط اون حائل قرار بدیم. بعد، یکی از پیرهن‌های آبی اونو پاره کردیم و چسبوندیم به چارچووب بادبادک. دم درازی هم با باقی‌مونده‌ی پارچه درست کردیم و با نخ، فاصله به فاصله به هم بستیم. یک گلوله نخ پلاستیک هم پیدا کردیم و پدرم یاد داد چطور نخو به چارچوب بادبادک وصل کنم تا تعادل اون موقع پرواز از بین نره.

دوتایی رفتیم بالای تپه‌ی پشت پمپ بنزین تا بادبادک رو هوا کنیم. باورم نمی‌شد که اون بادبادک که فقط از مقداری پارچه‌ی کهنه و تعدادی ترکه درست شده بود، به هوا بره.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه کتاب
7 دقیقه
پمپ بنزین
8 دقیقه
غول بزرگ مهربان
13 دقیقه
ماشین‌ها و بادبادک‌ها و فانوس‌های پرنده
14 دقیقه
راز مخفی پدرم
12 دقیقه
روش‌های سری
9 دقیقه
آقای ویکتور هازل
17 دقیقه
بچه اوستین
17 دقیقه
گودال
10 دقیقه
دکتر اسپنسر
13 دقیقه
مهمانی بزرگ شکار
9 دقیقه
زیبای خفته
26 دقیقه
پنجشنبه و مدرسه
8 دقیقه
جمعه
14 دقیقه
در بیشه‌زار
7 دقیقه
نگهبان
11 دقیقه
قهرمان جهان
7 دقیقه
تاکسی
6 دقیقه
خانه
10 دقیقه
کالسکه بچه
15 دقیقه
خداحافظ آقای هازل
9 دقیقه
مژدگانی دکتر اسپنسر
7 دقیقه
پدرم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دنی قهرمان جهان
نویسنده
مترجمعلی هداوند
راویهوتن شاطری پور
ناشر چاپیانتشارات سپاس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
60500 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دنی قهرمان جهان

سامانتا
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
واقعا داستان کتاب زیبا بود. اقای رول دال نویسنده بسیار خوبیه. وقتی داستانی رو شروع میکنی دوست داری تا اخرش بخونی و کتاب رو یک لحظه زمین نزاری. واقعا کتاب خوبیه واسه بچه‌ها و البته بزگترها🌷
آناهیتا ربیعی
۱۴۰۱/۱۰/۱۱
ماجرا در مورد پدر و پسرى هست که باهم زندگى مى کنن و براى رده سنى ٧تا ١٠ باید جذاب باشه من و پسرم ازش لذت بردیم.
ام البنین حسن زاده
۱۴۰۲/۱/۲۲
کتاب جالبی بود ولی خودم بیشتر دنبال کردم برا به پایان رسوندنش 😁
Noushin Eivany
۱۴۰۰/۱۱/۱۴
همه‌ی کارهای رولد دال عالی هستن
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دنی قهرمان جهان

برای دریافت کتاب صوتی دنی قهرمان جهان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.